Mastodon

Az Öreg egyre durvábbakat blogol, lassan érdemesebb lesz őt olvasni, mint minket

Végre megnyertünk egy olyan mérkőzést az OTP Bank Ligában, amelyet nem szoktunk megnyerni. Szombaton 2:0-ra hoztuk a Diósgyőr elleni összecsapást, és ezzel az eredménnyel továbbra is a négyes élbolyban maradtunk. A mérkőzés előtt jobban izgultam, mint az úgynevezett „nehéz” mérkőzések előtt, mert a diósgyőrihez hasonló mérkőzéseket, amelyek a papírforma alapján a Honvédnak állnak, és amelyek segíthetnének minket szezonbeli céljaink eléréséhez, eddig elveszítettük. Szombaton viszont máshogy történt.

Hopp, egy-az-egybe ezt írtuk a meccsbeszámolónkba. Úgy látszik, nyilvánvaló, hogy Rossinak eddig bravúrcsapata volt, de talán most majd kicsit máshogy lesz, és a bravúrokon túl jönnek a kötelező(bb) pontok is.

Ez még hagyján, van egy másik bekezdés is:

Az elmúlt 2-3 évben a Magyar Labdarúgó Szövetség minden pénzt, hatalmat, és lehetőséget elvont a magyar kluboktól. Ne legyen félreértés, ez véletlenül sem azt jelenti, hogy az OTP Bank Liga klubjai nem folytathatnak (vagy, hogy ne folytassanak) önálló marketing tevékenységet. (…) Viszont azt látni kell, hogyha a bajnokság irányítását, és a bajnokságért járó pénzt elvonom a kluboktól, majd ezt saját szempontjaim szerint, a klubok megkérdezése nélkül visszaosztom a kluboknak, akkor a hatalommal együtt a felelősség is az enyém. A száz százalékosan központosított hatalom nem feltétlenül rossz, különösen akkor, ha a pénz visszaosztás olyan tisztességes és átlátható módon történik, mint a Magyar Labdarúgó Szövetség által felügyelt bajnokságokban. De az ilyen teljesen központosított irányításnak két mellékhatása van: az egyik az, hogy a klubok teljesen impotensnek érzik magukat, és feladják az önálló gondolkodást, a másik pedig, hogy az MLSZ illetékeseinek gyakorlatilag semmilyen forrása nincs, hogy megtudja a klubok vezetőinek a véleményét, hacsak a ma már kizárólag gittegyletként működő NB I-es Bizottságot nem tartjuk egy ilyen forrásnak. Én semmiképpen sem. (…) Több mint egy éve javasoltam először, hogy a klubok intenzívebb marketing tevékenysége mellett nagy szükség lenne egy minden csapat által használt, és az MLSZ által, külső segítséggel kidolgozott marketing platformra, amely segítene visszacsábítani, vagy új szurkolókat toborozni stadionjainkba. Most megismétlem ugyanazt a javaslatot. Nem lenne érdemes megpróbálni?

Hahó, ezt ugyanúgy szajkózzuk szerintem már évek óta, ahogy az Öreg is. Jó, azt nem mondtuk sosem, hogy az MLSZ átláthatóan osztja vissza a pénzeket, mert még mindig nem közölte, hogy miért mennyit fizet és milyen alapon (szerencsejáték, tévés díjak, U20- és egyéb kvóták, etc), hogy a TAO-ról egyáltalán nem ad ki adatokat (ráadásul már a törvény szerint se kell neki), hogy azt mondja magáról, nem közadatköteles szervezet, satöbbi, satöbbi, satöbbi.

Cserébe az NB I. (vagy magyar futball) központi marketingje tényleg nem lenne egy utolsó dolog. Láthatjuk, a válogatottnál (#csakeggyütt) fényesen bejött, bár jó, kellett hozzá egy Eb-szereplés is, de azért futott a kampány rendesen. A focinkat brandesíteni kell, mert mára már szinte egyáltalán nem találni benne olyat, ami visszataszító lehetne az átlagember (átlagcsalád) számára. És nem feltétlen azért, mert a klubvezetők és egyéb csatolmányaik letörték, hanem mert felnőtt egy társadalom Magyarországon, ahol az európai normák, a békés egymás mellett élés, a tolerancia már nem hívószavak, hanem alapértékek. Nagyjából.

Azt pedig most inkább ne feszegessük, hogy a Honvéd valóban mindent megtesz-e a saját marketingértékének növeléséért, mert nagyon messzire vinne. Az látszik, hogy akarnak, kaparnak, dolgoznak, ellenben a Kispestet, a Honvédot, mint narratívát jelenleg a szurkolók alkotják meg és tartják naprakészen, és nem a klub. Egészen furcsa állapot, de sebaj, ha működik, és van egy külső erő, amire lehet támaszkodni, akkor érdemes azt használni. Csak használnánk tudatosan.

Végre – Budapest Honvéd Online

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz a Twitteren, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor a Telegramon keress. ||