Csak át kéne azért beszélnünk Rossi Facebook-posztját

Tudom, hogy már elkezdtétek, de azóta aludt rá mindenki egyet.

(…) nem anyagi okok miatt távoztam. Soha nem kértem mást, mint egy jó üzleti tervet a Kispestnek és színeinek. Sosem a pénz volt az első nekem. Semmilyen összeg, vagy kérés nem hagyta el a számat. Sem az év elején, sem a szezon végén, amikor bajnokok lettünk. Csak egy szemérmetlen ajánlatra mondtam nemet: egyéves szerződést kínáltak, ugyanolyan fizetéssel, mint az előző két évben. (via Rossi @ Facebook)

Vegyük sorra, hogy kábé mi történhetett tavasszal.

Februárra az élen fordultunk, úgy, hogy a felkészülés kezdetére Rossinak szembesülnie kellett a rövidebb kerettel. Távozott Prosser (ezt még elfogadta valahogy), és távozott Botka, akiről viszont elfelejtették előzetesen tájékoztatni.

A mindenféle hírek szerint nagyjából ezidőtájt kezdődtek az első tárgyalások az év végén lejáró szerződéséről, amit – ha hinni lehet az innen-onnan leszivárgó információknak, valamint az Öreg videócsetjében elejtett félmondatoknak – nem sok alkalom követett. Talán ha kétszer-háromszor egyeztettek, és mindenki várta az év végét.

Mindeközben a Honvéd (megjegyzem, felelős klub módjára) bekért néhány életrajzot, tárgyalt pár edzővel, hogy ha Rossi mégsem maradna, akkor is legyen valaki, akit azonnal elő lehet kapni.

Május 27-én megnyerjük a bajnokságot, és Rossiban elpattan valami. Előbb elsírja magát, majd dühös arccal felszól a tribün felé. Ekkor már valószínűleg tudta. Másnap bejelentik Erik van der Meert.

Nagyjából ennyi lenne zanzásítva, ha valamit kihagytam, úgyis kiegészítitek.

Viszont. Rossi június 6-án, talán már valamivel higgadtabb fejjel, otthon ülve egyszer csak kiadott egy közleményt angolul és olaszul, ahol a következőt írja:

Soha nem kértem mást, mint egy jó üzleti tervet a Kispestnek és színeinek. (…) Csak egy szemérmetlen ajánlatra mondtam nemet: egyéves szerződést kínáltak, ugyanolyan fizetéssel, mint az előző két évben.

Tehát a tavasszal szinte végig az élen álló, és a bajnoki cím egyik nagy esélyesének padján ülve, természetesen nem utolsó sorban saját szakmai hiúságából azt szerette volna látni, hogy mi lesz jövőre? Igen, épp nincs érvényes szerződése 2017/18-ra és a következő évekre, de elindult valami a keze alatt, ami az alsóházas Kispestből minimum erős középcsapatot, de amint láttuk, végül bajnokesélyest csinált. Tehát koncepciót szeretett volna látni.

Erre kapott egy egyéves szerződést, a korábbi fizetése megtartása mellett, és úgy tűnik semmilyen ígéretet a keret egyben tartására, netán megerősítésére. (vö.: mindeközben a klubvezetés edzővel tárgyal, vagyis valahol mégis gondol a jövőre. Érthetetlen.)

Pedig. És a pedig rész lesz az értekes. Az NB I. megnyerése ha jól emlékszem 180 milliós bónuszt ér (lehet, tévedek, de a nagyságrend nagyjából ez), a Fradi, amikor tavaly kiesett az albán második ellen a BL második körében, pont ott, ahol mi is indulunk, szintén hozott mintegy 700 milliót(!!!), vagyis közel ennyivel mi is számolhatunk. Oké, a sok győzelem és a bajnoki cím biztos elvisz valamennyit prémimban, de csak maga a bajnokság, ha jól pörgeti a klub, akkor 800 millió kötőjel 1 milliárd forint bónusz. Ez az éves költségvetésünk 70-90 százaléka.

Stimmt. Stimmt, hogy a nemzetközi kupára nem igazolunk, az valóban felelőtlenség, hiszen lutri már az első kör is, onnan pedig még nagyobb a kockázat. Cserébe rajtad marad a drága játékos egy jó hosszú szerződéssel, ami az NB I-re valóban fölösleges. Azonban van egy olyan oldal is, hogy ha tartani akarod a helyezésed, vagy legalább a pozíciódat a bajnokságban, akkor mindenképp erősítened kell, mert mások úgyis megteszik, elfutnak melletted.

Utóbbi nem jelent más, mint a bértömegsapka növelését, hogy legyen keret a játékosok megtartására, és az ingyen elhozható (mi így igazolunk) játékosok fizetésére, pláne, ha azok magasabbak, mint a keretben eddig általános bérnívó.

A Honvéd saját bevallása szerint az elmúlt három évben évi 600-700 millió forintot pattintott el klubszinten bérekre. Ha csak a 10 százalékos növekedést veszünk alapul, az legyen mondjuk 70 millió forint. A bajnoki bónusz legfeljebb 8-10 százaléka, vagyis a fenntarthatóság egyáltalán nem sérül.

Igen, elismerem, ez a pénz csak május 27-től kalkulálható reálisan, ha Európa-liga lett volna végül, ami gyakorlatilag fixnek tűnt március végétől, akkor 200-250 millió lenne az összeg. Innen nézve egy 10 százalékos bértömegsapka növekedés három év alatt elvinné az egészet. Cserébe lehetne azzal játszani, hogy van jövőkép.

Vélhetően Rossi ezt mind látta. Ha vele nem tárgyaltak érdemben a hosszabbításáról, és márpedig ezt állítja, akkor logikus következtetés, hogy érdemben arról sem beszélgettek, hogy mi lesz a jövő évi kerettel, milyen reális célokat lehet kitűzni a csapat elé.

Foglaljuk össze:

  • Rossi a bajnoki szerepléssel már a tavasz elejére bebiztosította, hogy lesz év végi pluszbevétel, amit akár felelősen vissza is lehet forgatni, nem kell azonnal elverni az egészet.
  • A klub évek óta nullszaldó körül működik, ami nagyon helyes hozzáállás a valósághoz, még ha magyar futball jelenlegi valósága nem is erre neveli az egyes szereplőket.
  • Rossi tehát, ha nagyot akarunk mondani, elindul a wengeri úton, és a munkájával kitermelte mind a saját bérének reális növekedési potenciálját, mind a fedezetet a keret minőségének fenntartására, sőt, esetleg javítására.
  • Nagyjából arról van tehát szó, hogy egy amúgy már évek óta fenntartható modellbe belehozta a perspektívát, hogy lehet ezt nem csak nullára kihozva, hanem eredményesen, nézőszórakoztatóan, szurkolhatóan is csinálni.

Lehet, hogy Rossi igazán nem kért semmit a koncepción kívül, de tartom, akár szó nélkül, asztalcsapdosás nélkül is jogosan tarthatott volna igényt a munkájának elismerésére.

Itt volt egy történelmi pillanat, amire az egész Hemingway-érában vártunk: rend a klubházban, rend az öltözőben, egyszerre fenntarthatóság a költségvetésben és a keretben is, mindezt úgy, hogy szerényen, a lehetőségekhez mérten mindenki a saját területén dolgozik, egymást segítve, egymás alá tolják azt, amire a másiknak szüksége van.

Félek, elcsesztük, de ne legyen igazam.

(címlapkép: Marco Rossi | fotó:  MTI/Koszticsák Szilárd)

  • Gergő

    Kicsit hasonlít ez az egész story arra a szezon végère mikor bronzosok lettünk…..ne legyen igazam…

  • Pingback: Csak át kéne azért beszélnünk Rossi Facebook-posztját | Zongoracipelő()

  • Laszka

    potolhatatlan ember nincs (illetve tele van velük a temetö)
    ugy meg sosem volt, hogy sehogy se lett volna.

  • Kertész Péter

    Rég szóltam hozzá, üdv. mindenkinek!
    Szomorú, amit Rossi ír, de sajnos nem teljesen meglepő, ha nem felejtjük el, hogy:

    – a bajnoki címet és a csapat teljesítményének felfutását eddig sem valamiféle hemingway-i koncepociónak, beérett szakmaiságnak köszönhettük, hanem az MLSZ-nek!
    – Annak az MLSZ-nek, amelyik külön premizálta, ha hazai és fiatal játékosok kerülnek a csapatba. Pénzt ígértek a hazai és fiatal játékosok után, és Hemingway-nek csak ez számít, mint koncepció.
    El is küldte Cordellát, már nem érkezett köznevetség tárgyává téve bennünket nyaranta és telente 30-30 néger és Mancini.
    Hirtelen elkezdtek számítani a helyi értékek.
    Ennyi a koncepció. Plusz visszajött Lanza, a régi vágyunk és szerelmünk, behúztunk egy lutri Eppel-t, akivel végül nagy mákunk lett, ezzel gatyába is lett rázva a támadó szekció, ami eddig a megelőző években az achilles inunknak számított.

    Eddig sem volt szakmai koncepció, és most sincs.
    Fiatalok után jöjjön pénz, oszt jónapot.

    Tudták jó előre, hogy Rossi ugyanannyi pénzért nem fog maradni egy bajnoki cím vagy dobogó után, mint eddig, pedig többet edzőre áldozni nem kívánt a Papa. Kerestek hát mást, és találtak is.
    Rossi is a semmiből jött anno, ez a holland pali is kb. ugyanonnan.
    Lehet, vele is mákunk lesz, lehet, Vierchowod tragédiáját kapjuk. (Bár Vierchowod még Cordella négereivel küzdött…)
    Nemzetközi kupa? Igen, jöjjön onnan is pár száz millió, ha 1 kört sem megyünk, akkor is. Ha Eppel-t sikerül eladni, az is jó, mert péééénz!
    Majd a kis Koszta meg a többiek pótolják jövőre.
    És még be is jöhet.

    Itt a pénzről szól minden.
    Ha valaki ez elé helyezi pl. a szakmát, az mehet.
    És Rossi megy is.

    • Magdi Göblyös

      yesss

    • Sándor Szabó

      Igazat szólsz!

    • István Hereb

      Az nem fér csak bele a sztoriba, hogy Lanzát idehozta, ami az ő mércéjével valószínűleg bem volt egy olcsó mulatság.

      • Kertész Péter

        Az biztos nem volt olcsó, de tudta, hogy ár/értékben a legjobb üzletet köti így is. Egy kiöregedő, eltiltásából visszatérő igazi spíler került ide, akivel minimum dobogó. Visszahozza a bére árát. És vissza is hozta.

  • Tony Soprano

    Engem az zavar az egészben, már kora tavasszal lehetett látni, hogy a minimum kitűzött célt a csapat, Rossi vezetésével elfogja érni, erre ugyanazt a fizetést teszik ellé, mint az előző két évben. Ez méltatlan dolog. Nekem ebből az jön le,hogy valójában már akkor sem marasztalták…..

  • Pelso

    Természetesen az eddigi legkorrektebb összefoglalás.
    a tegnapi kommentekben többen is megértően közeledtek hemi felé, én sajnos nem tudok így gondolni a helyzetre!
    Ok. hogy őt mindig a pénz vezérli, de idén úgy tűnt többször, hogy talán érzi azt is, amit nekünk jelent a klub, a bajnokság, ez a CSAPAT!
    tartok tőle, h tévedtem… :/
    ahogy Hanta összegezte a számokat :
    “Oké, a sok győzelem és a bajnoki cím biztos elvisz valamennyit prémiumban, de csak maga a bajnokság, ha jól pörgeti a klub, akkor 800 millió kötőjel 1 milliárd forint bónusz. Ez az éves költségvetésünk 70-90 százaléka.”
    ne baxa meg, ha ebbe nem fért bele !?, hogy :
    – többet adjon Rossinak!
    – legyen 1 q..va koncepció!
    – vagy ha nincs, akkor azt mondom az általa(m) preferált Rossinak, hogy “Barátom! állítsuk össze együtt!

    az már nem mehet 1 bajnoki címmel, BL szerepléssel, hogy odabaxa a 2 éves számokat!
    még tőkés megközelítésben sem, nemhogy elkötelezett Honvédos…

    • Ferenc Bartha

      ez az ajánlat – bármit is tartalmazott még a fentieken kívül-, nem hogy szégyenteljes vagy gáz, de egyenesen GYALÁZATOS!!!

  • Tibor Tóvári

    Rossit meg kellett volna tartani,és a csapat nagy részét is.De ehhez az 1 milliárd 3 évre kevés .10% fizetés emelés ? Kiröhögnek ,föleg ha 2-3 éves szerződést kell aláírni.Minimum 25 de inkább 30. Semmi biztosíték nincs arra ,hogy nagyot alkossunk megint 2-3 év alatt.Hami papa is betett gondolom nem kevés pénzt és szeretné viszontlátni.Teljesen jogosan.Lehet eladja csapatot mert most megéri neki (talál rá vevőt aki széllel szembe húgyozik ?nem biztos )Be kell látni ,hogy állami támogatás nélkül nincs esély erősítésre .Kéne 3-4 tőkeerős szponzor aki lát fantázíát a módszerünkbe (ami nagyon jó ,akadémísták + 3-4 jobb megbízható légiós vagy rutinos Magyar játékos).és van 2-3 éve arra ,hogy beérjen a siker.Ez a gazdasági része.A politikai meg még hab a tortán.tudjuk ,hogy van 2-3 csapat akit a mostani politika támogat ,nyiltan vagy kevésbé .És persze pénzzel.Nagyon sok pénzzel.Sajnos ez van .Vagy egy évig vagy tovább .Lehet lett volna több szponzor csak politikai nyomás miatt nem lehetett támogatni minket.Megnyertük a bajnokságot .Kurvára örülök .De reálisan ,nem hiszem hogy a csoda folytatódik.Ne legyen igazam.Ha egy középcsapat leszünk akkor is Kispest drukker maradok ,ha Bl-t behúzzuk akkor is .Ahogy ezt a 24 évet kivártam (diósgyörben ott voltam :) )úgy a következő sikert is kivárom .Legyen az bármi.Megköszönöm Rossi mesternek ,Hemi papának , a CSAPATNAk és mindenkinek aki részt vett ebben ,hogy nem “csak” egy Kispest drukker vagyok most ,hanem a BAJNOK KISPEST drukkere.

  • Mészöly Sámán

    True

  • Tony Soprano

    Miért nem lehet azt elmondani, hogy nem az baj, hogy Rossi sok fizetést kért volna, hanem az gond nekünk nincs elég pénzünk ahhoz, hogy Rossi mester további elképzeléseit (olyan szintű játékosokat igazoljuk még) megvalósítsuk. Eddig is tudták,hogy csórók vagyunk, ezzel újat már nem mondanának.

    • 58914020 .

      Mert nem nemcsak ez a baj!
      Hemingway nagyon sokszor eljátszotta már ezt különféle emberekkel! Emlékezzünk:
      – a Bogdanovic – Szabó Tibi esetre,
      – Supka elengedésére a 4. hely után (kísértetiesen hasonló volt a szitu!!!)
      – Kemenes Szabi elküldésére és kezelésére az azóta eltelt időszakban
      és még lehetne folytatni a sort.
      Hemingway sok tekintetben egy nagyon kemény és nagyon jó vezető, de van benne valami fura, ami az emberi oldalt illeti és sok dolognak az értékét és jelentőségét nem látja.

      • Thibby

        Kemenest én nem vonnám be ebbe a történetbe……átlagos vagy annál rosszabb kapus….és még más is lehetett a háttérben

    • belos

      Teljesen világosan megmondta Hemi év közben többször is, hogy nem fogunk sztárokat igazolni, nem lesz bérsapka növelés stb. Ezt elmondta Rossinak is, aki ezért távozott. Teljesen tiszta sor, ezt hívják mindkét félé részéről KORREKT hozzáállásnak.

  • 58914020 .

    Jó poszt, de még további infók csak ráerősítenek erre:
    – Gálhidi Gyuri az egy héttel ezelőtti interjújában maga is elismerte, hogy nincs igazán kiemelkedő 97-98-as játékos, akiket be lehetne építeni a jövő évben, mint 21 éven aluliakat. (Tehát játékosigényünk van, erősítésre szorulunk!)
    – Ahogy korábban már írtam, nemcsak a bajnoki bónusz jön a kasszába, hanem néhány játékos (Botka, Prosser, most talán Eppel, Gazdag) felfuttatása és eredményes szereplése az eladásuk révén újabb százmilliókat jelent. (Ez pedig sok szempontból Rossi érdeme, főleg Eppel feltalálása.)
    – Rossi nem tervezte azt, hogy elmegy – ezért is volt olyan sértődött és csalódott és érzelmes az utolsó sajtótájékoztatóján a meccs után. Ezért is bukott ki. Ha el akart volna menni, akkor szabadkozott volna, nem pedig csalódottan nyilatkozott volna – ez tök alap.

    • Laszka

      ha nincs 97/98 ban akkor lesz eggyel lentebb…

      • 58914020 .

        Szted ez tényleg így megy?
        Ha eggyel lejjeb mész, az már a 99-es születésűek, 18 éves játékosok… Szerinted reális dolog, hgoy jövőre két 18 éves játékos lesz az állandó kezdő nálunk?
        Ugye, viccelsz?

        • Laszka

          csak egy kell, Tömösvari mar szinte biztos. Masreszröl ha valaki theteseges akkor 17-18 eves korban kell kezdeni bepiteni az elsö csapatba nem 20 evesen. 20 evesen mar el kell adni valami nyugaet europai klubnak…
          Hemi valami bal bekket emlegetett amugy Tömösvari mellett.

          • 58914020 .

            Tömösvári??
            Ne csináld már!! Láthattuk, mennyi gólt vágott annak idején az ifiben egy Bobál Geri, vagy korábban Vólent.
            Egyikük sem tart most sehol. Geri 22 évesen most jön vissza próbázni hozzánk…
            És Tömösvári annyi gólt sem rúgott, mint ők…
            És te 18 évesen stabil kezdőként játszatnád?? Ne csináljuk már, ez álmodozás…

          • Thibby

            Koszta sem rúgoott annyi gólt mint Bobál…..és mégis

          • thpreg

            Prosser is később érett be.

      • Kicsipest

        Láttad a Puskás-Suzuki kupán az U17-es csapatunkat? Siralmas volt.

        • 58914020 .

          Siralmasnak nem mondanám azért, de egyelőre nem látszik, ki lehet a mi új Détárink. Aki tényleg kiemelkedik magasan.

          • Thibby

            Kis Pisont hogy játszott? Sajnos nem tudtam nézni

          • Kicsipest

            Az ő szögletéből lett a gól, egyszer ügyesen átcselezte magát három védőn, viszont a tizenhatoson belül a vissza passza már ellenfélhez ment. Semmi különös. Nekem a csapatkapitány gyerek tetszett egyedül.

  • A69W

    Hát erre nehéz mit mondani….http://www.origo.hu/sport/futball/20170607-george-f-hemingway-a-budapest-honved-futballcsapatanak-tulajdonosa-reagalt-a-tavozo-marco-rossi.html

    “A kispestiek tulajdonosa a következőket mondta az ügy kapcsán.

    Marco Rossi jó ember, jó edző. A Budapest Honvéd a Bajnokok Ligájára és a 2017/18-as szezonra készül. A múlttal kapcsolatban semmilyen mondanivalónk nincs.”

    • Magdi Göblyös

      akkor ennyit ért az arany..pár hét utan nem kell vele foglalkozni..”mult”

      • Döme Sanya

        A lóvét ezek szerint már utalták.

        • Magdi Göblyös

          aha..

    • Csaba Horváth

      Annyiban igaza van, hogy ha hibáozott, ha nem hibázott, Rossi már nincs nálunk és van új edző. Ezek tények, minden mással foglalkozás csak olcsó sárdobáláshoz fajul. Mint korábban írtam, valószínűleg mikor kimondta Hemingway Rossival kapcsolatos döntését (akkor még magában), nem volt benne a pakliba a bajnoki cím. Nem tudom, hogy megbánta-e a döntését, de a helyébe én is kussolnék az egészről, és felejteném a témát. :(

  • belos

    Rossi fejlődést akar, erősebb keretet, jobb lehetőségeket. Hemi nem hitegette, hanem közölte, hogy ilyen itt nem lesz. Év közben chaten is elmondta többször is, hogy nem tervezünk nagy erősítést, nagyobb bérsapkát. Szóval szerintem nincs itt semmi látnivaló, Rossi sem Heminek “üzent”, hanem azoknak, akik azt hitték a fizetésigénye miatt távozott. Teljesen korrekt volt mindkét fél szerintem.

    • Pelso

      tegyük fel alkalmazott vagy és nagy munkával, erőn felül, felfuttatod a zsugori főnököd cégét az országos top cégek közé, majd örömködve megkérdezed: “hogyan tovább, főnök ?” ekkor megkapod a 2015ös fizetésed válaszul… ez estben -gyanítom másképp- látnád…ja,korrekt… D

      • A69W

        ….továbbá biztos olvasta, hogy az új vidi edzőt a hírek szerint négy évre 750 millió forintot kap.

        Itt most útelágazáshoz ért a klub és van az a történelmi helyzet, hogy szerencsés lenne, ha érkezne egy új tulajdonos, csak ez lehet az előrelépés a fejlődés záloga, különben marad a helybenjárás és a szerencse várás.
        Nem tudom, hogy kell klubbot eladni :) de talán megérne pár hirdetést feladni kínai, szingapúri lapokban :)

        Egyébként nem irigylem a hollandunkat, kb. a második fordulóban az nb1-ben, ha éppen égünk valaki ellen, fel kell készülnie, hogy a “nép hangja” Marco Rossi dallamokban fog felcsendülni a stadionban és ehhez nem kell külön tolmács sem, hogy megértse.

      • belos

        Ha nincs pénz emelni, akkor inkább mondják a szemembe, mint hogy hitegessenek. Szerintem ezt hívjuk korrektségnek.

        Hemi sok más magyar “tulajdonossal” ellentétben a saját pénzét teszi bele, ezt azért ne felejtsük el.

        • Escape

          ne bosszants!!!
          “nincs pénz emelni”???????
          Csak ha az MLSZ-től az első helyért kapott pénz egy részét Rossi fizetésemelésére fordította volna ( mert tulajdonképpen azt a pénzt hemingway Rossinak köszönheti) akkor másképp alakult volna!!!!
          kapott hemingway 180milliót!!! ebből a játékosok kapnak 20%-ot, a maradékból emelhetett volna Rossinak fizetést…

          • Pelso

            + hány 100 millát hozott neki Rossi a légiós+u20as szabály betartásával ?

          • István Hereb

            Az egy feladat volt, a főnöktől kapta.

          • belos

            Eszemben sincs bosszantani, nyugodj meg, mi nyertük a bajnokságot. :)

            Rossi maga mondta, hogy nem a fizetése miatt nem maradt, hanem a csapat megerősítése/koncepció miatt. Ahhoz meg 180 millió lepkefing, a vidi+fradi páros 3-4 milliárdból gazdálkodik, és a felcsútról meg a többiről meg ne is beszéljünk.

          • papparam

            Hát azért ezt így nem mondta. Azt mondta, hogy nincs koncepció, de a koncepció az ő megtartása is lehet. Honnan tudjuk, hogy nem maradt volna akkor is, ha nem igazán sikerül egyben tartani a csapatot és erősíteni sem lényegesen? Egyelőre annyit tudunk, hogy H egyszerűen nem akarta megtartani. Amit akár a szemébe is mondhatott volna, ehelyett inkább máshogy “oldotta meg”, de ez igazából megint más történet.

      • Tökéletes meglátás! Teljesen igazad van.

  • Kriszta

    10/10 az írás.Azért néhány kiegészítés. Plusz bevétel jött Heminek még a jó eredmények miatti magasabb nézőszámból is.Oké nem lenne mindig telt ház,de egy három-négyezres átlagot lehetne hozni, egy állandó élmezőnyös csapattal. Most majd jöhet vissza a gyönyörű 500-1000 néző.Egy jobb csapatból könnyebben el tud adni játékosokat is,magasabb áron.Szintén plusz bevétel. A pillanat valóban történelmi volt,hiszen ilyen egység, összetartás ,csapat-szalmai stáb-szurkolók-vezetők között talán még soha nem volt Kispesten. Hemi nagy butaságot csinált. Hiszen most lehet marad némi lóvé a zsebében,de hosszútávon ebből rosszul fog kijönni és ezáltal sajnos mi is.

  • gabokokcka

    Lehet szidni Hemit, de az mennyivel lett volna korrektebb, ha beígér fűt fát, aztán egy rosszabb félév miatt semmi sem valósul meg belőle? Sajnos jelenlegi viszonyainkat ismerve nincs lehetősége, realitása annak, hogy megemeljük mondjuk 20%-kal a költségvetést. Már pedig sztem ez is kevés lenne ahhoz, hogy Rossi vágyai teljesüljenek. Jelenleg az a jövőkép, hogy kukázunk itthon (Gróf és Eppel) és külföldön (Lanza) míg a magot kineveljük, aztán elég amire elég. Idén ezt kimaxoltuk, teljesen reális, hogy Rossi ezután továbbakar lépni, de itt sajnos erre nincs lehetőség. Nem tudsz versenyezni az államilag finnaszírozott csapatokkal. Te beleraksz még 2-3 száz misit, a túloldalt megjelenik hirtelen két-három új “szponzor” mondjuk egy milliárdért. Volt értelme annak, amit csináltál? Nem.

    Teljesen logikus lépés Rossitól és Hemitől is ami történt, max jobban elő lehetett volna adni. Ez van, ezt kell szeretni, lehetne sokkal rosszabb is. Amíg nem áll be gyökeres változás, addig sajnos túl kell élni, utána lehet elkezdeni érdemben versenyezni a többi csapattal.

    • 58914020 .

      Nem érted a helyzetet te sem!!
      Itt arról van szó, hogy Hemingway utólag megpróbálta befeketíteni Rossi-t azzal, hogy szándékosan úgy nyilatkozott, mintha Rossi a pénz miatt nem akart volna maradni és sokkal többet akart.

      Kicsit gondolkodjatok már, ez mennyire gáz!
      Én nem utálom Hemingwayt, de most minősíthetetlen volt, amit csinált.

      • gabokokcka

        Hát én nem azt éreztem, hogy ez Hemingway mondanivalója. Számomra nyilvánvaló volt a kezdetektől, hogy Rossi ki akarja próbálni magát olyan helyen, ahol nincs megkötve a keze két U21-es játszatása miatt (érdemes visszaolvasni korábbi nyilatkozatait, mennyit panaszkodott emiatt), igazolhat olyan játékost, akit szeretne, nem baj, ha hat légiós fut ki a pályára. Nyilván ez jóval magasabb fizetéssel kombinálva. Ezek egyikére sincs itt lehetőség sajnos. Sztem helyén kell kezelni a dolgokat, örülni kell a bajnoki aranynak, de látni kell, hogy a hasonló szerepléshez a következő szezonban sok dolognak kell stimmelnie, így Rossinak innen már nem vezetett út felfelé. Hemingway pedig a folyamatos stabil működést az esetleges egy-két éves jó szereplésnél előrébb helyezi.

        Nyilván az egészet lehetett volna sokkal jobban kommunikálni, de a lényeg ez.

    • Sándor Szabó

      Hemi egy kretént zsidó uzsorás, szarik minden hagyományra csak a profit érdekli.

    • papparam

      Nem tudhatjuk pontosan, hogy mi kellett volna ahhoz, hogy Rossi maradjon. Talán igazad van, de simán lehet, hogy nem kellett volna semmiféle 20%-os költségvetés emelés, csak őt kellett volna kicsit jobban megbecsülni. Ehhez viszont csak akarat kellett volna H részéről, semmi más.

  • Kicsipest

    Kicsit érthetetlen, hogy ma, amikor a magyar foci (támogatása) révén közel lehet kerülni a tűzhöz, nincs egyetlen egy multi sem, amelyik jó üzletnek, befektetésnek gondolná a Honvéd szponzorálását. Itt egy jól csengő márkanév, egy bajnokcsapat, rendezett klubmodellel, akadémiával, kiváló szurkolótáborral és mégsem lát fantáziát senki benne! Ahelyett, hogy élveznénk a jelent és erősödne a csapat, elmegy a sikeredző és azon kell aggódni, hogy hány játékos fogja még követni!

    • Thibby

      Minden gazdasági szereplőre nyomást gyakorol az állam….komoly pénzt csak nagy cégtöl kaphatsz…azok meg állami befolyással léteznek….lásd a strabag,mol,swietelsky…..mind oda megy ahová mondjaa Viktor

      • papparam

        Azért az hihetetlen, hogy nincs legalább néhány olyan komoly cég, akinek ne kelljen tartania az államtól/politikától… :(

    • Pelso

      a szponzorálásnál 2 eset van nálunk ill. a világban:
      – politika által irányított
      – átvilágított, jól működő klub, korrekt távlati koncepcióval
      tartok tőle, hogy egyik sincs meg teljesen….

      • Thibby

        Nákunk csak az első létezik

      • Laszka

        kihagytad az alvilagi penzmosodakat a felsorolasbol :)

        • Pelso

          jaja… és nem is kis tétel! :)

          • Laszka

            Mindig Tiszakecske NB1-es szereplese jut az eszembe :) ott mostak ki az olajszökitesbol jövö penzeket.
            De ide tartozik a Vidi, a Felcsut es a Fradi is jelen allapotban…benyomjak az allami penzt, jateskost vesznek belöle majd haszonnal tovabb adjak, es allami penzböl osztalek lett :) ilyen egyszerü.
            Es azok a csapatok akik nem mennek bele ebbe, azoknal nincs szponzor es tamogato

  • Lassie Tizenkilenc

    Előző poszban már hosszabban kifejtettem véleményem.A lényeg hogy egyik fél sem hibás…hanem egy harmadik…Ugyanis Csányi úr évközben azt nyilatkozta hogy a kupacsapatokat borzasztóan megtámogatják, hozzájuk igazítják a válogatott felkészülését is.
    A fradi ezért (vagy másért) már télen kapott 700 milliót.Vette Botkát meg pár további szart hogy csapatot építsen a nyárra.
    Kedves Csányi úr ! Kérnénk egy héten belül utalja nekünk is a kupacsapatként félévente járó 700 millió Forintot, azaz összesen 1,4 milliárdot, illetve kérnénk 2 db tehetős állami szponzort is.
    Ha ezekre már 1-2 hónappal ezelőtt kaptunk volna az MLSZ-től garanciát akkor biztos minden másként alakul..de az Öreget megint magára hagyták….Rossit se szidjuk, értsük meg hogy ambíciózus edző, továbbmegy.
    Én örvendezek hogy : bajnokok lettünk ! hogy egyéni képzést tartó emberkéket tud a klub foglalkoztatni ( Pisont Pista és a többiek), van viedoelemzőnk aki folyamatosan méri a fiatalok teljesítményét.
    Ez nekem sokkal jobb koncepció hosszútávon mint mindent felrakni egy évre – stilszerűen- vagy a vörösre vagy a feketére :)
    A sztoriban csak az a csúnya amit Rossi kitett a facebookra, mert ezek üzleti titkok, ilyet tilos kiteregetni.
    A Honvéd részéről diplomatikusan lezárták az ügyet, jelezvén hogy nem mennek bele adok-kapokba…
    Csányi !! Hol bujkálsz te igérgető ???!!!

    • Csaba Horváth

      Bizony-bizony…itt van a lényeg.

      • Tony Soprano

        Így igaz!

      • Döme Sanya

        Így jár aki a csányi féléknek hisz.
        Erre hivatkozásra Hemi miért nem reklamál a csányi elvtársnál.

    • Kicsipest

      Itt a pont!

    • Pelso

      hagyjuk már csányit…:D rossz vicc a fazon és hülye, aki hisz neki.
      ami a Rossi postot illeti, hemi jött mindig a “nem találkoznak a számaink” dumával, ebből mindenkinek az jött le,
      hogy csak a pénz miatt lépett az edző!
      de itt sokkal többről volt szó: nincs szakmai vezetés a Honvédban!
      van 1 önfejű, skót tulaj és az általa választott edző…ennyi a szakmai vezetés nálunk.
      ha elmegy az edző, akkor marad szabó…:)
      meg az újabb lutri, hogy milyen lesz a noname új edző.
      a Honvéd többet érdemelne…

      • Csaba Horváth

        Miért kéne hagyni? Hemingway felmutatott egy olyan Klub modellt, amivel jelentősen nőtt a szurkolók száma, eredményes volt és nem utolsó sorban költséghatékony. Miért nem lehet mellé állni? Miért csak az esztelenül pazarló, agresszív, alacsony hatékonyságú klubmodellt lehet támogatni ilyen-olyan állami dotációval?

        • Pelso

          most komolyan sírjunk a malacfejű csányinál ? :)
          valamit félreértettetek : heminek nincs szakmai modellje, csak annyi, hogy nyeresége legyen!
          azt le…ja, hogy 1. vagy 10. a csapat! csak ne essünk ki… és ne fizessen rá.
          ami nőtt az idén, az Rossi miatt nőtt és a szerencse miatt, hogy pl jöhetett kölcsönbe 1 Zsótér.
          +Rossinak köszönhetjük a Gólkirályt (nb2ből felépítve)! nagy mértékben az idei Lanzát,azt hogy a jobb védőben gyengusz Kingből a szezon jobb futóját csinálta, és hogy a bal szélen vergődő Holenderrel kb ugyanezt érte el, mikor egyel hátrébb hozta.
          Rossi úgy csinált bajnokcsapatot, hogy közben 100 millákat hozott heminek az up. +légiós szabály betartásával!
          ha ez klubmodell Kispesten, akkor nagy xarban vagyunk, mert elment, aki működtetni tudta…

          • Sándor Szabó

            igazad van!

        • 58914020 .

          Nem nőtt a szurkolók száma.
          Az utolsó meccsre lettünk többen, ami a bajnoki címnek tudható be.

          • Csaba Horváth

            Átlagos nézőszámot nézve nőt. :)
            Másfelől idegenbe folyamatos teltház volt (tavalyhoz képest).

          • Làszlo Beck

            nemtudom kint voltal-e egy idegenbeli meccsen is ..de pl: paks.,gyirmot es a tobbi, ellen a szokasos brigadot a korzos magot meg kb. 10 kornyekbeli kispest fan talalhato a vendegben. a nagy felfutas kb. marciustol (ujpest ) volt tapasztalhato amikor mar kezdtek a bajnoki cimrol almodni merni az emberek….az oszi szezon utolso 3-4 meccsen szerintem mar kb a tavalyi nezoszam lesz megint.

          • Laszka

            mult evhez kepest több mint 1000 nezövel volt több az atlag nezöszam az utolso meccstöl függetlenül is

          • 58914020 .

            Bajnoki címért futottunk… Nyilván nőtt egy kevéssé.

          • Laszka

            60% nem keves :) bar a fizetesem emelkedne igy ;)

          • prison miki

            és akkor miért nem számít a nézőszám emelkedés ha bajnoki címért küzdünk?

          • 58914020 .

            Azért mert a “klubmodell” hozta a nézőszám emelkedését, hanem egy adott szituáció és pár meccs a bajnokság vége felé.
            Ha jövőre rosszul szerepelnék, megint nem lennének nézők, ilyen egyszerű ez.

          • Laszka
      • 58914020 .

        Azt azért lássuk be, hogy a Magyar Futball Akadémia eddig nem azt produkálta, amit vártunk, vagy amit Hemingway várt tőle.
        Egyedül Vécsei Bálint volt az, aki már érett játékosként be tudott futni, a többiek közül egy-ketten most.
        De igazán kiemelkedő, nemzetközi szintű játékost még nem neveltünk ki és nem volt egy új Détárink sem.
        Viszont volt sok csalódás (Vólent Roland, Vernes Ricsi és – sajnos – eddig Bobál Geri a három legnagyobb. (Bobál Gerit nagyon kedvelem, ő is szereti a klubot, szimpatikus srác, nem az a kategória, mint Vólent.)
        Emiatt nincs szakmai koncepció, mert a klub erre lett felépítve.
        Az utánpótlás központ most épül, gondolom, Hemingway abban reménykedik, hogy az ott folyó munka már még jobb lesz.
        Kérdés, hogy lesznek-e hozzá tehetségek is???

        • László Papp

          Én tegnap voltam leböbbenve,h Pratsler Benjámin se az akadémián játszik már egy ideje ,hanem Németországban az 1. FC Union Berlinben,az ikertesója nem tudom,hogy itt van-e még,de mondjuk Beni volt a tehetségesebb.A Gazdag-Koszta féle évfolyam utáni korosztályokból egymás után adogatták-adogatják el a legjobbakat,akiknek reális esélyük lenne bekerülni az első csapatba.Az akadémia honlapján lévő játékoskeretek abszolút nem mérvadóak és frissek,mert ott pl. még Constantinescu is szerepel többek között az NB3-as csapatban.

        • papparam

          Hát azért ezzel is vitatkoznék. Az MFA adott 5-6 stabil játékost az idei bajnokcsapatba. Mi ez, ha nem jó működés?

    • József Lénárt

      igazad van.én is igy látom a dolgokat.

    • papparam

      Az amúgy valóban szép (reméljük így is marad), hogy nem mennek bele sárdobálásba.
      Rossi amúgy nem mondott ezzel semmi konkrét üzleti titkot szerintem.

  • Motoros

    Hát az előttem szólottakhoz nem sokat lehet hozzátenni. Kérdés, hogy Hemi miért nem érdekelt a koncepcióban. A egy nagyon rossz válasz, hogy a gyors pénz miatt hiszen akkor anno nem ide jött volna hanem marad a bonbonoknál. Talán ott még nem tartunk hogy fentről telefonáltak volna neki, hogy OK-OK megvolt az örömötök, de most már lehet visszavenni a arcból.
    Szerintem lehetett itt valamikor valamilyen feszültség (talán éppen a Botka-Prosser ügy kapcsán) ahol imádott taljánunk átlépett egy határt, ami valszeg teljesen normális olaszként, de ami Hemi sértődékeny, amcsi polkorrekt stílusának túl sok volt. Innen meg nem volt visszaút, a nevetséges fizetési ajánlat már csak jelezte mindezt. Jelen pillanatban mást nem tudunk, mint reménykedni, hogy Eppelen kívül nem szednek szét minket (bár lehet,hogy a válogatott meccs kicsit levitte a körülötte kialakult hype-ot), és hogy a holland nem akarja fenekestül felforgatni a játékstílusunkat a következő hónapban.
    CS.A.K.

    • papparam

      ” fentről telefonáltak volna neki”
      Na ja, ez a másik verzió. Még az is lehet, hogy telefon sem kellett, tudta magától is…

  • VirágPeti

    Nagyon jó poszt! Köszönet! És mindjárt elsírom magam. Miért nem maradhatott legalább egyetlen pici szezonra még változatlan minden?? Edző és keret. Nekem nincs elvárásom a BL-lel sem az EL-lel kapcsolatban. Lesz@rom ha kiesünk. Azt is elfogadom, ha a következő szezonban a dobogóra sem férünk fel. De szerettem volna még nézni ősszel ugyanezeket a srácokat, ugyanezzel az edzővel, kicsit dülleszteni a mellkast a meccseken, hogy mi vagyunk a bajnokok, itt maradt a Lanzánk/Eppelünk/Rossink/mindenkink, és ha nem is szárnyalunk fennen tovább (mert mindig nem lehet), akkor is a pályán és a vonal mellett azok szaladgálnak piros-feketében, akik boldoggá tettek minket egy bajnoksággal, maguk a BAJNOKOK! Ezt az álmot elvették tőlem.

    • Kicsipest

      Az álomvalósággá vált azzal, hogy BAJNOKOK LETTÜNK! Az várható volt, hogy lesznek távozók, mi Ajax szerű nevelőcsapat vagyunk, el kell fogadnunk, hogy a mostani helyzetben mi kinevelünk, felépítünk játékosokat, akiket haszonnal továbbadunk, a befolyt pénzből meg lejátsszuk a következő évet! Mindenki úgy sem fog elmenni, pozitívan kell a jövőbe néznünk, visszaesés mindenképpen várható, Rossibal is bekövetkezett volna, viszont az idei évet senki sem veheti el tőlünk!

      • 58914020 .

        Azért jó lett volna a BL-re együttmaradniuk, az oroszok elleni válogatott meccsből is látható, hogy nagyon nem mindegy a közvéleménynek, nemzetközi szinten hogyan szerepelünk.
        Jó lenne nem leégni!

        • Pelso

          valaki írta, hogy a bajnok Honvéd (Rossival) megverte volna ezt az orosz csapatot…egyetértek!!

          • 58914020 .

            Azért ezek az oroszok messze nem olyan s..rok, mint ahogy beállították őket itthon. Ha Capello nem építette volna le az orosz válogatottat, máshol járnának.

          • Pelso

            persze, hogy nem rosszak! csak nézd meg milyen malac gólokat lőttek… na ez nem ment volna Honvéd ellen.

          • VirágPeti

            Pontosan! A Rossi-féle Honvéd a szezon végére betonkemény, szikrázóan éles, precíz és könyörtelen gyilkossá vált az ellenfelek számára. Eszméletlenül jók voltak a srácok, most még inkább így látom, a hétfői válogatott meccs tükrében. Tavaly el voltam ájulva a válogatott sokpasszos játékától, meg a labdakihozatalaitól. Most sokkal többre tartom Rossi megalkuvást nem tűrő, ha kell kúszva-mászva zakatoló Honvédját, és azt, ahogy Eppelt és Lanzát megjátszottuk, ahogy King megtanult egy csellel elmenni és beadni, ahogy Kamber vagy Bobál picsánrúgott labdákkal futtatták a csatárokat… Tavaly erre azt mondtam volna, esetleges játék. De ez lett a stílusunk, és eszméleltlenül profin és hatékonyan csináltuk. Most már ez tetszik és vissza fogom sírni, ha az új edző esetleg mást játszat, de nem működik.

      • József Lénárt

        na végre valaki aki nem sopánkodik

    • Pelso

      ennyi.

      • VirágPeti

        Hát igen. A Pisont Pista (részbeni) visszahozását folytatandó törekvés jegyében, akár ő is lehetne. Nem tudom a manapság annyira szükséges “papírok” dolgában hogyan áll. Amitől még félek, hogy az új edző (bárki legyen is!) és Lanza hogyan fognak egymáshoz viszonyulni.

        • Na ez még egy érdekes kérdés, Lanza és vanven. Mert Rossi hozta ide…

  • Triton

    Azt gondolom a sikerek farvizén evezve Hemingway „megvezetett” minket rendesen. Elhittük neki, hogy ő is éhes a sikerre és ő is tud szurkolói fejjel gondolkodni. Pedig erről szó sincs, csak a pénz számít neki semmi más! Nekem vannak kétségeim az iránt is, hogy tesz egyáltalán pénzt a csapatba, legalábbis az utóbbi időben szerintem nem nagyon. Elvegetál a TV-s, Szerencsejáték Zrt-s és a fiatalok után kapott pénzből (MLSZ szabály és külföldi eladások).
    Ha sikeres csapatot akarna, keresne szponzort, ne adj isten tulajdonostársat. Azt is tudom, látom, hogy manapság hogyan kerülnek szponzorok a csapatokhoz, nem mondom, hogy egyszerű lenne, de azt sem hiszem, hogy lehetetlen. És, ne feledjük, amióta itt van nincs rendes szponzor, akkor sem volt mikor még nem volt TAO és most sincs.
    És mint látjuk semmi koncepció sincs a klubnál. Most épp fiatalokat épít be, mert ebből van pénz. Csak sajnos bármilyen jók a fiatalok kellenek melléjük Lanzák, Kamberek, Eppelek, na meg Rossik. Őket pedig meg kell fizetni, ha nem csak vegetálni akarunk.
    Írom a fentieket úgy,hogy nem tudni pontosan milyen lesz az új keret, de egyenlőre csatlakozom a pesszimisták csapatához.

    • József Lénárt

      igazad van takarodjon ide nekünk a nemzet gázszerelőjét!!

      • Triton

        Hol írtam gázszerelőről? Annyi a gondom, hogy jól láthatóan a tulajunk nem áldoz semmit a csapatra.

        • Csaba Horváth

          Ez így ebben a formába nem igaz!

  • tszajko

    Közben egy másik, nagyon furcsa infó:
    http://ulloi129.hu/2017/06/07/nem-csapunk-ossze-a-honveddal-a-szuperkupaert/

    Erről tud valaki valamit?

    • Laszka

      miert bosszantod magad zöld bloggal?

      • tszajko

        Fradi szurkoló barátomtól kaptam, de igazából tök mindegy a forrás, a tartalom érdekes.

        • Egy kalap szar az egész úgy ahogy van. Ha megrendeznék, fizetni kéne a Honvédnak is. Azt már nem. Szerintem Ők fradividit akartak. Ennyi, nem érdemes rá több szót vesztegetni.

          • 58914020 .

            Azért a felkészülés miatt jó lenne.
            Meg lent Siófokon mekkora lenne már egy szuperkupa-meccs!

          • Persze, de utálják a csapatunkat, kis senkik vagyunk az öreggel, nincs mögöttünk igazi sponzori háttér, szegények vagyunk, mint a Hemi egere és mégis levertük őket. Sajnos így dőlt el, ha ez a vanven nem ért szót a csapattal, mehet a sunyiba, nem lesz eredmény… Hemi meg becsukhatja a bótot, meg a pénztárcáját is… Még az is lehet, hogy szétcseszik a csapatot, eladnak mindenkit akit lehet… Látod eladta Botkát meg Prosszert is szarért hugyért. Olyan szélsővel mint Proszi, még jobbak is lehettünk volna, Proszi meg igazából eltemette magát sajnos. Az öreg igazi szarevő, fillérek miatt elzavarta az aranytojást tojó Rossit. Majd valami szarházi megveszi a klubot az öregtől, eladja a jó pénzért a játékosokat és elmegy a kasszával…

          • Escape

            Prossert és Botkát is a piaci ár felett adta el!

          • Lehetséges, de ez mellékes, látod Rossit meg nem tartotta… Azért, mert ha itt lettek volna bajnokok, sokkal többet kaphatott volna értük…

    • A69W

      Kevés ember van az mlsz-ben és a nagy hajtás során veletlenül ezt kifelejtették:) van ilyen, csak az hibázik, aki dolozik:)
      Messze még a Kána (i)-án!

    • 58914020 .

      Ez azért vicces

    • 58914020 .

      Mi folyik itt Gyöngyösön??? :D

    • Döme Sanya

      Átmentem a blogra, tisztelettel köszöntöm, Csak a Kispest, de nem tetszett nekik.

      • Pelso

        :DDDDD

  • Escape

    most hogy már múltidő a dolog, elmondom, hogy többször is beszéltem tavasszal Rossival.
    számomra már jóval korábban egyértelmű volt hogy nem fog maradni, mert:
    hemingway ajánlott neki egy összeget. – ahogy leírta
    Azt mondta, hogy ez számára konkrétan megalázó volt. Személyes sértésnek vette. ezért ( is ) maradt abba az alkudozás.

    • Dagiiron

      Ugyan azt az összeget kapta volna, mint eddig.. Ebben mi a megalázó?

      • 58914020 .

        Két év és minőségi munka, eredmények és százmilliókért eladott játékosok után?
        Ne viccelj…

        • 58914020 .

          Olyan, mintha azt mondták volna neked a munkahelyeden, hogy jó hogy itt vagy, de lehetne itt más is…

          • KisBundás

            Egyszer egy barátomnak azt mondta a főnöke: Zoltán, te egy remek asztalos vagy. 10 ilyen asztalosra lenne szükségem, mint amilyen te vagy. De sajnos 11-en vagytok, így egyikőtöket ki kell hogy rúgjam….szóval holnaptól nincs munkahelyed!

        • Dagiiron

          Botka és Prosszer eladása nem csak Rossi sikere, hanem az MFA edzőié is.. A Honvéd kis klub, nem engedhet meg magának kockázatos kiadásokat, csak annyit költhet, amit biztosan fedezni tud.. Rossi előtt le a kalappal, de ő is tudja, hogy nekünk nem olyanok a lehetőségeink, mint a Vidié, vagy a Fradié..

          • 58914020 .

            Nem is annyit kért, mintha a Vidinél lenne, ne forgassuk ki a tényeket, kérem!!

            Egy tiszteletteljes bánásmódot és lehetőséget arra, hogy a Honvédot valóban előrevezesse.

          • Dagiiron

            Csak az öreg ismeri a pénzügyi korlátainkat, míg Rossi nem ismeri..

          • 58914020 .

            Azt viszont mindenki ismeri, hogy a bajnoki címmel és játékoseladásokkal több százmillió jött a házhoz, tehát lett volna lehetősége Hemingway-nek legalább egy kicsivel jobb ajánlatot adnia.

            Ha pedig nem, akkor sem kell szabad befeketíteni egy olyan embert, aki ráadásul bajnoki címet nyert a csapatnak.

          • Dagiiron

            Nem feketítette be , lásd a mai nyilatkozatukat. Minden nyilatkozatában elmondja az öreg, hogy a bajnoki címben Rossinak elévülhetetlen érdemei vannak.

          • Tibor Fehér Első

            Te valami provokator vagy,esetleg az öreg rokona

          • Dagiiron

            Provokátor? Mert nem tetszik neked a véleményem? Nálad van a bölcsek köve, hogy csak neked lehet igazad? Az öreggel meg sose találkoztam, nem is ismerem..

          • Pelso

            :D ááá…dehogy provokátor, csak az öreg elég intelligensen tudja el(ő)adni magát és sok ember azt hiszi, hogy milyen jó fej, egyenes, őszinte + a saját pénze…húúú de jófej.
            pedig nem.

          • Escape

            Persze
            Részben
            De ki választotta ki őket a sok akadémista közül, és ki épitette be őket a felnőttcsapatba?

            Rossi!!

          • Dagiiron

            Senki se vitatja el Rossi eredményeit, nélküle nem lettünk volna bajnokok. DE a költségvetés nem az ő területe..

      • Escape

        ??? Komolyan kérdezed???
        Gondoltam válaszolok, de ha tenyleg komolyan kérdezed ugyse értenéd mirol beszélek.

        Elég ha összeadod hogy mennyit keresett Rossi munkája miatt az öreg.
        Mlsz 180 millio
        Nemzetkozi indulás … millio
        Plusz egy pár játékos árát megduplázta!!!! Amin megint az oreg fog keresni

        És a megsértődésre visszatérve ne felejtsd el hogy Rossi olasz !!!! Teljesen más a mentalitás .
        Egy ilyen pofátlanul alacsony ajánlat az ő kultúrájában kb. annyit jelent hogy: “szar amit csinálsz”

        • Dagiiron

          Rossi a jelenlegi keret mellett nem látta biztosítottnak, hogy a következő évadban is a bajnokságért megyünk. És nagyon is jól látja a dolgot, mert az általad felsorolt pénzügyi bevételekkel az a baj, hogy

          1, a játékosok árának megduplázása csak akkor érték, ha eladod őket. Viszont akkor most kell eladni őket, amíg tart a bajnoki hatás, ergo gyengül a csapat, és semmi garancia, hogy a helyükre hasonló képességűeket tudunk igazolni.. Biztos vagyok benne, hogy lesznek olyanok a csapatból, akik eligazolnak a nyáron, remélhetőleg külföldre..
          2, Ha jövőre nem teljesítünk úgy, ahogy idén, akkor a 150MFt-os bajnoki sikerdíjnak bizony a költségvetésünkben meg lesz a helye, mivel az a felnőtt csapat költségvetésének majd 20%-át teszi ki!!!
          3, A nemzetközi szereplésnek vannak költségei is, nem csak bevétele.

          Sajnos tudomásul kell venni, hogy nincs annyi pénzünk, mint a riválisainknak. Rossi elmondta, hogy egy jövőképet várt, amiben biztosítottnak látta volna a biztos előrelépés lehetőségét. Ehhez bizony a méretünkhöz képest sok pénz kell, amivel nem rendelkezünk. A bevételeinkből tartalékolni kell a kevésbé sikeres évekre is.. Akkor lehetünk kiakadva, ha az öreg a 2017-év végén kivenné a nyereséget, mert akkor a megtermelt lóvét nem a csapatra fordítaná..

          • KisBundás

            Szerintem….Rossinak nem az összeggel volt baja. El tudom képzelni, ahogy Hemi fapofával, az arrogáns lekezelő stílusával elé tárta a tényeket.
            Ha azt mondja: nézd Rossi, nagyon nagy szükségünk lenne itt rád. Elismerjük a munkádat, mindenképpen szeretnénk ha maradnál! DE! Sajnos az anyagi lehetőségeink igencsak végesek, ezért most csak ennyit vagy annyit tudunk kínálni neked, de ezt ne vedd sértésnek, blablabla…..
            Szerintem így lehetett volna egyezkedni….

          • Dagiiron

            Én csak Rossi nyilatkozataiból tudok kiindulni… Nem látta megalapozottnak az általa elvárt célokhoz a Hemi által vázolt kereteket.. Plusz sértőnek találta a neki tett ajánlatot..

    • József Lénárt

      én szerintem neki is mondani kellett volna egy összeget azt megalkusznak.nem igy szokták??

      • Escape

        Más kultúra, más mentalitás. Neki ez sértés

        • papparam

          Más kultúra… Kultúra.

  • papparam

    Méghogy nem így kellett volna csinálnia, meg kár a sárdobálásért. Kevés nagyobb úriember van, mint Rossi.

    • 58914020 .

      Így van!
      Rossi nemcsak eredményeket adott, hanem a klub szeretetét, a klubért való szenvedélyt. Ő egy Kispesti szív, ilyen edzője sem az Újpestnek, sem a Fradinak nem volt a kilencvenes évek óta.

      Értékelni kellene az értékeket… Rossi pedig az volt.

    • Csaba Horváth

      Na most már legalább mindenki érti, hogy miért nem került nyilvánosságra korábban, hogy Rossi nem marad. Most képzeljétek el, hogy ez a megosztottság, vagdalkozás mondjuk az utolsó néhány forduló előtt jön elő. Lett volna ilyen szintű összefogás, egység a bajnoki címért? Szerintem nagyon nem. :(

  • manomano

    maradjunk a tényeknél…
    tavaly 95 millió járt a 2. selejtező körért 125 a 3.-ért ami nagyon távol van a 700 milliótól
    http://www.nemzetisport.hu/bajnokok_ligaja/bl-tobb-100-milliot-bukott-a-ferencvaros-a-kiesessel-2514507

    egy 10%-os béremelés nevetséges ott ahol bármely riválisunk kitudja fizetni ennek dupláját tripláját…a jelenlegi helyzetben semmilyen koncepcíót nem lehet felvállalni, max ígérgetni lehet…és ezt tudta Rossi is…

  • László Papp

    Egyébként mivel Lanza a Vidi ellen megkapta 5. sárgáját,ez azt jelenti,hogy a következő szezon első meccsén nem játszhat vagy az utolsó fordulóban szerzett 5. sárgát törlik?Lazovics és Zsótér szintén érintett a témában,mégha Zsótér nem is nálunk fog kezdeni.

    • 58914020 .

      Legtöbbször eltörlik a sárga lapokat, de ezt majd a szezon előtt a fegyelmi bizottság dönti el.
      A piros lapokat nem törlik el.

    • KisBundás

      Szezon kezdetén törlik a sárgalapokat

  • Tibor Fehér Első

    Az Öreg újra olyan lesz a lelátón,mint volt pár éve,aztán majd megint csodalkozik hogy kib@szott vele az élet.

  • medvepuszi

    Jó lenne tudni, mikor írt alá a holland. A Gyirmót-meccs előtt, pont egy hónappal a vége előtt Rossi még hezitàlt. Azt mondta, zajlanak a beszélgetések, és még ő sem tudja, hogy dönt. Kb. az jött le, hogy szíve szerint maradna, az esze meg azt súgja, menjen. Nem a pénz miatt. Anno játékosként is lemondott sok pénzről a szakma és a fejlődése érdekében (amikor Bresciából a Sampdoriához igazolt), és ha a pénz lenne neki a legfontosabb, most se a magyar fociban dolgozott volna. Állandóan a fejlődést emlegette, attól félt, mi lesz, ha a mostani irreálisan jó év után jövőre megint jön a realitás (szürke középcsapat). Erre nem kaphatott garanciát Hemingwaytől. Ha eltekintek attól, hogy az OV-nél egyébként jól fekvő tulajunk vajh miért nem kap pár zsíros szponzort, mint az udvartartásban bárki (netán vmiért nem is akarja, hogy más belelásson a klub ügyeibe?), akkor tiszta sor: Rossi kinőtte a klub lehetőségeit, tovább akart nyújtózni a takarónàl, és a Boss inkább kitette az ágyból, nehogy lefagyjon mindenki làba. De miért mem lehetett ezt kommunikálni? Miért kellett Rossi fozetési igényéről kamuzni? Mert csávókámat ez akasztotta ki.

    • 58914020 .

      Így van, pontosan ez az igazság én is erről próbáltam pofázni.

      Ez a történet mindenki számára nagyon negatív kell, hogy legyen, mert arról szól, hogy valaki naívan, őszintén az értékekre, a fejlődésre koncentrál – csakhogy a másik, a “főnök” ezt le sem szarja.

    • Pelso

      ha ov-nél jól feküdne, akkor már épülne a stadionunk… a kádári 3 T-vel példázva(fiatalabbak kedvéért: tiltott, tűrt, támogatott) vesszük, akkor a Honvéd max a “tűrt” kategóriában van.

      • medvepuszi

        Akit csak tűrök, annak a mexikói nyaralójában nem vakációzok családostul ;)
        Nézd, sztem ezekkel az ide-oda irányított szponzorokkal mindenki jól kár (ennél konkrétabban nem fogalmaznék :)), ergo kb. két lehrtőség van. Vagy Hemi a tisztesség bajnoka, és nem megy bele, hogy más is jól járjon egy itteni szponzorral, vagy nem akar olyat beengedi, aki belelát a dolgaiba, inkább jó neki langyi szegény középcsapatként, de egyedül

        • Pelso

          OV 1 külön fejezet lehetne a politika-pszichológia tankönyvek “mentális torzulások a posztkommunista országok fiatal demokrata vezetőinél” c. esettanulmányában… tehát, hogy ő mit/miért tesz, azt már a jóIsten sem tudja.
          szerintem.
          ui,
          amúgy hemi is tipikus politikus alkat!! figyeljétek meg, amikor nyilatkozik : intelligens, udvarias és jellemzően nem mond semmit!

        • KisBundás

          Ha hiszitek, ha nem: szerintem Hemi tényleg nem az a fazon, aki bele akar menni a mutyiba. Hemi bá OV híve, ezt sokszor hangoztatta már. Máshonnan is hallami, hogy jóban vannak. Viszont az Hemi bá becsületére legyen mondva: bár sokszor ellenszenves, finoman szólva is megosztó személyiség…de! Nem egy tolvaj, csaló típus. Nem szolgáltatja ki magát (és ezáltal a klubot) a politikai érdekeknek, szeleknek. A saját útját járná akkor is, ha ellene menne a világ. Makacs és senkiben sem bízik. Lehet őt nem szeretni emberileg, de vitán felüli az üzleti érzéke. Ráadásul vizet iszik és vizet is prédikál!

        • papparam

          Jó, hát ez a mexikói nyaralás mikor volt már…

  • A69W

    nekem elég új infók vannak benn:
    http://m.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/edzosors-az-en-honvedom-olyan-volt-mint-a-leicester-rossi-2573687
    Nagyon örúlnék, ha egy osztrák szerződés összejönne neki!

    • Pelso

      dettó!
      megvan esetleg a mai nyomtatott sport ?
      távolról láttam, hogy van benne 1 cikk az új edzővel… nem tudom van-e benne érdemi infó.

      • zolee

        Ami még érdekes volt benne hogy Lanzának vannak magyar és külföldi ajánlatai…Nem tudom honnan szedték és mennyi alapja van ennek….Új edzővel nincs cikk.

        • Pelso

          köszi! annyit láttam, hogy a “Bajnokcsapat új utakra lép” volt a cikk címe +nagy kép a kopasz hollandról

          • medvepuszi

            Belelapoztam, semmi új, csak összefoglalja, kik mehetnek

          • Pelso

            akkor kár volt a nyomdafestékért.
            kik mehetnek ? szabó megmondta, hogy megfelelő ajánlat esetén bárki. :)

          • zolee

            Hidi, Zsótér, Lanzafame, Eppel, Gazdag(Vidi), Laczkó, Balázs, Vasziljevics visszajön Vernes és Hajdú majd a holland eldönti szükség van-e rájuk.

          • KisBundás

            Ehhez nem kell a holland, eldöntöttük már: Vermesre, Hajdúra semmi szükség Kispesten, nbII-es játékosok. Laczkóért szintén nem fog fájni a szívem, Vasziljevics pedig kiöregedett már szerintem az nb1-ből.

          • medvepuszi

            Kb annyi új infó volt benne, hogy nehéz örökséget vesz át a holland :)))
            Ja, meg hogy Gazdagot tél után most is vinné a második

          • papparam

            “a második” :))

          • Pelso

            nehéz örökséget..?? akkor mit mondhatott volna Rossi pár évvel korábban ?

      • A69W

        Nekem nincs meg, elvi okok miatt nem vásárolok szöllősi terméket:)

    • KisBundás

      Rossi nagyon korrekt ember, ismét bizonyítja.
      Amúgy a DAC-os szerződtetése életszerű lenne.

  • Pelso

    ezt nem tudom osztotta-e már vki ,1 újabb bajnoki összefoglaló, nso szinten egész korrekt… http://www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/eltanacsoltak-az-nb-ii-bol-bajnok-lett-az-nb-i-ben-hihetetlen-kispesti-tortenetek-2573635

    • KisBundás

      Vicelsz? Ilyen jó cikket az elmúlt tíz esztendőben nem termelt ki magából az NSO!

      • A69W

        Ez bekeretezendő és a falra felhelyezendő!
        Nem sok ilyet fogunk ebben a lapban olvasni!
        Említessék meg az újságíró neve is: Pór Károly (….hát nem egy bodnárzalán az biztos)

  • KisBundás

    Nagyon sajnálom Rossi távozását, igazán példás edzőt és embert ismerhettünk meg a személyében. Őszintén remélem, hogy láthatjuk még Kispesten.

    Félek, hogy az újonnan érkező hollandunknak csak a frizurája emlékeztet majd minket szetetett taljánunkra. Persze ne legyen igazam.
    Fontos az új edző, hogy ne lenne az. De ami talán még fontosabb: kik alkotják majd a keretet??? Tartok tőle, hogy Rossi távozását sokak eligazolása követi majd. Lanzafame maradása nagyon kétséges, ő a mester miatt volt itt. Zsótér megy vissza Újpestre és a jelek szerint Eppelt is szívesen vinnék mellé. Ne felejtsük, hogy Újpesten nem fognak most fukarkodni, ugyanis a korábbi UEFA büntetés miatt évek óta nem igazolhattak senkit sem.
    Hidi is hiányozni fog, hiszen hosszú ideje bajban vagyunk a posztján.
    Meglátjuk, mint ahogyan azt is, kik jönnek a helyükre.
    Hemi papa….mit is mondjak. Tudom, hogy olvasod ezt a remek blogot, nagyon jól teszed. Jó lenne látni itt Téged, reagálhatnál itt is a felvetéseinkre. Tudom, hogy aktív online életet élsz, olvassuk a blogodat. Az viszont egy egyoldalú kommunikációs csatorna, amit tudatosan próbálsz ellensúlyozni a chatekkel. Szintén jó ötlet, de nekem túl mesterkélt.
    Szóval várunk ide, de komolyan!
    Addig is leírom amit most gondolok.
    Ha Hemi úr nem jön ide annak idején, akkor most nem hogy bajnokcsapat nem lennénk, valószinűleg már megszűnt volna a csődbe ment egyesületünk. Ez tény. Az utánpótlásunk kiemelkedő, erre továbbra is építhetünk. Az infrastruktúránk jelentősen javult, sőt! Az új stadion is hamarosan megépül, ez a része is sínen van. Nem vagyunk gazdagok, de stabil lábakon állunk. Időközben pedig BAJNOK LETT A CSAPATUNK! Mi ez, ha nem egy sikersztori?
    A folytatást persze tudjuk….arconcsapás a bajnoki bulin, hazugságok, ködösítés, lebegtetés, bizonytalanság.
    Amennyiben igaz (miért ne lenne?….), amit Rossi Maestro a facebookon közzé tett: ez esetben hálátlan, anyagiaskodó, kishitű tulajdonosunk van. Az arrogáns, lekezelő stílusát már megszoktam, azt is tudtam hogy elsősorban üzletember, csak második a foci. De hogy így bánjon azzal, aki a mennybe vitte ezt a csapatot? Hogy ennyire kishitű legyen…..hogy nem merünk igazolni, nehogy besüljünk a kupában? Hogy megelégedjünk azzal, amink van és ne akarjuk tovább fokozni ezt a Kispesti Mesét? Ez a része az, ami miatt igazán aggódok, ez amit Rossi mester is mondott: MI A KONCEPCIÓNK HEMI BÁ? VAN EGYÁLTALÁN OLYANUNK???

    • medvepuszi

      Felejtsétek már el ezt a Hemi nélkül csőd/megszűnés stb. ökörséget! Még hogy “ez tény” :D
      Minden más sorodra lájk :)

      • KisBundás

        Én ezt tényként kezelem. Emlékezz vissza mi volt akkoriban a koncepció. Túl soknak találták a fővárosi csapatok számát, ezért többet is kikezdtek. A Vasast hosszú időre ki is csinálták. Minket is megpróbáltak. Kiejtettek az elsőnosztályból, eladósították a klubot, szóba jött a vidékre költözés…..nem így volt?

        • A69W

          Ez elvitathatatlan tény Nálam is!
          Ha akkor és ott nem jön az Öreg, ma nem beszélhetnénk a Honvédról!

        • medvepuszi

          A helyzet ez volt, de Kispesten volt 1-2 más megoldási lehetőség is. Akkor GFH tűnt a legjobbnak, de ha előre láttuk volna a ténykedését, talán más lett volna a befutó. Lehet, hogy jobb, lehet, hogy rosszabb, a fene se tudja. Tőle is egészen mást vártunk, mint amit kaptunk. De valami/valaki megoldás mindig lett volna, és lesz is. Ez a Honvéd ;)

    • Én a habitusát is nagyon bírtam Rossinak, ha bepipult, majdnem fellökte a kisbírót :D Sosem bírta az igazságtalanságot, amit én sem viselek el. Pedig nem is vagyok olasz…
      Hemi ez nem fogja felvállalni, szép csendben elolvassa és annyi. Ő nyilatkozta egy videóban annyi hely lesz a Bozsikban amennyi csak kell, ha ez kell, az kell, nem probléma. Dehogynem…

  • Csaba Horváth

    http://index.hu/sport/futball/2017/06/07/ennyi_penzt_magyarorszagon_edzo_meg_nem_keresett/

    Csak hogy mindenki lássa, hogy az edzőkérdést hogy rendezik a Vidinél. Aztán majd figyeljük az igazolásokat is. És szép lassan rádöbbenünk, hogy Hemingway miért nem akar komoly lóvét inveszntálni a csapatba. :(
    Természetesen ettől még ajánlhatott volna valami tisztességes szerződést Rossinak, hogy nem tette, majd kérdés, hogy mennyire fogja bánni.

    • KisBundás

      Ez komoly….ennek fényében még fényesebb az aranyérem!

    • papparam

      Ez valami egészen döbbenetes. Havi 250 millió? Ez egy évre mennyi is, 3 milliárd? És ez még csak az edző fizetése? Akkor mekkora a fideszoton teljes költségvetése? Kimegyek hányni. :)

      • Csaba Horváth

        Ez nem havi 250millió (vagyis 800.000 Euró), hanem évi. De az is kb. 66.500 Euró, vagyis több mint 20 milliós havi fizetés. Ez se kevés annak fényében, hogy Heminél a plafon 4-5000 Euró (a játékosoknak).
        És a Vidi semmivel sem tett le többet az asztalra, mint a Kispest… :(

        • papparam

          Ja, akkor nem szóltam. Bár akkor is. :)
          Viszont ebből is látszik, hogy ha a rekord 250 milla, akkor az átlag nyilván jóval kevesebb. Vagyis közel sem akkora tétel egy költségvetésben, ami ne érné meg, hogy megtartsunk egy kincset érő edzőt.

          • Pelso

            így van! ahogy írják, ennek még Doll fizetése sincs a közelében

          • Csaba Horváth

            Mint írtam, szerintem Hemingway a téli megbeszélésre alapozta Rossi sorsát…és mivel télen a gyenge erősítés miatt nagy volt köztük a feszkó, Hemingway lépett, hogyha Rossi tényleg megy, akkor ne legyen gond az edző személyével….csak ezúttal elkapkodta. Úgyhogy gyanítom azért tolt Rossi elé olyan szerződést, amit tuti nem fog elfogadni. Legalábbis ezt találom racionális magyarázatnak. Bár személy szerint én is óriási hibának tartom Rossi távozását, de leszámítva azt,hogy megalázó pénzt ajánlottak neki, nem pontosan derül ki számomra, hogy Hemingway milyen játékos koncepciót utasított el Rossival kapcsolatban. Hisz az alap elvárás, hogy kevés légióssal, MFA-s fiatalokból álljon a keret, hisz máskülönben mi értelme van az MFA-nak. Vagyis nyilván a Klub modellbe nem fér bele, 5-6 minőségi légiós, hisz az egyrészt az MFA-s fiatalok beépülésének a rovására ment volna, másrészt azok magas fizetését sem tudta volna gond nélkül fizetni…ez már évek óta így van, nem hiszem, hogy ezzel Rossi ne lett volna tisztába. Úgyhogy kiváncsian várom az újabb részleteket, mert amit Rossi mondot a megalázó szerződéssel, az szerintem már valaminek a folyománya volt.

          • papparam

            Hát, remélem nem lesznek újabb részletek, mert az már sárdobálás lenne.

        • Escape

          a plafon a 4-500euro !!!! 3-4 játékos
          a fiatalok, 300e, 500 ezerért fociznak.

          itt a cikk hogy nálunk a legalacsonyabbak a fizetések!!!!
          http://index.hu/sport/station/2017/06/08/fizetes_nb_i_magyar_futball/

          • Csaba Horváth

            4-500 Euro? Nem hinném Eppel-Lanza-Kamber-King-Gróf-Baráth-Nagy és még jópáran 500 Euróért fociznának….az majdnem minimálbér.

          • Escape

            hi hi 4-5 ezer
            bocsiiiii

          • Csaba Horváth

            Jó de én is ezt írtam abban a hozzászólásban, amire reagáltál…

          • Laszka

            gondolom meccs premiummal azert elernek magasabb összegeket is. a 4-500 az amit akkor is megkapnak, ha nem jatszanak…

          • Escape

            igen prémiummal magasabb az összeg.
            de még az is a legalacsonyabb nálunk!
            nagyjából a 20%-a annak amit a jobb klubok fizetnek
            ha kezdő vagy X összeg, ha csere akkor kevesebb, ha be se állsz akkor meg még kevesebb.

            a kifizetés módját meg ne is részletezzük. olyan nagyon “hemingway-es”

    • KURVÁRA!

  • Kicsipest

    Én nagyon örültem, amikor másfél éve Rossi visszajött, most nagyon bánom, hogy elmegy, de! Másfél éve az itt írók jó része azért bántotta Hemit, mert elküldte Csábit és visszahozta Rossit. Többen azt mondják, hogy Hemi csak az MLSZ fiatal szabálya miatt játszatja az akadémistákat, amiben van is igazság, de ez igaz Rossira is. Ő is előszeretettel játszatott kiöregedett légiósokat a magyar fiatalok helyett, és sokszor panaszkodott a fiatal szabályra. Beépítette a fiatalokat, de részben ő is kényszerből, Hemi nyomására. Ebben az évben is sokan kritizálták év közben Rossit, amikor nem úgy jöttek az eredmények, csak az idő és a bajnoki cím mindent megszépít.
    Hemi érdemei az utóbbi tíz évben elévülhetetlenek. Felújította a stadiont, elindította az akadémiát, nyert nekünk két kupaaranyat, közel húsz év után érmet, majd idén a bajnoki címet! Szerintem a Pini időszak alatt, amikor a megszűnés miatt aggódtunk, mindenki aláírta volna ezt az eredménysort!
    A mostani Hemi vs. Rossi vitában – a tények nem ismerete miatt – nehéz igazságot tenni. Ahogy Hemi is “válaszolt” Rossi bejegyzésére, nézzünk előre, bízzunk az Öregben és abban, hogy még sokáig szurkolhatunk kedvenc csapatunknak és nem kell újabb huszonnégy évet várni a következő bajnoki címre! CS.A.K.!

    • KisBundás

      Ez is egy jó kis magánvélemény, sok igazság van benne!

    • medvepuszi

      Jogos, terveztem is, hogy itt félig-meddig megkövetem Rossit. Amikor bevállalta, amit Csábi nem (azt a csomagban vett 9 uszályszökevényt, akiket az MFA-logók alatt mutattak be), nagyon haragudtam rá. Először csak most, Debrecenben éltettem, addig nem voltam hajlandó. Nagyon szimpatikus, de közepes edzőnek tartottam. Most se éppen kitűnőnek, de…
      Részben a munkáját közelről ismerők elmondása alapján, másrészt sok olyan hibáért, amit szerintem elkövetett, nem értettem az ünneplését. Boruslmas igazolások (itt mindig kérdés, mi a mozgástér), Cordella-befolyás, vacak légiósok játszatása és rátermett fiatalok mellőzése (lásd korábban Prosser, Daru szuper téli edzőmeccsei után), Baráth, Nagy Geri, Bobál D gyakori mellőzése, néha az ellenfelek érezhető nem ismerete, borzalmas cserék stb. (Most is szívbajt kaptam, mikor a Vid ellen kitette Baráthot a szélre, és rögtön majdnem egyenlítettek róla)
      Szóval most is tartom, azért nem egy Trapattoni :) de azt hiszem, az itteni munkája során fejlődött, tapasztalt, felnőtt a feladathoz. Biztos sokat számított az is, hogy megismerte az ellenfeleket, hogy hozta a kis olasz videoelemző srácot. És amit leginkább az erősségének érzek: mentálisan nagyon jól kezelte a csapatot az utsó körben. Ha szarul is játszottak, akkor is bepréselték azt a francos gólt (pl Gyirmót), nem görcsöltek rá a lehetőségre, sőt (pl Debrecen 1.félidei játék), rossz periódusban összeomlás helyett tudtak meccsen belül újítani (Debrecen 2.fi). Valahogy mindent máshogy csinált a csapat tavasszal, mint ami Mo-n általános hiba. Lelkileg piszok erősek voltak, és ez leginkább Rossi érdeme lehetett. Amennyire nem örültem a visszatérésének, most akkora hibának érzem az elengedését. Remélem, a megagáz szitut bevállaló holland csóka is bizonyítani fog!

      • Pelso

        nagyon hasonlóan éltem meg a Rossi éveket, ezzel a katarzissal a végén!
        röviden annyi történt, hogy végbement 1 olyan minőségi ugrás Rossi és a CSAPAT esetében is, ami elég példátlan Honvéd történetében és 80-90%ban az edzőnek köszönhető!
        ezt nem lett volna szabad figyelmen kívül hagyni senkinek… a többi csak magyarázkodás.

        • Hozzáteszem hogy nemcsak Rossihoz, hanem a játékstílushoz is asszimilálódtunk, már a végére olyan pontosak voltak a 30-40 méteres passzok, ezt nem tudta egy csapat sem rajtunk kívül, megelőzni elfejelni, elrúgni és lasztit szerezni ez nagyon ment… Hála Rossinak!

  • Zsolt67

    Itt a hozzászólásokat olvasva az embernek olyan érzése támad, mintha két héttel ezelőtt nem a bajnokságot nyertük volna meg, hanem mondjuk kiestünk. Mert szerintem ez a bajnoki cím a csoda kategóriájába tartozik, amit már senki nem vehet el tőlünk. Valahogy ez a búsongás olyan igazi kispesti (honvédos?) mentalitás. Semminek nem tudunk igazán örülni. Én elég sokat kritizáltam Hemingwayt, mert most sem értek egyet az általa képviselt modellel (az Akadémia mindenekfelett való primátusa, fukarsága, érzéketlen üzleti szelleme), továbbá hibáztatom azért, mert rajtunk kívül már mindenhol elkezdték a stadionépítést. De az vitathatatlan, hogy elévülhetetlen érdemei vannak a klub 11 évvel ezelőtti megmentésében, a két kupagyőzelemben, a bronz, majd most az aranyéremben. Ezt felesleges is vitatni. Az is igaz, hogy ebben a politikától teljesen megfertőzött közegben amit ő tett, az bravúr. Ilyen a világon sehol nincs, hogy a politika ennyire átszőjje a futballt, a futballban tényleg csak a piaci viszonyoknak, a hagyományoknak van helye. A siker másik kovácsa pedig egyértelműen Rossi. A szememben még tovább nőtt azáltal, hogy noha tudta, hogy el fog menni, a játékosok ebből semmit nem éreztek meg. Ez igazi emberi nagyságot takar, hogy semmivel nem akarta veszélyeztetni a bajnoki sikert. Örökre beírta magát a klub aranykönyvébe. Végül az új holland edzőnek meg kell adni az esélyt, ő tényleg nem tehet semmiről, nem ő túrta ki Marcót.

    • KisBundás

      Igazad van. Imádom Rossit, de jó megérzéseim vannak a hollanddal kapcsolatban is. Oda kell állni mögé, nem tehet a történtekről! Most ez van, még az is meglehet, hogy jövőre majd róla is ódákat zengünk. Ki tudja? Fel a fejjel, BAJNOKOK VAGYUNK! CSAK!

      • István Hereb

        Így van, tavaly is lesajnálóan nyilatkozott mindenki az esélyeinkről. Ez a magyar foci, kis szerencsével, összetartással és sok küzdelemmel mindenki legyőzhető!

  • Zoltán

    Ami volt elmúlt. Rossi büszke olasz, Hemi fukar businessman, aki 10 év alatt nem sokat változott. Valószínűleg Botka és Prosser eladásából és könnyed pótlásából azt szűrte le, hogy akkor edzőre se kell többet költeni. A pénz miatt nem maradt. (Szerintem fix koncepció az van: MLSZ előírások betartása.) A pénz miatt nem maradt, még ha ez Hemi miatt is alakult így. Azt, hogy ezt ki-hogy kommunikálja le, az más téma.

    ELVESZEM A PIROS PÓLÓD, ELVESZEM A KÉK NADRÁGOD, PUCÉRAN FOGSZ HAZAMENNI, MI NYERTÜK A BAJNOKSÁGOT!!!

  • Kertész Péter

    Nekem kezd az lejönni, végig olvasva minden okfejtést és háttérinformációt, hogy a Papa nem is akarta, hogy Rossi maradjon. Ezért tett le elé olyan ajánlatot, amire nyilvánvalóan csak távozás lehetett a válasz.
    Több hónapon át húzódó szemlélet-beli összekülönbözés és egymásnak feszülés eredménye lehetett ez a kirúgással felérő ajánlat.
    Gyanítom, hogy mindezek során Hemingway csak és kizárólag üzleti oldalról közelítette meg a klub kérdéseit – bevételek/kiadások. Eladok játékost, veszek játékost (a turiból, kilóra).
    Emiatt emlegette a Leicester-t Rossi.
    Amíg ő feltételezhetően kérte akár már februárban is, hogy maradjon egyben a csapat, addig Hemingway a csapatfotóra tekintve csak dollárjeleket látott.
    Rossinak a bajnoki cím volt a motiváció, a siker.
    Az Öregnek a profit. Mennyit kereshet ezekkel a gyerekekkel, ha kimegy velük a piacra.
    Rossi egy több éves sikerszériát szeretett volna összehozni, Hemingway meg pénzt – most!
    Most van jó áruk a részvényeknek (játékosoknak), most kell a seggükre verni.
    Világok harca ez, két egymásnak tökéletesen ellentmondó szemléleté.
    Hemi az erősebb kutya, ő a gazda.
    Nem kért az okoskodásból, az élő lelkiismeretből, inkább ajtót mutatott neki.
    Jöjjön az új pali, aki sem érzelmileg, sem másmilyen szinten nem kötődik ezekhez a játékosokhoz, és nagyon nem is kell velük cimborkodnia, mert pár hét, és úgysem lesz itt a 2/3-a.
    Nyilván közölték vele is, hogy ne abból induljon ki, amit most lát, mert teljesen új állománnyal kell majd várat építenie…
    Én azt kívánom nyilván, hogy sikerüljön neki.
    A szép majd az lesz, ha kiderül, hogy mondjuk Rossi bérének kétszereséért ül a padon ;)

    • Pelso

      ez megint érdekes év lesz több szempontból is!
      “pár hét, és úgysem lesz itt a 2/3-a.” – ez elég csúnya lenne és nagyjából lenullázná hemi szavahihetőségét, mert azt azért mindig hangsúlyozza, hogy nem cél a csapat szétverése.
      nagyon kíváncsi vagyok az új edző kvalitásaira, és főleg a játékrendszerre!
      annyira nem lehet bátor(hülye) senki, hogy pár hét alatt akar 1 újat betanítani 1 “ismeretlen” keretnek.

      • kgyula

        “lenullázná hemi szavahihetőségét,”
        Mert volt neki valamikor is olyanja? :)
        Inkább jó közönsége volt a mindig reménykedő szurkoló, aki ahhoz is mosolygott, amikor Hemingway nb2-es szintű kerettel vágott neki egyik-másik szezonnak, miközben az európai kupaindulást hirdette meg célként….
        Egyébként nyugodtan számolj csak a keret gyengülésével. Zsótér, Balázs, Laczkó, Vasziljevics, Hidi helyére nem azonos minőségek jönnek majd, hanem az akadémiából fiatalok, ami nem azonos minőség. A kispadon sem. Mindenesetre komoly, kész játékos leigazolásáról nem kell ábrándozni.

        • Pelso

          ami hemi szavait és mentalitását illeti…nem akarok negatívkodni, várjuk meg mi lesz. :)
          ha csak ennyi lenne a gyengülés, már most aláírom!
          csak Zsótért sajnálom + kicsit Patrikot, mert nagyon jó szellemiségű, korrekt játékos!
          de Zsótér helyett ott van Koszta, Hidi helyett meg ott van Gazdag/Nagy Geri páros, de Csábi is tud szűrőt játszani.
          ha további távozók lesznek, akkor kezdhetünk izgulni, hogy kik jönnek majd pótlásként…

          • kgyula

            Ez nem így működik… Ugye, azt nem vitatod, hogy az a keret azért értékesebb, amelyikben Zsótér is meg Koszta is ott van. És figyelni kell a kispadra is, mert nem mindegy, ki ül rajta, egy Laczkó, vagy egy ifista, aki majd a szezonban egyszer kap öt percet egy időhúzó csere formájában….

      • papparam

        Ami kulcskérdés lesz, az Lanza teljesítménye, ha marad egyáltalán, nagyon remélem. Hiszen ügyes volt ez a csapat, szerintem Lanza nélkül is akár dobogóért küzdhetett volna, de ő nagyon kellett. Kérdés, hogy fog neki menni a hollanddal. Rossi tudta kezelni.

        • Pelso

          igen! a játékrendszerben Ő is benne foglaltatik, nem kicsit… :)

        • Csaba Horváth

          Hát…mindegyik aranykorszakunknak volt egy fontos irányító féle személyisége, akit mindneki elfogadott, tisztelt, aki teljesítményével kimagasodott a többiektől: Puskás, Bozsik, Tichy, Détári, Illés, az “újkoriak közül” meg Szabó Tibor, illetve most Lanza. Amikor ezek a játékosok itt voltak, volt csapategység, volt siker. Amikor nem volt ilyen irányítója, vagy kiemelkedő alakja a Csapatnak, akkor ment a szenvedés….szóval Rossi távozása után a jővőévi kulcskérdés, hogy Lanzafame-nak sikerül-e feldolgoznia Rossi távozását, marad-e. Ha marad, van remény.

          • Mikor a Báló elment, meddig szenvedett a középpálya? Istenem de szarok voltunk…

        • zolee

          Szerintem Lanza nélkül esélytelen a dobogó, ráépült itt minden ő tartotta labdát középpályán rengeteg faultot harcolt ki ezek utáni pontrúgásokat ő végezte el legtöbbször pontosan lekötött 3 embert, de még sorolhatnám…Más nívó.Ennyi…

    • papparam

      Persze, hogy nem akarta. Ha akarta volna, letesz mondjuk egy másfélszeres pénzt tartalmazó ajánlatot. Ha arra is nemet mond Rossi, azt mondom, ok, megpróbálta, nem jött össze.

    • Minden kiderül, előbb utóbb. Tudod Péter, Hemi akármit lát, csessze meg a saját szemét, hogy nem vette észre, hogy Rossival sokkal többet nyerhetett volna, mint a facipós huszadrangú holland vándormadárral. Mindig az jut eszembe Hemiről, hogy “Szeretem a focit, de….” 180 milát kapott a bajnoki címért, nem tudom mennyi adott a csapatnak belőle, 20-30-.40-et? Jövőre meg CSAK a szarpasszírozás fog menni, zéró bevétel, nullszaldó se, csapat se, de eladtam 4 játékost jó pénzért, kettő elment ingyen, visszajött 1 kölcsönből, de kaviárt ehetek…

  • A69W

    Nagyon úgy néz ki, hogy Szlovákia lesz Rossi új állomáshelye http://www.rangado.hu/tartalom/cikk/427384_eppel_marton_a_serie_a_ban_is_megallna_a_helyet

    • Pelso

      a legkisebb rossz esete

    • Csaba Horváth

      Megérdemelné, hogy egy nyugodt, építkezős helyre kerüljön. Nem vagyok oda a szlovák fociért, de öszintén tudnék annak a csapatnak drukkolni, ahol ő az edző. :)

  • papparam

    Részemről sok mindent megbocsátok Hemingwaynek. Hogy nem tesz bele több pénzt, mert nem érdemes a körülmények miatt. Hozzáteszem, hihetetlen szégyene ennek az országnak, ahogy itt mennek a dolgok. Azt is, hogy titkolta a váltást, ill. a hollandot, hiszen a bajnoki finisben ez a klub érdeke volt, rendben. Sőt, még valahol azt is, bár az finoman szólva nem volt egy elegáns dolog, hogy rákeni Rossira a csere okát. Meg még azt a bunkóságot is, hogy egy fantasztikus teljesítményre odadug egy változatlan kondíciójú szerződést, amikor tudja, hogy ilyet épeszű, normális ember nem fog aláírni hacsak nem szeret megalázkodni.
    Az a furcsa, hogy ami mégis igazán bosszant, az az, hogy valószínűleg még mindig nem látja át, mitől tud jó lenni egy csapat. Vagy nem is akarja. Az idei jó szereplés hatalmas részt köszönhető Rossinak. Az egyéb jelentős összetevők a fiatal szabály és mi (vagyis szurkolók, szerintem ilyen fantasztikus tábor nélkül lófaszt se nyertünk volna, nemhogy érmet :)). És persze neki, Hemingwaynek is van benne része, kellett hozzá pl. az akadémia és az elmúlt években 1-2 jó igazolás. De ezt a csapatot elsősorban Marco építette fel évek alatt. (Amúgy érdemes lenne egy diagramot összerakni, hogy minek, hány százalékban köszönhető a bajnoki cím.)
    Szóval szerintem Rossi nagyon fontos, talán a legfontosabb láncszem volt és ne legyen igazam, de nélküle könnyen nagyot is zuhanhatunk. Elismerem, 1-2 éve még én is egy jó közepes edzőnek tartottam, akit csak azért tartottam volna meg, mert hoz egy megbízható szintet, valamint nehogy jöjjön egy újabb Vierchowod. Csakhogy közben rengeteget fejlődött és a tulajnak ez látnia kellett volna. Egyszerűen nem akarta megtartani. Sose tartotta igazán nagyra, nem ragaszkodott nagyon hozzá. A legpozitívabb, amit valaha is nyilatkozott róla, az volt, hogy “Marco egy nagyon jó edző”.
    Szerintem Rossival és egy kis szerencsével (ezalatt azt értem, hogy valami oknál fogva nem távozna 1-2 játékoson kívül több) a következő szezonban is dobogó közelében lehetnénk. Na ez az, amint nem érzek. Ha Hemingway mindenképpen ragaszkodna a jó szerepléshez, plusz értene is egy kicsit hozzá, meg akarta volna tartani Rossit. De ehhez nem azt a szerződést kellett volna az orra alá dugni. És ne mondja senki, hogy az ő fizetésén múlik a dolog, annyira nem csóró azért H, állítólag közel egymilliárdos a mi költségvetésünk is, tuti nem ezen múlt. Egyszerűen nem akarta. Na ez az, ami zavar.

    • Csaba Horváth

      Hemingway Vierchwoodtól és Moralestől úgy “köszönt el”, hogy nem éppen kedveseket mondott róluk. Rossiról mindig korrekt hangnembe nyilatkozott. Rossi dühkitöréseire is azt mondta, hogy “Ő egy olasz, nekik ilyen habitusuk van”. Legjobban szerintem talán Kertész Péternek sikerült eddig megfogalmazni a dolgokat, azzal, hogy Hemingway egy pénzügyi számok és szerződések világába élő ember, Rossi meg a tipikus futballt szakmának tekintő edző. Előbbi célja a minimálból a maximumot kihozni, az utóbbinak a minimálból kihozni a maximumot, majd ezt a maximumot fejleszteni, szinten tartani. Ez utóbbi már Hemit nem mozgatja. És nem azért, mert nem szeretne sikeres Csapatot, pusztán azért, mert tisztában van azzal, hogy minőséget ami eme színvonal tartásához nem tudna igazolni, mikor más magyar csapatok tized ilyen teljesítmény mellett, sokszoros támogatás kapnak ilyen-olyan cím alatt. Ez a magyar futball óriási hibája, amit egy klubvezető csak ilyen módszerekkel tud kompenzálni…nem tudom hibáztatni Hemingwayt, de ugyanakkor Rossit tiszta szívemből sajnálom, mert építkezés terén nála profibb embert nem igazán hordozott a hátán az NB1.

    • 58914020 .

      Én is így látom

  • Csaba Horváth

    Ide kapcsolódó off:
    A történelembe már volt hasonló magyar vonatkozású eset, szintén a pénz miatt. A legendás Guttman -átok a Benficára:
    http://www.nemzetisport.hu/benfica/a-guttmann-atok-2469459

    Reméljük Rossi nem átkozta meg a Csapatot! :D

    • Pelso

      necces, mert többen látták megfordulni az “Egy életünk van!” nevű reinkarnációs jósda környékén… :)

  • kgyula

    “Félek, elcsesztük, de ne legyen igazam.”
    De, igazad lesz (van).
    Azért Hemingway meghagyja nekünk a reményt, hogy a jelenlegi szisztémából esetleg 8-10 év múlva megint kijön valami, (ha bajnokság nem is feltétlenül), amiért érdemes meccsre járni (az eredménnyel feledtetve a sokéves keserűséget).
    De azt hiszem, intenzívebben kell reménykednünk, hogy nem futunk olyan pályát, mint az azomnos modellben működő, szegény MTK…
    A csodáról sem kell lemondanunk, persze. Ez az lenne, ha valóban jönne az a kínai befektető a milliárdjaival, Szabó úr pedig hajlandó lenne neki eladni a klubot meg az akadémiát…. Hogy legalább hazai körülmények között versenyképes legyen a csapatunk. Mert most nem az, és ezt már a következő bajnokságban érzékeltetni fogják a velünk a vetélytársak.

    • CSAK azt nem értem, ha én lennék a Honvéd tulajdonosa, szarevő vagyok az igaz, de az aranytojást tojó csapatot és edzőt nem baszom ki a szemétbe, mert még 2-5 évig hoz pénzt! De aki helyettem most van, az egy szerencsétlen agyalágyult…

  • Andris Koncsol

    Tudunk valamit a szuperkupáról? :O hallottam olyan rémhíreket, hogy nem írják ki.. ne legyen igaz

    • Csaba Horváth

      Mondjuk ez nagy geciség lenne, mert semmi nem indokolja az eltörlését…

      • Andris Koncsol

        Még bármin meglepődnél ebben a mai helyzetben? :D Nem vidi-fradi szuperkupa lenne, akkor már nem az igazi a dolog :D

  • Döme Sanya

    Mi van az új edzővel, útközben eltévedt?

    • Csaba Horváth

      Igen, ez jó kérdés….már nagyon kiváncsi vagyok vele kapcsolatban egy komolyabb interjúra…honnan jött, mit tud a Csapatról, mik az elvárások, kit ismer innen, beszélt-e Rossival, érez-e magába annyit, hogy Rossihoz hasonló jó eredményeket érjen el, kit akar idehozni, stb….

  • István Hereb

    A magyar férfi U21-es válogatott kerete
    Kapusok: Bukrán Erik (DVTK), Demjén Patrik (Dorogi FC), Megyeri Gábor (NYVSC)
    Védők: Kecskés Ákos (Újpest FC), Lenzsér Bence (Paks), Polgár Kristóf (Haladás), Szalai Attila (Rapid Wien), Spandler Csaba (PFLA)
    Középpályások:
    Katona Máté (MTK Budapest), Povázsai Zsolt (Szeged 2011-Grosics
    Akadémia), Szabó Bence (PFLA), Szántó Tamás (Rapid Wien), Tóth Máté
    (Haladás), Vida Máté (Vasas), Zabari Dávid (Szeged 2011-Grosics
    Akadémia)
    Csatárok: Kundrák Norbert (FTC), Makrai Gábor (DVTK), Murka Benedek (Vasas)

    Honvédosok???

    • A69W

      Bukrán és Kundrák az volt….. :(

    • Manus manum lavat, mondja a latin.

  • papparam
  • A69W

    Az megvan, hogy a most, a Vidi által vagyonokért szerződtetett szerb edző Nikolic volt a Vojvodina edzője, amikor kivertek minket az EL-ból?
    (ennyit ér egy magyar és egy szerb edzői bajnoki cím…….)
    https://uploads.disquscdn.com/images/3f427ddf7745bafd71dd1b98faf82292e44fe85e0d5e4c57c4085e844025d6d6.jpg
    http://honvedfc.hu/hirek/9594

    • Csaba Horváth

      Hmmm igaz, hogy a következő fordulóba ők is kiestek emlékeim szerint, de akkor egész jó kis edző ez a Nikolic…na kiváncsi vagyok, hogy mit hoz ki a Vidiből…

  • Andris Koncsol
    • Csaba Horváth

      Miért ne abba az évbe töröljék, amikor még esélyünk is lett volna megnyerni.
      Na majd jövőre újra lesz, ha olyan csapatok nyernek a bajnokságban és kupába, akire az mlsz gondolt.
      Egyébként sántit az érvelés: “A klubok évekkel ezelőtt jelezték, nem támogatják a Szuperkupa-meccset, mert nem illeszkedik a nemzetközi porondon szereplő csapataink felkészülésébe, és a helyszínválasztás is minden évben problémákat okozott”
      1. A dolog két csapatot érint csak, tehát ez a királyi többes elég gyenge érv.
      2. Nyilván valamilyen pénzzel, kupával jár. Melyik klub mondana le erről?
      3. Az utóbbi években a nemzetközi szereplés júliusba lezárul.
      4. Azért a fradi-Kispest esetében simán szóba jöhet újpest, felcsút, mtk, de meggyőződésem, hogy a szurkolók messzebbre is elmennének a Csapatuk miatt.

      Megint csak egy olcsó fricska a labdarúgás szerelmeseinek….

      • tszajko

        Elég durva az MLSZ hazugságspirálja. Miután azt hazudják, hogy a 2016-os évre sem volt már kiírva a Szuperkupa, mindenki világosan láthatja, hogy fent van a saját honlapjukon a versenykiírás. :D

        http://dokumentumtar.mlsz.hu/02_Szabalyzatok/02_Labdarugas_uzemeltetesi_szabalyzatok/02_Versenykiirasok/F/FF/FFN/FFN-SZK/FFN_SZK_2016_1_(20151208).pdf

        Ez amúgy világosan kimondja, hogy ha egy csapat saját magával játszana, akkor nincs meccs, tehát 2016-ban tényleg a Fradi nyert.

        • Csaba Horváth

          A Szuperkupa kiírás 2017.06.30-ig hatályba van. :) Úgyhogy még simán belefér ebbe a hónapba a meccs lebonyolítása. :)

      • A69W

        Nincs ebbe semmi kivetnivaló, kiküldtek egy kérdőívet (nb1,nb2,nb3), megkérdezték a klubok véleményét (mert az fontos, hogy legyen visszacsatolás) és nagy számban a “nemek” jöttek vissza és a szövetség meghajolt a népakarat előtt, ennyi :)
        Lehet, hogy elkellene mennem Sipos Jenőnek….

        • Csaba Horváth

          Most egy nb2, nb3 teljes mezőnyének és az nb1 kisebb csapatainak milyen problémát okoz nemzetközi porondra való felkészülésbe, mikor a legtöbbje még Magyarországon kívül más külföldi csapattal nem is játszott és köze nincs a bajnoki címhez vagy a kupagyőzelemhez? (A edzőtáborok himi-humi mérkőzéseit nem számítva).

  • A69W

    Érdekes írás a piszkos anyagiakról…..http://player.hu/sport-3/nb1-es-focista-fizetese/
    Alulról nézve ebben is bajnokok vagyunk :(

    • medvepuszi

      ahogy nézem, nem cifrázták, megfelezték a legkisebb és a legnagyobb különbségét :)

    • Döme Sanya

      4.15 -ért csak a dobogó alját nyalják a zöldek.

  • VirágPeti
    • A69W

      Erik a holland Viking, aki Meer az nyer :)

  • László Papp

    Marco Rossi Facebook oldaláról:

    Here we are. It’s time to changing.
    A new professional adventure starts for me.
    I hope to do a good job with (and for) my new team that I will announce in a few hours.
    But before starting this new experience, and devoting my soul and energies to my new colors, I want to dedicate a last word to you.
    My second family called Honvéd.
    Good luck to everyone: to my players, to the employees, to the new coach, mr. Hemingway, Pal Gacs, the supporters!
    Kispest will be forever in my heart and you know it.
    Hajra Honvéd, CSAK A KISPEST!

    • Csaba Horváth

      Vajon melyik Csapatról van szó?

      • Atesz

        Dac

        • Csaba Horváth

          Ott nem László Csaba van?

          • Atesz

            De. Ellenben ugy tudom nem sokaig

          • Thibby

            Különösen ellenszenves lászló csaba……igy öröm lenne az ürömben ha Rossi kitúrná ezt a bohócot.

          • László Papp

            Én a Vidi elleni meccs előtt hallottam a sátornál lévő előhangolásnál több szurkolótól is,amikor már pedzegették ezt a DAC témát,hogy ők mennyire gyűlölik a DAC-ot,mert hogy a szurkolóik puszipajtások a fradistákkal.

          • 58914020 .

            Nincs bajom László Csabával, ráadásul határon túli magyar. Remélem, kap még lehetőséget valahol.

    • papparam

      Ikon.
      (Főleg ha nem jön vissza a közeljövőben.)

    • CSAK

      2 évre aláirt a DAChoz. Sok sikert, maestro..