Mastodon

Magyarország egyetlen új stadion nélküli bajnokcsapata

Vélhetően még legalább fél évet csúszik az új Bozsik.

  • április 27. // a Honvéd bejelenti, hogy a 2018-as naptári évben a Hidegkuti stadionban rendezi a hazai mérkőzéseit.
  • május 25. // újabb bejelentés: a bajnoki döntő napján kezdik árusítani a  2017/18-as bajnokságra érvényes bérleteket. A csavar a dologban annyi, hogy csak az őszre, „mivel a 2018-as évben a Hidegkuti Nándor Stadionba költözünk, és ott más rendszerben folyik majd a bérletértékesítés.”

Eddig minden szép és jó. Két nappal később megnyerjük a bajnokságot, majd jön az ősz, és a fejreállás.

  • szeptember 15. // az új Bozsikra 2016 decemberében kiírt közbeszerzés hihetetlenül hosszúra nyúlt, és a közben ötször is módosított verziója végül eredménytelenül zárult. Hiába volt két jelentkező, az projektre szánt öt milliárdból nem tudták volna kihozni.
  • szeptember 21. // Hemingway a Reggeli Startban beszél a közbeszerzésről, valamint arról, hogy az öt milliárd valóban kevés lesz, a végösszeg valahol tizenegy körül alakul majd.
  • október 2. // a Honvéd a saját marketingjéről szóló cikkben újra megerősíti a költözést: „A 2018-as évre pedig egy még átfogóbb marketingkampánnyal készülünk, célunk, hogy minden mérkőzésen megtöltsük az Új Hidegkuti Nándor Stadiont, ahol az egész év során vendégeskedni fogunk.”
  • október 9. // Hemingway ellátogat az épülő akadémiára, ami azért fontos, mert az a mantra, hogy az akadémia elkészülte után kezdik el építeni az új Bozsikot. A honvedfc.hu-n megjelent rövidhír természetesen nem írja, hogy mikor készül el az utánpótlásbázis, azonban a Facebookon több kispesti csoportba is folyamatosan kerülnek fel képek az építkezés állapotáról, és azok alapján nagyon meglepődnénk, ha kulcsrakész állapotba hoznák tavasz elejére.
  • szeptember-október // egy verklibe szorult mondat szerint 2018: Hungária, 2019: az új Bozsik átadása.
  • november 9. // máig nincs új közbeszerzés a Bozsikra, és máig nem határozott a kormány az eredetileg elkülönített öt milliárd forint megemeléséről sem. Tételezzük fel, ha egész véletlenül pont ma határoznának a pénzről, és a jövő héten kiírnák a közbeszerzést, akkor is hónapokról beszélünk mire az első munkagép megjelenhetne a Puskás Ferenc utcában.
  • november 9. // egyre több helyről hallani azt a nem megerősített információt, hogy a Honvéd tavasszal is a Bozsikban marad, vagyis nem költözik a Hungária körútra, sőt, ezt a tényt már jelezte is az MTK-nak.
    • update [15:20] // egy másik forrásból közben olyan infó is jött, hogy  a Honvéd egyelőre még nem mondta le a stadiont, csak jelezte, hogy pár napon belül szól, ha mégsem kéne.
  • december 9. // a most épp aktuális időegyenes szerint a Paks ellen búcsúzna a Bozsik. Egy hónappal a tervezett zárás előtt még semmi információ arról, hogy készül-e bármivel a klub a szomorú napra, amikor utoljára lépünk pályára egy legendás stadionban.

Az információ egyelőre nem megerősített, viszont nagyon egybevág azon egyszerű tényekkel, hogy az új stadion körül szinte semmi sem történik, akár a szavak szintjén, pedig szerettük mondani, hogy tavasz; akár az állam oldalán írásban. A közbeszerzési mizériával kapcsolatos cikkeinket itt olvashatjátok, arról pedig, hogy milyen feszített munkával lett 2015-ből most már lassan 2020 az átadás dátuma: itt.

Természetesen a körbekérdezgetés elindult, hátha valahonnan valóban megerősítik, vagy cáfolják a felreppent információt.

Fontos megjegyezni, hogy a jelenlegi Bozsik stadion több ponton sem felel meg az MLSZ 2016 decemberében elfogadott, és a 2017/18-as bajnokságra érvényes Infrastruktúra szabályzatában előírt NB I-es létesítménynek, tehát feltételezhető, hogy már az őszi szezonra is csak ideiglenes engedélyt kapott.

Stadionok az NB I. 2017/18-as kiírásában
klub stadion átadása megjegyzés
Videoton 2018 nyár 2018 január lett volna, de bontani kellett a 11 éves főlelátót
FTC 2014
DVSC 2014
Honvéd ??? 2019 volt a legutóbbi elhangzott ígéret
Diósgyőr 2018 február 2016 novemberében kezdték
Paks 2019 február több ütemben épül
Vasas 2018 nyár 2017 márciusában indult az építkezés
Újpest 2001 és 2016 pályafűtés hiányában NB I-re alkalmatlan
Felcsút 2014
Balmazújváros 2016 az első ütem 2013-ra készült el
Haladás 2017
Mezőkövesd 2016 az első ütem 2013-ra készült el

Félkövérrel azoknak a kluboknak a neve, ahol még egy kapavágás, annyi sem történt.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz Blueskyon, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor Signalon vagy Telegramon keress. ||

51 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] A hétre ígért tájékoztatást Hemibá arról, hogy mit sikerült leegyeztetni az új stadion ügyében, mert ugye egyelőre se kormányhatározat a pénzről, se közbeszerzés, se semmi, miközben állítólag a Hungária körutat már hetekkel ezelőtt lemondtuk. […]

trackback

[…] az egészben, hogy eredetileg 2015-ben kellett volna átadni az új stadiont, ehhez képest a Honvéd ügyeiben jól értesültnek számító blog azt írja, az új közbeszerzés még nem lett kiírva, és a stadionra szánt 5 milliárd sem lett […]

trackback

[…] napja mi is úgy értesültünk egyéb forrásokból, hogy tovább csúszik az új […]

diszbohoc
diszbohoc
7 éve
Czibulyás Dániel Pál

OFF!!! Ez a Stadion-kérdés már hosszabb és bonyolultabb mint egy török / mexikói szappanopera, parádé…Más:

Rájuk fért már egy ilyen program, úgy tűnik Nekem, egész jó hangulatban telt el a TEQBALL-ozás! ;) XD Miért nem látom ezt pl. a honlapon???
Szép napot! CS.A.K.!

Czibulyás Dániel Pál

Ámen! Filip is egyre markánsabb, Kingen pedig egyértelműen látszik, hogy már nagyon szeretne játszani! :) Boti meg az ügyeletes mókamiki. Összegzés képpen: Kicsit úgy éreztem a látottak alapján, mint amikor a tavaszi rajtunk előtt az edzőtáborból küldött videókon láttam Őket! Szóval, egy szó mint száz: Hajrá! ;) XD

Pelso
Pelso
7 éve

biztos elfogultak vagyunk kicsit, de az egész keret magasan a legszerethetőbb társaság az egész nb1ben… itt a legkevesebb zsoldos és valahogy az elmúlt években jól működött a „szűrő” : mentálisan, emberileg jó ki csapat állt össze.
én is várom a tavaszi emelkedést!! CSAK!!

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Pelso

Remény szerint az a tavaszi ébredés mihamarabb eljő… ;) XD

nethool
nethool
7 éve

Lanza pólója nagyon tetszikcomment image

József Lénárt
József Lénárt
7 éve

átadták a hali stadiont,felszabadult mészáros lörinc kapacitása fel fognak gyorsulni az eseményem kell neki a lové

Mészáros Antal

Nem bizony :D

Mészáros Antal

Egyetértek, szögezzük le, hogy egy állami szubvenció és szponzor nélküli csóró csapat megverte az agyonpénzelt Videotont és a többi túlfizetett csapatot és bajnok lett. Hát basszunk velük úgy ki, hogy még azt is visszavesszük, amit csak beígértünk.. Örüljön az öreg halász, hogy az akadémiát megújítottuk magunknak!

Nem is tudom, számított itt valaki többre, vagy jobbra?

Eastbay
Eastbay
7 éve

Még azt a 44 milliót sem fizették ki, amit 2001-ben beígértek a stadionrekonstrukciós programjukban, akkor milyen új stadionra számítunk?

István Szabó
István Szabó
7 éve

Ez körülbelül soha nem következik be, de hasonló dolgokat ki lehet találni. Például a Felcsút olvad be a Honvédba, lehet mondjuk Puskás-Kispest a neve, és a Felcsúti akadémia a Videoton utánpótlás bázisa lesz, aminek is indult.

Csaba Horváth

Előttem kommentelőkhöz hasonlóan engem is nagyon bánt, hogy olyan csapatok, mint Fradi, Vidi, Vasas, Szombathely, Felcsút, Kisvárda, Debrecen, Diósgyőr, Mtk, Budaörs és még sorolhatnám, előttünk járnak stadionépítés ügyében, de ilyenkor mindig a következő dolgokkal szoktam vigasztalni magam:
– ha jővő ilyenkor már túl vagyunk a Bozsik bontásán és elkezdik az új Bozsik építését, akkor pont nem érdekel az eddigi csúszás. Lényeg, hogy hozzánk is elért a stadionépítési láz.
– A fentiekben felsoroltak ugyan új, modern stadiont kaptak, de azok fenntartását a magyar futball finanszírozási változásait követően már aligha fogják hosszútávon fenntartani ezeket a stadionokat, gyanítom 10 éven belül a nagyrészük (pláne a kisebb csapatoké illetve az aránytalanul nagy stadiont kapó) az enyészetnek fog indulni.
– Mindig vannak csapatok, akik valamilyen okból fogva egy időben finanszírozottabbak, mint a többi csapat…nem tudom ki emlékszik a Bányász csapatokra (Komló, Tatabánya, Pécs, Salgótarján). Most már seholsincsenek. Na ez vár az egyértelműen, kizárólag közpénzből dőzsölő, számottevő szurkolói háttérrel nem rendelkező Klubokra is.
– Hemingwaynek építőipari érdekeltsége is van. Szóval remélem ez az épülő stadion szakmai szemmel is felügyelve lesz, nem lesznek benne olyan anomáliák, ami pl. az MTK stadionjánál is lehetett tapasztalni.

thpreg
7 éve
Reply to  Csaba Horváth

„A fentiekben felsoroltak ugyan új, modern stadiont kaptak, de azok fenntartását a magyar futball finanszírozási változásait követően már aligha fogják hosszútávon fenntartani ezeket a stadionokat, gyanítom 10 éven belül a nagyrészük (pláne a kisebb csapatoké illetve az aránytalanul nagy stadiont kapó) az enyészetnek fog indulni.”

Ebben mi a vigasztaló? Hogy kidobtunk pár milliárd adófizetői pénzt az ablakon (illetve néhány vállalkozó zsebébe talicskáztuk), érdemi eredmény nélkül? Ez engem inkább baromira elszomorít és dühít egyszerre.

Nándor Gerstner

egyesk hogy lehetnek ilyen pesszimistak

11-19
11-19
7 éve

óriási, hogy vannak ilyen örök optimisták

Nándor Gerstner

mar megint folyik a sok húlyeseg nnyugi lessz stadion inkabb jarnatok az utan hogy kik akadalyoztak az ujj i ifjusagi footballkomplexum epiteset azt mar 3 evvel elobb el kellett volna kezdeni akko9r mar a stadiununk is epulne
megmondta a hemi hogy akkor kezdik bontani ami9kor kesz az ujj akademia

ez van ez az oka csuszasnak nagyon nehez egyeseknek felfogni

kgyula
7 éve

Úgy látszik, neked nehéz felfogni, hogy nincs meg a pénz a stadionra….

belos
7 éve

Korábban sokszor mondtam, hogy szerintem legyünk türelmesek, de ez már tényleg gáz.

Ha valami racionális oka van a csúszásnak, akkor azt ideje lenne kommunikálni.

veghhanta
7 éve
Reply to  belos

Ha csúszunk, tuti az akadémiával fogják indokolni, ahogy az elmúlt években is mindig azzal takaróztak.
A posztban is linkeltem képeket, nem vagyok építész, de nehezen tudom elképzelni, hogy tavasszal, mondjuk május ott legyenek már az edzések.

belos
7 éve
Reply to  veghhanta

A takarózás valahol jogos, mivel nálunk nem csak a nagy csapat edz a Bozsikban. De ha így is van, akkor mondják ki, hogy tudatosan csúsztatják a stadionépítés megkezdését.

veghhanta
7 éve
Reply to  belos

Mivel közpénzből épül, illendő lenne mindenről azonnal tájékoztatni a közt.

Mészáros Antal
Reply to  veghhanta

Pedig még egy munkaterületre való felvonulás költségeit meg lehetne spórolni, bár az is lehet, hogy valaki simán zsebreteszi és még egyszer kiszámlázza. Piszok jól lehet számlázni, föld kitermelése és elszállítása 1000 köbméter. Föld vétele, szállítása és kirakodása. Közben a megtett út hivatalosan 200 méter., egyébként öt méter, egy billenős teherkocsival egy munkagéppel és 3 munkással milliókat lehet naponta kaszálni, hogy egyik helyről a másikra dobálják a földet.

veghhanta
7 éve

A Pharos’95 építi az akadémiát, és persze ők voltak az egyik pályázó a stadionra is, igaz, nem adtak be érvényes pályázatot.

MB Kecskemét
MB Kecskemét
7 éve
Reply to  veghhanta

Nekem az az érzésem, hogy a stadion projekteket nem engedik holmi Pharos’95 féléknek (Amúgy ők is a „kedvezményezettek” közé tartoznak). Ezért lett eredménytelen az eljárás is szerintem. Az építőipar jelenlegi nb1-es csapatai: záév, market, hunép, whb, magyar építő és strabag, jelenleg eléggé leterheltek. Talán most a Hali stadion végeztével felszabadult a záév egy kicsit, jövőre talán a strabag (vidi). Akkor talán felgyorsulhatnak az események. Addig csak posvány… Thibby fentebbi, Halira vonatkozó információi helytállóak.

MB Kecskemét
MB Kecskemét
7 éve
Reply to  veghhanta

Jogos. De félek még mindig, hogy dobogós helyezésre esélyesnek „kellene” befutni. :D, esetleg még strabag. Kíváncsian várom a fejleményeket, szerintem ekkora pénzforrást nem fognak kihagyni, ahhoz túl nagy ziccer… Főleg, ha a végső ktgvetés eléri a 15Md-ot.

Player
Player
7 éve

A felvonulási költség a volumen második tizedesjegyét se mozdítja meg.
A földmunka is elhanyagolható a szerkezetépítéshez képest, ráadásul minek trükközne valaki olyasmivel ami nyomon követhető és még te is tudod olvasni. Elég ha jó áron elviszi a projektet.

Mészáros Antal
Reply to  Player

Persze, tudom hogy a szerkezetépítés jóval többe kerül, csak elméletben próbáltam rávilágítani, hogy hogyan működnek a dolgok..

photon
photon
7 éve

ez eddig az év címe, gratula! (és sajnos az év pofára esése is! :-()

Tony Soprano
Tony Soprano
7 éve
Reply to  photon

Nem csak szponzor, de még stadion sem.

A69W
A69W
7 éve

Lehet, hogy van akkor olyan „B” terv, hogy a következő szezonban esetleg nem is lesz alkalmas a Bozsik stadion nb1-es mérkőzések rendezésére?

(Kevés lex a LUX mondjuk a világításnál, vagy a stadion fekvése DNY-i helyett DK-i és ez az irányadó UEFA szabályozás nem teszi alkalmassá bajnoki mérkőzések megrendezését)

Mehetünk mondjuk Dunaújvárosba hazai meccsekre……..?

kgyula
7 éve

A legnagyobb probléma, hogy ha ezek a mocskok elveszítik a választásokat, az utánuk következő szemétládák meg leállítanak mindenféle stadionépítést….

Tony Soprano
Tony Soprano
7 éve
Reply to  kgyula

A vasas ezért is kapkodott ennyire. Belementek még a kissebb stadionba is……Ez az akadémia is az örökké valóságig fog épülni. Persze hivatalosan jól állunk, már kb. 5 éve……

ius
ius
7 éve
Reply to  Tony Soprano

Nel vagyok építész, de a képek alapján simán befejezhetö tavaszra.
Mondjuk az gyanús, hogy miért nincs pontos átadási dátum közölve, pedig a szerzödésben biztos meg volt jelölve. Persze az pót- túlmunka tételekre hivatkozással módosítható.

veghhanta
7 éve
Reply to  ius

Nem is az épületek, hanem a pályák hiányoztak nekem. Azokat hogyan lehet télen befüvesíteni?

áfonya bácsi
áfonya bácsi
7 éve
Reply to  kgyula

Irigylem az optimizmusodat. :)

Pelso
Pelso
7 éve
Reply to  áfonya bácsi

hogy a mocskok és a szemétládák közül ki lesz a győztes…? :)
hát ez a magyar optimizmus :D
( de kb. helyesen foglalta össze Gyula :/ )

áfonya bácsi
áfonya bácsi
7 éve
Reply to  Pelso

Valamiféle optimizmus mégiscsak van a gondolatban, mert ha azt feltételezzük, hogy a mocskok elvesztenek egy választást valakikkel szemben, akkor az nem a mostani ellenzék bármelyik csoportja lesz, szóval még akár kevésbé szemlétládák is kerülhetnek hatalomra. Mondjuk minden bizonnyal leghamarabb 9-13 év múlva, szóval addig azért ne álljunk féllábon. :)

István Hereb
István Hereb
7 éve
Reply to  kgyula

Hát, ennek kisebb az esélye momentán, mint hogy Te meg én holnap felvesszük a melósruhát, és felhúzzuk az új Bozsik-stadiont.

Döme Sanya
Döme Sanya
7 éve
Reply to  kgyula

Gondolod elvesztik? Látsz te itt bárkit is?

A69W
A69W
7 éve
Reply to  Döme Sanya

Bokros Lali kispesti:) Ha a MOMA betuningolja magát még odaérhet :) aztán jöhet a dinamit a stadionra.

Döme Sanya
Döme Sanya
7 éve
Reply to  A69W

Igazad van a MONAnak és a Liberálisoknak van esélyük akár duplájára növelni a szavazóikat.
Egy jól sikerült gyermekházassággal, 100-ról akár 200-ra növelni. Bár, szerintem még ez is kevéske. Fidesz bebetonozva. Közpénzből megvéve 1 millió nyugdíjas, 400 ezer irokéz, meg, 500 ezer határon túlit. 250 ezer kisgyermekes,100 ezren vannak ők meg a család. 500 ezer meg arra szavaz amit elhitetnek vele a köztv-ben. Ráadásul az átlag, a liberoszocik után ma sokkal könnyebben él. A jobbikból meg hazugságokkal botránypártot kreáltak.
Ez a recept bombabiztos. És akkor még nem beszéltem a baloldali és liberális ellenzékről, melynek viselkedése a legjobb fideszes kampány. Úgy hogy jövőre is kérni fognak egy kávét.

SZabó Tibor
SZabó Tibor
7 éve
Reply to  kgyula

Ha akarják se tudják elveszteni a választást,hála Istennek !

kgyula
7 éve
Reply to  SZabó Tibor

Már ott tartunk, hogy egykori szdsz–es politikusok mondják, hogy aki meneszteni akarja ezeket, az szavazzon a Jobbikra, mert csak úgy van esély…

Player
Player
7 éve
Reply to  kgyula

Ha nem ők nyernek, akkor stadionok helyett lélegeztető gépeket fognak venni az újak.

Döme Sanya
Döme Sanya
7 éve

Addig amíg Hemi nem „akarja átadni” valamelyik „fontos embernek” addig húzni halasztani fogják.

bosza
bosza
7 éve

Ez felháborító, és egyben szégyenteljes…!
Amikor a mi stadionunkat beharangozták több olyan stadion képbe se volt, ami jelenleg már épül, vagy éppen felépült. Észre kellene venni, hogy itt valami nagyon nincs rendben.
Nem tudom, hogy milyen biztosítokot lehetne kérni arra, hogy itt tényleg lesz új stadion, de valamit tenni kellene!
Elég ebből a dumából, hogy mi nem is akarunk stadiont addig, amíg az Akadémia el nem készül…

trackback

[…] április 27. // a Honvéd bejelenti, hogy a 2018-as naptári évben a Hidegkuti stadionban rendezi a hazai mérkőzéseit. május 25. // bejelentik, hogy a bajnoki döntő napján kezdik árusítani a  2017/18-as bajnokságra érvényes bérleteket. A csavar a dologban annyi, hogy csak az őszre, “mivel a 2018-as évben a Hidegkuti Nándor Stadionba…Magyarország egyetlen új stadion nélküli bajnokcsapata […]