Amúgy valaki tudja, hogy ki számít magyarnak a keretünkben?

Az MLSZ-t próbáltuk segítségül hívni, de úgy lepattantunk róla, mint Tel-Avivban a kocsibérlésről.

Elméletileg nemzetközi kupaindulóként akár öt légióst is játszathatnánk egyszerre, azonban az Öreg néhány hete kijelentette, hogy saját hatáskörben ragaszkodni fogunk a legfeljebb háromhoz. (Nem egy tipikus posztfelütő mondat, de mindegy, már marad.)

A nagy kérdés azonban az, hogy a keretünkben található légiósok/légiósnak vélt játékosok most akkor minek minősülnek?

Az MLSZ dokumentumtárában megtalálható Labdarúgás versenyszabályzata (2/2017.) 4. §-nak (7) c) pontja a következőképp határozza meg a hazai labdarúgó kategóriáját:

Hazai labdarúgók csoportjába az a labdarúgó kerül besorolásra, aki az alábbi feltételek valamelyikének megfelel:
1) 21 éves kora alatt egy vagy több MLSZ tag sportszervezetben legalább 3 évet egyben vagy megszakításokkal igazolt játékos volt;
2) születése óta magyar állampolgár vagy magyar felmenővel is rendelkezik;
3) legalább egy alkalommal játszott korosztályos vagy felnőtt magyar válogatottban hivatalos mérkőzést.

Vagyis ez alapján egyedül Holender számít nálunk hazai labarógónak, mindenki más külföldinek.  Figyelem, a külföldi kategória is kettébomlik a 12. § (3) a) szerint:

Az MLSZ és/vagy annak tagja, illetve szervezeti egysége hivatalos mérkőzésén a sportszervezet számbeli korlátozás nélkül jogosult olyan labdarúgót szerepeltetni, aki az Európai Unió valamely tagállamának állampolgára továbbá azon országok állampolgárát, amely országgal az Európai Unió olyan egyezményes megállapodást kötött, ami jogszerű munkavállalás esetén a munkavállaló részére az Európai Unió polgáraival azonos, diszkrimináció-mentes elbírálást biztosít a munkakörülmények tekintetében az Európai Unió egész területén. A hivatalos mérkőzéseken a versenykiírás szabályozza a külföldi állampolgárok szerepeltetésének lehetőségét.

Vagyis ha jól értjük: Deák, Holender – Lovric*, Kamber*, Lanzafame – Danilo, Kabangku, King a hármas bontás. Kivéve, ha a 4. § (7) d) szerint kéred a magyarításod: (* Lovric és Kamber 2015 óta magyar állampolgár.)

Az a labdarúgó, aki írásbeli nyilatkozatán magyar felmenőre hivatkozva kéri/kérte a hazai labdarúgók csoportjába való besorolását, az adott versenyév egésze során az MLSZ írásbeli kérésére köteles 8 napon belül azon dokumentumo(ka)t, okmány(oka)t bemutatni, amely igazolja felmenőjének magyar származását.
Amennyiben a megadott határidőig a sportszervezet nem küldi meg az MLSZ részére a hivatalos igazolást, az MLSZ az adott labdarúgót a Hazai labdarúgók csoportjából a Külföldi labdarúgók csoportjába sorolja át és az adott teljes bajnoki évre vonatkozóan Külföldi labdarúgónak fogja tekinteni, a sportszervezettel szemben pedig indokolt esetben lefolytatja a valótlan nyilatkozattétellel kapcsolatos eljárást.

Ilyen egyszerű. Illetve nem, mert van nekünk egy adatbankunk, vagyis az MLSZ hivatalos adattára, ahol a játékosok, meccsek, meg úgy általában mindenféle jegyzőkönyveződik. Itt minden játékosnál van egy olyan mező, hogy nemzetiség. A kérdés, hogy ez mennyire irányadó, valamint, hogy a már a szabály kihozatala előtt megkötött szerződések minek számítanak manapság? (Tehát ha valakit úgy igazoltunk, hogy az akkori szabályok szerinnt nem számít légiósnak, és még mindig az a szerződése él.)

Táblázatosan mindez valahogy így néz ki //

név született adatbank
nemzetiség
államp. 12. § (3) a)
szerint
Danilo Sorocaba,
(Brazília)
brazil brazil külföldi
Deák Ruma,
(Szerbia)
magyar magyar,
szerb
hazai*
Holender Kragujevac,
(Szerbia)
magyar magyar,
szerb
hazai**
Kabangu Kinshasa,
(Kongó)
kongói kongói külföldi
Kamber Sanski Most,
(Bosznia)
magyar magyar,
boszniai
külföldi
King Calabar,
(Nigéria)
nigériai nigériai külföldi
Lanzafame Torino,
(Olaszország)
olasz olasz külföldi
Lovric Split,
(Horvátország)
magyar magyar,
horvát
külföldi

(* Feltételezzük, hogy Deák tud igazolni magyar felmenőt. ** Holender korosztályos magyar válogatott.)

Lovric kartonjának fejléce az MLSZ adatbankjában – magyar

A nyolc külföldi születésű játékosunkból tehát kettő egyértelműen hazainak számít, a Danilo, Kabangu, King és Lanzafame egyértelmű, ők külföldiek, viszont mi van Kamberrel és Lovriccsal?

Ugye mindketten magyar állampolgárok, mindkettejük nemzetiségét magyarnak tekinti az MLSZ adatbankja, bár ilyen kategóriát nem említ semmilyen szabályzatában, csak hazait és külföldit. Tehát simán lehet, hogy mindketten külföldiek, miközben az MLSZ-nél magyarok, ráadásul Lovricnak, bár magyar felmenője nincs, magyar lemenője azonban igen – a kislánya.

Szombaton a Haladás ellen a nyolcasból pályára lépett:

  • egyértelműen külföldiként // Lanzafame, King
  • egyelőre számunkra besorolatlanul // Lovric, Kamber

Ha mind külföldinek is minősülnének, akkor az első négy percben (King lerúgásáig) négy külföldivel játszottunk, vagyis nem tartottuk be a saját ajánlásunkat, hogy háromban maximálju a számukat.

Persze – és ez a lényeg – simán lehet, betartottuk, csak épp annyira nincs egyértelmű információ semmiről, hogy a sötétben tapogatózva meg sem tudjuk mondani, ki számít külföldinek, ki magyarnak, ki hazainak, ki nem hazainak, és akkor miért fontos annyira a nemzetisége, hogy fent legyen az adatbankon külön rovatként?

(Buta, buta, buta MLSZ!)

  • Ide tartozó kapcsolódó kontent // még 2015 novemberében hőbörögtem egy nagyobbat a labdabiztoson arról, hogy az MLSZ saját hatáskörébe vonná annak a megállapítását, hogy ki magyar és ki magyarabb. Pedig mennyire egyszerű lenne azt mondani, hogy aki lehet magyar válogatott (tehát állampolgár és más válogatottban nem játszott korábban), az hazai (magyar), aki meg nem lehet, az nem az. Így például teljesen egyértelmű volna a helyzet, és csak Kambert buknánk.

(címlapkép: 1909foto)

  • tszajko

    Sajnod most nem tudok az adatbankra ranezni, de kizartnak tartom, hogy ez a negyes nem lett volna egyszerre kezdo az elozo szezonban – ez alapjan egyertelmu, hogy a ket nehezen besorolhato jatekos az MLSZ szamara (valamiert) magyar.

    • Az az előző szezonban volt. Ki tudja azóta mi változott. Egyszerűen átláthatatlan az MLSZ kommunikációja a témáról. (Mondjuk nincs is kommunikációja igazán.)

      • dzsahasz

        Teljesen igaz, a kommunikáció és a szabályozás átláthatatlan. Én a fiatalszabalyt igyekeztem néhány hete felfejteni az MLSZ dolumentumtarabol, de feladtam. Korábban volt arra ígéret, hogy 2017/18-tol az előző évben beépített fiatalok további versenyeztetése érdekében lesz módosítás, pl 1 ’97 és egy ’96 utáni fiatal lesz kötelező vagy ilyesmi. De hogy ebből mi lett a valóság, egyáltalán mi most a szabály, hány fiatal és hány játékperc után mennyi az annyi, arról sehol semmi. Egyébként nonszensz, ha az új szabály miatt Gazdag és Koszta kiszorul, ennek így semmi értelme. Hali szurkolok mondtak h náluk is a két tavalyi tehetség most keretbe se fér, pedig ügyesek. Parade

        • Tibor Fehér Első

          Mint a legérintettebbek,a saját honlapunkon kéne választ kapnunk,ha lenne.

  • Pingback: Amúgy valaki tudja, hogy ki számít magyarnak a keretünkben? | Zongoracipelő()

  • prison miki

    ez egy tavalyi szabály, elméletileg aki már rendelkezett akkor szerződéssel, arra a régi szabály vonatkozik (vagyis ha magyar állampolgár, akkor hazai játékos is). Egyébként nekem se tetszik, hogy a honosított játékos megítélésében kizárólag az a döntő, hogy Bernd Storck behívja-e a válogatottba, vagy nem.

  • Sztefo

    Én úgy tudom, Kamber és Lovric is főleg azért vette fel az állampolgárságot, hogy “futballmagyar” vagy miatököm legyen amellett, hogy évek óta hazánkban játszanak, második otthonuk lett Magyarország, és pl Lovric a felesége és a lánya által valszeg végleg itt is telepedik le.

    Miért nem lepődök meg, hogy erre sincs egyértelmű MLSZ szabályzat? …

  • Vizi Viktor

    Lovresz és Kamber akkor lesz külföldi, ha új szerződést ír alá. Ez is érdekes, hogy ha hosszabítanak vagy eligazolnak, akkor elvesztik “magyarságukat”…

    • valami ilyesmire emlékszem én is, meg valami 2016 februári dátumra, mint nem tudom mihez határvonal.
      letükröztem az mlsz teljes dokumentumtárát, hogy tudjak pdf-ben keresni, de semmit sem találtam az üggyel kapcsolatban, így csak a sötétben tapogatózok :(

    • 58914020 .

      Ez most komoly?

      Hogy lehet különbséget tenni “magyar” és “magyar” között?
      Mondjuk én aztán nagyon nem szeretem az állampolgársággal való üzletelést, amelyik nyugat-európai országban vagyok most, itt iparszerűen folyik kínaiak, arabok, brazilok honosítása és undorítónak találom.
      De ha már van egy szabály, amit Lovric-ék teljesítettek, akkor ők magyarok jogilag.

      • Escape

        Ezért tisztelem pl a Japán foci válogatottat. Abból dolgoznak, amijük van. Nem honosítanak 5 brazilt csak azért hogy 34 hellyel előrébb legyenek a Fifa ranglistán…

        • 58914020 .

          Ja!
          Lassan megszűnnek a nemzeti válogatottak a honosítás és a bevándorlás miatt.

          Pl. a német, a francia és az angol válogatott között lényegében semmilyen különbség nem lesz, mindegyik félvér, illetőleg fekete játékosokból áll nagyobb részt.

          • thpreg

            Attól, hogy fekete a bőrszíne, lehet francia vagy angol nemzetiségű, több generációra visszamenően is. Különbségek is lesznek, mert elég sok eltérést jelent, hogy a “félvér” vagy a “fekete” valamelyik felmenője milyen gyarmatról származott korábban. Az említett válogatottaknál a keret nagyobb részének színes (vagy nem színes, lásd Zidane) játékosai nem a bevándorlás vagy honosítás, hanem a gyarmati kultúra következményeként vannak jelen. Ezen túl a németeknél a török vonal valóban erősebb. A honosítás jellemzően az aktuálisan kevésbé fejlett futballkultúrákkal rendelkező országoknál jellemzőbb (jelenleg a magyar is ide sorolható), mert ott jelent erősítést az ott játszó harmad-, negyed- és ötödvonalbeli brazil (stb.) labdarúgók megszerzése.

          • 58914020 .

            Nyilvánvaló, amit írsz, de ez nem változtat azon a tényen, hogy adódik a kérdés: egy nemzetiség mennyiben vérségi alapú (is)?
            Én nem látom értelmét annak, hogy olyan válogatottak játszanak egymás ellen, amelyek már úgymond származásilag nem különböznek egymástól. Arról nem is beszélve, hogy még vallási-kultúrális hátterét tekintve is valószínűleg sokkal több a közös mondjuk egy Karim Benzema és egy Mehmet Özil között, mint egy Karim Benzema és egy Antoine Griezmann között. (Most a példát gyorsan, hasraütésszerűen írtam, a lényeg, hogy a nemzeti kereteket extrém módon “oldja” a bevándorlás – attól függetlenül, hogy az most, vagy száz évvel ezelőtt történt. Ezáltal gyakorlatilag ezekben az országokban “vegyes” válogatottak jönnek létre, nemzetinek nem nevezném.)
            A németeknél a török erős, de rendkívüli módon fokozódik az afrikaiak száma is, alig néhány év, egy-két évtized és ugyanaz lesz a helyzet, mint Franciaországban, vagy Angliában.

            A magyar helyzet pedig csak fázisokkal van van “hátrébb” (előrébb?), mint a nyugat-európai. Ha valaki figyelmesebben jár Budapesten, az az utóbbi 5 évben láthatja, hogy egyre többször találkozni muszlimokkal és színesbőrűekkel is, a Stadionok mögötti lakónegyedek pedig lassan külföldi negyedekké válnak.

            Emellett pedig azért említsük meg, hogy ez valamilyen szinten azért a focistílust is befolyásolja.

          • Döme Sanya

            Az államilag felügyelt betelepítés a “rendszerváltással” kezdődőt és vígan zajlik jelenleg is.

          • prison miki

            német, francia, angol válogatottat nem kevereném bele, ott egyszerűen a lakosságban is nagy arányban vannak jelen félvér/fekete állampolgárok a gyarmati történelem miatt. Attól még, hogy szines a bőrük, még ugyanúgy az adott “befogadó” ország futballkultúrája nevelte ki őket, sokuk ráadásul már eleve ott született.

        • 58914020 .
        • Dagiiron

          Azért a 2002-es VB szerepelt egy született brazil is a japán csapatban: Alessandro dos Santos

      • medvepuszi

        Ez ugyanolyan, mint hogy pl. a Blahán nyugodtan ordibálhatod, hogy “cigányok, cigányok” (már ameddig), meccsen meg büntetik. Az MLSZ hozhat szigorúbb szabályozást, végül is nem kötelező részt venni a sorozatában.

  • Csaba Horváth

    Nyilván az MLSZ bonyolult szabályozása, azért született, hogy pl. ne 11 honosított brazilból álljon egy Csapat felállása. :)
    Viszont erre azt tudom mondani, ha a Magyar Állam (kvázi Magyarország) magyar állampolgársággal ruház fel egy embert, akkor az MLSZ milyen alapon mondja, hogy az a játékos nem magyar?
    Továbbá ha egy játékos jópár év itt tartozkodás után állampolgárságot szerez, magyarként játszik, akkor hogy létezik, hogy egy szerződéshosszabbítás után már nem számít magyarnak, független attól, hogy magyar állampolgársága továbbra is megmarad.
    Azért kiváncsi lennék egy alkotmánybírósági állásfoglalásra egy ilyen esetben….

  • Döme Sanya

    Gondolom az MLSZ egyik gumitőrvénye, melyet akkor és úgy használ ahogy valakik érdeke diktálja. Ezért is nem lehet fellelni. A trehányságra, lustaságra nem is merek gondolni. Egyébként magyar az akinek fáj trianon. Úgy hogy, talán összejönne egy válogatott.😀

  • 58914020 .

    Azt tudja valaki, hogy Lanzafame hányast kapott a szombati teljesítményére a Nemzeti Sport-tól?

    • gabokocka

      7-es

      • 58914020 .

        Inkább volt az 8-as szerintem…
        Köszi!

  • 58914020 .
    • gabokocka

      Ez engem is zavart, bíztam legalább 3-4000 nézőben, de sajna nem így lett :(
      Nincs más hátra, a klubnak gyakorlatilag karon kell ragadni a szurkolókat és berángatni a stadionba, ilyen olyan akciókkal, programokkal, stb… A kupás fényképezkedés is talán kicsit későn lett meghirdetve, de ki lehetne nyújtani sztem egész nyárra.

    • Granero

      Erdekes. Nyilvan aki nem fanatikus szurker mint mi (aki naponta ranez a csak blogra) annak a bajnoksag eleje nem erdekes annyira hogy eloben nezze meg. Nem tudom, hogy lehetne ezen valtoztatni. Az utolso olyan eset amire emlekszem, hogy megnovelte a nezoszamot az volt amikor a Detari hazajott a Fradiba ( :/ )

      • Granero

        Kivancsi lennek, hogy a BL meccsen hanyan lennenek, ha nem lenne zartkapus?

        • Tibor Fehér Első

          4-5000,úgy gondolom.

      • 58914020 .

        Az egész magyar foci (nb1) pang a nézőktől.
        Már a Fradi-ra sem kíváncsiak annyian, pedig most kaptak új stadiont, ráadásul egy ultramodern stadiont, ami nagyot dob a popularitáson.

        Vagy ott van a Debrecen, ami sorozatban nyerte a bajnoki címeket, a BL-be is bejutott, mégis már egy rossz idény után pang a szintén új és szintén kirívóan modern és felszerelt stadion. (Jobb stadionjuk van, mint a Hapoelé!!!)

        Ilyen tekintetben tényleg egyedül a Diósgyőrre nem lehet egy rossz szót sem szólni.

        • Granero

          Ez egy nagyon szep tanulmany vagy akar konyv temaja lehetne, de persze az MLSz ehhez keves. Talan majd egyszer valaki megirja doktori disszertacionak :)

        • santiago

          Fradi esete mas…
          Ha nem lenne nezetelteres akkor telhthaz kozel majdnem minden hetvegen sajnos

          • Granero

            Hat nem tudom, nehez elhinni hogy 12 ezren a szkenner miatt nem mentek ki.

  • Balázs Németh

    Koszta Mezőkövesd a klubhonlap szerint és végleg!!! Ez nagy hiba szerintem és nagyon sajnálom is egyben

    • Tibor Fehér Első

      Na ne hülyéskedj már!Az nem egy másik ?

    • József Lénárt

      inkább eppelt adtuk volna el jó pénzért.Koszta lehetett volna az uj gólkirály

      • István Hereb

        Attól azért szerintem messze van még kvalitásban. Eppel majd belelendül és rúg megint 10-15 gólt, jól fog az jönni!

        • József Lénárt

          Eppel most volt a csucson ,most lehet jó pénzt kapni érte.(lsd. danilo ő is kiugróan teljesitett aztán szépen lecsengett)

          • István Hereb

            Ez igaz lehet, de én ebben a pillanatban fontosabbnak látom, hogy egyben tartsuk a csapatot, és ne egy közepes idény jöjjön a bajnoki cím után. Márpedig Eppel nagyon fontos láncszem – persze, ha úgy játszik, mint tavaly. Ha így lesz, és megrúgja azt a bizonyos 10-15 gólt, akkor jövőre még többet fog érni, meglátjuk.

          • József Lénárt

            szerintem is tartsuk egybe a csapatot,csak ha valakinek mennie kell akkor nem kosztának kellett volna én véleményem hogy simán jobb lesz mint eppel,szerinted meg nem

      • Varga Béla

        Az kellett volna még.Pfff…

  • RW

    Ej-ejj. Várható volt, hogy lesz eligazolás, Kosztától tartottam is, bejött. Meglátjuk. Anno Prossernél és Botkánál is temettük a szezont, erre bajnokok lettünk. Én most sem vagyok optimista, mert így mire a fiatalítás, ha kinevelünk egy srácot és az igazi berobbanó szezonja előtt eladjuk – de persze valamiből üzemeltetni kell a klubot. Ami para, hogy az idei süvölvények nem tűnnek olyan “már majdnem kész” arcoknak, mint Bobál vagy Koszta volt a mély vízbe dobásukkor

    • József Lénárt

      Ök nem is 97-esek hanem 98 99-esek

      • László Papp

        De felkészülhetnek arra,hogy lesz két évük,amikor játszhatnak Kispesten,utána meg mehetnek isten hírével.

  • Csaba Horváth

    Hmmm…hát Koszta számomra olyan Kabát feeling, aki az első jó kispesti szezonja után vitte a Vasas, ott meg úgy termelte a gólokat, hogy rossz volt nézni.
    Sok sikert Kosztának, de jó lett volna, ha marad. :(

    • 58914020 .

      Kabát kiemelkedő tehetség volt már a kezdetektől, de az esze és az emberi vonal az nulla volt mindig.
      Kosztát emberileg többre tartom, akárhová is megy.

  • 58914020 .

    Nevetséges…

  • Atesz

    Srácok ha csak az nézzük hogy minden évben jön fel 2-3 fiatal valahol várható h nem mindenli marad a klubnál. Ezerszer inkább Kövesdre mennyen mint pl a Fradihoz vagy a Pafchoz.

    • Sztefo

      Persze jogos, amit írsz, de ettől még fáj, h Koszta elment, én láttam benne potenciált, lehet belőle egy jó kis futballista, plusz ugye saját nevelés, ami mindig közel áll a szívemhez.
      Ok Eppel és Lanza a kezdő csatárpáros, és Beer-Shevaban a holland jelezte, h az első számú cserecsatár Danilo, de kicsit olyan, h csak azért játszott tavaly, mert a fiatal szabály betartásához kellett. Pedig ugye a szezon végén nagyon elkapta a fonalat, jöttek a gólok, jó megoldások stb.
      Sajnálom ezt a döntést! :(

      • Atesz

        Persze de ez gondolom a Mark dontese is volt. Mert pl NagyG tudta h padoznifog megsem ment az elozo szezonban. Illetve az meg mindig szimpatikus h tuti hivtak mas csapathoz is de o kovesdet valasztotta.

        • Csaba Horváth

          A probléma inkább az, hogy Mezőkövesdről bármikor felcsútra, vagy a fradiba esetleg a vidibe vezényelhetik…ahogy télen Pintért….

          • László Papp

            Ha jól fog játszani vagy rúgja a gólokat,akkor már lehet,hogy télen,de legkésőbb egy év múlva máshol látjuk és nagy valószínűséggel az általad említett csapatok egyikében.

          • Csaba Horváth

            Nekem is ez a problémám…ha külföldre ment volna, egy szavam sincsen…tudomásul kell venni, hogy jelenleg van 8 csatár, valaki menni fog…de hogy miért kell az ellenfeleinket erősíteni, ezt sose fogom megérteni. :(

          • László Papp

            Miért nem mehetett csak kölcsönbe?Ezt nem tudom megérteni.

  • Tibor Fehér Első

    A Koszta gyerek eladása megint mekkora húzás volt a “geniustól”,a nagy”megmentőtől”,a zseniális üzletembertől”,az egyetlen”sajátzsebütől”,fasza!

    • Atesz

      Bajnokicím,Bronz erem, Kupagyozelmek, Europai kupa meccsek jo csapatok ellen. Akademia.

      • Tibor Fehér Első

        Autópálya matrica,sör,benzin,kaja,fizetetlen szabadság,balhé otthon.

    • Kicsipest

      Amennyiben logikusan nézzük, jó húzás volt, még ha fáj is. Úgy, hogy a bajnokságban két új fiatal fog kötelezően játszani és érkezett Danilo, Pölöskei, esélye sem lett volna játszani. Koszta játéklehetőséghez, az egyesület pénzhez jut. Minden évben lesznek új “Koszták” akik fel lesznek fedezve, majd el lesznek adva. Amennyiben minden kedvencünk maradna, pár év múlva negyvenes keretünk lenne.
      Az Öreg révén meg olyan eredményekben, élményekben részesülhetünk, ami megsüvegelendő a mai irányított magyar bajnokságban!

      • SZabó Tibor

        Egyetértek Kicsipest írásával!!

      • Kovács István

        Szerintem is így van! 10/10

      • Tibor Fehér Első

        Aztán honnan lesznek?!A Schön kisgyereket az iskolapadból adta el az Ajaxnak,a Kosztat meg most.Az akademiabol már csak a csöri fog felkerulni!!!

        • Kicsipest

          Túl negatív vagy! Minden évben végez egy évfolyam húsz gyerekkel. Nyilvánvaló, hogy maximum egy-két gyerek marad Kispesten, a többinek valahova el kell mennie. Vagy kölcsönbe, vagy külföldre, vagy máshova. Erről szól az akadémiai rendszer. Azt is tudomásul kell venni – még ha fáj is -, hogy mi nevelőegyesület vagyunk, mindig el kell engednünk játékosokat a túlélésért. Annak örülj, hogy a csapatod bajnok lett huszonnégy év után és az új szezonban is vezeti a bajnokságot :-) .

        • József Lénárt

          schön gyerek rossz példa, semmiképp nem akart maradni.a szülei eleve ugyadták be az akadémiára hogy minnél elöbb külföld

          • Döme Sanya

            És azóta már sztár?

          • Tibor Fehér Első

            Ja.És a Koszta is egész életében mezokovesden akart játszani.

      • Granero

        Igaz de attol meg faj…

      • Gabri M

        Kövezzetek meg de előbb választanám Kosztát,mint Danilot! Mindenki az anyagi dolgokat emlegeti, 32 meccs 10 gól, ez mondjuk még 2 szezonban megvan és akkor minimum 500ezer euro és külföld,ez volna az Akadémia lényege,nem a navnak, felcsútnak meg a pártigazgatónak való eladások…

        • ius

          Sztm. Koszta nagyot fog virítani az idén és mi nagyon fogjuk sajnálni öt.

          • László Papp

            Úgy örültem volna,ha idén kiesik a Kövesd,de akkor lehet,hogy nem fognak.

          • Gabri M

            Mehetne az összes falusi csapat, a vezetőikkel együtt…

          • István Hereb

            Ettől még elég komoly eséllyel indulnak Kamillával egyetemben.

    • István Hereb

      Ha az az elvárás, hogy vásároljunk jó játékosokat (Lanza, Eppel, Kamber, stb.) + neveljen az akadémia ügyes fiatalokat, de ne adjunk el senkit, akkor előbb vagy utóbb 100-as szűk kerettel kell dolgoznia az edzőnek. Az meg a bőség zavara, nem?

  • Tibor Fehér Első

    Szakmai érvek is vannak?Egy jófizikumu,ügyes,tehetséges gyerek volt,a mi fiunk,a mi kutyánk kölyke ráadásul!Egy látens Nagygeri,Tothmisi,nem is tudtok megdumálni.Nem az utolsó volt az atigazolási szezon végéig,aki fájni fog.

    • László Papp

      Az utolsó mondatodban én is teljesen biztos vagyok.

  • Sztefo

    Az is lehet, ez az ára Lanza maradásának, aki nyilván több fizut kért a bajnoki cím után, h maradjon

    • József Lénárt

      Kizárt hogy lanza 5000 Eu.kapjon havonta .Szerintem az öreg a cégein keresztül valahogy kompenzál.Nem hiszem el hogy havi 20000-nél kevesebbért játszana.

      • Sztefo

        Arra gondoltam, h az utóbbi hetekben virágnyelven az öreg elmondta, el fogunk adni csatárt, a tegnapi blogban is pedzegette, h kevés a pénze…
        Lanza azt mondta pár hete egy interjúban, h leültek beszélni az öreggel, és arra jutottak, jobb a klubnak is és neki is, ha marad. Az én olvasatomban kiharcolt sokkal jobb fizut magának. Ennek meg valszeg ára van…

    • Tibor Fehér Első

      Aaaaaa.Az max 170-200 000€/év.Azt bőven fedezi a tao-tv.Valamire készül a vén simlis.Azt várja,hogy felépüljön az észak -kelet-délnyugat-pestbudai centrum.Már ez is ilyen szabohemmingway féle faszság elnevezés!

      • József Lénárt

        te ezeket komolyan irod?

        • Tibor Fehér Első

          Majd ha a 200 000 € ha 600milla lesz…

          • József Lénárt

            jó elirtam egy 0-át

      • József Lénárt

        Szerinted mennyi a tao+tv bevétel?200 000euro az több mint 600 milla.És a többiek fizetése és egyébb költségek.Miről beszélsz?

  • CS.A.K.

    Pölöskeytől százszor jobb Koszta, saját nevelés és már bizonyított. Tömör faszság ez így.

    • Dagiiron

      Teljesen más játékosok, Koszta inkább támadó, míg Pölöskey jobban védekezik..

      • Tibor Fehér Első

        Egy ruppot nem ér a Kosztahoz képest!

        • CS.A.K.

          Egyetértek! Nekem ő fáj a 3 ból eddig legjobban! Nagy kár érte!

    • CSAK

      Akadémia vagyunk, nevelöegyesület. Nevelünk, felfuttatunk, eladunk. Koszta jó volt, szerettük, de a kezdöcsapatba nem fért volna be. Annál meg ö jobb és többet érdemel, hogy tiz perceket kapjon. Én köszönök neki mindent, amit a Honvédért tett, Debrecen örök emlék. Sok szerencsét, Márk.

      • CS.A.K.

        Ok, de ennek tudatában Pölöskey pénzkidobás!

        • CSAK

          Pölöskey védekezö inkább.Márk támadó. Csatárokban jobban állunk, Lanza, Eppel és Danilo Márk elött volt egyértelmüen.

      • Tibor Fehér Első

        Erre van a kölcsön.

        • CSAK

          Igen. De öt nem kölcsönbe akarták, hanem végleg. Kifizették az árát, és Hemi, mint tudjuk üzletember. Évente jön két fiatal, akiket játszatni kell. Kell a hely nekik is. Szerettem Koszta játékát, de ö még mindig kevésbé fáj, mint Lanza, Eppel, Bobál vagy Gazdag, akiket most nem tudnánk pótolni, szerintem. Öt igen.

          • nethool

            Várjuk ki a végét, messze még az átigazolási időszak vége. Én tartok tőle, hogy az Eppel, Bobál, Gazdag trióból még távozik valaki.

          • CSAK

            Na, az már tényleg gond lenne… Bármelyikük.

          • Dagiiron

            Bobál szerintem simán lehet, hogy megy..

          • Tibor Fehér Első

            Poloskeivel???A hollandnak itt semmi beleszolasa sincs?!

          • CSAK

            Poloskei Hidi helyett jött. Tehetséges játákos, ingyen jött. Felépitik, jó pénzért eladják. Ha nem sikerül, akkor sem vesztünk vele semmit. Üzlet. Koszta helyett ott van cserecsatárnak Danilo vagy a Bobál Geri.És az akadémistak, Biró Ákos, Tömösvári mondjuk.

      • Varga Béla

        Ennyi.

    • Varga Béla

      Nem ugyanaz a poszt nincs miről beszélni.Pölő jó játékos ès Hidi helyére jött,Koszta meg a cserepadot sem tudta volna koptatni,mert oda sem fért volna fel.

  • Dagiiron

    Várható volt, hogy el fogják adni valamelyik fiatalt. ezt már korábban is írtam, egyszerűen túl sokan vagyunk, és kell a hely a fiataloknak.. Nagyon nagy tehetségnek tartom Kosztát remélem, hogy megtalálja a számítását, és azt is, hogy olyan szerződést írtunk alá a Mezőkövesddel, hogy amennyiben továbbadják, úgy mienk a vételár nagy része.. Benne látom a potenciált, hogy nemzetközileg is megállja a helyét..

  • Varga Béla

    Teljesen ésszerű döntés! Mégis mit gondoltok,hogy 25(képletesen èrtve persze)csatárral megyünk neki az idénynek?Nem fért volna be,így a legjobb mindenkinek, neki meg pláne.

    • 58914020 .

      Koszta szélsőként játszhatott volna, oda azért kevesen vagyunk… Ha ő játszott volna szélen, bajnokesélyesek lennénk újra.

      • Tibor Fehér Első

        3 játékos;Deák,Koszta,Pölöskéi.Ehhez a haromhoz az edzonek semmi koze,se pro,se kontra.Pedig ő az edző.Na,ez baj.Az öreg össze vissza ad-vesz,ötlet szeruen.

      • Varga Béla

        A fiatal szabály miatt sem férne be Koszta.A kulcsjátékosok bérét pedig ki kell termelni.Jól döntött a vezetés.

      • István Hereb

        Így is azok vagyunk!

  • Varga Béla

    Ne sírjatok már faszom.Itt maradt a mag,azaz itt tartotta őket Hemi.Köszönjétek inkább meg neki Lanzát,Eppelt és a többit,mert nehogy azt gondolja valaki,hogy nem rabolnának le minket,ha más lenne a tulaj.Akkor lenne sztem igazán sírás-rívás,ha Lanza menne el…Naugye…Ő itt van.Eppel is itt van(remélem marad is),Koszta létszámfeletti lett,ez így teljesen ésszerű döntés.Köszönettel tartozunk neki a tavalyi szezon miatt az nyilvánvaló.De a bajnoki cím Lanza Eppel érdeme,meg persze a mögöttük játszó harcosoké,de a két gólvágó a kulcs mindenhez.Márkot meg visszavárom idővel,de most menni kell az ő fejlődése érdekében is.

    • József Lénárt

      Én is ezt pofázom.Nekem és nekünk a legnagyobb gáz akkor lenne ha lanza elmenne.Remélem hemi is igy gondolja

      • Sztefo

        Lanzával megegyeztek egy sokkal jobb fizuban, ebben biztos vagyok. Erről szólt az ő kettejük megbeszélése (Hemi,Lanza). Na jövő nyáron már valóban komolyan remeghetünk, ha addig nem hosszabbít Lanza, mert 3 évre írt alá, vagyis köv nyáron már csak egy év lesz hátra a szerződésből, és ha nem hosszabbít, akkor jó pénzért kb akkor tudjuk eladni utoljára.
        Kosztának sok sikert! Remélem, fejlődik tovább! :)

        • József Lénárt

          akkor még egy évig csodálom (pisont óta nem volt ilyen )

          • Sztefo

            Én szerintem Döme óta nem láttam Lanza kaliberű labdarúgót Kispesten. Imádtam Pisontot is, de azért Lanza Juve nevelés Seria A meccsekkel a háta mögött, akit maga Conte a Bariban a jövő nagy csatárának tartott, de sajnos megtört a karrierje. Illetve neki sajnos, nekünk ez a szerencsénk!: )

          • József Lénárt

            Jó igen döme volt az igazi,csak amióta megzöldült …..

          • Sztefo

            Ja és kb két éve Juve szurkolókkal beszéltem, akik mesélték, amikor Lanza 20 évesen bekerült a nagycsapatba, akkor sokan Del Piero méltó utódját látták benne a tifosok közül. Azért ennél nagyobb elismerés nem kell.

          • József Lénárt

            ámen

          • Tibor Fehér Első

            A Döme jobb volt.Sokkal jobb.

          • 58914020 .

            Döme világklasszis volt, Lanzafame napjaink nb1-es klasszisa. De manapság ez is nagyon-nagy szó!!

          • Tibor Fehér Első

            De kurva jó érzés ,hogy a Lanza nálunk játszik,az szent igaz.

          • Sztefo

            Akit Hemi szerződtetett le már másodszor, és most is maradásra bírta némi ösztönzővel, gondolom.
            Semmi se fekete-fehér 😉

          • Tibor Fehér Első

            Rossi volt a kulcs szerintem.Azt meg nem is értem,hogy miért nem ő a csk.

          • Sztefo

            Persze, h Rossi volt a kulcs, de a szerződést mindkétszer Hemi írta alá, ő fizeti a bérét, amit most valszeg szépen meg is emelt. Rossi elment, Lanza maradt…

          • Tibor Fehér Első

            Ha rajtam múlna és választhatnék a kettő közül,egyértelmű hogy a Rossi,pedig szeretem a Lanzat .

          • István Hereb

            Szerintem Lanza a fontosabb láncszem. Ehhez persze az kell, hogy VDM is szót értsen a csapattal.

          • viktor csorna

            Nem a vén bibsi fizeti a Lanzafamet,és nem is rajta múlík hogy itt van még

          • Zs.

            Akkor megis ki te marha? ;oD

          • viktor csorna

            Kedves zs!

            Jó hogy abban a hiszemben vagy hogy Szabó Györgyröl feltételezed azt hogy ennyit áldoz a klubra.
            De jó az olyan naiv embernek lenni,mint Te

            2017. júl. 19. 10:57 de. ezt írta (“Disqus” ):

          • Varga Béla

            Lanzafame egy zseni.A ma élő Kispest szurkolók nagy része hozzá hasonlót nem látott/láthatott.Addig örüljünk amíg itt van,hozzá hasonlót sem fogunk látni Kispest mezben…

          • István Hereb

            Szerintem Pisonthoz képest is külön klasszist képvisel.

    • Tibor Fehér Első

      Aki itt letszamfeletti,az nem a Koszta,hanem pld a Pölöskei.

      • István Hereb

        Gondolom, ebben már VDM is állást foglalt, nem hiszem, hogy számolt volna Kosztával.

  • László Papp

    Koszta bebaszta,az öreg kibaszta! :(

  • 58914020 .

    Én továbbra is a bután megalkotott fiatal szabályt hibáztatom, mindenképpen rá kéne bírni az MLSZ-t, hogy tegyen be módosítást a szabályba.
    (Pl. hogy egy csökkentett támogatás járjon azután a játékos után is, aki fiatalként az előző szezonban “támogatott” volt és a következő évben is maradhasson a csapatban, hogy ne törjön meg a fejlődése.) Így az adott klub mérlegelhetne, hogy a valódi tehetségbe fektet be egy kicsit kevesebb pénzért, vagy ha nem akkora tehetség, akkor inkább őt továbbadják és jöjjön egy újabb 20 éven aluli.

    • 58914020 .

      Egyébként durva, milyen felháborodást okozott a szurkolók között KOszta eladása, mindenhol csomó kommentet olvasni.

      • Tibor Fehér Első

        Az aztán az öreget nem erdekli.Ha kicsit feljebb megy az alumínium ára,majd eladja a két kaput is.

      • László Papp

        Kíváncsi vagyok ,hogy ennek szerdán vagy szombaton a meccseken lesz-e visszajelzése a szurkolók részéről!A szerdát még megússza Hemingway a zárt kapu miatt,mert ott még nem fog a szurkolókkal találkozni,viszont szombaton már nem.Egyébként lehetne valamilyen szimpátia tüntetés is a meccsen szombaton Koszta miatt.Mert ebből is láthatjuk,hogy ez egy tendencia kezdete és hogy mire is számítsunk a következő években.

        • Sanzi

          Détárit is eladták… Koszta fényévekre sincs tőle! mögötte!
          Sírjatok a temetőben, itt szurkolni kell a cspatnak!
          Jelenleg mi egy kiscsapat vagyunk, mindíg is azok voltunk, míg a politika fel nem nagyította a klubbot…
          én örülök annak, hogy ilyen játékosokat adunk a magyar focinak!

          • László Papp

            Détárit nem bagóért adták el és nem egy Mezőkövesdnek.És Détárihoz teljesen felesleges bárkit is hasonlítani a magyar játékosok közül.Én annak örülnék,ha az értékeinket megtartanánk vagy jobban megbecsülnénk,ha már külföldre nem tudjuk őket eladni.

          • Sanzi

            Ez mind semmi más csak pénzkérdés! Még mindíg a mi költségvetésünk az egyik legtarthatóbb a bohócLigában. Nézd a Bayern sem tud 100Mil Euróért igazolni… max 30 ért, míg a többiek… 100, 110, 200+++
            A bajnoki címmel megmutattuk, hogy így is lehet és megcáfoltuk Puskás öcsi örökérvényű mondatát??? kis pénz, kis foci, KISPEST!!!

          • László Papp

            Az éveken át tartó német bajnoki címekhez a 30 milla is elég.A többi német még annyiért se tud.

          • Sanzi

            Szándékosan egy német csapatot mondtam! De ugye ők ezzel a BL győzelmekért mennek… szerinted ők is lefitymálják a vezetőket??? Nem! Büszkék, hogy tartható gazdálkodással, hatalmas profittal simán tartják a lépést a pénzeszsákokkal!!!
            A Bayernt nem a német csapatokkal kell öszehasonlítabni, hanem a BL élcsapatokkal, Real, Barca, Mu, PSG… messze alattuk költenek!

          • Varga Béla

            Kiscsapat a …. ! Amelyik csapatnak országszerte minden régióban van szurkolója,14 bajnoki címmel rendelkezik és számos világhírű focistát tud felmutatni,azt a csapatot még ha utálnánk sem tudnánk kiscsapatnak nevezni barátom.Hát még ha azt(?) szeretjük!

        • István Hereb

          Nem lehet mindenkit megtartani. Néha sajnáljuk, de aki nem játszik rendszeresen, és valaki ajánl érte a tulaj ak megfelelő összeget, hadd menjen. Nekünk jól jön a pénz, a játékos meg tovább tud lépni a karrierjében.
          Szerintem nem fog “fájni” az eredményesség szempontjából ez az üzlet.

    • István Hereb

      A csökkentett támogatás helyett mi úgyis rámennénk a nagyobb támogatásra, nem?

  • Sanzi

    Minden nap elautózok az Up központ mellett és ma megálltam… Durván nagy a fő épület és szerkezetileg szvsz 70%ban áll! A lelátókat és kiszolgáló épületeket is szépen húzzák fel! A pályáknak még a körvonalait sem látni!

    Kosztát nagyon sajnálom! Szvsz ő értékesebb mint Prosser, de ő már tavaly is elégedetlenkedett, nyilván nem kapta meg azt a lóvét amit szeretett volna!
    Sok sikert neki!

    • Escape

      esküszöm nem tudom miért gondoljátok mindig hogy ha valaki elégedetlenkedik, akkor az a pénzt kevesli??

      • Sanzi

        A fiatalok max 300 kilót keresnek. Koszta vastagon részese a bajnoki címnek… szerinted?

        • Escape

          ez igaz, de sztem akinek van esze, az tudja hogy nem 19-20 évesen fog sokat keresni. és türelmesen kivárja azt az időt.
          Addig csak az a lényeg hogy sokat játsszon. Lehet ezt hiányolta!

          • 58914020 .

            Szerintem első körben a játéklehetőségről szól ez, csak utána minden másról. Nyilván az soha nem baj, ha az ember többet keres.

          • Sanzi

            Egy intelligens és türelmes játékos igen, aki meg nem az, az meg nem.

          • Sanzi

            mellesleg Herjerczky játéka nekem nagyon tetszett, kicsit Nagy Gerire emlékeztet, csak egy sorral fentebb! Tömösvári meg még bizonyíthat!

        • Escape

          meg most látom hogy Mezőkövesd! Annak a tulajnak is nehéz nemet mondani!!!

        • Tibor Fehér Első

          Ha szerencsénk lesz,valaki megvesz minket.Ennek igy semmi értelme,hogy itt bohockodunk a gazdagok között.Az öreg -továbbra is állítom,már nem használ nekünk.Vállalkoztam már magam is eleget ahhoz,hogy átlássak a “szitáján”.

          • Varga Béla

            Jajjj.Mit látsz már át?

    • Warpig

      Tudnál képeket feltölteni? Vagy vhol láthatóak képek az építkezésről?
      Szerintem magát a a pályákat gyorsan meg lehet csinálni az épületekhez képest.

  • 58914020 .

    Mivel Izraelben az idő egy órával későbbre jár, nekik gyakorlatilag 22:15-kor kezdődik majd a meccs.

    Szerintetek nem jelenthet ez valamennyire problémát nekik?
    Nyilván próbáltak átállni, ma edzenek is a Bozsikban, de…

    … próbálok minden szalmaszálba belekapaszkodni..:)

    • László Papp

      A mi fiaink se játszanak sűrűn ilyen időpontban.

      • 58914020 .

        Most játszottunk 20:30-kor, ami csak 45 perces “késés”, de az izraelieknek még plusz egy óra!

        • László Papp

          És előtte hányszor játszottunk ilyenkor az elmúlt egy évben?

    • István Hereb

      Reméljük, minél többen elalszanak a szünetben :-)

  • 58914020 .

    Fájó mondat:

    “A legnagyobb különbség a magyar és az izraeli foci között a szurkolók száma és a hozzáállásuk a csapatok felé. ”
    (Korhut Mihály a mai sajtótájékoztatón)

    • Sanzi

      Biztos, hogy akkor is ilyen nagy számban lennének, ha ők is lettek volna olyan magasságokban mint mi voltunk, és olyan alacsonyan mint mi vagyunk???

      Koszta: volt, van és lesz is ilyen szitu. Radót is eladta a fagyi…
      Ráadásul ha a szidott fiatal szabály nincs, akkor Koszta be se mutatkozik a Kispest felnőtt csapatában… 100%ig biztos vagyok benne. csak azért került be, mert nem találtak egy fiatalt se, aki megütötte a mércét, spec neki bejött és beindította a karrierjét!

      • László Papp

        Radó a fagyiban csak leépült,neki már áldás volt ez a váltás,mint ahogy Kokónak is az lenne a Vidiből.

  • Sanzi

    Pölöskey-t meg ne szidjátok, 1 évet nem játszott… fog ő még kibaszott nagy gólokat lőni vörös-feketében!

    • 58914020 .

      Szerintem sincs baj Pölöskeivel, nem is az ő alternatívája Koszta.

      Tartok tőle, hogy Pölöskei hosszabb távon inkább Gazdag alternatívájaként jött…

    • Tibor Fehér Első

      Az egyik egy éve nem játszott,a másik félve nem játszott,a harmadik tbc-s,igazi profi club.

      • Csaba Horváth

        Egy ilyen csapattal csak össze jött a bajnoki..bár tudom, ez Nálad pusztán a véletlenek szerencsés összejátszása volt…. :D

        • Tibor Fehér Első

          A dobogó az idén is tuti,a Magyar Kupának meg már most csinálhatjuk a helyet a vitrinben.

          • 58914020 .

            Miért gondolod tutinak a dobogót??

            Az Újpestnél vannak zűrök, de a játékoskeret erősödött, náluk van pl. Zsótér.
            A Felcsút válogatott játékosokat igazolt.
            A Diósgyőr nagyon jól játszott a Vasas ellen, van egy ezer fős stabil szurkolójuk idegenben is és egy jó edzőjük most már.

          • Tibor Fehér Első

            Érzem,mint tavaly már decemberben a bajnokságot.

          • Sztefo

            Ámen.
            Én kiegyeznék ezzel a kupagyőzelem-bajnoki dobogó kombóval.

          • István Hereb

            Jók leszünk a dobogóra, bár tuti az, hogy semmi sem tuti az nb1-ben.

      • László Papp

        Mi egy ilyen karitatív szervezet vagyunk.NB2-ből hozunk játékosokat,aztán majd itt felépítjük őket.Jó,Gróffal szerencsénk volt,de Villám,Deák?Deák is ahogy megjött,lesérült.

        • István Hereb

          Eppel?

          • László Papp

            Igaz,Eppel tényleg lemaradt a listáról.De valószínű ugyanúgy lemaradt a másik oldalon is jó pár név.Akkor 2 emberrel nagy szerencsénk volt,de ahhoz egy zseninek kell valakinek lennie,hogy állandóan másodosztályból érkező meg hosszú kihagyás után lévő játékosokból hosszú távon sikeres csapatot tudjon építeni.

      • 58914020 .

        Még mindig jobbak, mint az a két kameruni, akik télen jöttek elvileg, de azóta sem hallottam róluk…

        • László Papp

          Ők elvileg a 2. csapathoz mentek,de az első 2 edzőmeccs óta szerintem egyikünk se hallott róluk.

      • István Hereb

        :-)))

    • áfonya bácsi

      Pölöskei. Pölöskey csak a bátyja, aki kitalálta, hogy nemesebb, mint a család többi tagja.

  • 58914020 .

    “Sok szerencsét kívánok a találkozóra. Megtiszteltetés, hogy beállhattam a bajnokcsapat tagjai közé passzolgatni. Az egész ország a csapat mögött van” – mondta a jelenleg Budapesten tartózkodó izraeli kormányfő, Benjamin Netanjahu a Hapoel futballistáinak a Bozsik Stadionban.

    Ilyet mi miért nem élünk át Orbán Viktortól?? Miért mi vagyunk a mostoha csapat egy ilyen időben???

    http://www.csakfoci.hu/wp-content/uploads/2017/07/2netanayhu.jpg

    • Sanzi

      Lehet, hogy nekik szurkol? izraeli felcsút?

      • 58914020 .

        Valószínűleg a Beitarhoz is elment volna, ha éppen ők most lettek volna itt…

        Tartok tőle, ha Orbán vizitelt volna Izraelben múlt héten, nem jött volna el hozzánk.

        Remélem, a Hapoelt nem dobja fel ez a látogatás…

        • István Hereb

          Hát, nem hinném, hogy ezen fog múlni.

    • paltam93

      A szemetet összefújta a szél. A g-t meg inkább ne is lássuk a Bozsik környékén.

      • áfonya bácsi

        Remélem nem vetett szemet a Bozsikra, ha meglát valahol egy jó kis építési területet, egyből elkezd telepeket építtetni rajta…

    • Csaba Horváth

      Hát fura ez Nekem….véletlenül pont akkor jön ide az izraeli miniszterelnök látogatóba, amikor az országa bajnokcsapata nálunk szerepel egy fontos BL mérkőzésen….hozzáteszem, valóban érdekes, hogy egy izraeli miniszterelnök be tud szállni egy kis focizásra, és nyilvánvalóan nagy érzelmi löketet tud adni a csapatának, egy magyar pedig hiúsági kérdést csinál az egészből, és pusztán azért nem követi izraeli kollégájának a gesztusát, mert nem az általa elképzelt csapat nyerte a bajnokságot….amúgy valahol itt kezdődik a “mindent megteszek hazám futballjának a fejlődéséért”, nem pedig TAO pénzek feneketlen kútba dobálásával….

      • István Hereb

        Szerintem ha odajönne, akkor azért fikázná mindenki, hogy menjen inkább fehérvárra/felcsútra, miért nem küld szponzort, stb…

      • CS.A.K.

        Mr. Hemingway! Van egy üzleti ajánlatom! Önök nem vernek ki bennünket és mi kifizetjük önöknek ugyanazt a gázsit, mint ami a BL csoportkörért jár! Okéj?

    • papparam

      Jaj, ne, Isten ments, csak kurvára lehangolna…

    • papparam

      De közben nyilván azt mormolta magában:
      “Kis férgek. Hiába támogattuk mindenféle állami pénzzel, odairányított szponzorokkal, új stadionnal a pártvezetés kedvenc csapatait, a MaccabiTelAviv-ot, a MaccabiPetah-Tikva-t, a BneiSakhnin-t és a MaccabiHaifa-t, sőt, az én szülőfalum büszkeségét, a Bnei Sakhnin-t, ti képesek voltatok a semmiből megnyerni a bajnokságot. Még a BeitarJerusalem-et is megelőztétek, pedig nekik kiemelt kormányzati támogatás címén még idény közben kiutaltunk 100 millió sékel gyorssegélyt. Amúgy gyerekkorom óta utállak benneteket, mert életem első élőben megtekintett meccsén csúnyán megvertétek a MaccabiPetah-Tikva-t, akiknek akkor drukkoltam. Nem baj, életcélom, hogy eltüntesselek titeket a föld színéről, előbb utóbb sikerülni is fog!”

  • 58914020 .
  • 58914020 .

    Utolsó edzésünk az utóbbi évek legnagyobb megmérettetése előtt:
    https://www.facebook.com/nsonline/videos/10155614070166941/

    Érdemes olvasni mellette a buta hozzászólásokat és azt is megnézni, hogy Danilo és Lanzafame, a két legügyesebb játékosunk milyen gyorsan megtalálta egymást.

    • Tibor Fehér Első

      Kabangu benne van a holnapi keretben?

      • 58914020 .

        Kabangu a Magyarország és Kongó között létrejött, kettős adóztatás elkerüléséről szóló egyezmény értelmében örökös kerettagnak minősül nálunk.

  • Tatas

    Gazdag a következő az 100%, ő sem fog a fiatal szabály miatt annyit játszani amennyit kellene neki, gondolom fizetésben sincs eleresztve, kisfia is van neki sem mindegy mennyit játszik és mennyit keres Hemi papa pedig rajta még többet tud keresni mint Kosztán!

    • 58914020 .

      Szerintem is Gazdag a következő, feltéve, ha holnap jól játszik.
      De ha jól nyomja, akkor már most köszönjünk el tőle, sztem esélytelen, hogy marad.

      • István Hereb

        Én Gazdagot nem engedném el Hemi helyében, fontos ember a középpályán és a szezonban szükség lesz mindenkire sérülések, eltiltások, formahanyatlás miatt. Kosztát logikus lépésnek tartom, Gazdag eladása esetén viszont én is beállok zúgolódni :-)

        • 58914020 .

          Hát olyan kombinatív képességgel, amellyel Gazdag rendelkezik, más nincs a keretben a középpályások között..

        • Csaba Horváth

          Igen…csatárposzton elég jól állunk, középpályánk viszont elég soványka… :(

          • László Papp

            A csatáraink nagyrésze is szerintem középpályásként fog idén játszani,ha játszik,mert kötve hiszem,hogy Lanzát és Eppelt sok meccsen cserélnék le,főleg mindkettőjüket egy meccsen.

        • Varga Béla

          Teljesen egyetértünk.

    • Varga Béla

      Ez logikus lenne,de Gazdag elég fontos láncszem,sokkal fontosabb,mint Koszta.Őt hiba lenne elengedni.

  • Paal

    Kosztát nagyon sajnálom, komoly részese volt a bajnoki címnek! Hiba volt eladni, a játéklehetőség miatt elég lett volna kölcsönadni.. Nem tudom mennyit kaptunk érte, de pazarlás lehetett 80-100 millióért elvesztegetni..
    :(

  • misike

    A fiatal szabály rákfenéje hogy igy csak ki használják a játékosokat de nagyon. Koszta szerintem jól játszott de hát ugye kiöregedett csunya szóval egy év alatt. Kérdem én az segití a fiatalok fejlödését hoszu távon hogy egy évig ki vannak használva aztán mehetsz mert kell a hely a következönek? Ez csak ujabb Mlsz pofon az utánpotlásnak. Az más kérdés hogy annyi nagy legenda klubjának tényleg pár millióért el kell megát adnia és döngetni a mellét hogy fiataloké a jövö egy évig aztán mehetek? Ha jó isten meghallgat akkor a honvéd bejut a Bl vagy az Europa liga csoport körébe akkor is be kellesz nekünk tartani a mlsz posványos akaratát pár misiért vagy végre lehetünk nagy fiuk? Mindegy csak este jöjjön be a tippmixemen a 2:0 ás honvéd siker Lanza és Eppel góljával.

    • Csaba Horváth

      Egyrészt kihasználja, másrészt ad nekik 1-2 éves ugródeszkát, amivel vagy élnek, vagy nem élnek. Egyébként egy 18-19 éves srácnak fix kezdőhelye van egy évig a nagycsapatnak, az szerintem nem kihasználása a játékosnak. Mert tegyük a szívünkre a kezünket. A “játékosokat kihasználó fiatalszabály” nélkül hol lenne Koszta? Stabil MFA kezdő lenne az nb3-ba, vagy talán néhány mérkőzés erejéig kapott volna lehetőséget. Így viszont 20 évesen már komoly(nak mondható) szerződéssel vághat neki a világnak.
      Hozzáteszem én jobban örültem volna külföldnek, mert gyanítom, ha idén robbant, akkor vagy fradi vagy vidi (esetleg felcsút) lesz a végállomás, és majd onnan külföld.
      Egyébiránt ez sajnos a hátulütője az Akadémiai képzésnek…egyre csak jönnek a szerethetőbbnél szerethetőbb fiatal tehetségek, aki saját nevelésű játékosként belopják magukat a szívünkben, aztán utána ha jó szezonuk van, akkor mennek máshova, ha gyengébb akkor meg kölcsönbe, aztán a levesbe… :( Koszta esetében nézzük kik vannak a csatárposzton: Lanza, Eppel, Danilo, Bobál G., Kabangu, Herjeczki, Bíró, Tömösvári. Ezek mind a támadószekció tagjai, akikből Lanza-Eppel kihagyhatatlan, Herjeczki, Tömösvári nb1-s mérkőzéseken kimaradhatatlan, Danilo és Bíró preferáltabb csere. Akkor vajon hány mérkőzése lett volna? Vagy azért kelljen izgulnia, hogy lesérüljenek a csapattársak?
      Hozzáteszem pár napja még én is reménykedtem, hogy nem fog változni a keret, hisz nb1, BL, MK-ra azért kellenek a pihent játékosok, de mára be kell látnom, hogy fájó, de érthető döntést hoztak. :(

      • Escape

        Hiba!:
        – hogy a fiataloknak “fix kezdő helye” van. Nincs motivacio, nem fejlődnek. Oké hogy fiatalszabály, de akkor hozzanak fel 5-6 fiatalt hogy ténylegesen azt rakják be a hétvégén a keretbe, aki megdolgozik érte!! Nehogy már csak azon az alapon NB1es kezdő legyen valaki mert hogy 20 éves….
        -szakmai hiba hogy az edzok MAGUKTÓL nem raknak be fiatalokat. Varane 17 éves volt amikor BL döntőt jatszott. A Holland klubok simán játszatnak 16-18 éveseket az elso osztályban ( pedig ott nem jár érte pénz)
        -amit erővel( pénzzel) próbálnak megoldani, sose fogja a várt eredményt hozni!!!

        • László Szilágyi

          Nem kötözködni akarok, de Koszta vagy Zsótér volt amotiválatlan? Esetleg gazdag? Ezek a srácok felnőttek a feladathoz, sőt az elvárhatón felül teljesítve hozzásegítették a bajnoki címhez a csapatot! Óriási dolog volt, hogy itt egy-egy 96-os tudta hozni azt, amit a fradiban , vidiben a “válogatott” pénznyelők.

          • Escape

            persze, lelkesek voltak.
            De azt te se vitatod, hogy szakmailag helytelen, hogy bizonyos játékosoknak “fix helyük van”. Képzeld el a többi 20 játékost aki megszakad a heti edzésmunkába , csak azért hogy keretbe kerüljön, miközben tudja hogy van olyan csapattársa akinek ezért semmit se kell tennie, elég hogy 20 éves.

          • László Papp

            Tavaly a Göblyös,Palmes,Kovács,Lukács,Márton tökéletes példa volt erre.Lehet,hogy nem voltak zsenik,de az is biztos,hogy a padra is csak akkor ülhettek le,ha a Zsótér,Gazdag,Koszta hármasból egy sérült volt vagy eltiltott.Még nem tudom,hogy ezen játékosok közül ki hol folytatja a következő szezonban,de meg lennék lepődve,ha egy is maradna Kispesten,max Göblyös.

        • Csaba Horváth

          Egy játékosnak azért elég motiváltságot jelent, hogy egy egész MFA-s csapatból őt választották ki, meccsről-meccsre kezdhet, több lóvét kap, kiugrási lehetőséget szerez. Nyilván ha tartósan szarul játszik, ki fog kerülni.
          Hozzá lehet nyúlni csak fiatalokhoz, ahogy egy idő után az MTK is csinálta, aztán ha jön az nb2, vagy az alsó része a táblázatnak, akkor beindul a fanyalgás, bezzegezés, a ki-a-faszom-ezek-a-bénák-ozás, stb.

      • Döme Sanya

        Ráadásul bajnokként távozik fiatal kora ellenére.

    • Tibor Fehér Első

      Engem ez a Koszta ügy úgy felidegesített,3-ig nem is tudtam elaludni.Nem is megyek ma sehova!F@sz ki van!

    • Varga Béla

      Ez inkább legyen Nagy Gergő és Kamber góljával 😀,de minden másban egyetértek.

  • misike

    Ja elöbb elfelejtettem leirni szegény king king king king ha tényleg komoly a sérülése akkor kellene jobb hátvéd mert a villámról nem igen tudom mit tud. Igaz hogy igy legalább bobál bemegy középre baráth a szélére. De sajnos szerintem bobált eladja az öreg mert nem igaz hogy hozza mindig a stabilt és nem játszik gondolom féltik a sérüléstöl. De akkor kell egy jobb hátvéd hetek óta itt edz magyarországon eboue volt arsenálos hemy keresd meg hozd ide mig king nem épül fel. Vagy zaccardo az olasz rutinos védő interneten keres magának csapatott ide kell hozzni és akkor legalább lanza se lesz egyedül.

  • Varga Béla

    Aki Kosztán sír,az ne is olvasson híreket a hapoel meccs után.Sztem Eppel Gazdag is esélyes egy távozásra.Na ez lenne az,amit megsínylene a csapat,nem Kosztàt.

  • Pingback: A bajnokság két veretlen és eddig gólt sem kapó csapata találkozik ma egymással – Csak a Kispest!()