Amikor elindultam otthonról, még úgy gondoltam, a Kelen elleni kupameccsről lehetne egy jó kis képriportot csinálni. Vonattal a KöKiről, Nádas söröző a Fehérvárin, séta Albertfalva és Kelenvölgy határán, meccs – valami majd úgyis történik.
Történt.
Például az ígéretekkel ellentétben, egyáltalán nem akart esni az eső. Sem előtte, sem alatta, sem utána. Aztán majd este igencsak, de akkor már a Katicában voltunk Kispesten.
A vonattól öt perc séta a Nádas, a Nádastól negyed a stadion, amit kicsit lassíthat, ha út közben találsz egy elhagyott bevásárlókocsit:
És akkor eddig tartott a képriport, ráadásul ezt a képest sem én lőttem.
Bent inkább a korlátnak támaszkodva beszélgettünk az egyik sarokban egy kellemetlenül nem hideg Drehert kortyolgatva. Legalább a góljainkból négyet pont elénk lőttek, és hármat még láttam is, mert Pauljevicét pont kitakarta valamelyik előttünk melegítő játékos valaga.
A hideg eközben csak nem akart jönni, bár valami szél azért volt, mert a második félidő közepére fázni kezdtünk. Ekkor érkezett az információ: a büfében van keserű!
R-től tudom, hogy a keserűk világában van pár igazodási pont. Az alap természetesen az Unicum (Unimukk), abból a barista is jöhet, a többi nem. A másik általam ismert véglet a borsmentás utóízű Dragon, és valahol a kettő közötti tengelyen helyezkedik el a Mátyás (ivóvíz, finomszesz, cukor, fűszer- és gyógynövény kivonatok és karamell), a Hubertus, a Ferencz, illetve a Várda.
Amikor meghallottuk, hogy van Mátyás, A-val egymásra néztünk: koccintunk? A palack ugyan műanyag, azonban a koccintás nem maradt el, ha már hirtelen jött ötletből tervbe vettük. (A palack maradékát szigorúan belecsepegtettük a közepesen hideg Gösser stabil habjába.)
Közben a játék a másik térfélen zajlott meddő jelleggel. Nem volt érdemes bajlódni a nézésével.
Nagyjából ennyi.
Volt, aki szerint egy remek hangulatú kupameccs volt, botorkálás Dél-Budán, röhögve szarráázós sörözgetés Kispesten, és a többi apróság. Azt el kell ismernem, volt min, mikor és hogyan szórakozni, kicsit olyan volt, mint fiatalos: megcsináltuk magunknak a felhőtlen jókedvet.
Márpedig ilyesmi szórakozást bajnoki nem nyújthat, erre a kupát találták fel.
Most másnap van, és egyáltalán nem nehéz fejjel keltem. A vállam és a térdem ugyan kicsit fáj, azonban az a pénteki tapétázás elnyúló hatása.
🗣️ a hozzászólás // előmoderált.
✉️ kapcsolat // itt írhatsz egyenesen nekünk.
💳 támogatni // pedig így tudod a munkánkat.
Egy kép többet mond száz szónál…
Kispesti futball helyzet: tolókocsi. 😎
Paks
Egészségünkre:)
https://uploads.disquscdn.com/images/f8f3cb67aadaf779e442417c51453f24ce981845fdabe4728bb93dd6350172bf.jpg
Mivel igencsak az alkohol irányába ment el a diskurzus, ráadásul a nyitókép és a cím is erről szól, csak remélni merem, hogy a szimpatikus Kelen FC-t nem fogják megbüntetni rövidital árusítása miatt.
vagy változtak a szabályok az MLSZ 2014-es szabályzatához képest?
https://dokumentumtar.mlsz.hu/file/dokumentumtar/3392/file/biztonsagi-szabalyzat-2014-04-01-2014-07-29.pdf
A Budafok Kocsiszínnél (ami még Albertfalva) van a Big Daddy Burger Bár, jó hamburgereket adnak és van iható sör (Csíki.) Legközelebb ajánlom.😀
A Csíkinek a közelébe nem vagyok hajlandó menni. Felülárazott közepes minőség, kellemetlen kampányokba burkolva reklámozva.
Plusz: https://www.ratebeer.com/beer/tiltott-csiki-soer/324751/
A közepesnél azért jobb, a tisztességes ivósörök sgűmös mezőnyébe tartozik, de nem kiemelkedő. Az árazás valóban messze túlzás. Kellemetlen kampány nem rémlik, nem utolsó szempont viszont a nemzetpolitikai dimenzió. Nem lehet eléggé értékelni, hogy végre van olyan, ráadásul magyar tulajdonú sörfőzde Székelyföldön, ami hajlandó magyarul megszólítani az embereket, ha már a multik nem képesek erre.
Szerintem bortány rossz, még egy kőbányai is ihatóbb nála. Egyszerűen bűn erre használni egy ziptech főzdét, miközben nagyon finom sört is lehetne főzni vele.
A szűretlen sörük egész iható. Egyébként tényleg űrhajó az a gyár. Beszéltem a marketinges hölggyel, azt mondta, még a románok is isszák a Csikit, mert kézműves minőséget látnak benne. A tengerparton is sok fogy belőle.
Nekem az a bajom vele, hogy sok sört kóstoltam Miskolcon, a gyártó cég ugyanezzel dolgozik és azok hibátlanok. Persze értem, hogy attól, hogy veszel egy Gibson gitárt, még nem leszel egyből Jimi Hendrix, de azért illett volna már egy bizonyos szintet megugrani.
Nemzetpolitikai ide vagy oda, ha egy szortimentben van a Csíkinél jobb árú/minőségű, pláne ezek kombója sör, akkor bizony azt fogom kérni, mert nem vagyok a saját gyomrom és ízlésem ellensége.
Ráadásul, ha már nemzetpolitika, akkor a
– sör kapcsán ezzel a vezércikkel tudok sok tekintetben azonosulni: (vigyázat, TLDR!) https://szabadsag.ro/article/borban-az-igazsag-sorben-a-szimbolumok-
– a gyártó kapcsán pedig mindig eszembe jut, hogy hogyan verte szét az erdélyi tájkép egy részét semmire sem jó, cserébe drága, veszteséges, és végül magyar adóforintból fizetett mini vízerőművekkel: https://atlatszo.ro/klimavalsag/torpe-vizeromu-oriasi-buktaval-a-magyar-allam-finanszirozza-a-csodot/
Szóval részemről még akkor is maradok a Heineken-féle Harghitánál, ha annak nevében az indokoltnál eggyel több "h" található. 13 lejért (kb. 1040 forint) ugyan drága a kolozsvári törzshelyemen, azonban ott a belvárost, valamint a magyar helyet, tehát végső soron a nemzetpolitikát fizetem meg ezzel a felárral.
Ja, és a Heineken féle Harghita brandelemei szintén elég sok székelységet tartalmaznak, ráadásul Szeredában készítik: https://heinekenromania.ro/regionale-si-locale/hargita/ Ráadásul a csomagolás is változott kicsit az elmúlt években, és azon túl, hogy jóval díszesebb, egyúttal még székelyesebb lett: a székely címerből a hold és nap maradt, a Csíkszeredai Mikó-várat pedig felváltotta egy székelykapu.
És a valóságot is jól tükrözi az értékelése a különböző oldalakon, azonban vegyük figyelembe, hogy a Csíkivel ellentétben fel sem merül, hogy kézműves lenne (a Csíki sem az, bár néha, néhol szeretik használni rá), illetve árban is jóval alacsonyabbra van belőve. Sőt, a Harghita minősége elég sokat javult az elmúlt években. Öt éve még konkrétan ihatatlannak tartottam a helyi szortimenthez képest.
Ratebeer // Harghita 2,46 Csíki 2,88
Untappd // Harghita 2,94 Csíki 3,16
Beertasting // Harghita 3,29 Csíki 3,09 (Ez azért meglepő. Itt az értékelések számának eltérése lehet a háttérben, vagyis a Harghitát kevesen értékelték.)
Jól látható, hogy a Csíkinek egy erős közepes nagyüzemi értékelése van, a Harghitának pedig egy gyenge közepes, szinte már alsópolcosba hajló.
A Hargita valóban sokat javult. A Csíki valóban nem kézműves, ezt a szót egyébként sem érdemes használni, csak nagyon ritkán, amikor tényleg olyan kis tételes termékekről van szó, akár sajtról, pékáruról, sörről, borról, bármiről, amit egy család készít jórészt valóban kézi erővel, ami a csomagolást/palackozást, művelést, stb. illeti. A kisüzemi jelzőt szoktam használni, az nagyjából fedi a valóságot, bár a Csíki nem is kicsi, ahogy a Pécsi sem, viszont a kicsiknek hasznosak ezek, mert lobbierőt jelentenek, nekik köszönhetően változott valamennyire a kereskedelmi törvény.
A vízerőmű más tál tészta, annak nincs köze a sör minőségéhez. ALapból ellenzek minden effélét amúgy, nagyon komoly társadalmi szükséghelyzet kell ahhoz, hogy ne verje ki a biztosítékot nálam.
Zappának igaza is volt meg nem is. Mert hát nem minden nemzet sörnemzet. Az USA speciel pont nem az, nemigen tudok emblematikus amerikai sört, már olyat, ami igazán jó is. Bár a kisüzemiek között ott is van rengeteg kitűnő, de azok nem brandértékűek.
Mi alapvetően boroszág volnánk, meg pálinkaország, ezekben meg is van a világszínvonal, ma már a tokaji aszú visszaszerezte a kommunizmusban tönkregyalázott hírnevét, a szekszárdi és az egri bikavér még csak útban van efelé, a vörös diktatúra hamisítástól sem visszariadó igénytelen tömegtermelése okozta borzalmas károkat iszonyú nehéz elhárítani. A bikavérrel az a dilemma, hogy ugyan készülnek világszínvonalúak, nem is kevés, de sok termelő pont a bikavér megbecstelenítése miatt nem meri ezen a néven piacra dobni, inkább ilyen-olyan fantázianeveken. Itt nagyon kéne egy átgondolt globális marketingkampány. Talán most megmozdult valami ezügyben is, mert a marketinget 30 éve dobálja mindenki ide-oda, mint a forró krumplit.
Jaja, a Csíki kb. a Pécsi kategóriája termelésben. Nem nagyüzem, de nem is kisüzem (mint a kraftsörök nagy része, amit szeretnek kézművesnek, sőt kézmívesnek nevezni), hanem pont középen van valahol nagyságrendileg, vagyis egy logaritmikus skálán.
Ezeknek az üzemeknek fontos szerepük lenne a sörpiacon, hiszen versenyre kellene szorítsák a nagy gyártókat, hogy jó/jobb söröket gyártsanak a méretgazdaságosság miatt olcsóbban. Ezzel szemben csak annyit értek el, hogy miattuk módosítják a törvényeket a javukra, és nem kell felvenniük a versenyt, mert adminisztratív előnyhöz jutottak. A Pécsi is addig próbálkozott, amíg nem írtak rá egy törvényt, azóta semmi érdekes nincs bennük.
A Pécsi szerintem ma a legjobb ár-érték arányú sör a piacon. Nem kísérleteznek nagyon, de amit csinálnak, az remek. Ez a szegmens nagyon kell, kevés ilyen van. Talán a Fóti vagy a Rizmájer még ilyen a piaci szegmenst (kiváló minőségű többféle ivósör) tekintve, a nagyságrendjük persze ezeknek más.
Jaja, iszonyatosan kellene ilyen méretből vagy egy-két tucat, hogy legyen valami értelmes verseny itthon. Viszont amíg nem önerőből érik el a sikereiket, és kényszerítik a nagyokat változásra, addig semmi sem fog javulni.
Pláne a "kisüzemi" törvény után, ami kb. piacot adott érdem nélkül a pécsihez hasonló méretű főzdéknek.
És az összes többinek is, a legkisebbeknek is. Ez egyértelműen jó, gazdaságilag is, társadalmilag is, nem utolsósorban konkrétan sörélvezeti szempontból is, mert szélesebb lett a kínálat a vendéglőkben és a boltokban, és bizony a kicsik főleg az IPA-őrülettel rákényszerítették a multikat a minőségi javulásra (mínusz Soproni, az megátalkodottan szar), ha már oda eljutottunk, hogy nem tesznek bele kukoricát, az már félsiker.
Direkt vettem az előbb két Pécsit összekóstolni.
A szűretlen pilsenijük nagy kedvencem.
Pár napja vettem Pécsi szalon sört, az volt a legolcsóbb, gondoltam a darázs csapdáimba jó lesz, aztán én is megkóstoltam, hát, az brutál szar, mentségére a darazsak azért belementek (talán kevesebben mint a Löwenbrauba …).
Én sem iszom, mert valóban közepes minőség és ahhoz túl drága, de az árral hosszútávon pozicionálni akarnak, pl. egy román tengerparton bejönni látszik ez a terv, de majd hosszútávon kiderül, hogy jó üzletpolitika volt-e.
A "kellemetlen kampányokba burkolva reklámozva" meg csak politikai nézet kérdése, szerintem meg igen is promózni kell egy ilyen, idegenben szakad magyar közösség sörét, ezzel valahogy a létét/identitásának megőrzését igazoljuk, apró dolog ez, de fontos (persze nem minden politikai felekezetnek jó ez …).
Egyébként talán 6-8 éve (tudja fene már) voltunk Csíkszeredán egy 7 napos focitornán, akkor ott ezt a sört ittuk és akkor még egyáltalán nem volt drága (legalábbis úgy emlékszem, mert csak feltűnt volna, ha drága lett volna).
A kampánynak szerintem függetlennek kéne lennie a politikától, mert ha az, akkor igen, előfordulhat, hogy más megítélés alá kerül maga a termék is. Kb. direkt mentek rá a heinekenes sztorira, mert remek piacra vezető reklám a kétországos botrány, plusz a multik gyalázása is hozhat pár jó pontot, miközben az sem baj, ha buknak, sőt, még jobb is. Ehhez aztán jól jött a magyarországi politikum kiállása (2014-es a cég, nulla hagyomány) a már baráti vállalkozó ügye mellett. Nem a minőséggel, nem az árazással, nem egy rendes kampánnyal vezették be a terméket, hanem szerintem eléggé undorító módon.
szerk.: ettől függetlenül az esélyt megadtam nekik, hiszen tuti fogyasztok náluk kellemetlenebb történetű söröket is a tudtomon kívül. Végül azért nem iszom, mert ahhoz drága amennyire semmi extra. És amíg a Pilsner ára felett van bárhol, addig plána sansztalan.
Rezignáltan állok ehhez a kérdéskörhöz. Csak cseh söröket, magyar borokat és házipálinkát fogyasztok.
A kampánynak szerintem függetlennek kéne lennie a politikától, mert ha az, akkor igen, előfordulhat, hogy más megítélés alá kerül maga a termék is. Kb. direkt mentek rá a heinekenes sztorira, mert remek piacra vezető reklám a kétországos botrány, plusz a multik gyalázása is hozhat pár jó pontot, miközben az sem baj, ha buknak, sőt, még jobb is. Ehhez aztán jól jött a magyarországi politikum kiállása (2014-es a cég, nulla hagyomány) a már baráti vállalkozó ügye mellett. Nem a minőséggel, nem az árazással, nem egy rendes kampánnyal vezették be a terméket, hanem szerintem eléggé undorító módon.
szerk.: ettől függetlenül az esélyt megadtam nekik, hiszen tuti fogyasztok náluk kellemetlenebb történetű söröket is a tudtomon kívül. Végül azért nem iszom, mert ahhoz drága amennyire semmi extra. És amíg a Pilsner ára felett van bárhol, addig plána sansztalan.
Politikai, gazdasági harc is van benne persze, (mondjuk én itt a Csiki sörnek szurkoltam mert erősen jobb oldali érzelmű vagyok), de ez van a világban. Azért erre az undorító szót használni, hát, … akkor mit mondasz a tényleg gyomorforgató promókra/reklámokra …
Egyébként nem emlékszem már mindenre pontosan, de arra úgy emlékszem, hogy az árral eleinte nem volt gond.
Az előző hozzászólásban írtam még ezt hozzá: "Egyébként talán 6-8 éve (tudja fene már) …"
A 89/90-es demokraták kinek szurkoljanak ilyenkor? :) Nem tudom értelmezni a történetet.
Nyilván a Heinekent sem kell félteni, de az egész ügy, ahogy ez a Csíki indult nekem nagyon kellemetlen. Csak azért mert valahol Székelyföldön főznek egy sört, az bennem nem kell, hogy nemzeti vagy bármilyen érzést megdobogtasson, főleg akkor, ha egy igazi tróger figura (részben holland tulajdonú!) cégéről beszélünk. Ha az ilyen Lénárd-félék jelentik a magyar kultúrfölényt vagy úgy a magyarságot arrafelé és itthon is, akkor kurva nagy a baj.
"A 89/90-es demokraták kinek szurkoljanak ilyenkor?"
Csak kemény jobb oldaliak lehetnek, ha nem, akkor már nem is igazi korabeli (80/90) demokraták.
" … mert valahol Székelyföldön főznek egy sört, …" (azért egy kicsit többről van szó…)
de, kell, hogy valami nemzeti érzést megdobogtasson, és ilyenkor nem kell a Lénárt félékkel foglalkozni, mert az csak ürügy, hogy legyen mire fogni a hiányzó érzelmet …, de nem kell megijedni mert ez az érzelem előjöhet/kialakulhat, persze el is múlhat, lehet ez történt nálad is …
Persze most én is túl dramatizálom ezt, nem ilyen fontos ez a sör ügy, de ugye tőled is ezt olvastam, csak az ellenkező irányba …
A legjobb büfé volt.🤣