Mastodon

Könyörgök, van itt egy médiaszakértő, aki elmagyarázná a közösségnek, hogy mi a frász folyik a Honvédnál?

Kis páfrányhatározó🪴 és alapszintű sorvezető

graph and line chart printed paper

Az, hogy az U19-es válogatott meghívókat a meccsek napján, és nem a felkészülés kezdete előtt tették ki – mindegy, hiszen ki a francot érdekel az ilyesmi apróság (Simon Benedek, Szamosi Ádám, Molnár Mátyás). Az U21 tegnap nyert Belgiumban, a kezdőben két kispestivel (Szabó Alex és Benczenleitner), továbbá pályára lépett több korábbi akadémistánk (Kocsis Dominik, Klausz Milán, Szűcs Tamás), azonban a Honvéd egyetlen felületén se találkozhatunk sem a meghívókkal, sem a meccs eredményével. Minek?

De az, hogy már egy női hírre se legyen elég (ezen poszt megírásáig számolva) húsz óra? Mégis, mi történik a klubházban?

Vajon a női focit annyira erőltető #Honvéd kommunikációja🪴 mikor írja meg azt az apróságot, hogy két játékosukat is behívták a válogatottba, valamint a meccs hazai pályán, a Bozsikban lesz?

csakblog (@csakblog.bsky.social) 2024-10-15T11:14:49.120Z

A férfi felnőtt csapatunkról az utolsó anyag, ami a Honvéd valamelyik felületén (Facebook, honvedfc.hu) megjelent október 6-án 20 óra 4 perckor élesedett a klubhonlapon, tartalma szerint pedig a gyirmóti meccs szöveges összefoglalója.

Ma október 16. van. Az elmúlt tíz napban azért történtek dolgok a férfi felnőtt csapatunkkal, azonban egyik sem lépte át a Honvéd klubkommunikácójának ingerküszöbét:

  • két játékosunkat is behívták az U21-es válogatottba.
  • két játékosunk is pályára lépett az U21-es válogatottban.
  • Laczkó Zsolttal 54 perc hosszú videós anyagot készített az m4sport.hu.
  • játszottunk/nem játszottunk edzőmeccset a szünetben (valószínűleg nem, mert Laczkó mintha olyasmiről beszélne az interjúban, hogy szombat és vasárnap is edzettek).
  • a szokásos galéria hol van a gyirmóti meccsről? (Pro tipp, amit még egy megyei klub sajtósa is pontosan tud: a Facebookon van külön album funkció, és a képeket nem csak úgy bedobáljuk egy posztba. Hogy érezd a különbséget: itt egy album, itt pedig a posztba dobálás. A posztba dobált képek utólag szinte kereshetetlenek, míg az albumoknak külön oldala van. Ja, és az albumnak van címe.)
  • hát a videós interjúk? (keresd a Honvéd Youtube-csatornáján)
  • és a videós összefoglaló a meccsről? (keresd a Gyirmót csatornáján)
  • volt akadémistáink közül Botka kétszer, Gazdag pedig egyszer szerepelt a válogatottban.
  • vagy bármi egyszerű kisszínes, mint amilyen például a mérsékelten felnőtt férfi csapatos anyag, a klub által szervezett nyereményjáték győzteséről készült videó (kikerült a Facebookra videós anyagként).

Egy kis rutinnal simán ki lehetett volna tölteni ezt a tíz napot. Pláne, hogy a három, szinte kötelező anyagot sem sikerült publikálni.


Nézzük inkább számok szerint

dátumnapFacebookhonvedfc.hu
2024.10.07.hétfő32
2024.10.08.kedd14
2024.10.09.szerda33
2024.10.10.csütörtök22
2024.10.11.péntek12
2024.10.12.szombat41
2024.10.13.vasárnap31
2024.10.14.hétfő23
2024.10.15.kedd02
összesen1920
Az egyes platformokon megjelent anyagok száma (adatok forrása: saját gyűjtés)

Kilenc napot vizsgáltunk (a folyamatosan frissülő adatbázis elérhető ide kattintva), és ezalatt összesen 39 anyagot gyártott le a Honvéd. A 39 anyagból 19 a Facebookra, 20 pedig a honvedfc.hu-ra került ki. Azon anyagok száma, amelyik mindkettőre: 2. Tételesen:

  • Továbbra is a Borsodi szállítja a sört a Bozsikba. (honvedfc.hu: 10.08. 14:50, Facebook: 10.09 13:18, vagyis egy nappal később!)
  • Nemzetek Ligája-mérkőzést rendeznek a Bozsikban. (honvedfc.hu: 10.08. 13:28, Facebook: 10.08 14:52)

Megállapíthatjuk tehát, hogy egy anyag vagy a honlapra vagy a Facebookra készül.

A Facebook

A Facebook eleve nagyon érdekes. Amíg a honlapon viszonylag egyenletesen elosztva jelennek meg az anyagok, addig a Facebookon tömbösítve. Ha nem számoljuk a reggelre időzített születésnapi posztokat (8:00, 8:30, etc), akkor jól látható, hogy csak egy szűk tartományban hajlandóak foglalkozni az oldallal, és ez vagy délelőtt 10:30 és 11:30 között van, vagy délután 14:00 és 15:30 között, de még véletlenül sem ugyanazon a napokon. Ezekben az időszakokban aztán tolnak ki mindent tömbösítve, néha mindössze pár perc eltéréssel. Aztán vége is aznapra. (l. a hivatkozott adatbázis időtávok fülét, ahonnan kiderül, hogy például a Facebookra 20-25 óránként hajlandóak csak ránézni, a honlapra pedig 20-22 óránként. Vagyis napi pár percet szánnak a klub által kifelé sugárzott képre.)

Mivel ezen Facebookra kikerült bejegyzések mögött nincs valód tartalom, hiszen a fenti kettő kivételével egyiket sem kellett megírni a klubhonlapra, így szinte kizárólag grafikai munkákról beszélhetünk (meccsnap, heti menetrend, kezdőcsapat, végeredmény, stb), amit ugyan meg kell csinálni egy előre elkészített és újrahasznosított sablon alapján (gyakorlatilag beírni a megfelelő helyre a neveket, és egy képet beletenni), viszont nagy melónak nem lehet nevezni, hiszen a meccsek alatt szinte valós időben készülnek például a félidei grafikák, vagyis olyan rohadt sok meló egyikkel sincs. Találtunk az ilyen napokon akár napi egy órányi munkát, viszont ennyire erős, tehát több bejegyzéses nap alig volt a vizsgált időszakban. Lazább viszont jóval több, így jogosan merül fel a kérdés: mégis mi a francot csinál egész nap/héten az Új Médiastáb? Mert ha kifelé is látható dolgokat nem nagyon alkotnak, akkor minek vannak itt sajtósként, vagyis olyan szerepben, akiknek az a feladata, hogy kifelé kommunikáljanak?

Tartalmi egységek szerint

Az összes, bármelyik felületen megjelenített tartalom csapatok szerinti bontásban:

dátumffffffupnfegyébösszesen
2024.10.07.011125
2024.10.08.000055
2024.10.09.010135
2024.10.10.002114
2024.10.11.001023
2024.10.12.000505
2024.10.13.030104
2024.10.14.002035
2024.10.15.001012
összesen05791738
ff: férfi felnőtt
fff: férfi felnőtt fakó
fup: férfi utánpótlás
nf: női felnőtt
félkövérrel: meccsnapok

A Honvéd hivatalos felületein szinte megszűnt a tartalom. Meccsnapokat hoznak le négy-öt bejegyzéssel, amiből egyet elvisz a meccsnapi grafika, egyet kezdő grafikája, egyet pedig a végeredmény grafikája. Ez összesen három, a négy-ötből.

Itt pedig kizárólag a Facebookra kikerült anyagok száma:

dátumffffffunfegyébösszesen
2024.10.07.001113
2024.10.08.000011
2024.10.09.000033
2024.10.10.000112
2024.10.11.000011
2024.10.12.000404
2024.10.13.020103
2024.10.14.001012
2024.10.15.000000
összesen0227819
félkövérrel: meccsnapok

A Facbookra kikerült összes anyag (19 darab) 37 százaléka a női felnőtt csapattal foglalkozott, és 0 azaz nulla százaléka a férfi felnőtt csapattal. Sőt, az összes férfi csapatról, legyen az felnőtt, fakó vagy utánpótlás, összesen alig feleannyi anyag jelent meg, mint a nőiről. A végén még, azt is sikerült elérni, hogy október 15. kedden a Honvéd egyáltalán nem kommunikált a szurkolóival a Facebookon. Pedig lett volna mit.

Tényleg nem értem

Nézegetem a számokat, és tényleg nem értem a Honvéd kommunikációs stratégiáját.

  • a Facebookot gyakorlatilag a női felnőtt csapat platformajaként kezelik (7 bejegyzés), miközben a klubhonlapon csak minősíthetetlen tartalmak jelennek meg velük kapcsolatban kifejezetten alacsony számban (2 bejegyzés). Ebből arra lehet következtetni, hogy a női felnőtt csapattal foglalkozó klubalkalmazott/sajtós konkrétan nem ért a szerkesztőségi rendszerekhez, nem tud szöveget alkotni, viszont neki van joga a klub nevében a Facebookra posztolni. Ahhoz talán valamennyire ért, mert nagyon szépen pakolja ki az emojikat.
  • a Facebookra, tehát a klub legnagyobb elérésű felületére posztolónak fogalma sincs a magyar labdarúgás és különösen a munkahelye, a Honvéd meghatározottságairól. Ezért is kerülhetnek ki puskásozások, össze-vissza szövegezések, értelmetlen baromságok.
  • mindeközben a honvedfc.hu oldalon megjelentek értelmezhető és informatív tartalmi egységek (beharangozók, összefoglalók – szigorúan a férfi csapatokról, illetve jegyinformáció), azonban az ilyesmik egyáltalán nem kerülnek ki a Facebookra. Az iménti felsorolásból 0, azaz nulla tartalom kerülhetett ki.
  • a vizsgált időszakban a Honvéd két mérkőzést játszott, mindkettőről volt közvetítés, azonban egyik stream elérését sem sikerült a kezdés előtt közzétenni akár a klubhonlapon, akár a Facebookon.

Nem akarok túlzottan nagy következtetések levonni, azonban azt mindenképp ki kell jelenteni, hogy

aki jelenleg sajtófőnökösdit játszik a Honvédnál, az minden szempontból alkalmatlan a posztjára,

és a munkájával csak árt a klubnak, árt a közösségnek, árt a szakmának, árt mindennek és mindenkinek, amihez hozzáér.

A Honvédnak jelenleg nincs semmiféle médiastratégiája. Valamiféle ad-hoc kapkodást láthatunk, ha éppen a sajtófönöknek dolgozni támad kedve. Azt látjuk, hogy például tartalmas szövegek írásával nem fárasztja magát (a leghosszabb anyaga sem érte el a 600 karaktert!, ami pedig általános alsóban is kevés egy kettes fogalmazáshoz), és a Facebookra is szinte csak grafikákat pakol fel, amikor éppen kedve szottyan hozzá. Vagy amikor a szoros időbeosztása engedi.

Biztos azért, mert gőzerővel dolgozik az Új Médiastratégián, és ahogy Laczkó Buksi mester, ő is időt és türelmet kér, és majd valamikor jövőre lehet meg a Saját Hangunk.

Szégyen

Nem akarom ismételni magam, de ez szégyen. Napra pontosan egy hónapja van itt az Új Sajtófőnök/sajtóosztály, és eddig annyit sikerült elérnie, hogy a Honvéd kommunikációja összeomlott.

A Trollfoci rajtunk röhög, korábban elképzelhetetlen módon, újságíró kollégák (értsd: nekünk és nem nekik kollégák) értetlenkednek hangosan az új osztály működése miatt, és nem egy alkalommal, hanem egyre gyakrabban.

Egyszerűen ezzel a stábbal nem látom a kiutat.

Amíg nincs értelmezhető és követett stratégia, addig ez a szarság fog maradni. A jelenlegi stábból viszont nem nézem ki, hogy képes lenne stratégiát alkotni.

Szerintem még heti terv sincs. (Mit, hova, ki, mikor, milyen formátumban?) Ilyen Trellóhoz hasonló feladattervezőkről ne is álmodjunk, ha egy egyszerű listát sem tudok elképzelni. Valójában azt sem hiszem el, hogy tisztában lennének azzal, egy hétvégén akár több meccset is játszhatnak a különböző csapataink, hogy a következő héten megint, aztán megint, és megint, és így tovább egészen télig, amikor majd máshogy kell kitölteni a felületeket, mert ha nem kommunikálsz a szurkolókkal, ha nem vagy aktívan jelen a mindennapjaikban, akkor gyengülhet a kötődés, és ennek rövid távon is több káros hatása lehet: elmaradnak a meccsekről, a gyenge minőségű kontent alatt elküldenek a picsába, és a többi.

Mit tervez a klub a szurkolókkal? Hogyan fordul hozzájuk? Könyörgöm, tényleg mi a tulajdonosi/vezetői elvárás, mi a stratégia?

Az Új Stábtól mit kértek be? Vagy csak odaültették őket, és ennyit mondtak: csináljátok? Nincs semmi visszakövetés? Senki sem meri kimondani, hogy alkalmatlanok? Kinek a rokona/ismerőse a kicsoda?

Egyedül a fotós/videós nem tűnik alkalmatlannak, és az ő munkájával nincs baj, legfeljebb az előéletével. Az viszont mindegy, hiszen maga vállalta, hogy megjelenik egy futballközegben, vagyis ne sírjon, ha megtalálják. Ez a közeg ilyen. Arról viszont nem hinném, hogy ő tehet, hogy bár végigfotóz meccseket – férfi felnőtt és férfi fakó – majd a képek nem kerülnek ki sehova, mert az alkalmatlan páfrány🪴 nem csinálja meg a dolgát. Vasárnap, a Gyula elleni meccs után még interjút is láttam készíteni a fakó edzőjével, viszont a videót azóta sem találom. A meccsen készült videói közül egyedül Gyetván megfogott tizenegyese került ki – az is egy ilyen Facebook valamibe, ami egy nap után eltűnik. Gyártja becsülettel a tartalmakat, olyasmit is, ami régen nem volt, és jó, hogy lett (pl. sajtótájékoztatók, gólkamera), azonban úgy tűnik, az egész megy ki a vakvilágba, mert nem akarják megmutatni nekünk, a szurkolóknak.

És ha már előkerült a sírás, a páfrány🪴 se sírjon, hogy jajj, nem tudta, fogalma sem volt róla, meg őt amúgy is ok nélkül bántják, jajj, jajj. Ki nem szarja le? Ő jött ide dolgozni, ő alakítja jelenleg a Honvéd kifelé sugárzott képét, és amit összehozott, azért örüljön, hogy mindössze csak ennyit kapott. Miért csinálja, ha még saját maga is elismeri: alkalmatlan rá? Minek erőlteti egyáltalán?

Feltételezem nem a referenciái alapján került ide, hiszen láthatóan nem ért semmihez, ami média/kommunikáció, vagyis logikus a következtetés, hogy aki ide benyomta, az be tudná nyomni egy másik helyre is, ahol talán kevesebb kárt okoz.

Amit máig nem tudunk

Kinek van élesítési joga a klub

  • honlapján?
  • Facebookján?
  • Instagramján?
  • Youtube-csatornáján?
  • ki válaszol a sajtó megkereséseire?

Ki az, aki a Honvéd nevében kifelé kommunikálhat? Sem a klubinformációs oldalon, sem a honvedfc.hu impresszumában nem találjuk a nevét. (Addig maradunk a páfránynál🪴. Bár szerintem utána is.)

A kérdés nem utolsó, ugyanis az egy klub számára nagyon fontos döntés, hogy kit bíz meg ezzel a feladattal, hiszen az első csapat (értsd: férfi felnőtt csapat) teljesítménye mellett az ő munkája látszik a leginkább kifelé, és helyezi el a klubot a nyilvános térben.

Tényleg csak egy dolgot kérnék

Nem tartozik ránk, a klub saját döntése, azonban legalább annyit tegyenek meg, hogy a legfontosabb dolgokat bekérik az Új Osztálytól, illetve tisztázzák a velük szembeni elvárásokat:

  1. mi a média/marketingstratégia – és az hogy egyeztethető össze a tulajdonosi és/vagy a klubvezetés elképzeléseivel, mi a klubról sugározni kívánt kép, hogyan képzelik el a jelen/jövő Honvédját?
  2. kik az egyes feladatok felelősei, és ki a legfőbb felelős? Magyarán ki a sajtófőnök? És ki a marketing főnöke? (Ha ilyesmi nincs, akkor természetesen a mindenről és mindenkiről döntő, mindenhez is értő Fórizs Sándort fogjuk szidni, hiszen ki más kezében lehet a kormányrúd?)
  3. mik azok a tartalmi egységek, amiknek kötelező megjelenniük?
  4. hogyan ellenőrzik az osztály(ok) működését? (Amennyiben a médiát és a marketinget két osztályként kezelik.)

Megjegyzés

A törzsolvasók tudják, hogy ilyen a stílusunk, igen, kimondjuk, ha valami szar, esetleg nagyon szar. Viszont mindezt nem a mindenszarista vallás hű követőiként tesszük, hanem mert már nekünk is kurvaciki, amit a klubunkkal művelnek. Nem elég, hogy a pályán vállalhatatlan, hogy a klubtörténelem valaha volt legrosszabb szereplését hozzuk hetek óta, most már a klubról eddig viszonylag profin megformál külső képet is sikerült szétverni, és nem csak szétverni, hanem egyenesen átfordítani, és közröhej tárgyává tenni nem csak saját magukat, hanem minket, szurkolókat is.

Ugyanis mi, a szurkolók kapjuk meg nap, mint nap ismerősöktől, barátoktól, hogy mégis mi a franc van nálatok? Kívülről tartják az egészen minden szempontból szánalmasnak. És pont nem érdekel, ha a klubházban be vannak feszülve egész héten, mert nem működik semmi, ezzel ne védekezzenek, hiszen őket ezért fizetik, minket viszont nem, mi csak ugyanazt kapjuk, ugyanaz a befeszülés van rajtunk. Sőt, talán még erősebb, hiszen mi kötődünk a klubhoz és a közösséghez, nekünk minden hatványozottan szarabb.


Ezt a posztot a rendszer szerint 8:56-kor kezdtem el írni. Közben kávéztam, reggeli dolgokat intéztem, vagyis nem folyamatosan a gép előtt ültem. A szöveget 10:39-kor zártam, innen még van a felképezés, az élesítés, és némi egyéb adminisztráció.

Nekem a blog nem a munkám, mégis szinte több tartalmat gyártunk, mint a klub mínusz Kálmán, aki hétről-hétre rendületlenül állítja elő a történelmi és egyéb anyagokat. Az ő posztjai a heti írott termés jelentős részét teszik ki.

Ja, és mi hajlandóak vagyunk rugalmasan kezelni az oldalra fordított időt (vö.: munkaidőt), hiszen tudjuk, a fociban hétvégén vagy hétköznap este vannak a meccsek, amiken akár érdekelt is lehet a klubunk, vagy a klub jelenlegi, esetleg korábbi játékosa. Az ilyesmikről korábban a klub tájékoztatta a nyilvánosságot, azonban az Új Rendszer óta ismét nekünk kell, mert bent basznak rá.


Fél 12 körül újra volt egy kis időm, és visszatértem átnézni a korábban élesített anyagot, hogy ne maradjon benne sok hiba és elütés. Írás közben, élesítés előtt az ilyesmi nagy részét nem veszi észre az ember, mert még benne van a gondolatban. Egy-két órával később viszont már simán, és akkor még módja van javítnai.

Ilyesmit soha nem tapasztaltam a Honvédnál az Új Érában.


címlapkép: Lukas / Pexels.com

🗣️ a hozzászólás // előmoderált.
✉️ kapcsolat // itt írhatsz egyenesen nekünk.
💳 támogatni // pedig így tudod a munkánkat.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz a Twitteren, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor a Telegramon keress. ||

Exit mobile version