Tényleg nem értem ezt az önfényezést, ha a klubmarketingről van szó

Mantrázzuk mi is: “A Honvéd stratégiája meghozta az eredményét.”

  • Hemiblog // több dolog kapcsán is megszólalt az Öreg a legújabb posztjában, és miközben nyilván igaza van, hogy az Üllőin történtek akár súlyos következményekkel is járhatnak a magyar futball megítélésére, addig talán, és ahogy láttam, mások is hasonlóképp, szóval addig kicsit talán túlzásnak érzem pár bekezdéssel lejjebb a következő részt:

Néha kritikát kapunk, hogy nem teszünk eleget a klub marketing tevékenységének megerősítése érdekében. Garantálom, hogy nincs még egy olyan klub Magyarországon, amely körülményeihez képest akkora erőfeszítést tesz ebbe az irányba, mint a Budapest Honvéd. De ezt az erőfeszítést is szeretnénk tovább fokozni.

Napikispestnek indult volna a poszt, de lássuk be, a témában annál azért sokkal több van, hogy két bulletpoint alatt kommentáljam. Kezdve ott, hogy augusztus elején megjelent egy felhívás a klubhonlapon és benne egy felejthetetlen mondat:

A Bp. Honvéd önkéntes sajtómunkásokat keres cikkek írására.

Plusz egy mailcím, ahová lehet írni. A honlap tartalma azóta sem változott, vélhetően nem tolongtak a jelentkezők.

Eltelt két hónap, és jött a következő, minden idők egyik legönfényezőbb anyaga, ahol már a cím is parádés: Növekvő nézőszámok a Bozsik stadionban, ami ugyan tény, ám az alcímmel együtt olvasva önkéntelenül is a padlóra vágtuk magunkat, majd magzatpózba vinnyogtuk végig a következő órákat: A Honvéd stratégiája meghozta az eredményét. Azóta viszont értetlenkedve állunk, hogy Kispesten vagy a valósággal van a probléma, és akkor nem szóltunk; vagy ezt a cikket tényleg komolyan gondolják, és akkor a mi valóságunkban nem stimmel valami.

Vegyük sorról sorra, mert simán lehet, hogy ha kibeszélem magammal, akkor megértem pontosan mit is írtak, lehet, a sorok között ott az eddig észre nem vett megoldás, és csak én voltam default rosszmájú.

A Bozsik Stadion nézőszáma dinamikus növekedésnek indult az utóbbi három szezonban, ami a csapat teljesítményének, a klub játékosokra és marketingre vonatkozó stratégiájának és a szurkolókkal való viszonya megreformálásának is köszönhető. A Budapest Honvéd FC egy tudatos építkezési folyamatot kezdett meg évekkel ezelőtt, amiből akkor még nem sokat láthattak a szurkolók, de a mai eredményesség alapjait már évekkel ezelőtt lefektette az egyesület egy komplex terv formájában, amelynek az egyik legfontosabb eleme utánpótlása fejlesztésre vonatkozott.

A Bozsik nézőszáma a Hemingway-érában (a 2007/08-as szezonban játszottunk először végig otthon): 2237, 1747, 1920, 1913, 2470, 1830 (bronzérem), 1405, 977 (innen kezdik a mérést), 1711, 2760 (ebben az évben bajnokok lettünk). Grafikusan így néz ki:

Jól látható, hogy volt egy évtizedes beállt átlagunk valahol 2000 és 2200 környékén, ami kitartott a Hemingway-éra első éveiben is, majd jött egy megbicsaklás, és végül a történelmi mélypont, amiről az maradt meg sokakban, hogy az ultrák nem jöttek be a kártya miatt, miközben bár ez is felfogható okként, a valódi probléma inkább személyek közötti ellentét volt, és egy elég bonyolult szociometriai térképen nagyon sok vonalat kellett pirossal áthúzni, hogy ott hirig van, vagy egyenesen megszakítani.

Amúgy a szöveg egészen odáig megy, hogy szándékosan dehistorizál, és a klub hivatalos narratívájává emeli a kártya miatt távolmaradók legendáját:

A 2015/2016-os szezonban 24756 fő néző fordult meg a Bozsik Stadionban, ami 1547-es átlagot jelent. Ez egy nehéz időszak volt a klubunk életében, hiszen nem sokkal ezelőtt ért véget a szurkolói bojkott a kötelező klubkártya rendszer* miatt, így elszoktak a drukkereink a meccsre járástól.

*_ Az MLSZ szabályzatai szerint csak 2014. 09. 15. és 2015.07.01. között volt kötelező a klubkártya, ha valaki meccsre akart menni. Ebben az időszakban a Honvéd 11 meccset játszott otthon, ami nekem bőven nem tűnik elégségesnek ahhoz, hogy sokan “elszokjanak a meccsre járástól”. Megjegyzés: Kispesten korábban vezették be a kötelező kártyát, tehát csak magunkat okolhatjuk, ha már akkor kezdtek elmaradozni az emberek. A lényeg, hogy ez a két mondat duplaöngól.

Ha a komplex terv az volt, hogy véget vetünk az önkényeskedésnek, és a vegzálásoknak, hogy próbálunk normálisabb körülményeket teremteni a meccseken, akkor azt kell mondjam sikerült, bár ezt komplex tervként eladni még mindig hatalmas parasztvakításnak tűnik. (Ugyanitt felmerül a kérdés, hogy korábban is voltak ilyen komplex tervek?)

Kronológiailag tehát azt történt, hogy előbb sikerült kinullázni a nézőszámot, majd részben megszüntetni a kinullázást kiváltó okokat, és saját sikerként eladni, hogy a nézőszámunk egy bajnoki évre visszaállt a korábban megszokott méretre, nekem valahogy még mindig az előbb említett parasztvakítás kategóriája.

Csapatunk ettől a szezontól már komoly marketing tevékenységet folytatott, megújította arculatát, elkezdte hirdetni a mérkőzéseket, és stratégiájának megfelelően a jegybevétel-növekményt visszaforgatta a következő évi marketing büdzséjébe.

Lehet, hogy furcsa lesz, de pont ez a plakátos móka, amit tényleg pozitív hatásúnak gondolok az elmúlt évekből. Pontosan tudom, hogy drága és lassú folyamat, de a plakátok azok, amik kiütik az emberek szemét, és hiába próbálják meg évtizedes rutinnal szűrni a szemetet a látóképükből, azért csak belekúszik, hogy piros-fekete és Honvéd. Mondom, lassú és drága folyamat, de ha márkát akarsz építeni, akkor mindenkivel tudatnod kell a márka létezését. A rendre és hatékonyan kihelyezett plakátok hiszem, hogy meghozzák az eredményüket, csak ne hagyjuk abba.

Fontos megjegyezni, nincs olyan mérőszám, hogy egy plakát az egy plusz néző, simán lehet csak száz hoz egyet, de nem is feltétlen egy stadionátlag hajszolása kell legyen a cél, hanem – mint mondom – a Honvéd márkává tétele. Szorítson csak nekünk a kanapén, keresse az eredményeinket az interneten, jussunk eszébe, ha valahova kimenne, találjon vissza hozzánk.

Amit viszont erősen hiányolok, az a plakátok mögötti tartalom. Vagyis mi az a márka, amit hirdetünk? A Kispest, a Honvéd, esetleg Puskás nekem kevés, ez eddig miben más, mint a Fradi-Albert, MTK-Hidegkuti, Újpest-Szusza, Paks-Szabójános? Mi az a többlet, amitől mi Kispest leszünk, mitől vagyunk más, mint egy egyenforma tucattermék?

Ja, és vajon mennyi lehet a jegybevétel-növekedés, amit kampányra lehetett fordítani? Átlagosan 700 néző 16 meccsen, az összesen 12000 fő egy évre. Átlagosan 1500 forintos jegyárral (tehát áfát, rendezési költséget, egyéb költségeket nem is számolok) ez amúgy akár 20 millió forint körül is lehet. Ennyi pénzből azért bőven lehet plakáthelyet bérelni, pláne mennyiségi kedvezménnyel és hosszútávú lekötéssel jócskán alá lehet menni a listaárnak. Ha ennyi, vagy ehhez közeli összeg pattant el a témára, az mindenképp dicséretes, csak tartsuk meg jó szokásunkat.

A Budapest Honvéd FC stratégiája 2016-2017-es szezonra érett be, amikor már egy főleg a saját utánpótlására építő, eredményes, professzionális marketing tevékenységet folytató, a szurkolóit kiszolgáló klubot láthattak a drukkerek. Az akadémia kemény és tudatos munkája beérett, igazolásaink is az elvárásoknak megfelelően teljesítettek, a mérkőzéseket pedig komoly outdoor és online reklámkampányokkal hirdettük, valamint a stadion szolgáltatásain is fejlesztettünk, így visszatértek a lelátóra drukkereink.

Ahhhh, tehát egy Beérett Stratégiáról beszélünk. A plakátos részt követő bekezdés elején járunk, van benne szó professzionális marketingtevékenységről, csak még mindig nem tudom mitől más a Kispest, mi az amit el szeretnének nekem adni? (Jó, nyilván nem nekem, hanem a bevonzani kívánt tömegeknek.) Mi a kispesti narratíva?

Fejlesztették a szolgáltatásokat? Szurkolókat kiszolgáló klub lettünk? Ezek vajon mit jelenthetnek? Az elmúlt két évben a következőket vettem észre: egy új sörpad a korzó mögött. És ennyi. Busz idegenbe? Szervezze a KLTE. Vonat? Szervezzék a szurkolók. Iskolalátogatás? Szervezze a KLTE. Brandépítés a gyerekek körében? Erre is van embere KLTE-nek? Akkor csinálják ezt is ők. Fotó, videó, írás? Ingyenmunkás van rá? Az sem baj ha igénytelen. Társadalmi felelősségvállalás? A KLTE volt már? Toborzás? Szurkolók. Megjelenés a környék rendezvényein? Ja, ezt nekünk kéne? Akkor nem. A dicséretesen hétköznap is nyitva tartó pénztárakon kívül konkrétan semmi sem jut eszembe, ami beleesne a fejlesztett szolgáltatás körébe. Pont ugyanolyan minden, mint akár a Fáyban volt, akár a régi Hungárián, legfeljebb a mosdó tisztább valamivel. Komolyan nem értem.

A sikerhez a szurkolók segítsége is elengedhetetlen volt, hiszen az Északi Kanyar szervezőmunkája, koreográfiái, és az a hangulat, amelyet hétről-hétre a stadionba varázsoltak is egyre több nézőt vonzott ki a meccsekre. A kemény munka egy több mint tíz éves nézőszám-rekordban és egy bajnoki címben – amelyet teltház előtt ünnepelhetett a csapat – csúcsosodott ki.

Amíg a plakátkampány hosszú távon ágyazhatja be a Honvéd nevét, addig mindenképp szükség van két párhuzamos folyamatra:

  • egy valamennyire egységes narratívára; (mi a Kispest? mi az a márka, amit eladnánk?)
  • és egy underground kampányra. (a szurkolói szubkultúrát megcélozva)

A Honvéd hiába kommunikál a saját nevében hivatalosan, a klubbal kapcsolatos tartalmakat a szurkolók nem a Honvéd hivatalos honlapján, Facebook-oldalán fogyasztják, hanem a szurkolói Kispest-Honvéd oldalon, vagy akár itt nálunk. (Érdemes megnézni az aktivitást a két Facebook-oldal bejegyzései alatt. A 8300 könnyedén nyomja le a – nyilvánvalóan vásárolt lájkolókkal felduzzasztott – 40ezret.) Mire a klubkommunikáció sokszor több napos csúszással reagál valamire, addig a szurkolói véleményvezérek már rég kibeszéltették a témát a néppel, és a klub számára sokszor nem marad más, mint hogy kénytelen szembenézni a vele szemben addigra már összezáró szurkolói közeggel. Ez nettó butaság. Ha bevállaljuk, mert be kell vállalnunk, hogy fenntartunk kommunikációs csatornákat, pláne a sebességéről ismert interneten, akkor azt is vállaljuk be, hogy ott időben és pontosan reagálunk.

Olyan apróság pedig, mint például egy rendszeresen postázott hírlevél már szinte elképzelhetetlen, mert azt hetente szerkeszteni kéne, munka van vele, cserébe mondjuk lenne adatbázisunk a szurkolókról, akiket egyéb alkalmakkor is megkereshetünk. Sebaj, ilyen az, ha lemondunk minden visszacsatolásról, elengedjük és kiadjuk a kezünkből a kommunikáció lehetőségét, és csak próbálunk sodródni az eseményekkel.

(Az egyes klubalkalmazottak botrányos helyesírására, figyelmetlenségére most nem térek ki, ahogy a digitális írástudatlanság megfigyelhető magas fokára sem. Utóbbihoz elég csak megnézni az ilyen és hasonló, igénytelenül bekopipésztelt posztokat. Össze-vissza formázás, rajta marad a szöveg eredeti helyének stíluslapja, amit nyilván nem értelmez a saját oldalunk, így széteső, igénytelen odahányásnak tűnik.)

Ha nincs pár ember szervezőmunkája a kanyarból, ha nem vállalnak be többen is társadalmi munkát a Honvéd miatt, akkor ez az önfényező poszt vajon hogyan született volna meg? És az a logikai bukfenc, hogy a Nagy Komplex Terv keretében meg kellett egyezni a szurkolókkal, akik ezt követően visszatértek, az hogyan adhatjuk el saját sikerként, ha pontosan tudjuk, hogy egy Másik Nagy Komplex Tervünk keretében nem jártak ki? Tényleg nem értem az önfényezésnek ezt a fokát.

Volt szerencsém valamennyire belelátni az elmúlt év szurkolói rendezvényeinek szervezésébe, várt és nem várt költségeibe, a munkába amivel jár az egész, és bizton állíthatom, ha a klubnál csak egyetlen olyan ember dolgozna, aki annyira a szíven viseli (polgári munkája mellett! tehát szabad- és pihenőidejében) a Kispest sorsát, mint onnan akár az, akinek a bajnoki buli előtt csak annyi volt a dolga, hogy egy fa gyökerét kiszedje a földből, hogy a helyén lehessen koncert; akkor el sem tudom képzelni hol tartana a klub. És itt most baromira nem a főállású alkalmazottakat ostorozom, mert nyilván mindent megtesznek képességeihez mérten, és elfogadom, nem feltétlen jó, ha egy valódi honvédőrült csinálná hivatalosan, de azt látni kell, hogy ég és föld a kontraszt.

A Honvéd narratíváját jelenleg a szurkolók írják és generálják – ennél nagyobb buktát megélni marketingesként viszont elég nehéz. Tehát van egy sajátként eladott siker, miközben csak a kényelmesbe, a készbe kellett belefeküdni. Lehet, hosszú távon meghozza hatását a plakátkampány és a vele pont kontraproduktív állandó siránkozás (“Európa egyetlen szponzor nélküli bajnokcsapatának tulajdonosa a legközelebbi viszontlátásig marad baráti üdvözlettel:”), de állítom, nagyon lecsupaszítva a mai Kispesthez a klub annyit tett hozzá, hogy nem költ játékosokra, így a saját neveléseket használja, és visszahozta Lanzafamét. Vagyis a kevesebb néha több.

A honvedfc.hu reflexív, minden eszközhöz illeszkedő verziója is megjelent.

Ennek mindenképp örüljünk, hiszen a honvedfc.hu valami egészen újat hozott a Zinternetbe: a reflexív honlapokat.

reflexív lat el. 1. él reflexszerű, a reflexekkel kapcsolatos 2. nyelvt visszaható (ige, névmás) 3. fil elmélkedő [Bakos Ferenc: Idegen szavak és kifejezések szótára – Akadémiai Kiadó, Budapest, 1973]

Vajon melyik jelentésére gondolhattak a reflexívnek? Elmélkedő? Visszaható, sőt, már-már önostorozó? Vagy csak visszakézből posztoló?

Vélhetően itt az ún. reszponzivitásról lett volna szó, vagyis a weboldalak egy olyan tervezési módjáról, ahol könnyen biztosítható az olvashatóság és kezelhetőség akár egy mobiltelefon kijelzőjén, akár egy hatalmas monitoron böngészve.

A 2018-as évre pedig egy még átfogóbb marketingkampánnyal készülünk, célunk, hogy minden mérkőzésen megtöltsük az Új Hidegkuti Nándor Stadiont, ahol az egész év során vendégeskedni fogunk.

Remegve várom.

Amúgy egészen kíváncsi lennék arra, hogy a nézőszám növekedése (vagy a nézőszám visszaállása a normálisra) mögötti teljesítményt hogyan mérik? Választottak egy bázisévet és ahhoz képest százalékban, vagy csak kivonják az egymást követő éveket egymásból? És hogyan tisztítják meg a külső hatásoktól, vagyis a nem saját marketing által elért növekedéstől, avagy csökkenéstől?

Például. A Hungáriára költözve beljebb kerülünk a városba, ami sokaknak könnyebbség lesz, különösen az esti meccsek idején. A Hidegkuti mellett egy perces sétán belül is találni több kocsmát, vagyis a közösségek akár a stadion egységsugarú környezetébe is szervezhetik találkozóikat. A létesítmény is kisebb lesz, hangosabban fog szólni akár kevesebb ember is, vagyis a hangulat is vonzhat ki embereket. És ez csak három hirtelen felskiccelt apróság, ami legalább annyira befolyásolja a meccsrejárási szokásokat, mint egy klub marketingtevékenyége, különösen akkor, ha abból csak annyit érzékelünk, hogy egy posztban leírták: egy Komplex Terv megvalósítása zajlik évek óta körülöttünk.

Nem lehet, hogy pont a hatásvizsgálat elmaradása, vagy helytelen kezelése miatt gondolják a klubnál, hogy sikeres a marketingtevékenységük, és érdemes tovább folytatni? Van bármi visszacsatolás, ami alapján íródik és finomodik a 2018-as terv? Állíthatom, hogy viszonylag komolyan figyelem a Honvéd megjelenéseit, a Honvéddal kapcsolatos dolgokat, de még egyszer sem futottam bele se kérdőíves, se kiscsoportos kutatásba, és informális megkeresésekről sem hallottam.

Hadd jöjjön belőlem elő a szociológus, és tegyem ki újra a poszt elején már egyszer használt grafikont:

  • a bajnoki döntő teltháza nagyjából 400 fővel(!!!) dobta meg az éves átlagot (2377 vs 2760), vagyis – nevezzük  így- a magnövekedés is jelentősnek mondható;
  • a mélypont óta előbb 700, majd újabb 700 (döntő nélkül) fővel nőtt az átlagnézőszám, valamint a döntő nélküli tavalyi számhoz képest idén is többen vagyunk átlagosan 300 fővel;
  • egyelőre nem merek növekedési ütemről beszélni, mivel túl közel vagyunk a rendszeren kívüli értéket hozó bázishoz;
  • a hazai nézőszámunk középértékei az utóbbi három évben: 700, 1500, 1800 – ami azért fontos, mert ha nincs nagy hideg, és a nagy hidegben nem mondjuk a Pápa jön játszani a kilenc-tizedik helyért, akkor ennyi nézővel lehet fixen számolni a Bozsikban;
  • 2013 és 2015 között nem feltétlen a kártya miatt maradtak távol a szurkolók, mert már akkor hiányoztak, amikor még csak a Bozsikban volt kötelező, idegenben még nem. A hiányzás hiányzást szült, a hangulattalanság letargiát, majd jött a kilenc légiós, és az utolsó fordulóban dőlt el a bennmaradás.

A számok alapján akár hihetném is, hogy valóban létezik a Komplex Terv, és épp a sikerességét támasztom alá, de akkor miért lüktet mégis valami erős kétség az agyamban, ami azt mondja, hogy ha békén hagynak minket, akkor hozzuk a sokéves, évtizedes átlagot a lelátón? Ha pedig kicsit eredményesek vagyunk, akkor köré tudunk tenni egy olyan narratívát, ami ideig-óráig visszavonzza azokat az amúgy kispesti érzelmű szurkolókat, akik nem járnak ki hétről-hétre minden meccsre?

Mert ugye ugyanezek a számok így is olvashatók. Sajnálom, de az elmúlt évek egyetlen olyan hatását, ami mögött tudatosságot lehet felfedezni, azt a bezuhanásban látom, és nem az elmúlt két év növekedésében.

~o~

És hol tart ez a Komplex Terv 2017 őszén? Ingyenmunkást keresnek cikkírásra. A kulcsszó természetesen az ingyen.

~o~

update // és tényleg. Annyira szépen keretes szerkezet az egész élet, hogy amikor délben [12:20] kitettem ezt a posztot, még nem is sejtettem, vagyis simán elkerülte a figyelmem, hogy az elején beidézett, augusztus eleji felhívást pont tegnap [14:44-kor] ismételte meg a klub:

A Bp. Honvéd önkéntes sajtómunkásokat keres tudósítások írására, online közvetítésre.

Tehát a Nagy és Komplex Terv része maradt az ingyenesség. Így viszont mennyire lehet komolyan venni az egészet? Az egész klubot.


Amúgy persze simán lehet, hogy én voltam vak, és valamit nem vettem észre, szóval ha ti tapasztaltátok a Honvéd marketingjének a működését, akkor mindenképp toljátok be kommentbe, vagy dobjátok át mailben a címemre.

címlapkép: TeroVesalainen / Pixabay


mellékszál // hahahaha, pont ma dobta fel a Facebook egy napra három évvel ezelőtti bejegyzésem:

“Tényleg nem értem ezt az önfényezést, ha a klubmarketingről van szó” bejegyzéshez 66 hozzászólás

  1. Tehát jól értem, hogy az a klub szopja a saját faszát marketinges munkája miatt, amelyik pár hete kirakott egy posztot Facebookra, ahol megkérdezték a szurkolókat, mit szólnának, ha az ELŐZŐ edzőjük lenne a szövetségi kapitány, mert már felröppentek ilyen pletykák is? Röhej.

    1. 1. az ötlet jó, mert aktivitást növel.
      2. az ötlet rossz, mert az aktuális edző ellen hergel.
      következtetés: a Komplex Tervben nincs Facebook-stratégia alpontként

  2. A KLTE es a Klub között milyen a kapcsolat? Kapnak tamogatast? Esetleg dolgoznak e együtt (akarcsak ötleteles szintjen is)?

    Amugy most leginkabb az latszik, hogy a KLTE a klub marketing osztalya…. :)

    Masreszröl ez az allando ujsagirosdi kereses…nem lenne egyszerübb felvenni a kapcsolatot egy ujsagiro iskolaval ahol az ifju palantak a klubnal ki probalhatnak, hogy milyen elesben? szinvonal csökkenes nem lenne :)

    Nagyon örültem a megujolo Rekop fele Honved TV-nek, lendületes, feszes vagasu, jo kezdemenyezes volt. A mostani eleg lagymatag, ebböl sokkal többet lehetettne kihozni. De pl a rendszeres Honved TV-t is a marketing jo pontjara irom,

  3. Budapest Honvéd FC: kíváncsi, itt: Magyarország.
    október 30., 15:23 ·
    Georges Leekens a magyar futballválogatott új szövetségi kapitánya. A szakember korábban többek között Belgium és Algéria kapitánya volt, illetve a Genk és Brugge csapatát is irányította. Mi a véleményetek az MLSZ döntéséről?

  4. Lehet, kellene szólni az Akadémiának, hogy a munkáját (tehetségkutatás) be kellene csatornázni a Honvédba.

  5. Szerintem ennél azért árnyaltabb a kép. Nyilván fapad amit a klub művel a facebookon, interneten (reflexívnél én is felröhögtem), de én mezei szurkolóként egy csomó intézkedésen érzem, hogy “szurkolóbarátabb” a klub. Szerintem igenis egy fokkal jobb a digitális marketingünk (pl. láttam fb hirdetést, meccs közben is posztolnak gólnál stb), nyilván az is látszik egy csomó esetben, hogy lelkes amatőrök csinálják, akiknek nem ez a szakmájuk, de előrelépés igenis történt (tudom, a nulláról könnyű, de akkor is).
    A meccseken egyszerűen pozitívabb a hangulat (igen, ez zömében a szurkolókon múlik), de pl. nincs már agresszív seggmarkolászás sem a biztonságiak részéről. Sőt, a tulajdonos blogjában sincs már senki hetente lecsürhézve meg lenyilasozva, hanem “fantasztikus szurkolótáborról” szól a fáma. A másik oldalon meg szerintem a szurkolás és a közeg összességében sokkal kulturáltabb lett, és – mondjuk ki, főleg amikor a fradisták egymást késelik – bizony megtanult viselkedni mind a stadionban és mind azon kívül, de úgy, hogy a hangulat és a szenvedély megmaradt. (sőt!)
    Ez mind-mind pozitív, és nyilván nem egy Nagy Hemi-féle Marketing Stratégia része, de attól még történik. Úgyhogy ezért még az önszopkodás is megbocsátható.
    A nézőszámokkal kapcsolatban meg egy dolgot jegyezzünk meg, és legyünk fair-ek a klubbal: nálunk abban a két évben nőtt a nézőszám, amikor mindenhol máshol TOVÁBB CSÖKKENT, a kötelező kártya eltörlése ellenében.

    1. Annyiban inkább legyünk korrektek a valósággal, hogy nagyrészt épp a seggmarkolászók miatt zuhant be a nézőszámunk, és csak tavaly állt vissza az évtizedes normálisra.

        1. seggmarkolaszas, most mar tudjuk, hogy majdnem mindenhol volt …szinhazakban, balett karban…miert pont a focipalya maradt volna el…

          1. Jó, de azért legalább kaptak főszerepet. :) A szurkolónak meg maradt a fedetlen lelátó, meg a pisában tocsogás.:)

      1. Az önfényezés dolog jogos, ebben egyetértünk. Csak még amatőrebbé teszi a dolgot. Ha valamiben kurva jó vagyok, nem kell leírni külön, mert látszik.
        TAO-ból nálunk szerintem a béreket fizetik, meg ilyeneket. Amit lehet az Öreg olcsón akar megoldani, mert nincs rá pénze. De szándéka van, és a mai klubtulajokat elnézve, ezt már meg kell becsülni.

    1. hahahahahha, eskü, mennyire szép, hogy pont ma teszik ki, három hónap után újra, alig két órával a posztunk után :D
      szerencsétlen klub tényleg magából csinál viccet, ami persze lehet egyfajta narratíva, valamiféle kifacsart klubidentitás, de remélem, hogy nem ez a cél.

  6. azért azt tegyük hozzá hogy a bajnoki év elötti nézőszám jócskán kozmetikázva volt felfelé

  7. züllői késelés…3 milla + szektor zárás 3 meccsre…?
    végül is, várható volt.

    1. Ez ha Újpesten történik gyanítom egész bajnokságra elmeszelik őket…azért az a három misi kemény bünti (lenne, ha tudnám, hogy nem közpénzből lesz kicsengetve). :)

    1. Most olvastam,le is voltam döbbenve.Direkt kerestem,hogy esetleg folytatódik-e a cikk,de nem.

    2. ez csak amiatt van, mert a ratyit sem büntették meg csak áttettek 3 millát egyik zsebből a másikban és így nagyon visszás lett volna, ha Porszi qrvázásáért büntetnek a késelésnél meg félrenéznek….

        1. az… :)
          nagyon bántott, amikor lelépett oda… de szerencsére sikerült pótolni!
          most már sajnálom és inkább arra gondolok vele kapcsolatban, hogy milyen gólokat vágott Honvéd mezben.

  8. Igazából az említett időszakra, az épp aktuális átlagnézőszámra érdemes lenne ráereszteni az akkori bajnoki helyezésünket is. :) És jól látható, ha tartósan jó eredményt ért el a Csapat, akkor azért a nézőszám átlaga fordulóról-fordulóra emelkedett valamennyit.
    Vagyis Kispesten alapvetően a jó szereplés a legjobb marketing, minden egyéb tevékenység (plakátolás, nyereménysorsolások, stb.) csak katalizátorként működik.

  9. “… Olcsó húsnak híg a leve…” Nekem személy szerint nem azzal van bajom, hogy próbálkozunk, ötletelünk, értem azt, hogy el akar az Öreg indulni egy vállalható, őszintébb úton. Végre, talán, nah… Amivel bajom van: Weboldal ánblokk sajna (egy Kövesdnek megtenné, de a Grande Honvednak ez nagyon “pudingos”), Sulikat, gimiket a kerületben már réges-rég járni kellett vóna a friss Bajnokcsapattal, Shopmarkban avagy Kökiben egy-egy Honvéd nap, kiállítás, dedikálás, ecetera…, Honvéd TV adást a Kispesti TV-be, egyáltalán az Önkormányzattal kontakt (Kispest napok, Wekerle napok, Bókay kert, stb), Bérleteseink (én is) ebben a szezonban mit kaptak pl.????????? 😒 valami ajándék, mondjuk nem Eric-autogrammjára gondoltam! A shop és az Ultraműhely egy-egy terméket ” kölcsönösen ” un. Forgalmazhatna, MFA logót szerettem volna látni a Nagycsapat mezén, az MFA-s mezeinken pedig: Bajnokcsapat 16/17! 😉 most így hirtelenjében Ennyi ugrott be. Jó a poszt, és nagyon aktuális is! Grat! Hali! 😎❤📣⚽🙋🎇😈

    1. Így van…néhány kommentelő is simán össze tud pár perces gondolkodás után dobni számtalan Kispest érzelmű embernek, de még laikusnak is tetsző dolgokat, amivel lehetne népszerűsíteni a Klubot, a Csapatot…

      1. Hát remélem tényleg olvassák az érdekeltek, mámint ezeket a sorokat (is), egyébként az Aranyoroszlánok c. Videosorozat nagyon ütős és nívós kis cucc, nagyobb fórumot érdemelne sztem! 😎

  10. 25 eve egyszer sem szolt hozzam direktbe a klub, sztem se a cimem, se az emailem, se a telefonom nem tudjak

  11. Ha nem megy a kupleráj általában egy megoldás szoktak hozni a felelős döntéshozók!!

    Egy profi marketing cég bizonyosan többe kerülne, de biztos vagyok benne, hogy behozná az árát!

  12. Off 1:
    Verekedés, késelés, lincselés –> 3 meccsre kapu mögötti szektorok bezárása Fradinak (ellenünk is)
    Huhogás, szidalmazás –> 2 meccsre teljes zárt kapu az Újpestnek (ellenünk is)
    Hmm mintha kissé aránytalan lenne …

    Off 2:
    Ha már így alakult, nem lesz esetleg a Bozsiknál egy kivetítő az Újpest elleni zártkapus meccsre? Ez ismét kicsit összekovácsolná a szurkolókat, klubot stb. Csak nehogy valami vizilabda meccs legyen előtte, mert ha megint csúszással indul a mi meccsünk közvetítése, akkor még a végén a dühödt tömeg lebontja a kivetítőt. :)

    1. Off1 : Felháborító döntés született ! Ezekszerint egy csúnya mondat keményebben szankcionálható mint az emberi élet kioltására való felbujtás vagy kisérlet ! Szégyellje magát a szarházi MLSZ! Szemét mocskos irányított bajnokság! Na de nem baj, tavaly beleszartunk a palacsintátokba semmirekellő MLSZ, mert akárhogy fújt a szél (és a bírók ) ellenünk , bajnokok lettünk !

      Off2 : Remek ötlet ! Mint egy családi nap.Tehát délutántól sörsátor, koncert, kihelyezett ajándékbolt. Este közös meccsnézés. Egy tökéletes békés demonstrálás a zártkapu és a következetlen fegyelmi büntetések okán !

      1. Egy kis plusz info, a meccs 15:30-kor lesz, nem este. Vagyis a sörsátor mondjuk lehetne 12:00-tól.

    2. azt nem értem csak, hogy miért nem teszi fel ezt a kérdést EGYETLEN újságíró sem nyilvánosan, TV-ben, élő adásban Csányinak, vagy Kubatovnak, vagy bárki felelős MLSZ vezetőnek???

      Tényleg. kurvanyázás, buzizás súlyosabb mint egy gyilkossági kísérlet???

      1. Minden újságiró a zsebben van, legalábbis azok akikkel a Kubatov felék szobaállna. Milyen praktkus ha a nagy főni ulajdonol mindent ugye.

  13. sajnos a vállalkozásoknál úgy kozmetikázzák az adatokat, amennyire csak van pofájuk. a Honvéd is egy profit alapú vállalkozás, a szponzor nem úgy fog jönni, ha látja, hogy itt sem fenékig tejfel minden (ráadásul attól nem lesz jó foci, ha egyre több néző van kinn a meccseken, hanem az egyre jobb focinak kéne – elvileg – több nézőt generálnia).

    marketingben sz@rul állunk, és sajnos nem is egy jó marketinges, hanem egy ízig-vérig PR-esre lenne szükségünk. sok pénzt elkölteni bárki tud (keveset meg pláne), de ötleteket generálásához több kell: elég lenne csak néhány külföldi meccsre elmenni, és válogatni lehetne az ötletekből.
    – Angliában a honvédséggel együtt rendezik meg az emlékezés napját (a háborúban elesett angol katonákra emlékeznek), kitűzőkkel, koszorúzással stb. minden egyes meccsen
    – Chelsea-nél megvan a fúvós zenekar, ami a stadion előtt slágereket (michael jacksontól a flashdance-ig), majd a meccs kezdetekor a csapat indulóját elkezdve bevonulnak a stadionba
    – mindenhol bátorítják a szurkolókat, hogy taggeljék be magukat fb-n, instán stb. meccs előtt és közben kivetítőn mutatják is (Fradinál már csinálják is).

    1. Ezek még mindig apróságok, de a PR-os rész az persze, alap. Amíg nem találjuk ki magát a terméket, hogy mi az a Kispest, addig nehéz lesz eladni, akár lehetséges szponzoroknak (milyen tartalom mögé áll be a pénzével és a nevével?), akár a szurkolóknak (miért hagyjam ott a tévét? miért válasszam pont a Honvédot?).

      1. Szeva Hanta! Állandóan ezt írod: “ amíg nem találjuk ki magát a terméket, hogy mi az a Kispest..” Lehet hogy én vagyok lassú, de nem értem mire gondolsz. Kicsit kifejtenéd?

      2. ennél jobb időpontban el sem lehetne kezdeni a márkaépítést: bajnokcsapat.
        de itthon, sőt külföldön se látom mindig tudatosnak a márkaépítést. számomra van néhány kivétel: Fradi (nép csapata), MTK (zsidó csapat), Felcsút (Puskás), Vasas (melós angyalföldi). van egy qrva jó szlogenünk (Erő a lábban, érzés a szívben) – aminél szintén sokatmondó, hogy nem most találták ki, hanem évtizedekkel ezelőtt -, erre is lehetne építeni sokat.

        nyilván erős identitásválságban vagyunk (szenvedünk?): kispesti létére Budapest a név, a honvédos név és múlt is inkább tűnik koloncnak, mint hasznosnak, de például még az oroszlán mint címerállat sem olyan hangsúlyos, mint kellene lennie (és ez tényleg már csak huszadrangú dolog).

        remélem, hogy minél előbb találnak önkéntes sajtómunkást, és minden napra jut egy új cikk a Fb-ra: akár híres egykori honvédos futballisták életrajzával vagy történeteivel, akár kis színesek a mostani játékosokkal.

    1. Átlagbézőszám 1557??????
      Na ne…
      Max 500
      A vendegszektor + 100 kivezényelt akadémista

      Vagy beleszámolják a VIP szektort is? Mert az minden meccsen tele van.

      De azok nem nézők

      1. A VIP-ben ülnek a megfigyelők, a közbeszerzés megfigyelők, szóval igen beleszámít. :D

    2. Na tessék…méghogy Kispeseten van a legtöbb marketing erőfeszítés… :D

  14. Most megy a Haladás stadionavatója. Nem savanyú a szőlő……de az új stadion egy torzó lett szerinte ezzel a lelátóval :(
    Nekem hiányoznak a panelek a távolban:)

      1. “a Mészáros Lőrinc veje által irányított vas megyei klub klub Mészáros Lőrinc horvátországi csapatát hívta meg. ”

        Ez a mondat elég ahhoz, hogy mindent megértsünk…

        1. Mehetett volna még a Csút is akkor gruppenben lenyomatak volna ezt a 90 percet;)

        2. Ahová beteszi a kezét/lábát/orrát (sic!) a (k)or(r)mány, ott “rohad” a foci, totális a káosz… Addig jó Nekünk, ameddig Kispesten a Szíjjjártó CS.A.K. a VIP-ben pezsgőzik, akkor inkább nem kell szponzor ebben az évszázadban, valahogy CS.A.K. elvegetálunk, nemigaz??? ;)
          “… Királyok jönnek, és királyok mennek, de egyvalaki mindig marad,
          és az nem más: mint Én…”
          (Richelieu Bíboros)
          Hirtelen ez ugrott be, ahogy Tim Curry galád mosollyal az arcán teszi remek kinyilatkoztatását a Walt Díznis giccsoperában! Ámen! :)

  15. Az mindent elmond szerintem erről a halva született ötletről, hogy a szurkolónak való kommunikációra, a szurkolót eredményező vagy eredményeshető kommunikációrá, azaz arra személyre, aki megszólítja, akik hozzájuk és nekik ír, kerek nulla forintot szán a klub. Kell még erről beszélni?

        1. A DIEGO nevű mocskos szemét multi hirdetésének kellett a fal!
          Meglepődnék, ha nem kapná majd a festék bombákat folyamatosan!
          Most kellene egy jó hangos kampány és tiltakozás ellenük!

          Honvéd marketing??!!
          Lehetne egy kis kreativitás! Tiltakozás! Aláírasgyüjtés? Vagy attól félünk hogy elvesztünk egy esetleges jövőbeli mezszponzort? :)

          1. “Ezek a DIEGOs fiúk mindig kitalálnak valamit” Nem ez volt a szlogenjuk régen? :D

            Rémlik, hogy szponzoraink is voltak egykor.

    1. Ez a hála, hogy tőlünk igazolhatott Franciaországba? :)

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.