Mastodon

Hiába szólnak mellettünk az egyéb számok, ha a lényeg nagyon nem

muppetAhogy az már lenni szokott az elmúlt években, a hosszabb szüneteket hosszú és unalmas számsorokkal ütjük el. Idén azonban annyiban különbözünk a korábbiaktól, hogy kivételesen nem azt keressük, hogy mitől vagyunk olyan jók, hanem, hogy mitől ilyen rosszak. A számokat, ahogy eddig is mindig, az InStat szolgáltatta.

Csapat

Kezdjük mindjárt mindenki kedvencével, a labdabirtoklással és a passzhatékonysággal. Guardiola unalmas Barcelonája óta valamiért elterjedt a futballvilágban, hogy csak ez számít, mert akinél a labda, az lövi a gólt. Hát nem.

Emlékezhetünk Rossi mister alatt, különösen az első évében, amíg itt volt az ész (Cosimo Inguscio), addig csak elvétve volt nálunk a játékszer (hozsánna néked Nemzeti Sport, hogy ébren tartod ezt a remek szót) (szavat), mégis mi lőttünk az NB I-ben az egyik legtöbbször kapura, és mi voltunk a leghatékonyabbak is, aminek a vége egy bronz lett. Szóval a birtoklás és a futball nem egy és ugyanaz. Ámbár.

Azért ámbár, mert idény közben volt nálunk egy edzőváltás. A VW/Cordella-éra 10 meccse után következett Jasper és Csábi hét próbálkozása, ami ha nem egy és ugyanannyi, de azért összevetésre érdekes lehet.

Egy meccsre vetített mutatók
mutató VW Jasper/Csábi összevetés
Összes játékidő 51:28 50:32 -56 másodperc
Labdabirtoklás (%) 49.22 56.14 +7.92%
Birtoklás egyenlege -0:31 +6:19 +6:50
Lövés 15.9 15.85 -0.05
Lövés kapura 4.3 5.7 +1.4
Pontos passz 374.5 398.8 +24.3
Nyert párharc 85.4 98.4 +13.0

Az összevetések mindig a Jasper/Csábi időszakhoz képest értendők.

Érdekes számok. Az már mindjárt látszik, hogy labdabirtoklásban hatalmasat léptünk előre. Korábban nagyjából kiegyenlített volt a mutató az aktuális ellenfelekhez képest (természetesen aggregálva), újabban viszont inkább mi dominálunk. A legnagyobb probléma persze az, hogy hiába a tili-toli – lásd. a pontos passzok száma is jelentősen emelkedett -, ha nem lövünk gólt.

Egy meccsre vetített mutatók - gólok
mutató VW Jasper/Csábi összevetés
Lőtt gól 0.8 0.43 -0.37
Kapott gólok 1.3 1.14 -0.16
Pont 1 0.43 -0.57

Ugye?

VW alatt meccsenként 0,8 gólt lőttünk, azóta nagyjából a felét! Ez elképesztő, miközben a kapott gólok száma nem zuhant vissza ennyire drasztikusan. Lehet jönni azzal, hogy jó, de a Fradi, Videoton, Kecskemét (tudjuk, nekünk az) és a Paks komolyabb ellenfél, de nem érdemes. Az első tíz meccs 1 pontos átlaga 0,43-ra zuhant, vagyis minden második meccsen jön össze egy nyamvadék döntetlen.

Miközben akadnak biztató jelek, és ezzel vissza is kanyarodnék a birtokláshoz. Meccsenként mintegy hat és fél perccel többet van nálunk a labda, mint az ellenfélnél, mégsem tudunk mit kezdeni vele. Oké, a kaput eltaláló lövéseink száma drasztikusan, mintegy a negyedével megugrott, de ha leátlagoljuk a birtoklást és a lövéseket, akkor azt látjuk, nagy változás nem történt, minden időarányos.

Nem akarok nagy szavakat mondani, és nem akarok találgatni sem, de néha olyan érzésem van, hogy a keret egyik része a csapat ellen játszik. Egyelőre bizonyítékaim még nincsenek, nagyon a számok elemzésének elején tartunk, de nagyon, de nagyon remélem, hogy nem igazolódik be a tippem. Mert tippem azért van.

Olyan azért ne legyen már, hogy a 13. helyen állva dominálunk a meccseken (erre ráerősít a Nemzeti Sport minapi összegzése is), miközben gólt nem lövünk, pontot nem szerzünk. Én kezdtem azzal, hogy nem kell isteníteni Guardiolát, és a személyéhez társított labdatartós maszlagot, de ez itt kérem az NB I., ahol nagyon kicsi is sokat számíthat, vagy éppen nem. Felteszem tehát a kérdést: kívülről nézve szarok vagyunk akár az ellenfelünk, miközben a mutatók mellettünk szólnak, és mégsem nyerünk. Mi lehet az oka?

szegyen

Játékosok

Megint vissza a pontos passzokra. Láthattuk, darabra megvannak, jó lenni viszont tudni, hogy hol képződnek. Sajnos az InStat publikusan hozzáférhető rendszere nem közli a kilenc részre felosztott pálya szerinti adatokat, csak az összesítettet, így nekünk nem maradt más, mint a játékosok posztjaiból kiindulni.

Pontos passzok
játékos poszt összes passz átlag
Alcibiade védő 626 47.4
Hidi középpályás 559 40.3
Ikenne-King védő 487 36.7
Portilla középpályás 453 56.2
Baráth védő 447 44.1
Vécsei középpályás 435 31.7
Ignjatovic védő 406 35.9
Godoy középpályás 373 46.6
Kemenes kapus 347 19.5
Youla csatár 310 17.9
Kosnic védő 283 38.6
Kristi védő 281 38.1
Job csatár 277 31.4
Vidovic védő 254 51.7
Nagy Gergő középpályás 227 35.3
Traore csatár 193 26.0
Prosser csatár 176 26.2
Holender csatár 167 24.9

Az átlag 90 játékpercre értendő. A táblázat fejlécére pozicionálva a megjelenő kis nyíllal újra lehet rendezi az adatokat az átlag szerint rangsorolva.

Lássunk egy sorrendet. A Csábi Jocó alatt mellőzött Portilla volt a mi kis Xavink, ha lehet mondani. 90 játékpercre vetítve átlagosan 56,2 pontos passzal messze dominálta a játékunkat. Alig tíz meccset játszott, ezeken összesen nyolc pontot szereztünk, és az összesen lőtt 12 gólunkból ötöt. Ha nem játszott akkor öt pontot szereztünk és lőttünk hét gólt. Szóval igazából mindegy a jelenléte.

A következő helyeken Vidovic (51,7), Alcibiade (46,4), Godoy (46,6), Baráth (44,1), Hidi (40,3), Kosnic (38,6), Kristi (38,1), Ikenne-King (36,7), Ignjatovic (35,9), Nagy Gergő (35,3) és Vécsei (31,7) található. Vagyis Törpilla után jön tíz védekező felfogású játékos, és csak azt követően valaki, aki dominánsan előre játszik. Magyarán bárhogy cserélgetjük magunkat hátul, a labdát ott fogjuk úgyis járatni. A legszebb, hogy Gyulánál (17.9) még Szabi (19,5) is többet van játékban.

Valami tehát nagyon nem megy, és az pedig a támadás. Jó, nem mondtam valami nagyot, egy Honvéd nagyon ritkán szokott 17 meccsen mindössze 12 gólt lőni, vagyis ezen nem nagyon van mit magyarázni. De azért kéne.

Az kevés, hogy nálunk a labda, járatjuk hátul, majd amikor csinálni is kéne vele valamit, ami konstruktív, akkor kész, vége. Például egész ősszel összesen hét gólpasszt adtunk, és nem volt olyan játékos, aki kettőt vállalt volna. Teljesen véletlenszerűek vagyunk előre irányban. Még a lövésig eljutunk, de sokszor az sem több, mint valahol a tizenhatos előteréből egy eldurrantott semmiség, ami talán még a kapuig sem jut el, vagy ha igen, az a kapu a Puskás Ferenc utcára nyílik. Középpálya nélkül nagyon nehéz.

Ez a csapat már nem Supka csapata, ahol volt elől két gyors néger, akik addig futottak, amíg fel nem rúgták őket, vagy annyiszor nem próbálkoztak, hogy valami csak beakadt. Rossi óta három csatárral játszunk, két védekezőbb felfogású középpályással, és Vécseivel, akinek a kezébe adtunk a jelenkor Kispestjét.

Nem, nem fogom Bálintra kenni a szart, mert nem érdemli meg. Illetve a rá eső arányban igen, ne értsetek félre. Ezerszer körberágott szamárság, hogy ebben a korban más már futballista, ami most engem nem érdekel. Bálint sem rossz, sőt. Csak éppen egyedül van, társak nélkül. Nincs aki felhúzza, akitől tanulhatna, de nincs olyan társa se, akivel együtt tudna dolgozni. Kivéve talán Proszit, és azt a néhány szép őszi pillanatot, amikor együtt mutattak valami szemkápráztatót (például Kecskeméten). Láthattuk, a hikomatos Traore és Gyula milyen jól megérti egymást, mert van bennük tapasztalat, ugyanígy jó lenne, ha a csapat többi része is összecsiszolódnak. Ők fél éve játszanak együtt, a többiek évek óta. Ők rutinból hozzák le, a többieknek gyakorlásból illenék.

Viszont az egész nem működhet úgy és egyszerre, hogy az öltöző és a csapat nem egy. Hallani mindenféle pletykákat, hogy az olaszok, exjugók, akadémisták és a négerek külön-külön klikkesednek, hogy a csapat nemzetközi igazgatójának (wtf?) beleszólása van/volt az összeállításba, hogy egyes játékosok jobban kötődnek a menedzserükhöz, mint a klubbal kötött szerződésükhöz, hogy … és itt folytathatnám még egy ideig.

Ez nem egészséges.

És az sem, hogy szegény Jocó második kispesti ciklusában is arról kell szóljon az élet, hogy meg kell tisztítani az öltözőt. Mert valljuk be, most ott tartunk, hogy ez egy elkerülhetetlen lépés kell legyen. Aki nem velünk húz, az remélem el. Szarul állunk, ott lebeg a kiesés réme (Demoklész kardja, vagy hogy mondta Komora mester – majd RW kijavít), és igen, tényleg ott tartunk, ahol a Pini-éra végnapjaiban. Kinek jó ez így?

Kedves Hemibá, most kell igazán a sarkára állnia, és olyan döntéseket hozni, amelyek a csapat hosszútávú érdekeit követik. Láthattuk, ha ki vagyunk téve egyelten játékosforrásnak, annak mindig ez a vége. Egészséges összetételű keret kell, nincs más út. Mert az nem lehet megoldás, hogy kizuhanunk, aztán ott összekapjuk magunkat. Ez itt a Honvéd, itt szó sem lehet másról, csak az élvonalról. Ha ott vagyunk rosszak és a tabella végén, akkor onnan kell megújulni.

nyul_budi

Megjegyzem, egy szó az egész: BIZALOM. Illetve kibővítve: bizalom annak, aki megérdemli. Elég volt a rossz súgókból. Nem az a bajom, hogy valaki keresni akar a Kispesten, mert az nem baj. Ha valamin keresünk, és tartósan keresni szándékozunk, akkor a mi érdekünk is az, hogy jó legyen. Viszont az nem jó, hogy a végén állunk, fura tiziket harcolunk ki, fura sárgákat, fura minden. Így is lehet keresni, csak nem kéne. Kiváltképp nem nálunk.

Szóval tessék megbízni Jocóban. Lehet nem egy Murinnyó, de még csak nem is Csank János, viszont a szíve a Kispesté, és ha ő akar valamit, az egész biztosan nem a klub érdekei ellen fog szólni. Jó lenne egy sportigazgató is a vállalhatóbb fajtából, de hiú ábrándjaim nincsenek.

Viszont a sorsunkat simán odaadnám Csábi kezébe. Mondom, semmi sem garantálja, hogy tőle majd futball lesz a Bozsik-stadionban, de végre van valaki, akit elfogad szurkoló, elfogad játékos, és akinek hangosnak kell lennie, erőszakosnak, és a saját érdekei szerint vezéreltnek. Most ő az egyetlen esélyünk.

Valami elindulni látszik, azt nem lehet tagadni. A keret finoman változni kezdett, hátrébb szorultak korábban előtérbe tolt emberkék, és talán még ez a változás is komolyabb volument csapott volna meg, ha nem ennyire szűkös a keretünk.

Itt a téli szünet, csaknem három hónap, ha valamikor, akkor most lesz idő újrarendezni a sorokat, és felkészülni a maradék tizenhárom meccsre, majd a végén bennmaradni.

Ha további számokat böngésznél, akkor ide érdemes kattintani.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz Blueskyon, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor Signalon vagy Telegramon keress. ||

55 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
csaszy69
csaszy69
10 éve

Visszatérhetne egy másik tehetség is,mégpedig Kabát Petya.Hamár egyszer úgy is csak toldozni-foltozni hajlandó Hemipapa komoly befektetés hiányában.2-3 évre garantálva lenne a gólgyártás,mégha nem is tartozik a legfiatalabbak közé.

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  csaszy69

Egy 37 éves játékos,Kabát P. már nem tehetség,hanem már veterán.Ráadásul vagy féléve már folyamatosan sérült.

csaszy69
csaszy69
10 éve
Reply to  vass gábor

Azt én is tudom,hogy sérült,épp ezért hoztam szóba,hogy a tulaj ne kelljen mélyen a pénztárcájába nyúljon.
Egészségesen Nikoval is felvenné a kesztyűt a gólkirályi címért.Csak kérdezném: hol áll hozzá képest Bobál Geri?

A69W
10 éve
Reply to  csaszy69

nálam 100x Bobál inkább mint egy szívtelen Zsoldos!

csaszy69
csaszy69
10 éve
Reply to  A69W

Hát pedig a szükség törvényt bont.Hogy mitől szívtelen nem tudom,de ehhez hasonló dolgok előfordulnak a fociban.
Nekem az fáj mégjobban amikor egy Bobálhoz hasonló fiatal nem tud és nem is akar futni legalább 60 percen keresztül.Na ők a szívtelenek a szurkolókkal szemben.Most olyan a helyzet,hogy félre a vélt és valós sérelmekkel.

A69W
10 éve
Reply to  csaszy69

Ha félre teszem az emocionális részt (nem könnyű), akkor is azt gondolom, hogy nem Ő a megoldás jelen helyzetben a csatárkérdés megoldására! Kitudja mikor lendülne formába, futásmennyisége neki sem a régi már, egyedül a szabadrúgásai azok amik segítséget jelenthetnének.

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  csaszy69

Bobál Geri (19) nem áll rosszabbul Kabáthoz képest,sőt.Miért is?
Mert Kabát közel 22 éves volt amikor 1999 nyarán a Vasashoz igazolt és nagyjából csak az utolsó 1 évében volt akkor jó nálunk,tehát Kabát nagyjából 21 éves korától kezdett mutatni valamit.

A69W
10 éve
Reply to  csaszy69

na ne már…….
Petike egy szívtelen zsoldos, aki ha 1000 Ft-al többet kap oda szerződik, különben is neki most éppen per pillanat lila a vére! Nincs játékban, szerintem semmi értelme nem lenne, ha anno lelépett innen a Vasashoz akkor ide ne jöjjön vissza!

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  csaszy69

Jöjjön a Petya, jövőre a Honvéd-Vasas rangadón vissza is vonultathatjuk a mezszámát. :D

Pelso
10 éve

„Kecskemét: visszatér Kispestre a Honvéd tehetsége…” Endi hazatért ! :) http://www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/kecskemet-visszater-kispestre-a-honved-tehetsege-2382813

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  Pelso

Az a kemény, mikor egy Botka Endi a Megváltó… :D

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  áfonya bácsi

Ha megváltó nem is,de Botka a posztján egy jó képességű játékos,ami tovább növeli a csapat variációs lehetőségeit.Így például a nagy munkabírású Kinget feljebb tolva,lehetne jobboldali középpályásként használni.

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  vass gábor

A cselezni/beadni/lőni képtelen Kinget? Szóval azzal egyetértek, hogy Botka sokkal jobb megoldás lenne jobbhátvédben, na de King, mint középpályás? Na az ilyen srácokra mondták annakidején focisulis középiskolámban, hogy „erős a lövése, csak rövid”. Akkor már százszor inkább Prosser.

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  áfonya bácsi

Kingnek a lövések valóban a gyengéje.De szerintem képes jó megindulásokra,gyors irányváltásokra,szabályosan nem könnyű szerelni,mert a labdát kis mozdulatokkal vezeti maga előtt.Egyik emlékezetes ilyen megmozdulása volt,amikor Perea fehérvári győztes gólja előtt King 3 vidis védőt vert meg egymaga a jobboldalon,majd a pontos beadásánál már Pereának nem volt nehéz dolga.

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  vass gábor

Na akkor mondj még egy ilyet! :)
Csak mert most néztem rá, és jól is emlékeztem, a transfermakt adatai szerint a derék Ikenne nálunk töltött időszakának ez a statisztikai mutatója:
50 meccs, 0 gól, 1 gólpassz
Vagy tavasszal érik be a fiú?

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  áfonya bácsi

Kingnek nem kell beérnie.Néhány játékelemben persze még fejlődhetne,de alapjában véve egy jó játékos,már 2012 nyarán az volt,amikor a Honvédhoz került.
(Amúgy a derék Ikennét idén nyár elején még te is azon légiósok közé soroltad akiket marasztalnál.)

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  vass gábor

Csak hogy tisztán lássak, akiket nyár elején még marasztaltam volna, azokat most már mindörökké marasztalnom kell?
Egyébként ha már itt tartunk, a játéknak mely eleme az, ami szerint King „jó játékos”? Helyezkedés? Taktikai érzék? Passzolási készség? Beívelések? Kapura lövés? Két dolgot említhetnénk esetleg, a sebességét, de az még magában nem érdem, ha feleslegesen kocog, illetve egy az egyben talán jobb az átlagnál szerelési készségben, de ez elég nálunk a jobb oldali támadó középpályás posztjára? Mert azt már megállapította mindenki, hogy Botka jobb szélsőhátvéd nála… Akkor minek tartsuk itt? Ő játszik majd a ligakupában? Vagy olyan alacsony a bére, hogy vésztartaléknak is megéri itt tartani?

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  áfonya bácsi

Nagy elemzésbe nem mennék bele,szerintem King a keret egyik hasznos,értékes,több poszton is használható játékosa.Nyilván vannak hiányosságai,ha nem lennének akkor az ikertesójához hasonlóan a Liverpoolban játszana.
King személyét,játékát ha te máshogy látod,én elfogadom.A nyári véleményedet is jogodban áll változtatni,módosítani.

Pelso
10 éve
Reply to  áfonya bácsi

nem megváltó, csak 1 poszton erősödtünk, saját neveléssel. azért ez nem olyan rossz történés…

vass gábor
vass gábor
10 éve

Ligue 1: a Honvéd korábbi brazilja volt a meccs hőse

A korábban a Bp. Honvédban futballozó Diego két gólt
szerzett, csapata, a Reims az ő vezérletével győzte le 3–2-re az Eviant
a francia élvonalbeli labdarúgó-bajnokság (Ligue 1) 18. fordulójának
szombati játéknapján.

A brazil Diego lőtte csapata első és harmadik gólját, és amikor
csapata hátrányba került, szögletből ő adta a gólpasszt Aissza Mandi
egyenlítő fejesénél a hajrá kezdetén – ő volt a meccs embere.

A szintén a francia élvonalban játszó,másik volt légiósunknak,az elefántcsontparti Benjamin-nak is remek meccse volt,épp most fújták le a meccset,csapata a Guingamp nagy meglepetésre legyőzte 1-0-ra a PSG-ét,Benji végig remekül játszott ,középhátvédként Ibrahimovic és Cavani ellen harcolhatott 95 percen át.
A magyar riporter nem volt nagyon képben Benjaminról,dicsérte a meccsen,de egyszer sem mondta el,hogy Benjamin kb. 100 meccset játszott az NB1-ben a Honvédban.(mentségére szól,hogy Benjamin a franciáknál az Angoua nevet használja a mezén,a teljes neve ugye Benjamin Angoua Brou)

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  vass gábor

Ligue 1: két ex-kispesti légiós a forduló válogatottjában

Jó hétvégét zárt két két ex-kispesti légiós is a francia élvonalbeli
bajnokság (Ligue 1) 18. fordulójában, méghozzá olyannyira, hogy a
mértékadó francia sportnapilapnál, a L’Équipe-nél Diego és Benjamin is bekerült a kör tizenegy legjobbja közé.

Benjamin– aki Angoua néven szerepel – a Guingamp védelmében játszott kiválóan,
amit az is bizonyít, hogy a hazai csapat kapott gól nélkül hozta le a
Cavani, Ibrahimovic, Lavezzi támadósorral rohamozó PSG elleni mérkőzést,
és gyűjtötte be a három pontot, míg Diego a Reims színeiben két
találattal járult hozzá a csapata Evain elleni 3-2-es sikeréhez.

nb1.hu

A69W
10 éve
Reply to  vass gábor

A magyar riporterek (tisztelet a kivételnek) alkalmatlanok arra amit csinálnak! Elméletileg ez a fő szakmája, de hogy ennyiben ne legyen képben valaki az már bántó! Olyan sok volt nb1-es játékos nem kószál a Ligue 1-ben, nem olyan nagyon bonyolult dolog ez, de így szánalmas az adott médiamunkás produktuma.
Egyébként gratula Diegonak és Benjaminnak! Utóbbit (ha ki nem esik tavaly) vitte volna a Fulham is! Azt hiszem Ők ketten voltak a Hemingway éra legnagyobb légiós igazolásai!

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  A69W

Ja,szánalmas volt ,hogy vagy 30-szor mondta a meccsen Angoua,(jól játszott,remek szerelései voltak),de egyszer sem tette hozzá,hogy ő a Honvédban és a magyar nb1-ben éveket játszó Benjamin.

Benjamint még Pini hozta.Diegót már Hemingwaynek köszönhetjük.A Honvédhoz fiatalon került légiósok közül (na meg az utóbbi 25 év saját nevelésű játékosaink közül is) valóban Diegó és Benjamin vitte a legtöbbre.

A69W
10 éve
Reply to  vass gábor

gondolom nem Horti Gábor volt a riporter! nem láttam sajnos a közvetítést, de nem feltételezem, hogy Ő ennyire laikus lenne.

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  A69W

nem ,valami fiatal srác volt (a Digisporton volt a közvetítés,Horti a Sportklubnál van)

A69W
10 éve
Reply to  vass gábor

köszi.

A Sportklub is közvetít amúgy francia bajnokit és halálra röhögöm magam néha miket produkál Horti :)

vass gábor
vass gábor
10 éve

Ebben gyakorlatilag csak ugyanaz van leírva,mint az október 28.-i első ilyen cikkben,szerintem Cordella íratta őket,hogy egy kicsit pörögjön a neve.
A Honvédnál szerintem már nem rúg labdába Fabio.

A69W
10 éve

Pavicevic-et kirakta a Kecskemét, 27 éves, ingyen igazolható.
Nem lenne érdemes egy esélyt adni neki?
Motivációja kell, hogy legyen, ingyen nem nagyon tudunk nagyon mást megszerezni, szerintem egy próbajátékot legalább megérne.

Pelso
10 éve
Reply to  A69W

iszonyat lassú az a csávó…szerintem vele csak a létszám nőne… most komoly húzóerő kell előre, aki beveri a helyzetek 30-50 %át, különben nem lépünk 1ről a 2re.

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  Pelso

Régen a ZTE-ben nagyon jó volt,aztán térdszalag szakadás,felépült,majd nagyon rövid idő múlva ismét térdszalagszakadás,ugyanabban a térdében.Így már tényleg elég lassúvá vált,tán még Bonazzolinál is lassabb lenne,pedig ő vagy 8 évvel idősebb nála.

A69W
10 éve
Reply to  Pelso

Nekem is a ZTE produktum ugrik be, ott nagyon jó volt! Valaki fentebb Kabát Peti idejövetelét prognosztizálta, de akkor már inkább egy esély (próbajáték) Pavicevic-nek. Persze kérdés milyen állapotban van a térde, de az meg egy orvosi vizsgálattal kiderűlhetne. Egyedül a motiváció lenne az amiben bízni lehetne benne, ha egészséges akkor szerintem küzdene, hajtana,de kérdés ez persze itt és most mire lenne elég.

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  A69W

:))))) a legnagyobb tippmix-guru…

skorpió
skorpió
10 éve

Hanta: Viszont a sorsunkat simán odaadnám Csábi kezébe. Mondom, semmi sem garantálja, hogy tőle majd futball lesz a Bozsik-stadionban, de végre van valaki, akit elfogad szurkoló, elfogad játékos, és akinek hangosnak kell lennie, erőszakosnak, és a saját érdekei szerint vezéreltnek. Most ő az egyetlen esélyünk.
Csábinak nincs kegyelem megvan a 3 vereség mint VW-nek mennie kell! Lezüllesztette a csapatot mellözött egy jó irányitó játékost! Nincs esélyünk Csábival hiú ábránd az egész!

A69W
10 éve
Reply to  skorpió

Hát messze nem értünk egyet.
Ki az a irányító játékos egyébként akit „mellőzött” Csábi??

veghhanta
10 éve
Reply to  A69W

Nyilván Tortilla.
És nyilván nem véletlenül.

A69W
10 éve
Reply to  veghhanta

Hát ha Tortilla a megoldás a csapat gondjaira akkor valóban nagyon nagy baj van……
Ha akkora spíler lett lenne akkor nem a görög III. (harmadik) ligában sínylődött volna mielőtt Cordella kikukázta. Csábi neki és Jobnak is megadta a bizonyítási lehetőséget és nem tudtak semmi sem hozzá tenni a csapatjátékhoz, úgyhogy Én egy cseppet sem sajnálom,ha sok sikert kívánunk nekik a további pályafutásukat illetően.

A69W
10 éve
Reply to  skorpió

Nem hiszem, hogy vereségszámba mérhető ez!!
Nézd már meg Csábi kik ellen játszott azután, hogy menet közben leült a padra!!!
Összehasonlíthatatlan a csapat mentalitása, játéka, akaratereje mint ami VW ideje alatt el kellett szenvedni!
Jó ez az irány Csábival!

Player
10 éve
Reply to  skorpió

Nagyon nem értek egyet veled.

veghhanta
10 éve
Reply to  skorpió

VW nem a három vereség miatt ment, hanem a teljes kilátástalanság miatt.
Csábit sem a jelenlegi vereségei minősítik, mert nem volt semmi mozgástere.
Majd tavasszal térjünk vissza erre. Ha akkor is sorra csak a vereségek jönnek, akkor érdemes lehet elgondolkodni.
Részemről bőven adott a bizalom irányába. Most jön három hónap, amikor van lehetősége saját keretet építeni az adott határokon belül. Hátah.

István Hereb
10 éve
Reply to  skorpió

Jajj, ez fájt. Portilla? Na neeee…

Kertész Péter
10 éve
Reply to  István Hereb

Hány volt a hátra meg az oldalra passza és mennyi gólveszély alakult ki a rafinált előre játékából…?

Kertész Péter
10 éve
Reply to  skorpió

Vw nem a 3 meccs miatt ment, így van!
Vw azért ment, mert mint edző = 0!
Vw azért ment, mert Cordella bábja volt és az ő kölykeit játszatta ha kellett, ha nem.
Vw azért ment, mert 6x annyi ideje volt, mint Csábinak, komplett nyári felkészüléssel együtt, és az eredmény maga volt a borzalom.
Mit várunk Csábitól? Mitől nulla?
Attól, hogy átvette a száz léktől süllyedő, szétmállott testű, vitorlák nélküli hajót és nem hasít vele?
Hadd tömögesse a lékeket és varrja meg a vitorlákat, és majd ha ez megtörtént, lehet köpködni rá, hogy miért nem megy a hajó…???
Még ha ténylegesen szar edző is, ha netán ez derül ki róla, akkor is, mint szimpatikus, a klubért élő, elhivatott ember nem érdemel ócsárlást akkor sem. Most meg végképp nem tudom hova tenni a véleményed…

Pelso
10 éve
Reply to  skorpió

ezt VW sem foglalhatta volna jobban össze.. :) :( van infód arról, hogy edzőként mindenhol megbukott ?

vass gábor
vass gábor
10 éve
Reply to  skorpió

„Nincs esélyünk Csábival hiú ábránd az egész!”

Még a mostani kerettel is bőven voltak esélyek a Csábi-bajnokikon,nem csak rajtunk múlott,hogy nincs 5-8 ponttal többünk.Tavaszra pedig,biztosan jön 4-5 új,erősítést jelentő játékos,és a 2 hónapos kemény munka után,jók lehetünk tavasszal.

Nézzük a Csábi-féle őszt,tényszerűen.

A Magyar Kupa meccsen jobbak voltunk mint a felturbózott Fradi,jól játszottunk,megvoltak a helyzetek is,szerencsével mentek tovább a zöldek.

Csábi eddig 5 bajnokin meccsen irányította a csapatot,ebből csak a Videoton ellen nem volt sanszunk,ott gyengén játszottunk,így is csak 1 góllal nyertek,megérdemelten.

A következő 3 bajnokin szerintem jól játszottunk.A Fradi ellen megdolgoztunk a 2-2-ért,az utolsó perces Böde-műesés és a bíró vette el az egy pontot.A Pápát lefociztuk,a szintén utolsó perces ajándék 11-es vett el 2 pontot a csapattól.Dunaújvárosban,ha Godoy teljesen szabályos gólját megadja bíró, alighanem győzünk.Tehát e három meccsen tisztán 5 pontot buktunk a bírók miatt,ha ez az 5 pont megvan,most senki sem beszélhetne a kiesés veszélyéről.

+ a Győr ellen ugyan rosszul játszottunk,Kemenes nagy védései tartották meccsben a csapatot,így is vezetett a Győr ,de ekkor a 32. perc környékén viszont egy tiszta 11-est nem kaptunk meg.(Bede Ferenc szakvéleménye az esetről:
„Svec a feje mellett a magasan szálló labdába bal kézzel szándékosan beleütött, egyértelmű büntető járt volna a Honvédnak” )
Amit Youla valószínűleg,ahogy már többször is,biztos lábbal berúgta volna,így ekkor már egy új meccs kezdődött volna 1-1-ről,jó eséllyel pontot,pontokat tudtunk volna elcsípni.

áfonya bácsi
10 éve
Reply to  skorpió

Van olyanunk, hogy „jó irányító játékos”???? Eddig hol rejtegettük?

A69W
10 éve

http://www.nb1.hu/hirek/nem-dijaztak-honved-idei-melyrepuleset-szurkolok

Bicskei, Gujdár, Tóth Kálmán ÉLETMŰ DÍJ

A69W
10 éve
Reply to  A69W

Detto! :)
1978 Argentin VB, Zöld kapus mez, azóta no1 nálam :)

A69W
10 éve
Reply to  A69W

Hát igen más világ volt! Nagyon más, Pintérrel, Kocsissal, Gujdárral a csapatban! Előtte a Bolívia elleni 6:0 idehaza! Igaz sem volt talán :) Nagyon sajnálom a most felnövő generációt, hogy lassan 30 éve (1986) , de nekik nem adatott meg az,hogy ilyen kaliberű magyar válogatottat lássanak!

A69W
10 éve

rangado.hu elemzése

„13. Bp. Honvéd (13 pont)

Szinte kizárólag a jó edzőválasztásnak (Supka Attila,
Marco Rossi), valamint a szerencsés légiós-választásnak (Davide
Lanzafame, Leandro Martínez) köszönhették közelmúltbeli jobb
eredményeiket a kispestiek. A szerencse márpedig – mint tudjuk –
forgandó, és a tavaly tavaszi bronzérem után megfordult. A szerencséről
azt is szokták még mondani, hogy azt segíti, aki tesz érte. Nos,
Hemingway tulajdonos nem tett érte, mert egy gyengébb időszak után máris
elküldte a csapatot 19 év után ismét bajnoki dobogóra segítő olasz
edzőt, ezért az egykori neves játékos, Pietro Vierchowod, valamint a
Nyíregyházán megbukott Csábi József irányításával a vesszőfutás jutott
osztályrészül a Honvédnak.

Vannak szimpatikus, tehetséges magyar játékosok a
keretben – például Kemenes Szabolcs és Vécsei Bálint –, de velük
kapcsolatban is csak arra emlékszünk erről az őszről, hogy sajnáltuk
nézni a szenvedésüket, a megpróbáltatásaikat. Ami a külföldieket illeti,
Ignjatovics még kitart, de a többiek közül egy év múlva már senkire sem
fogunk emlékezni. A játéknak csúfolt színtelen-szagtalan küszködésből
semmi nem maradt meg erről az őszről a memóriánkban, a Fülöp László
kijelentéséből – „förtelmes színvonal” – kirobbant tévés balhé azonban
annál inkább. És milyen igaza volt…

Az idei ősz termése volt a Del Piero-sztori is; sokan
már akkor is csak hitetlenkedtek, amikor erről cikkezett a sajtó, az
azóta megszületett eredmények tükrében pedig nevetve gondolhatunk vissza
az egykori világbajnok idecsábítására. „

veghhanta
10 éve

nem a nevek a lényeg.
de hányszor láttunk olyat, hogy valaki jól kezd, az első 20 percben a csapat egyik legjobbja, majd hirtelen labdatemetővé válik, csak a rossz megoldást választja, és mindig ugyanúgy?
vagy, hogy a teljesen máshol kóricál rendre, mint a posztja, majd egy labdaeladás utáni dühöngéssel vagy faulttal tesz úgy, mint aki mindent megtett?
vagy a furcsa szabálytalanságok, rosszul megjátszott lehetőségek?
tényleg nem kell neveket társítani a dolgokhoz, mert bárkiben maradhat egy-egy jelenet után tüske, és akkor hirtelen gyanúsítottat kreál, miközben semmiség az egész.
de ha tendenciózusan vesszük észre valakiknél, és a magunkban tartott nevek összekacsintás nélkül is ugyanazt a listát adják, akkor abban talán lehet valami.

veghhanta
10 éve
Reply to  veghhanta

plusz ne feledjük, debrecen után megrendült, vagy hisszük, hogy megrendült cordella vára kispesten.

ha én lennék a helyében, én is mindent megtennék a hatalom visszavételére, ehhez pedig akár az is lehet a fegyverem, hogy játékosaim (sokan!) ülnek az öltözőben.
persze ez csak egy ötlet. lehet, hogy nem tennék ilyet.

RW
RW
10 éve

Akhilleusz kardját mondott az Öreg anno :DD

A69W
10 éve
Reply to  RW

Szerintem Demoklész sarkára gondolt :)

medvepuszi
10 éve
Reply to  RW

Akhilleusz kardjaként lebeg felettünk a kiesés szele :D

Döme Sanya
10 éve

A többi csapathoz, képest szinte örökkévalóság, még az ellenfél kapuját megközelítjük.
Azt se értem , hogy a miért a mi csatáraink fogják védőjüket, el nem mozdulnak mellőle, kivétel amikor a védő faképnél hagyja, és gólt lő, természetesen nekünk.
Szinte mindig a csapattárshoz akarnak passzolni, és nem az üres térbe a védők mögé. Ezzel csak azt érjük el, hogy a labdát meg kell szelídíteni, meg kell tartani, és a szemben álló védőre rávezetni. Így a védőnek elég csak belepiszkálni.
Amennyiben a védelem mögé bejátsszák a labdát, legtöbbször nem kell levenni, megszelídíteni, és nem a labdával kell futni, csak az adott helyre érkezni, és kapura lőni. (Érdekes ezeket nekem nagyon régen 10 éves koromban megtanították. Példa Godoy meg nem adott gólja. A védelemnek esélye sem volt, nem kellett vezetni, cselezni, belebonyolódni, csak a kapus mellett elgurítani. Szegény Youla meg gladiátorképzőbe jött Kispestre.

Könyvet lehetne írni az értelmetlenről, de még egy fontos a védelemtől is időnként megfagy a vér az emberben, mert nem kapásból kilövik, hanem az ide oda pattogó labdát ott akarják levenni, dajkálni és szépen kihozni, természetesen az ellenfél öt játékosa között.
A végén tényleg mi leszünk a labdát legtöbbet birtokló, és a legszimpatikusabban játszó kieső.