Mastodon Mastodon

Már nekem ciki újra és újra belerúgni a halott oroszlánba, de

amit a Honvéd a hivatalos Facebook-oldalával művel, az valahol az amatőrségnek egy olyan csúcsa, amit korábban még a játékospolitikánkkal is sikertelenül ostromoltunk. Itt van például a Siófok elleni felkészülési meccsről szóló videó ajánlója:

honved_fb_01

Igen, jól látjátok. 21:30-kor került ki, tehát a lefújást követő nyolcadik órában úgy, hogy sem a címéből, sem a nem létező ajánlószövegből nem derül ki, hogy itt bizony gólvideó és interjú lesz a klikk mögött. Az egész egy mobilról igénytelenül megosztott mobilos (m.honvedfc.hu) URL.

Mindezt úgy, hogy a kluboldalon január 23-án, 14:27-kor (tehát kevesebb, mint háromnegyed órával a lefújást követően) megjelent szöveges összefoglaló még mindig nincs kiajánlva (január 24., 10:50 – 20 és fél órával a poszt élesítése után) a Facebookra. Az pedig legyen szánalom biturbó deluxe, hogy a mérkőzés eredményét se tettük még ki, azt egy szurkoló(!!!) kommentelte be egy teljesen más témával foglalkozó poszt alá.

Utóbbi jelenség egyébként abszolúte normális. Ha valamit meg is osztanánk, tehát a szurkolók felé kommunikálni szándékozunk, akkor az átlagosan fél-egy nap késéssel jelenik meg a Facebookon először, majd sok esetben random időben még egyszer, még kétszer, a franc se tudja milyen indokkal. Ajánlószöveget szinte soha sem tartalmaznak, mindössze a megosztani kívánt tartalom linkjét vágják bele a szövegdobozba, majd küldés, lesz, ami lesz. A szurkoló meg kattintson, lehetőleg fogalmatlanul, mert a klubtól semmféle segítséget se remélhet. Teljes és totális igénytelenség. Félelmetes.

Egy a klasszikus megosztások közül: semmi ajánló, leírás is csak azért, mert a Youtube saját maga oldotta meg a Facebookkal való kapcsolatát
A Kabangu leigazolását bejelentő poszt megosztása is parádésra sikeredett. Az eredeti tartalom több képet tartalmazott, és ezeket a Facebook átvette, hogy a tartalom megosztója választhasson, melyikkel jelenjen meg. Mi nem választottunk, csak bedobtuk a linket és küldés. Ez lett a végeredmény.
Egy, a nagyon ritka jó példák közül: ajánlószöveg, helyszínmegjelölés, satöbbi
Itt már szavak sincsenek. Végre van egy ajánló, viszont 35 perc eléréssel kétszer is sikerült kirakni. Mondjuk, hogy mitől kiemelt esemény, azt nem tudjuk.

Foglaljuk össze //

  • késés // rendszeresen akkor jelennek meg a tartalmak a szélesebb közönség felé kommunikálást segítő hivatalos Facebook-oldalon, amikor azok már aktualitásukat vesztették. Hiába a szöveg, hogy „csak a megtörtént tényeket (sic!) írjuk meg”, ha ez hülyeség. Itt arról van szó, hogy a felelősök egyszerűen nem publikálják azon a felületen, ahol a valódi tartalomfogyasztás és tartalomterelés történik.
  • teljes sötétség az oldal használatát illetően // csak link, semmi más. Se egy ajánlószöveg, hogy mi lesz a kattintás utáni tartalomban, se egy igazítás, hogy szépen nézzen ki a dolog, semmi. Más, egyébként releváns oldalak tartalmának megosztása igénytelen kinézettel. Ha így kommunikál egy klub, ha ilyen képet sugároz magáról, akkor meg is érdemli, hogy mélységesen lenézzék, kiröhögjék, hiteltelennek tartsák.
  • duplikálások, egyéb hibák // ugyanaz, mint az előző, annyi extrával, hogy senki sem vette a fáradtságot, hogy kicsit utánaolvasson a Facebook működési elvének, hogy egy poszt mikor, milyen feltételek mellett és kinél jelenik meg. A fejetlen duplikálás, triplázás, az elképesztő időkben való tartalomkihelyezés külön-külön kontraproduktív.
  • 35326 lájk // baromira jól néz ki, de adegy nyilvánvaló, hogy ennek jelentős része nem organikusan, magától érkezett, hanem szimplán vásárolt rajongó, hogy valamivel jobban nézzen ki a számláló. adkettő a béna anyagokra 20-30-50 lájk érkezik, mert minek örüljön a felhasználó, ha nem tudja mi van a kattintás mögött, miközben egy pedánsan összerakott tartalmi elem önmaga generálja a lájkot, a megosztást.
  • +1 // hejessírás, de ezt inkább haggyuk.
  • +2 // ha felvállaljuk, hogy a klub hivatalosan is kommunikál a Facebookon keresztül, akkor tessék fokozottan figyelni az itt nem letiltható kommentek tartalmára, mert így azok is a klubkommunikáció részét képezik. A nyíltan rasszista és egyéb módon sértő bejegyzéseket bizony gyomlálni kell, külön figyelmet kell rá fordítani. Ez bizony idővel, és munkaráfordítással jár. (Persze ennek előfeltétele egy leírás, hogy a klub milyen viselkedést vár el a hivatalos felületén. Ha egyáltalán hivatalosnak tekinti, mert a Facebookkal nem ismertette máig el.)

Lassan meg kéne érteni, a naptár 2016-ot ír, ideje kibújni a barlangból, az utolsó helyről, ahol még be tudjuk beszélni magunknak, hogy mi vagyunk az okosak, a profik, a hozzáértők. A világ közben elrohant, Magyarországon az emberek jelentős részéhez csak és kizárólag a Facebookon keresztül jutnak el a tartalmak, sőt, sokaknál ami nincs a Facebookon, az nem is létezik. (Jelenség: sokan meglepődnek, hogy az internet az nem ugyanaz, mint a Facebook. Szerintük a weboldalak is a Facebook szolgáltatásai.)

Ha ettől a csatornától elzárjuk magunkat, ha hanyagul, igénytelen módon kezeljük, akkor szinte a klub elsődleges megjelenéséről, primer arculatáról mondunk le. Egyre röhejesebb az unalomig ismételt szöveg: nagyszerű embereink vannak a stábban, majd ők megoldják. Nem, nagyon nem.

Van még kérdés?


update (13:08) // Hurrá, frissült az oldal a szokásos floodolós módon, de legalább:

Úgy látszik, csak szólnunk kellett. Profizmus.

Eközben az NB II-ben kiesés elől menekülő, hozzánk képest fillérekből gazdálkodó Siófok tartja valamire a szurkolóit, és Facebook-oldalán – valós időben – élőben közvetítette a mérkőzést. Pedig csak 1978 követőjük van, mégis fontos a kiszolgálásuk.


update (2016.01.25. 10:22) // Úgy látszik a tartalomsokszorozásról nem tudunk lemondani. 9:40-kor, vagyis 21 órával a második megjelenése után, harmadszor is kikerült a Siófok elleni gólokat és Rossi nyilatkozatát tartalmazó videó.

Esküszöm, egyszer elpattan az agyam, és írok egy „Hogyan használjuk valamennyire helyesen a Facebookot, ha mi vagyunk a klubkommunikáció” c. dolgozatot, amolyan vezérfonalnak. Amúgy az impresszumunkban megtalálható a mailcímem, szívesen segítünk bármiben, ahogy eddig is. Nem kell szégyellni.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz a Twitteren, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor a Telegramon keress. ||

“Már nekem ciki újra és újra belerúgni a halott oroszlánba, de” bejegyzéshez 13 hozzászólás

  1. Szégyen.
    Persze ez a 35000 kedvelés valóban nem fedi a valós számot, hogy kik is azok akik valóban napi szinten érdeklődnek a csapat iránt, de ha jól emlékszem ezzel a számmal a harmadikok vagyunk a klubbok listáján és azért ebben óriási potenciál lehetne!
    Az egészben az a legszomorúbb, hogy akik ezt a szakbarbarizmust elkövetik feltételezem fizetett alkalmazottjai a klubnak…..
    Marketing szempontból a béka feneke alatt vagyunk és évek óta semmi sem történik. Maximum kicserélik az óriásplakátot a stadion bejáratánál, hogy mikor lesz a következő hazai mérkőzés, nagyjából ennyi.
    Pénteken a honlapon élő előadásban válaszol Hemingway a beküldött szurkolói kérdésekre.
    Nagyjából számíthatunk a stílusra, a mondanivalóra, sokat nem várok tőle, de kb. ezzel szerintem ki is fogják pipálni a kockás füzetbe a 2016 tavaszra felírt kommunikációs feladatok a szurkolók felé című teendőt. :(

    1. Tévedés. Annak a 35000 kedvelésnek a jelentős százaléka nem létező ember. Elég megnézni az oldalak aktivitási rátáját:

      1. És itt van a szurkolói közösségé: 4700 kedvelés / 417 dumcsi (8,9%), míg a klubnál: 35330/450=1,2%

        1. Akkor ezek szerint ennyire megfogyatkoztunk? Mert állítólag a rendszerváltozáskor nekünk volt a harmadik-negyedik legnagyobb szurkolótáborunk. Most már passzív szurkolóból is egyre kevesebb van.

        2. Nálam nagybb szurkoló nem létezett 5 – 21 éves koromig! 13 évesen bajnoki címet ünnepeltem! 14 évesen kupagyőzelmet…
          ezután volt egy kiváló fiatalokból álló csapatunk!!!
          utána a magyar futball (az európai topligákkal egyetemben) elkezdett másrólis szólni mint futball!!!
          egyre inkább számomra érdektelenné kezdett válni!
          Ma ott tartok, hogy kb.a topligák nem érdekelnek. a Kispest meccseit ha adja a tv megnézem, a válogatott még mindíg érdekel, évente kb 10 meccsre ki is látogatok Kispesten!

          Inkább az NFL!Ott van minden, ami innen hiányzik! Odaadás, hajtás, fetrengés nulla, marketing… sorolhatnám!

  2. Úgy vicc ahogy van a klub marketingje. Hemingway az MLSZ-től kér segítséget marketing ügyben, de úgy tudom van erre feladatkörre igazgatónk, meg úgy erre az osztályra is kellene költeni, „befektetni’. Például kéne egy
    Közösségi média szakértő. Manapság a Facebook, illetve más közösségi médiumok nagyon fontos részét képezik a marketingnek.

    Egykor a klub hivatalos Facebook oldalának volt majdnem 37 ezer követője, most folyamatosan csökken. Persze a követők nagy része valószínű kamu.

  3. Nem tudom Hemingway, hogy tudott ennyi pénzt összehozni az életében, ha ennyire rövidlátó, legalábbis itt Kispesten. Ma a magyar futball abból él, hogy volt egy Puskás Öcsije és ha a világon bárhol vagy és azt mondod, hogy magyar vagy, többségében a „Puskás, Honvéd” szavakat mondják. Csakhogy a webshopot és az ajándékboltot nem is Hemingway cége, illetve nem a Honvéd működteti. Elég szomorú.

    1. Nem gondolnám, hogy Hemingway rossz üzletember lenne. Az öregnek vannak jó üzleti húzásai (Diego, Abraham, Benji eladás utáni jutalékok, stb.), gondolom a korábbi Bonbon Hemgway illetve építőipari cégeivel sem járt rosszul, csak egyszerűen a futball az egy más kategória. Arról nem beszélve, hogy Hemingway 70 feletti, neki a Facebook, közösségi oldalak, weblap szerintem más felhasználói igényeket, elvárásokat takar, mint mondjuk egy korosztályunkbelinek. És mivel minden döntést Hemingway hoz, így érthető ha az ő elvárásainak fog megfeleli minden munkatárs…ez persze nem jó, csak pusztán próbálom megérteni, hogy mi lehet a posztban leírt hiányosságok oka.

      1. Szerintem viszont csak egyszerű slendriánság, nemtörődömség, és némi igénytelenség.
        Nem nagy kunszt utánaolvasni a dolgoknak, nem nagy kunszt kipróbálni akár egy erre a célra kreált próbaoldalon, semmi sem nagy kunszt.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.

Exit mobile version