Kár lenne tagadni, hogy szorult belénk némi történelmi küldetéstudat, általános aktivizmus, és hajlam a társadalmi párbeszéd élénkítésére. Egy ilyesmi következik most, a téma pedig nagyjából levágható a poszt címéből, vagyis: mitől lehet újra brand (márka) a Honvéd?
Azt látjuk, hogy az általános megítélésünk jelenleg a béka segge alatt. Iszonyatosan negatív kép él sokakban a jelen Kispestjéről, és ahelyett, hogy tennénk ellene, pont a márkaépítő lépéseink sokasága sül el épp fordítva. Ráadásul a cégtulaj is blogol, mindenféle kommunikációs és marketingalapú szűrés nélkül, csak úgy bele a nagyvilágba.
Nem jó a helyzet, azt mindannyian látjuk. Pedig lennének utak, hogy csak címszavakat mondjak:
- Egységes Honvéd-kép(zet)
- Közösségépítés
- Sajtómegjelenés optimalizálása
- Közönség kiszolgálása (nem a pályán, az a sportról szól)
Ezekről írnék most inkább címszavakban, listákban, hogy miket lehetne megtenni, milyen irányokba lenne talán érdemes tapogatózni.
Az első mindjárt az egységes arculat, a Modern Honvéd, hogy mit jelent ma kispestinek lenni. Gondoljuk végig. Ahány ember annyiféle magyarázat a honvédosságra, és ha lekutatnánk tisztességgel, alig találnánk közös szavakat benne. Jó, talán Puskás vagy Pisont ott lenne, meg hogy én már a kettős meccseken is ott ültem a stadionban, de ez kevés. Meg kell alkotni, ki kell találni a Modern Honvédot, Korunk Honvédját, és azt a képet nyújtani egységesen. Bemutatni magunkat, hogy kik vagyunk, hogyan képzeljük el magunkat, mi a narratívánk. Ezt pedig nem lehet máshogy, mint a közösség, a közeg igényei mentén.
Amúgy vannak fogalmaink (saját nevelésű csapat, családbarát környezet, veretes történelem, satöbbi), csak éppen nincs mögöttük semmi tartalom, vagy nem tudjuk hitelesen képviselni. Nehéz úgy beszélni például egy akadémiáról, saját nevelésről, hogy majd, addig meg légiósok, mert nem vagyunk hajlandóak fizetni magyarokat, ha közben azt látni, iszonyat lassan nő a saját nevelésűek aránya a csapaton belül, és amikor kissé megijedünk, akkor csak külföldieket igazolunk (l. idén télen).
Néhány tipp
A biztonsági szolgálat fokozatos felváltása különböző korú hölgyekből és urakból álló stewardokra, akik fő feladata nem a rend biztosítása, fenntartása, hanem a szurkolók segítése.
Elég csak körbenézni. Alig van néző egy telis-telekamerázott stadionban, a rendőrség elégséges létszámban van jelen a stadion környékén és belül (nem látható helyen, de a korzó mögötti parkolóban megtalálhatjuk őket), igazából a biztonsági személyzet jelenlegi létszáma egyáltalán nem indokolt. Szépen, fokozatosan olyan emberekre kell cserélni őket, akik inkább a szurkolók kiszolgálására, segítésére vannak jelen a meccseken. Például így:
- A stewardok feladata lenne a fogyatékkal élő szurkolótársaink segítése. A Bozsik stadion (nagyon helyesen!) részben akadálymentesített, azonban óriási rutin kell ahhoz, hogy ezzel az érintettek tisztában legyenek, kihasználják a létesítmény adottságait.
- Gyermekmegőrzés. A mai Bozsikban (ameddig még ez az otthonunk) minden feltétel adott ahhoz, hogy a mérkőzéssel nehezen leköthető legkisebbek – például a hátsó pályán a korzó mögött – számára valamiféle gyermeksarkot alakítsunk ki.
- Tájékoztató, útbaigazító szerep. Sőt, ezen feladatuk külön kiemelése a megkülönböztető mellényen egészen addig, amíg megszokott nem lesz. Kicsit még tovább gondolva, egy központi helyre (például a korzó mögötti közlekedőbe) egy olyan stewardot állítanék, akiről azonnal látszik, hogy beszél angolul, segítve a rendszeresen érkező stadionturistáknak.
Apróságok ezek, de a szurkoló azonnal érzékeli a kiszolgálást, hogy a személyzet érte van. A családbarátságnak, szurkolóbarátságnak feltétele, hogy a családok, szurkolók valóban otthon és kényelmesen érezhessék magukat a stadionban.
Stewardot azonban feltételezem nehéz lenne találni, hiszen nem egy elterjedt megoldás a magyar sport környékén. Talán a hostess szerepe áll hozzá a legközelebb, és bármilyen csábító is legyen a cicis lányok alkalmazása, azért a helyzetet inkább illik komolyan venni. Például a steward lehetne olyan régi kispesti szurkoló, akár önkéntes alapon, akár jegyben kifizetve, aki szívesen segít a klubnak (erre az önkéntességre, alturizmusra még visszatérünk), de simán fizethetünk is nekik. A lényeg, hogy a megkülönböztető mellényes ne csak a rendre ügyeljen, hanem a rend magától való legyen, és legyen ideje a szurkolókra.
Közösségépítés
Ma nincs kispesti közösség. Illetve vannak kisebb zárt társaságok, némi átjárás is van közöttük, de nincs olyan laza kapocs, ami összekötne minket azon túl, hogy ugyanannak a csapatnak szurkolunk. Nem vagyunk a szó klasszikus értelmében közösség. Pedig a történelmi tapasztalat azt mutatja, hogy a honvédos elég messzire képes elmenni szeretett klubjáért. Az önkéntes munka, alturizmus nem ismeretlen műfaj mifelénk. Ezt pedig lehet rendesen kezelni, használni, viszont nem kihasználni. Csak néhány példát így hirtelen feldobva:
- Önkéntes munka jegyért, bérletért cserébe. Lehet például a fentebb leírt stewardi szerepkörért, de akár apróbb feladatok elvégzéséért cserébe.
- Ez pedig átvezet minket egy másik lehetőséghez: tisztában lenni a szurkolóktól kapható hozzáadott értékkel. Egy jó grafikusra mindig szükség van egy klubnál, ahogy egy jó festő se hátrány, és még sorolhatnánk. Nem feltétlen B2B, vagy egyfajta szaknévsor a lényeg, hanem, hogy amit lehet, oldjunk meg belül, akár pénzért, akár szívességből.
- A klubért tevőlegesen dolgozók jobban átérzik a klubhoz tartozást, mert részben a magukénak is érzik a produktumot. Párhuzamosan a többi szurkolóval érdemes megértetni, itt nem a klub által kihasznált emberekről van szó, hanem egy közösségi cselekvésről. (Természetesen a klubnak úgy is kell viselkednie, hogy a segítői ne érezzék magukat kihasználva.)
A közösségépítésnek mindez persze csak egy szelete, azonban ne feledjük, a legerősebb és legtartósabb kapcsolatok így alakulhatnak ki. A szükséges feltételek nem mindig elégségesek, így érdemes továbbgondolkodni.
- A jegyár pontosabb megállapítása. Jelenleg úgy tűnik, a jegyárak valamilyen szinten hasraütésszerűen keletkeznek, nem feltétlen vannak arányban a tartalmukkal. Nagyon jó gondolat az állóhelyi részek olcsóbb pozicionálása, azonban ne feledjük, sokan inkább nem élnek ezzel a lehetőséggel, ami egyébként az ultrákra van szabva (cserébe például a szurkolásukért).
- Egyszerűen hiányzik a valódi köztes jegy, amit az is meg tudna fizetni, akinek nincs kéthetente 2000 forintja a saját szórakozására (és akkor még hol vagyunk a családi programtól). Elismerem, online olcsóbb, de sokan ezt sem tudják megoldani, ahogy a szintén kedvezményesre szabott bérletár (az éves jegyek összességéhez képest és nem önmagában!) ellenértékével sem feltétlen rendelkeznek egy összegben a nyár közepén.
- Szerintem fogalmunk sincs a potenciális szurkolótábor összetételéről, hogy kinek mi és mennyi fér bele. Ha a környező területek lakosságát próbáljuk megcélozni, akkor azért nem kell milliókért tanulmányokat rendelni, szinte bárki beláthatja, hogy nem a legjobb módúak alkotják a többséget. A 2000 forint tehát egy rosszul meghatározott, vélhetően a lélektani határ fölött megállapított összeg.
De nem mondom azt, hogy azonnal csökkenteni kéne a jegyárat, mert nem feltétlen itt találjuk a megoldást. Inkább gondolkozzunk:
- Támogatói Alap: vállalkozók, magánemberek adományaiból összeálló kassza, amit jegyvásárlásra lehet fordítani a rászorulóknak. (Itt természetesen a névre szóló jegy miatt lehetnek adatvédelmi és egyéb (például szegénységgel megbélyegzés) aggályok, tehát nagyon precízen kell eljárni.)
- Kedvezményes szektorok meghatározása, valamiféle köztes jegyárral.
- Toborzói jegy: ha valaki nézőket csal ki a stadionba, akkor egy meghatározott fő fölött ingyen látogathasson ki a meccsre.
- Családi jegy jelenleg is van, de azon túl, hogy szajkózzuk: család, család, család, semmi több tartalommal nem bír. Sokan nem is tudnak róla, vagy nem akarják kihasználni, mert ahhoz hozni kell a gyereket, és mi lesz, ha nem tud vele mit kezdeni? Pedig pont ők az egyik legfontosabb célcsoport, hiszen a gyerekek lesznek a majdani szurkolók, a Kispest lelátói utánpótlása.
Vegyük észre, ugyanoda tértem vissza, ahová bármikor képes vagyok: közösség, közösség, közösség. Legyen a Honvéd újra egy közösség, ahol egymásért, a klubért ténykednek a magánemberek, mert az pont összecseng a saját érdekükkel.
Ehhez a részhez tartozik, bár most bővebb kifejtésre nem kerül, hogy érdemes lenne egy klubhoz lojális vállalkozói kört összehozni. Egyrészt a klubnak is megérőbb, hogy a lojalitást kihasználva olcsóbban jut bizonyos termékekhez, szolgáltatásokhoz, másrészt a kapcsolatok aktivizálásának segítése révén ezen szereplők egymással is üzletelni kezdhetnek (kispesti a kispestivel), tovább erősítve a klubhoz kötődést.
Ugyanígy elhagytam most, de bárki végiggondolhatja az iskolai programok lehetőségét, a Honvéd kivitelét a stadionból és be az egyéb közösségi terekbe.
A márka
Jogos a felvetés, hogy ez mind belső pr, ettől hogyan lesz újra patent kis brand a Honvéd?
Az alapokat lefektettük, a szurkoló már otthonosabban érzi magát a stadionban, képes bejutni a mérkőzésre, most jöhet az, hogy kifelé mit kommunikálunk, milyen képet alakítunk ki a klubról.
Kezdeném ott, hogy a klub grafikai megjelenítése a Hemingway-éra elejétől fogva változatlan. Egységes, vállalható, viszont öreg. Kilenc év sok a piros-fekete függőleges csíkozásnak, a sárga betűknek, és az unalomig ismert formáknak – így együtt. Érdemes lenne megújítani, mert egyszerűen elhasználódott.
Hiányzik az informatív klubhonlap és közösségi oldal. A szurkolók nem az elsődleges forrásból tájékozódnak a Honvédról, mert az évek során rájöttek, felesleges. A klubhonlap szűken méri a tartalmat, a hivatalos Facebook-oldal rendre napokat késik, rendre értelmezhetetlenek és fogyaszthatatlanok az ott megjelentek. Információ, és főleg hiteles információ hiányában a szurkolók, és nem csak a szurkolók, de a sajtó is találgatni kezd, abból pedig tudjuk mik sülnek ki. Alapnak kell lennie a fogyasztható formájú és rendszeres tájékoztatásnak. Érdemes figyelni a gyakoriságra is. Ne csak néhány naponta legyen valami minimál, mert az maga az apátia, a passzív közösség további passzivitásba taszítása.
Szövődménye a kommunikációnak a sajtó előtti megjelenés. Ciki, nem ciki, a pogácsazabáló sajtósok megnyerésén elég sok múlik. Ők azok akik széles tömegekhez jutnak el, nem mindegy, hogy milyen képet adnak tovább a Honvédról.
Ennek persze alapfeltétele az egységes kommunikáció. Olyan ne legyen, hogy a tulajdonos – egy külső felületen! – mást blogol, mint amit másnap bejelent a klubhonlap, vagy csak szimplán szöges ellentétben áll a valósággal, a történésekkel. (Vagy ha nem is szöges ellentétben, de egy igen könnyű támadási felületet nyújt a dolgokat mérsékelten követők számára.) Az egységesség és a valóságnak megfelelés együttesen vetheti el a hitelesség valamiféle magját, amit igencsak megtépáztak az elmúlt évek mifelénk.
Talán az sem lenne utolsó gondolat, hogy a neves Honvéd-szimpatizánsokkal kezdjünk valamit, és itt most nem csak az egykori játékosainkra érdemes fókuszálni. Bárki, akinél sansz van arra, hogy hitelesen megjeleníti a Honvédot egy újabb felületen, legyen az a humor, legyen az zene, bármi, azzal fel kell venni a kapcsolatot, össze kell gyúrni őket egy laza szövetté, és használni. Egy nagy nyilvánosság előtt élő embernek vannak ún. társadalmi kötelezettségei, rá figyelnek, nem mindegy mit tesz, mint mond és mindezt hogyan. Miért ne kaphatna belőle egy kis szeletet a Honvéd?
És végül az alapfeltétel
A klubnak úgy kell működnie, úgy kell megjelennie már magától, hogy azt képviselni lehessen, hogy azért érdemes legyen tenni bármit. Ez az origó, a nulladik lépés, ami nélkül felejtsük el, hogy bármi változni fog. (Az a minimum, hogy egy hiteles személy képviseljen minket, akár valamiféle Honvéd-nagykövet szerepben.)
Összegezve
Csak egy gondolatkísérleten futottam végig, ötletelgettem, inkább lendületből, mintsem minden egyes részletét aprólékosan kimunkálva, de mindenképp be akartam mutatni, hogy hatalmas és kiaknázatlan tartalékok vannak még mindig a Honvédban, ha jól használjuk saját magunkat, ha újra felépítjük saját magunkat, és a Honvédot valódi márkává tesszük.
Tessék olyan szavakban gondolkodni, amik egy tisztességes egyesületnél mindennaposak kell, hogy legyenek: közösség, önkéntesség, lojalitás, család, átláthatóság, tájékoztatás.
Éljünk magunkkal!
ahogy látom a kevesebb több lenne :)
Én kevésbé szerettem volna (borítékolom, hogy Mi Csizmadiát hozzuk a védelembe….. :( ) , nekem ami fáj, hogy Novák Csanádra a Vasas csapott le!
Szerintem a bajnokság egyik meglepetés embere lesz!
Nagyon lehetne nyitni a szomszéd kerületek felé is! Óriási potenciál van abban, hogy Dél-Pesten kizárólag a Honvéd képviseli a profeszionális labdarúgást!
Biztos nem kerűlne azért annyira sokba a villamosok, buszok oldalán reklámhelyet vásárolni és ott „hirdetni” hogy mikor és kivel lesz a soron következő hazai mérkőzés. (Ja, hogy ezt már megoldotta a Honvéd marketing részlege a bejáratnál látható 1 db. óriásplakáttal, amelynek a reklámértéke a statikussága miatt egyenlő a nullával szinte.)
Szeretett Felcsútunkról is vegyünk példát (ami jó ótlet azt nem szégyen átvenni szerintem) ott megoldották a távolabbi szurkolók beszállítását autóbuszokkal a szomszéd falvakból.
Miért ne lehetne ezt megoldani Nálunk is? A szponzorok között van személyszállítással foglalkozó cég. Próba jelleggel nem lehetne megpróbálni Vecsés vagy Soroksár központból pld. 1-1 busz indítását amely vissza is vinné a szurkolókat adott esetben? Lehet, hogy nem jönne be, de legalább meglehetne próbálni! Sokan vannak akik autóval ezt nem tudják megoldani ezt és tömegközlekedéssel egy oda-vissza út rengeteg időt vesz igénybe, úgyhogy inkább „megnézik a TV-ben”.
Közösségépítés!!!
Kommunikáció!
Közösségépítés!!!
Kommunikáció!
Közösségépítés!!!
Kommunikáció
Rendszeres és nagy dobra vert programok a klub anyagi hozzájárulásával a Kispesti Futballházban. (Játékosok-edző-egykori játékosok találkozói, kerti party, bográcsolás.) Találkozzon és keveredjen szépen vezető, játékos, egykori klasszis, konszolidált szurkoló és ultra.
Ha a meccs este 6-kor van, déltől lehetnek programok, kis sörözés, sütögetés, ráhangolódás. Ez persze csak egy része lenne a „rendszeres programok”-nak, „holtidőben” lehetne találkozókat szervezni, stb.
Honvéd alkalmazottak/vezetőség – Szurkolók focimeccsek. Hemingway sípolhat, van is papírja róla.
Indulócsere…
látjátok, ötletelni nem egy nagy was ist das
csak szemezgetni kell, ha valami érdemleges azt megfuttatni, majd csinálni
pont tegnap volt valami feszt a templom téren. véletlen arra jártam, ismerőssel összefutottam, beültünk egy sörre a gurigába. közben azon gondolkodtunk, egy kispesti rendezvényen miért nincs kint a kispest legalább egy sátorral?
lsd. lentebb ugyanezt írtam csak Wekerlei relációban! :) Több ezer ember van kint az ilyen 3 napos rendezvényeken (pénteltől-vasárnapig) , családok, rengeteg gyermek, jó pár ilyen alkalom volt már,hogy a sorsolás úgy alakúlt, hogy pont azon a héten szombaton vagy vasárnap este pedig meccs volt a Bozsikban.
Csak azt nem tudom, hogy akinek ez lenne a dolga (marketing vezetés) az mi a fenét csinál ilyen esetekben?
Pedig az ilyesfajta marketing, kitelepülés megoldható fillérekből is.
Csinál a klub egy standot – 3.000 forintos műanyag asztal 4 székkel, fölötte egy 7.000 forintos, négy lábon álló sátor. Rajta szóróanyagok, játékra jelentkezési lapokkal, kvízjáték lapokkal. A Hooters-ből 2 lány 2 nap szabadságért beállítva dekornak, önkéntesek jegyekért, bérletért posztolnak. Meghívva egy-egy régebbi ikon, legenda. Célbarúgó verseny, stb. Apró nyeremények, öngyújtó, kis zászló, kulcstartó.
Minden csak szándék és akarat, ill. józan paraszti ész kérdése, sokkal kevésbé a pénzé.
Hát ugye…!
A futballházas sztori is lehet (sőt: biztosan) döcögve indulna, de képeket kell posztolni, hogy milyen volt, hogy fölcsigázza a Zembereket.
Klubhonlapon is rendszeresen tolni, nem csak a fészbúkon!
Lehet tombola, kvízjáték, zsákbamacska. Bérletet, vagy legalább jegyet lehessen nyerni, vagy mezt, aláírt labdát, valami ereklyét.
„Bőrözd be Garaba Imrét” játék. Rávezeted a labdát, aztán vagy sikerül, vagy nem.
Karaoke verseny kispesti szurkolói indulókból, rigmusokból.
Legyen csapolt sör, egy-egy hordót vállaljon be a klub, vagy a klubtagság, és beszerzési áron kimérhető. Igy nem bukik senki sem, és a szurkolónak sem az lesz az érzése, hogy azért van ez az egész, hogy már megint lerabolják… A sör a futball szerves része. Nem kocsmát és összehugyozott szomszéd kerítéseket szeretnék én sem, hogy ekként híresüljön el a hely, de lássuk be, hogy szurkolói club life nem megy tejjel, hintával és homokozóval, zsoltároskönyvből énekléssel…
Sok mindent lehetne csinálni, és az internetnek hála gyak. 0 pénzből baromi hatékonyan lehetne futtatni, hype-olni az egészet.
Fő a kitartás, hogy az elején csak kevesen vannak, és ugyanennyire fő a tudatos nyomatása ennek az egésznek a fészen, klubhonlapon, helyi újságban, helyi tévében.
Éppen most megy a Hiradóban, hogy az MTK most avatott emléktáblát a csapat „örökös szurkolójának” a nagy komikusnak Salamon Bélának. („Lepsénynél még megvolt……, Szintén zenész……., Ha Én egyszer kinyitom a számat” stb.)
Csak egy példa……nem nagy dolog,de ott elindúlt valami (ha a kevésbé szimpatikus Deutsch elnök kellett is hozzá, de valami láthatóan elindúlt – a’la kontra Szíjjártó vita :) ) …….nálunk meg a nagy semmi! Évente egyszer megkoszorúzzák a Puskás utcát és a Boszik mellszobrot és kvázi ennyi, ezzel le is van tudva minden.
ha kimész bármelyik másodosztályú angol csapat meccsére, ugyanezzel találkozol. és nem csak a hospitality jegyeknél…
Közösségépítés: a Crvena Zvezdánál van az, hogy minden szurkoló elmondhatja a saját történetét, már ami a csapathoz kapcsolódik. első körben itthon érdemes lenne az #elsohonvedmeccsem hashtaggel indítani a Facebookon, bár nyilván egy weboldalon nézne ki jól az egész (az oldal kéne, meg egy ember, aki átnézi az írásokat, javítja a helyesírást stb.). következő lépésben lehetne lehetőség arra, hogy a szurkoló a története mellé relikviákat töltsön fel (beszkennelt jegyek, újságok, fotók stb.), akkor ez egy olyan adatbázis lenne, amely tényleg közösséget építene, és legalább a dicső múlttal kapcsolatos sztorizásban növelné a Honvéd imázsát.
Szlogen: azért bármennyire is ciki, én szeretem a szlogeneket, még ha nem is mindig jelentik már ugyanazt. Erő, Erkölcs, Egyetértés; To Dare is to Do – ezen is lehetne gondolkodni.
Induló: évek óta szajkózom, már magamat unom. az indulónk vérciki, van egy-két fiatalabb zenész, aki köztudottan honvédos, kérjük már fel őket egy lendületes, modern, vállalható indulóra (lásd Tankcsapda – Loki, MTK – BonBon).
Dizájn: szánalmas. pedig nem kerül sokba egy jó dizájner, aki megtervez egy-két pólót, mezt stb.
ez az #elsőhonvédmeccsem iszonyat tetszik, szerintem csinálok is egy felhívást, hogy akinek kedve van, küldje be, képekkel, satöbbi. megszerkesztem, kiteszem.
bakker, tök szívesen olvasnék ilyesmiket
Itt meglehet említeni a dicső Ideasport próbálkozását (amelyről én GFH részéről semilyen kommentálást nem hallottam azóta sem).
Alapvetően egy ilyen „profi” cégnek ez is a feladata lehetett volna, de gondolom, hogy Heminek az efféle „úri huncutság” kudarca végleg elvette a kedvét attól, hogy valamit lépjen ebbe az irányba.
Ezen fórumon kívűl Én sem tudok más hiteles helyet arra, hogy „kiéljük” illetve kidühöngjük a Kisipestiségünk összes problémáit. Ami még ilyen lehetne az a Kispesti Futball Ház, de sajnos most ez is statikussá kezd vállni. Én azt hittem példáúl, hogy folytatódni fog a Csábi Józsivel megkezdett „közönségtalálkozós” beszélgetős program.
Sajnos be kell vallani, ahol ez a Brend építés jól működik az a Fradi.Persze ilyen költségvetésből fut erre is, de azt gondolom ez nem csak pénz kérdés valóban. Szombathelyen van példáúl egy Haladás Marketing Kft. amelynek szintén szerepel a profiljában ez a feladat.
Ezer millió ötletet írtunk le már itt is, hogy milyen irányba lehetne építeni ezt a közösséget, de szerintem amíg ilyen impotens marketing csapat működik a klubbnál, addig nem sok remény várható. Annyira evidenciának kellene lenni, hogyha mondjuk Kispesten, (a kerületen belűl) van történetesen egy több ezres tömeget vonzó CSALÁDI esemény (pld. Székelykapu napok, Wekerle napok) és történetesen azon a hétvégén odahaza is játszik a csapat, akkor valamilyen formában megjelenik a klub. (Akár egy sátorban, kvízjáték, kedvezményes jegyek, lufik, játékostalálkozók stb.)
Nem tudom, de valóban sokatmondó szám, hogy a klub FB oldalának kedvelői, ha jól tudom a 3. helyen vannak országos összesítésben. Ez nagyon nagy szám és rengeteg „alvó” szurkoló van akiket meg lehetne és kellene is szóllítani, de ebből semmi sem látszik. Nem tudom, valami pártoló tagsági nyilvántartás vagy akármi más kézzel fogható eszköz is lehetne, kellene, hogy érezze a mezei szurkoló is, hogy „fontos” a személye.
A legnagyobb potenciál természetesen a fiatalokban lenne! Nem hsizem el, hogy nem lehetne körbejárni a kerület összes iskoláját, játékosoknak, vezetőknek és ezzel az apró gesztussal, szóróajándékokkal, a gyerekeken kersztűl a szülőket is ki lehetne hozni a stadionba. Ez egy öngerjesztő folyamat lenne, ha csak 10 gyerek jönne ki és megélné azt az élményt, amit adhat egy jó mérkőzés akkor az biztos elmondaná az osztálytársaknak és hozná a többieket is.
Adni lehetne példáúl minden érdeklődő gyereknek egy nyakbakasztós kis Honvédos kártyát, kialakítani nekik egy valóban gyermek szektort ahová csak ezzel lehetne belépni.
Azonban, ha ebbe az irányba szeretnénk valóban elmozdúlni, akkor a tulajdonos úrnak vissza kellene lépni, mert mint ahogy a legelső hozzászólásban is írtam „elhasználódott, hitelét vesztette” és nem hiszem,hogy érti Ő ennek az egésznek a lényegét.
Ott van a Vasasnál Jámbor úr mint tulajdonos, nem szerepel minden műsorban, nem blogol, nem ripacskodik, hanem a háttárben tevékenykedik. (mint egy felelős, józan tulajdonos). Ott van mindennre Vancsa Miklós a jobkeze, aki profin végzi a dolgát. Itt kaphatnának nálunk szerepet ebben a Brend építésben kezdésnek a Honvéd régi legendái! Ha egy Kovács Kálmán, egy Garaba vagy bármi más felvállalná ezt a „Nagyköveti” szerepet, akkor egy hiteles ember elindíthatna pozitív folyamatokat véleményem szerint!
Menjünk ki a hazai meccseinkre, és szurkoljunk a Honvédnak. Ha ez nincs meg, akkor nem lesz soha brand a Kispest. Ehhez pedig kérjük azt, hogy CSAK úgy, – mindenféle kártya igénylése nélkül, ha úgy szottyan úri(?) kedvünk – kimenjünk meccsre. (Esküszöm, hogy nem verek el el senkit sem). Kezdésnek ezt javaslom.
Ez a legokosabb gondolat! Ki kell menni a meccsekre, és szurkolni, mert csak ezt tudjuk Mi megtenni a csapatért, ami a legfontosabb!
kis offf… http://www.csakfoci.hu/valogatott/valogatott/node/193338 Martti Kuusela, a Budapest Honvéd legutóbbi bajnokcsapatának vezetőedzője úgy véli, „a finn labdarúgó-válogatott jobb, mint a híre”, és a magyarok nehéz találkozóra számíthatnak a 18 órakor kezdődő Európa-bajnoki selejtezőmérkőzésen. A kispestiekről azt mondta: nagyon nem tetszik neki, hogy az olasz stílust követi egykori klubja.
Ültem itthon, eszembe jutott a következő bajnokság, és az a kérdés, hogy vajon jó döntés-e, hogy továbbra is Rossi lesz az edzőnk. Azt hiszem egy dologban értünk mind egyet attól függetlenül, kedveljük-e a csávót vagy sem: a nálunk jobb csapatok ellen jó a taktikája, a nálunk rosszabbak ellen viszont nem tud semmit kitalálni. Két kérdésem maradt:
1. Jövőre lesz olyan csapat az NB1-ben, aki nálunk rosszabb?
2. Ha nem, lenne edző, akivel jobban bizakodhatnánk a jó eredmény elérésében?
Nehéz úgy fociztatni’ a csapatot, ha nincs játszani tudó játékos a keretben, márpedig nincs mert arra nincs pénz. Én inkább képességbeli hiányosságban látom a csapat gyenge fociját, és nem edzőprobléma.
Viszont abban egyetértek, hogy Rossi taktikailag felkészíti a csapatot, és rendre helytállunk az erősebb csapatok ellen, viszont ha beáll az ellen bekkelni akkor esélyünk sincs semmire.
Az is megér egy misét, hogy 1 játszó középpályásunk nincsen… Godoy-tól várjuk elölrefele a megváltást, és ez is a csapatot minősíti, mivel védekező kp. ő is… Csak nincs más… Ha egy csapatban egy vkp-nak kellene játszania ott már baj van.
Minőség. Ha megépül az új stadion és elkészül az edzőközpont nagy lépést teszünk egy modern klub alapjai felé. Akkor lehet mindezt ami itt a cikkben is szerepel elkezdeni beépíteni a klub mindennapjaiba. Én bevonnám a kerület iskoláit óvodáit is a Honvéd család részévé tenném. Lehetne kis klub címeres ajándéktárgyakat osztogatni amit hazavinnének a szülők biztos kihoznák őket a meccsekre később. A lakótelepeken felújítani a régi grundokat, kispályákat és a kerületet újra egy élő futball közösségé tenni. A Honvédség vamint a honvéd zenekar bevonása a hazai meccsek előtt lehetne kisebb katonai parádékat tartani, díszegységekre gondolok mint egy ceremónia…és így tovább.
ez a lényeg, hogy potenciál van, csak ki kell használni a lehetőségeket.
bármi ötlet lehet, egy csomó dolog szinte alig kerül pénzbe.
ezért fura nekem, hogy meg sem próbálunk klubot, közösséget csinálni.
így nem is meglepő, hogy sok játékos menekül kispestről, főleg az akadémia alatt/rögtön azt követően.
attól, hogy lesz egy profi stadion és edzőközpont, még nem fognak kijárni az emberek a meccsekre. (azt például tudod-e, hogy a felcsút meccseire most kevesebben járnak, mint 5-6 éve?) ha itt nem lesz foci néhány éven belül (és 2015-ben a foci a támadófocit jelenti), akkor abban a nagy, szép, modern és új stadion kongani fog az ürességtől.)
Remek poszt, kár hogy nem te döntesz ezekben a kérdésekben. És ezzel össze is foglaltam a lényeget: a baj forrása, hogy akinek ez lenne a dolga (Tulaj), az nem foglalkozik ezzel. És most teljesen mindegy, hogy ennek mi az oka, sajnos ez tény.
Viszont a fent leírtak 50%-át mi is el tudjuk kezdeni, ahogy írtad is. Erre remek példa ez a blog is, régen 2-3 komment volt egy-egy poszt alatt, mára meg milyen sokan lettünk, akik kommentelnek is. Apróság, de amúgy az ilyenek is számítanak.
Kiváló helyzetelemzés! Mindehhez annyit: médiamunkásként és régi szurkolóként én sok-sok éve jeleztem egy-két személynek a klubnál, hogy volna konkrét elképzelésem a klubhonlapról, hogy annak miként is kellene információt szolgáltatnia a szurkolók felé. Mondanom sem kell ugye, hogy nem lett foganatja. És még egy adalék: a klub százéves évfordulójára írt könyv egyik társszerzője vagyok, na most egy normálisan működő klubnál az ebben rejlő reklám és PR lehetőségeket maximálisan kihasználják – mondanom sem kell ugye, hogy nem történt ilyesmi. A könyv elkészítéséért nekem speciel GFH annyit sem mondott, hogy ,,köszönöm, uram”…
Hanta által leírtakkal én is maximálisan egyetértek, bár úgy gondolom, hogy ezek olyan dolgok, ami minden olyan embernek, aki a futballban világában él, valamiilyen szinten már körvonalazódott a fejébe, amennyiben a Kispeseten uralkodó állapotok javításáról van szó. Hemingway sokat látott és tapasztalt üzletember, ezek szerintem magától is eszébe jutottak. Én inkább úgy látom, hogy a megvalósításba támadt valami probléma, vagyis vagy nem akar áldozni rá, vagy a súgói rossz irányba tereli őt, esetleg úgy látja, hogy a megvalósításba befektett energia nem térülne meg, vagy szimplán szarik arra, hogy itt bármi is jobb legyen.
pont ezeket akartam írni : szakmai igazgató…hosszú távú, tiszta koncepció + munka,munka,munka… + elég pénz 1 jó csapatra… mert 1 jól menedzselt, 1 jól játszó(!) csapatnak nem kell pr. ahhoz, hogy jöjjenek a nézők
Állítólag mielőtt Hemi idejött elhitették vele, hogy lesz egy csomó Honvéd szurker vállalkozó aki majd segít néhány dologban, aztán mindössze egy villanyszerelő ajánlotta fel a segítségét.
Tényleg tele van okossággal! Hanta! Küld el Heminek!
Én sem értem, a honlapunk minek van, ha nem lát el minket információkkal?! Játékosok tünnek el úgy, hogy nem olvasunk róla. Az igazolásokat Cordella már napokkal a hivatalos bejelentés előtt megszellőztette. Hova tűnt Vécsei az utolsó fordulókban? Sérült volt, vagy csak nem volt hajlandó új szerződést aláírni? És még sorolhatnánk.
Ami az igazolásokat illeti, én bepróbálkoznék még1x Vadócznál. Egyre lejjebb süllyed, jót tenne neki (és nekünk is) egy év (vagy több) nálunk.
Baromi jó lett a poszt! Gratulálok! Írok bővebben is, de ahhoz, hogy elindúljon valami ezen – a szerintem kiemelten fontos területen – nem lehet elvonatkoztatni a Tulajdonos személyétől és a vele járó „sport celeb” attitűdöktől.
Ha mindez a kérdés akkor kerűlt volna előtérbe amikor ide jött, akkor Őt nagyon jól fellehetett volna építeni, de azt hiszem már – ahogy a klub grafikai megjelenésével kapcsoilatba is írtad – elhasználódott, hiteltelené, komolytalanná vált. Megoldás lehetne a háttérbe vonulása – a mai Sport+-ban van egy nagyon jó interjú a Vasas tulajával Jámbor úrral, többek között ezt a témát is érintve- azonben sajnos ismerve GFH filozófiáját és egoizmusát sajnos ezt elképzelhetetlennek tartom.
Folyt.köv.