Mi lett veled Ideasport, egyáltalán kik vagytok?

Posztunkban annak próbálunk utánamenni, hogy ki is ez az Ideasport, és mit csináltak eddig Kispesten?

Április 22-én sajtótájékoztatón jelentette be a Honvéd, hogy 2016 júniusáig érvényes megállapodást kötött az Ideasport nevű olasz céggel. A megállapodás lényege, hogy innentől kezdve az olaszok értékesítik a klub marketingfelületeit, cserébe évi három alkalommal fix összeget fizetnek.

Posztunkban annak próbálunk utánamenni, hogy ki is ez az Ideasport, és mit csináltak eddig Kispesten?

claudio_alloni_2
Claudio Alluni, az Ideasport elnöke (fotó: honvedfc.hu)

Tavaly ősszel tűntek fel először, amikor közreműködésükkel sikerült leigazolnunk a kolumbiai válogatott Pereát. Claudio Alluni, a cég ügyvezetője akkor úgy nyilatkozott a klub honlapjának, hogy Perea igazából egy trójai faló, aki teljesítményével nem csak a csapatot fogja segíteni, hanem számukra is utat törhet a magyar piacra. (Perea télen – állítólag a hideg időjárásra hivatkozva – nem tért vissza Kispestre. – v.h.) Utólag Hemingway is megerősítette, hogy Perea idehozatalánál az Ideasport baráti segítséget nyújtott.

Április végén ezt az eseti baráti segítséget alakították át szerződéses viszonnyá. A tartalma pedig az, hogy onnantól az Ideasport intézi a Honvéd marketingügyeit, cserébe szponzorokat toboroz, és az így képződő bevételéből fizet a klubnak. Erre az olaszok – Hemingway tájékoztatása szerint – erős pénzügyi garanciát is bemutattak a szerződéskötéskor.

Tehát a lényeg, hogy az Ideasport ad egy éves fixet, amit neki kell kitermelnie szponzorszerzéssel. Ezt Claudio Alluni is megerősítette a klubhonlapnak adott nyilatkozatában.

Az előzetes ígéretek szerint a még hátralévő néhány tavaszi fordulóra felkerül az Ideasport logója a Honvéd mezére, majd a 2014/15-ös szezontól már az új szponzort láthatjuk. Ezzel szemben a következő történt:

  • Az Ideasport logója valóban felkerült a tavalyi mezünkre, és ott is maradt a bajnokság végéig.
  • A felkészülési meccseket vegyes, logós, nem logós mezekben toltuk végig.
  • A Dunaújváros elleni mérkőzésen nem volt mezszponzorunk.
  • Másnap, a Galatasaray ellen újra a tavalyi Ideasportosat láthattuk, de félő, itt csak a mezekkel való spórolásról lehet szó. Például Mancinit idén 4-es számmal neveztük a bajnokságba, itt még a tavalyi, 21-es mezben játszott. Hirtelen feliratoztunk néhány új mezt Vadócznak, és az NB III-as csapat bemutatkozó játékosainak.
  • A mezek egy részét kidobták a szurkolóknak (ha minden igaz), tehát nem számounk velük tartósan.

Összefoglalva: mezszponzor egyelőre nincs.

Az Ideasport másik – általuk bevallott – tevékenységi köre, hogy egy MGM (?) nevű cég ledfalait bérlik, és arra szponzorokat próbálnak szerezni. Sem a Dunaújváros, sem a Galatasaray elleni, amúgy tévés meccseken sem láttunk egyetlen ledfalat sem a rozsdásodó, nejlonzacskóba csomagolt téglákon álló centenáriumi (vagyis négy éves) reklámtáblák között.

Harmadik dolog ami elhangzott ígéretként, a szurkolókkal történő kapcsolattartás új alapokra helyezése. Külön kiemelte Alluni, hogy kíváncsi a szurkolók véleményére, szeretnék tudni, mire vágynak, mi bántja őket. Legjobb tudomásunk szerint nem történt semmiféle adatfelvétel, személyes találkozó a szurkolókkal, ahogy a kapcsolattartás sem helyeződött új alapokra. A honlap, a kommunikáció maradt a régi.

Jó, de ettől még az Ideasport dolgozhat a háttérben

Gondoltam magamban, tehát elkezdtem utánajárni, hogy kik is ők valójában, és mit csináltak korábban.

Az biztos, hogy folyamatosan hangoztatták, a futballban már régen jelen vannak Olaszországban (Empoli, Bologna, Fiorentina, Brescia, Napoli) és Szlovéniában (Nova Gorica), ezen kívül a MotoGP-ben, az olasz futsalban és az olasz baseballban (Grosseto).

Azonban bármelyik klub honlapján is kerestem rá arra, hogy Ideasport, nulla találatot kaptamAmi már önmagában is gyanús volt, így inkább a Google országfüggetlen keresőjére bíztam magam, de semmi. Az még oké, hogy egy klub nem jelenti be, hogy a marketingjogait valaki értékesíti, vagy azt, hogy szponzorokat hajtat fel vele magának, de az már gyanús, hogy egyikük sem szerepel az Ideasporttal kontextusban egyetlen weboldalon sem – kivéve a magyar online térben, ott, ahol átvették a Honvéd anyagát.

Sőt, maga az Ideasport sem szerepel egyetlen weboldalon sem, tudniillik nekik nincs. Illetve 2013 decemberében lefoglalták az ideasportkft.com oldalt, de az teljesen üres. (Figyeljük meg, olasz domainjük nincs, ellenben magyart beregisztráltak.) A domain foglalója amúgy Claudio Alluni, lakik Grosetto, Wolfgang Amadeus Mozart utca 17. Mailcíme is van: claudioalluni gmail.

Csináltak egy Facebook-oldalt is maguknak, de azt időközben megszüntették. Amúgy innen tudtuk meg, hogy Ideasport Kft. néven működnek.

Nézzük akkor, hogy mit kell tudni erről az Ideasport Kft-ről a cégadatbázisok szerint:

  • 2013. május 3-án alapították.
  • A székhelye 2013 októberéig Nyíregyházán volt a Szegfű utca 38-ban, majd felköltöztek Budapestre, a Maros utca 22. 1. emelet 16-ba.
  • A cég jegyzett tőkéje 500.000 forint.
  • A cég nevében aláírásra jogosultak: Claudio Alluni (Grosseto, Rossini utca 9.) és Bindi Giacomo (Grosseto, Dei Mille utca 6.), aki idén január 20-ával váltotta Picconi Gianluciát (Berlingo, De Gasperi utca 16.)
  • 22 tevékenységi körük tételesen felsorolva: Üzletviteli, egyéb vezetési tanácsadás, Napilapnyomás, Nyomás (kivéve: napilap), Nyomdai előkészítő tevékenység, Csomagküldő, internetes kiskereskedelem, Éttermi, mozgó vendéglátás, Rendezvényi étkeztetés, Italszolgáltatás, Film-, video-, televízióműsor-gyártás, Hangfelvétel készítése, kiadása, PR, kommunikáció, Reklámügynöki tevékenység, Médiareklám, Személygépjármű kölcsönzése, Gépjárműkölcsönzés (3,5 tonna fölött), Szabadidős, sporteszköz kölcsönzése, Egyéb foglalás, Sport, szabadidős képzés, Testedzési szolgáltatás, M.n.s. egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység
  • 2014 januárjában a Veress és Molnár Ügyvédi Irodát lecserélték dr. Kálmán Ildikóra, aki egyben a kézbesítési megbízottjuk is.
  • Mailcím: ideasport.kft gmail

Nagyjából ennyi. Claudio Alluni ugyan másik Grosseto-i címmel szerepel benne, de az most mindegy, a lényeg, hogy büszke cégtulajdonos. És mint ilyen, ráadásul a kommunikációs és sportszponzorációs szektorban dolgozó valaki, nyilván fent lesz a LinkedIn oldalán is.

De nem.

Illetve egy Claudio Allunit találtunk, de legutóbbi státusza szerint ő nem az Ideasportnál van, hanem egy FE.MA. Sport e Comunication nevű cégnél. Az Ideasportnak amúgy nincs LinkedIn-profilja. A cégjegyzékben szereplő nevek közül Bindi Giacomo szintén üres, Picconi Gianlucia viszont egyáltalán nincs. Talán majd akkor a Facebookon. Persze, hogy nem nyert.

Van tehát egy kommunikációs guruja a Honvédnak, aki egyetlen közösségi oldalon sem elérhető. Illetve mégsem, mert Claudio Alluninak van Google+-os profilja, ahol tavaly nyáron megosztott három FE.MA. Sportos videót. Az egyiknél, egy prezentációnál(!) én voltam a hatodik megtekintő, vagyis pöröghetett nagyon a cég.

ideasport_logoMég nem adtam fel. Annyit már láttunk a cégből, hogy van egy logójuk, mert az tavaly rajta volt a mezünkön. Nosza, hátha egy kis kapaszkodó.

Keressünk akkor erre rá. Oké, egy mexikói, egy spanyol, ami kamionokkal foglalkozik, és néhány fotó a Honvéd klubhonlapjáról. Görgetem veszettül lefelé, de semmi más.

Még mindig van egy kapaszkodó. Alluni a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy Olaszországban nagy és tapasztalt stábjuk van, valamint Magyarországon is vesznek majd fel embereket.

Ha nagy és tapasztalt stábjuk van, akkor miért nincs a Facebookon egyetlen Ideasportra mutató bejegyzés sem? Miért nem írja be senki jelenlegi munkahelyének? A magyar részben talán lehet valami, mert a Jobline (átugorva a jofogas.hu-ra) oldalán találtunk egy álláshirdetést idén május 20. dátummal, igaz, abban valami Intersport (és nem Ideasport) nevű csomag értékesítésére keresnek embert jutalékos díjazásért, teljes munkaidőre a XIX. kerületbe.

Foglaljuk össze

Marketingcég, amelynek nincs semmilyen saját marketingje. Állítólag kapcsolatban van olasz és más klubokkal, de annak sehol semmi nyoma. A 2014/15-ös szezontól állítólag pénzt, szponzort és kommunikációt hoznak Kispestre. Ezekből mi csak az utóbbi kettőt tapasztalhatnánk közvetlenül, de nem tapasztaljuk.

Ki, vagy mi lehet ez az Ideasport valójában?

Kínzó kérdések: a klub vajon átadta a marketingjogainak teljességét az Ideasportnak, és nála nem maradt semmi? Vajon fizetett már idén az Ideasport ezért valamit? Látjuk már bármi nyomát a működésüknek? És legkeményebb: milyen referenciát mutathattak be, ha az interneten egyáltalán nincsenek jelen? (Kispesten amúgy nincs bekötve az internet, hogy utánajárjanak dolgoknak?)

Ja, a legszebb pedig, hogy azt hallani, a kispesti klubházban kaptak két irodát, de a bajnokság vége óta nem látta ott őket senki.

Ha valakit érdekel a teljes anyagunk, amit sikerült kikukáznunk az Ideasportról, akkor azt elérheti itt.