Mastodon Mastodon

Már nekem ciki újra és újra belerúgni a halott oroszlánba, de

amit a Honvéd a hivatalos Facebook-oldalával művel, az valahol az amatőrségnek egy olyan csúcsa, amit korábban még a játékospolitikánkkal is sikertelenül ostromoltunk. Itt van például a Siófok elleni felkészülési meccsről szóló videó ajánlója:

honved_fb_01

Igen, jól látjátok. 21:30-kor került ki, tehát a lefújást követő nyolcadik órában úgy, hogy sem a címéből, sem a nem létező ajánlószövegből nem derül ki, hogy itt bizony gólvideó és interjú lesz a klikk mögött. Az egész egy mobilról igénytelenül megosztott mobilos (m.honvedfc.hu) URL.

Mindezt úgy, hogy a kluboldalon január 23-án, 14:27-kor (tehát kevesebb, mint háromnegyed órával a lefújást követően) megjelent szöveges összefoglaló még mindig nincs kiajánlva (január 24., 10:50 – 20 és fél órával a poszt élesítése után) a Facebookra. Az pedig legyen szánalom biturbó deluxe, hogy a mérkőzés eredményét se tettük még ki, azt egy szurkoló(!!!) kommentelte be egy teljesen más témával foglalkozó poszt alá.

Utóbbi jelenség egyébként abszolúte normális. Ha valamit meg is osztanánk, tehát a szurkolók felé kommunikálni szándékozunk, akkor az átlagosan fél-egy nap késéssel jelenik meg a Facebookon először, majd sok esetben random időben még egyszer, még kétszer, a franc se tudja milyen indokkal. Ajánlószöveget szinte soha sem tartalmaznak, mindössze a megosztani kívánt tartalom linkjét vágják bele a szövegdobozba, majd küldés, lesz, ami lesz. A szurkoló meg kattintson, lehetőleg fogalmatlanul, mert a klubtól semmféle segítséget se remélhet. Teljes és totális igénytelenség. Félelmetes.

honved_fb_02
Egy a klasszikus megosztások közül: semmi ajánló, leírás is csak azért, mert a Youtube saját maga oldotta meg a Facebookkal való kapcsolatát
honved_fb_03
A Kabangu leigazolását bejelentő poszt megosztása is parádésra sikeredett. Az eredeti tartalom több képet tartalmazott, és ezeket a Facebook átvette, hogy a tartalom megosztója választhasson, melyikkel jelenjen meg. Mi nem választottunk, csak bedobtuk a linket és küldés. Ez lett a végeredmény.
honved_fb_04
Egy, a nagyon ritka jó példák közül: ajánlószöveg, helyszínmegjelölés, satöbbi
honved_fb_05
Itt már szavak sincsenek. Végre van egy ajánló, viszont 35 perc eléréssel kétszer is sikerült kirakni. Mondjuk, hogy mitől kiemelt esemény, azt nem tudjuk.

Foglaljuk össze //

  • késés // rendszeresen akkor jelennek meg a tartalmak a szélesebb közönség felé kommunikálást segítő hivatalos Facebook-oldalon, amikor azok már aktualitásukat vesztették. Hiába a szöveg, hogy „csak a megtörtént tényeket (sic!) írjuk meg”, ha ez hülyeség. Itt arról van szó, hogy a felelősök egyszerűen nem publikálják azon a felületen, ahol a valódi tartalomfogyasztás és tartalomterelés történik.
  • teljes sötétség az oldal használatát illetően // csak link, semmi más. Se egy ajánlószöveg, hogy mi lesz a kattintás utáni tartalomban, se egy igazítás, hogy szépen nézzen ki a dolog, semmi. Más, egyébként releváns oldalak tartalmának megosztása igénytelen kinézettel. Ha így kommunikál egy klub, ha ilyen képet sugároz magáról, akkor meg is érdemli, hogy mélységesen lenézzék, kiröhögjék, hiteltelennek tartsák.
  • duplikálások, egyéb hibák // ugyanaz, mint az előző, annyi extrával, hogy senki sem vette a fáradtságot, hogy kicsit utánaolvasson a Facebook működési elvének, hogy egy poszt mikor, milyen feltételek mellett és kinél jelenik meg. A fejetlen duplikálás, triplázás, az elképesztő időkben való tartalomkihelyezés külön-külön kontraproduktív.
  • 35326 lájk // baromira jól néz ki, de adegy nyilvánvaló, hogy ennek jelentős része nem organikusan, magától érkezett, hanem szimplán vásárolt rajongó, hogy valamivel jobban nézzen ki a számláló. adkettő a béna anyagokra 20-30-50 lájk érkezik, mert minek örüljön a felhasználó, ha nem tudja mi van a kattintás mögött, miközben egy pedánsan összerakott tartalmi elem önmaga generálja a lájkot, a megosztást.
  • +1 // hejessírás, de ezt inkább haggyuk.
  • +2 // ha felvállaljuk, hogy a klub hivatalosan is kommunikál a Facebookon keresztül, akkor tessék fokozottan figyelni az itt nem letiltható kommentek tartalmára, mert így azok is a klubkommunikáció részét képezik. A nyíltan rasszista és egyéb módon sértő bejegyzéseket bizony gyomlálni kell, külön figyelmet kell rá fordítani. Ez bizony idővel, és munkaráfordítással jár. (Persze ennek előfeltétele egy leírás, hogy a klub milyen viselkedést vár el a hivatalos felületén. Ha egyáltalán hivatalosnak tekinti, mert a Facebookkal nem ismertette máig el.)

Lassan meg kéne érteni, a naptár 2016-ot ír, ideje kibújni a barlangból, az utolsó helyről, ahol még be tudjuk beszélni magunknak, hogy mi vagyunk az okosak, a profik, a hozzáértők. A világ közben elrohant, Magyarországon az emberek jelentős részéhez csak és kizárólag a Facebookon keresztül jutnak el a tartalmak, sőt, sokaknál ami nincs a Facebookon, az nem is létezik. (Jelenség: sokan meglepődnek, hogy az internet az nem ugyanaz, mint a Facebook. Szerintük a weboldalak is a Facebook szolgáltatásai.)

Ha ettől a csatornától elzárjuk magunkat, ha hanyagul, igénytelen módon kezeljük, akkor szinte a klub elsődleges megjelenéséről, primer arculatáról mondunk le. Egyre röhejesebb az unalomig ismételt szöveg: nagyszerű embereink vannak a stábban, majd ők megoldják. Nem, nagyon nem.

Van még kérdés?


update (13:08) // Hurrá, frissült az oldal a szokásos floodolós módon, de legalább:

Úgy látszik, csak szólnunk kellett. Profizmus.

Eközben az NB II-ben kiesés elől menekülő, hozzánk képest fillérekből gazdálkodó Siófok tartja valamire a szurkolóit, és Facebook-oldalán – valós időben – élőben közvetítette a mérkőzést. Pedig csak 1978 követőjük van, mégis fontos a kiszolgálásuk.


update (2016.01.25. 10:22) // Úgy látszik a tartalomsokszorozásról nem tudunk lemondani. 9:40-kor, vagyis 21 órával a második megjelenése után, harmadszor is kikerült a Siófok elleni gólokat és Rossi nyilatkozatát tartalmazó videó.

Esküszöm, egyszer elpattan az agyam, és írok egy „Hogyan használjuk valamennyire helyesen a Facebookot, ha mi vagyunk a klubkommunikáció” c. dolgozatot, amolyan vezérfonalnak. Amúgy az impresszumunkban megtalálható a mailcímem, szívesen segítünk bármiben, ahogy eddig is. Nem kell szégyellni.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz a Twitteren, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor a Telegramon keress. ||

“Már nekem ciki újra és újra belerúgni a halott oroszlánba, de” bejegyzéshez 13 hozzászólás

  1. Szégyen.
    Persze ez a 35000 kedvelés valóban nem fedi a valós számot, hogy kik is azok akik valóban napi szinten érdeklődnek a csapat iránt, de ha jól emlékszem ezzel a számmal a harmadikok vagyunk a klubbok listáján és azért ebben óriási potenciál lehetne!
    Az egészben az a legszomorúbb, hogy akik ezt a szakbarbarizmust elkövetik feltételezem fizetett alkalmazottjai a klubnak…..
    Marketing szempontból a béka feneke alatt vagyunk és évek óta semmi sem történik. Maximum kicserélik az óriásplakátot a stadion bejáratánál, hogy mikor lesz a következő hazai mérkőzés, nagyjából ennyi.
    Pénteken a honlapon élő előadásban válaszol Hemingway a beküldött szurkolói kérdésekre.
    Nagyjából számíthatunk a stílusra, a mondanivalóra, sokat nem várok tőle, de kb. ezzel szerintem ki is fogják pipálni a kockás füzetbe a 2016 tavaszra felírt kommunikációs feladatok a szurkolók felé című teendőt. :(

    1. Tévedés. Annak a 35000 kedvelésnek a jelentős százaléka nem létező ember. Elég megnézni az oldalak aktivitási rátáját:

      1. És itt van a szurkolói közösségé: 4700 kedvelés / 417 dumcsi (8,9%), míg a klubnál: 35330/450=1,2%

        1. Akkor ezek szerint ennyire megfogyatkoztunk? Mert állítólag a rendszerváltozáskor nekünk volt a harmadik-negyedik legnagyobb szurkolótáborunk. Most már passzív szurkolóból is egyre kevesebb van.

        2. Nálam nagybb szurkoló nem létezett 5 – 21 éves koromig! 13 évesen bajnoki címet ünnepeltem! 14 évesen kupagyőzelmet…
          ezután volt egy kiváló fiatalokból álló csapatunk!!!
          utána a magyar futball (az európai topligákkal egyetemben) elkezdett másrólis szólni mint futball!!!
          egyre inkább számomra érdektelenné kezdett válni!
          Ma ott tartok, hogy kb.a topligák nem érdekelnek. a Kispest meccseit ha adja a tv megnézem, a válogatott még mindíg érdekel, évente kb 10 meccsre ki is látogatok Kispesten!

          Inkább az NFL!Ott van minden, ami innen hiányzik! Odaadás, hajtás, fetrengés nulla, marketing… sorolhatnám!

        1. -1 kedvelés tőlem FB fiók törlése miatt…

  2. Úgy vicc ahogy van a klub marketingje. Hemingway az MLSZ-től kér segítséget marketing ügyben, de úgy tudom van erre feladatkörre igazgatónk, meg úgy erre az osztályra is kellene költeni, „befektetni’. Például kéne egy
    Közösségi média szakértő. Manapság a Facebook, illetve más közösségi médiumok nagyon fontos részét képezik a marketingnek.

    Egykor a klub hivatalos Facebook oldalának volt majdnem 37 ezer követője, most folyamatosan csökken. Persze a követők nagy része valószínű kamu.

  3. Nem tudom Hemingway, hogy tudott ennyi pénzt összehozni az életében, ha ennyire rövidlátó, legalábbis itt Kispesten. Ma a magyar futball abból él, hogy volt egy Puskás Öcsije és ha a világon bárhol vagy és azt mondod, hogy magyar vagy, többségében a „Puskás, Honvéd” szavakat mondják. Csakhogy a webshopot és az ajándékboltot nem is Hemingway cége, illetve nem a Honvéd működteti. Elég szomorú.

    1. Nem gondolnám, hogy Hemingway rossz üzletember lenne. Az öregnek vannak jó üzleti húzásai (Diego, Abraham, Benji eladás utáni jutalékok, stb.), gondolom a korábbi Bonbon Hemgway illetve építőipari cégeivel sem járt rosszul, csak egyszerűen a futball az egy más kategória. Arról nem beszélve, hogy Hemingway 70 feletti, neki a Facebook, közösségi oldalak, weblap szerintem más felhasználói igényeket, elvárásokat takar, mint mondjuk egy korosztályunkbelinek. És mivel minden döntést Hemingway hoz, így érthető ha az ő elvárásainak fog megfeleli minden munkatárs…ez persze nem jó, csak pusztán próbálom megérteni, hogy mi lehet a posztban leírt hiányosságok oka.

      1. Szerintem viszont csak egyszerű slendriánság, nemtörődömség, és némi igénytelenség.
        Nem nagy kunszt utánaolvasni a dolgoknak, nem nagy kunszt kipróbálni akár egy erre a célra kreált próbaoldalon, semmi sem nagy kunszt.

  4. Mi ez a pesszimista hozzáállás? El megy az ember életkedve.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.