Leshelyzet
Leshelyzetben tartózkodni önmagában nem szabálytalanság. A játékos leshelyzetben van, ha:
- közelebb van az ellenfél kapuvonalához, mint a labda és az utolsó előtti ellenfél
A játékos nincs leshelyzetben, ha:
- saját térfelén van vagy
- egyvonalban van az utolsó előtti ellenféllel vagy
- egyvonalban van az utolsó két ellenféllel
Szabálytalanság
Leshelyzetben levő játékos csak akkor büntetendő, ha abban a pillanatban, amikor csapattársa érinti vagy megjátssza a labdát, a játékos a játékvezető véleménye szerint aktívan részt vesz a játékban úgy, hogy:
- beavatkozik a játékba, vagy
- zavarja az ellenfelet, vagy
- előnyt szerez leshelyzetéből
Nem szabálytalanság
Nincs les szabálytalanság, ha a játékos közvetlenül:
- kirúgásból, vagy
- bedobásból, vagy
- szögletrúgásból kapja a labdát.
Forrás: A labdarúgás játékszabályai (mlsz.hu dokumentumtár)
Az olasz
Ideasport-os marketingjoggal kapcsolatos infóhoz lenne pár véleményem.
Bizakodjunk persze és nagyon bízom benne, hogy ez tényleg egy komoly cég és lesz hozadéka az egésznek. (ránk férne pár szponzor és bízom benne, hogy minőségi javulás lesz a csapat körüli marketing tevékenységben is)
Sajnos bebizonyosodott, hogy idehaza képtelenség önerőből szponzort találni, kíváncsian várom, hogy ennek mi lesz az eredménye, milyen (ahogy kivettem a sajtótájékoztatóból) elsősorban olasz cégeknek éri ez majd meg a befektetést.
(Anno volt nekünk a FIAT is egy rövid ideig szponzorunk, legalább is szerepelt a mezünkön, de valószínűleg ez csak valamilyen magyar viszonteladó kereskedés lehetett)
Ami kicsit megmosolyogtatott a sajtótájékoztatón, hogy az olasz úriembernek úgy járt a lába az asztal alatt, mintha éppen római jog szigorlaton lenne!
Bízom persze abban is, hogy azért lesznek konkrétabb dolgok is mint az amit leírtak a sajtóközleményben: „Távlati elképzelésünk, hogy az új kispesti stadion VIP-páholyának vendégei LED-képernyőkön is nyomon követhessék
majd a mérkőzéseket”
Szóba került, hogy ennek a cégnek Kelet, Közép Európában egy partnere van rajtunk kívül a Szlovén Nova Gorica.
Érdekes adalék, hogy jelenleg itt kerettag volt játékosunk Marshal „Mufflon” Johnson illetve itt volt kerettag Ihrig-Farkas
Sebestyén akit tőlünk a Parma vett meg, majd kölcsön adott a Szlovénoknak, de ahogy látom már nincs ott visszament Olaszországba.
http://www.nd-gorica.com/ekipa/prva_ekipa_2013_14/2014013120024053
http://www.footballdatabase.eu/football.joueurs.sebestyen.ihrig-farkas.206012.en.html
„Távlati elképzelésünk, hogy az új kispesti stadion VIP-páholyának vendégei LED-képernyőkön is nyomon követhessék majd a mérkőzéseket” – ezt én viccesnek éreztem…:D már csak a stadion hiányzik, a nézhető játékot produkáló csapat és az a VIP tömeg, nagy tolongással a LED-képernyők előtt… :D de a célok rendben vannak, ezt el kell ismerni ! :)
Engem is ez mosolyogtatott meg és bizonytalanított el egy kicsit ettől az egésztől…….nem károgni akarok persze, de valahogy ezt azért nem kellett volna szerintem lenyilatkozni, komolytalanná teheti az egészet.
Persze bízzunk benne, hogy jönnek majd csőstől az olasz befektetők és lesz stadion, jó csapat, teltház, és tele fontos emberekkel a VIP akik tökéletes HD minőségben nézhetik vissza a helyzeteket :)
Egyébként „FIAT” mezben vertük a Sampdoriát 1991-ben a BEK-ben :)
fotót sajnos nem találtam a mérkőzésről, csak videót.
http://supersan.net/videos/tr/video/VsVgGPG-Ktc/Kispest-Honv%C3%A9d-Sampdoria-Labdar%C3%BAg%C3%B3-BEK-19911992-2-fordul%C3%B3
Igen, igen, nekem is félős ez a neves és már sokhelyütt bizonyított, komoly referenciákkal bíró szponzor. Játékos-keringetős, egyik zsebecskémből rakosgatom a másikba gyanú… Ide jönnek majd a Job-ok és a Mancini-k meg a Testardi-k, innen meg, akik egyszer egyeneset rúgtak a labdába akadémisták, mennek a Parma-ba, majd onnan a szlovén bajnokságba, stb. Nem kell sokat fészkelődniük a kispadon, hamar leközvetítik őket „Olaszba” meg „Szlovénba”… Ne így legyen…
Pont ezt akartam írni én is!
De azért legyünk optimisták. Eddig a marketing dolgokat 1 ember vitte a Honvédnál, annál csak jobb lesz ez az új helyzet.
Úgy tudom most már ketten vannak, egy hölgy is csatlakozott a marketing igazgatóhoz.
Bízzunk benne……
Persze tudom hiú ábránd, hogy elfogadjanak szurkolói ötleteket, de azért ebből a jelenlegi helyzetből sokkal többet kilehetne hozni mint ami van. Szerintem eleve rossz az irány, nagyon fontosak a jegy mellé adott poszterek, a kezdőrúgások, a műsorfüzet (végre javult a színvonala az utóbbi időben!), az anyák ingyen jöhetnek be a Vidi ellen c. dolgok, de azt gondolom sokunknak, sokkal veretesebb ötletei lennének!
Szerintem járható út a veretesebb ötletek összeszedése, majd kérni egy időpontot a Papától (audiencia…), és elé tárni. Naiv vagyok, lehet, de talán…