Mastodon

Nem a csapatoddal van a baj, hanem a hozzáállásoddal!

Tanácsok a szezonra egy profi kiesőjelölttől

Ádika vendégposztja a Honvéd-Diósgyőr elé.

Drága honvédos feleim, sőt, talán sokatokat nevezhetem a barátomnak is!

Rendhagyó szezont élünk meg, de ti több szempontból is: mi miskolciak csak annyi furcsát észlelünk, hogy nem tudunk kimenni a meccsekre, nektek viszont egészen szokatlan módon azzal is szembesülnötök kell, hogy kedvenc csapatotok kieső helyen áll az ősz vége felé. Egy csapat persze mögöttetek van, és épp a Diósgyőr az, viszont veletek szemben nekünk az idei egy teljesen átlagos szezon.

Mivel Hanta sok remek élményt adott nekem (igaz, a nagyrészükre nem emlékszem), itt az ideje valamit nekem is visszaadnom ebből, ugyanis jól láthatóan nem csak a Kispest nem tudja kezelni ezt a helyzetet, de a szurkolói sem. Pedig egy kis odafigyeléssel, higgyétek el, nagyon könnyen együtt lehet élni azzal, hogy a csapatotok szégyent hoz rátok, sőt! Egy idő után, ha jól csináljátok, már nem is szégyen lesz, hanem átalakul valami olyan típusú büszkeséggé, amit a vigyorogva az egyesért vizsgára érkező diákok szoktak érezni.

Úgyhogy itt vannak az én csokorba szedett életvezetési tanácsaim nektek, Miskolcról, a szokásosnál is kiélezettebb* szuperrangadónk előtt, amivel talán jobban meg tudjátok élni ezt a szezont!

*_ Ádinak sajnos igaza van: 2020 két leggyengébb csapata játszik egymás ellen. Fokozni talán csak úgy lehetne, hogy ha a harmadik leggyengébb otthonában, a Megyerin rendeznék a meccset.

1. Ismételgesd a tuti győzelmet, de egy percig se vedd komolyan!

Hantával való beszélgetéseink nagyban tartalmaznak fikciókat. Ő is elmondja, hány pontot kell még szerezni, és én is, hogy hány forduló után érhet oda végre a dobogóra a DVTK. De egy idő után rájöttem, hogy ő ezt komolyan gondolja! Nyilván azért, mert volt már olyan időszak, amikor bejött neki, de ez teljes tévút: csak a kedved fogja elrontani egy túl nagy csalódás.

2. Gyorsan felejtsd el, milyen taktikát szoktatok játszani!

A taktika a győztesek hülyesége, 4-4-2, meg 5-4-3, meg 6-6-6 (SÁTÁN), ezek csak számok. Vesztes szurkolóként épp elég, ha tudod, kitől van esélyed talán gólt látni, ezt a nevet kell sokat ismételgetni a kocsmában is, mint potenciális megváltót. Ez se fog bejönni, de legalább nem kell túl sokat erőlködni az illúzió fenntartásáért, hogy érdekel, ami a pályán történik.

3. Ne szezonokban gondolkozz!

Az egy-egy szezonban elért tragikus eredmény elszomorít, de ha megpróbálsz valamiféle kontinuitást felfedezni egyes időszakok között akár már előre is, sokkal jobb lesz a hangulatod: az, ha összesen két játékosotok bír egyeneset belerúgni a labdába, nem egy megalázóan rossz szezont jelent, hanem azt, hogy jövőre már csak kilencet kell szerezni egy erős kezdőhöz! Arra természetesen ne is gondolj, hogy úgyis érkezik a Felcsút, vagy Pintér Attila, és gyorsan elviszi azt a két játékost is.

Kedvenc stockfotónk!
4. Érj rá mindenre!

Annyi mindent lehet csinálni a stadionban meccs helyett. Beszélgetések a büfében, pisikard a vécében, mutogatás a vendégszektornak: tényleg csak a képzeleted szab határt! Nem kell különösebben aggódni, az esetek nagyrészében semmiről sem fogsz lemaradni, ha nem érdekelnek a pályán zajló dolgok. Emiatt nem fontos egyébként időre sem meccsre menni: még egy győztes csapat meccsénél is jobb szokott lenni a felvezető piálás, nem, hogy egy vesztesénél.

5. Fogd fel kihívásként!

Győztes csapatnak minden hülye tud szurkolni, elbaszni sok pénzt és időt a meccseire, de ugyanezt vesztessel csak az igazi művészek képesek megtenni! A rossz csapatnak szurkolás megerősíti a jellemet, márpedig ki ne akarna erősjellemű futballszurkoló lenni?

6. Rúgj be nagyon!

Itt nincs mit magyarázni, és ezzel el is érkeztünk a legfontosabb napirendi ponthoz: két jó passzt sem látni a csapatodtól? Tromfolj rá azzal, hogy úgysem látnád! A védőtök olyan lassú, hogy egy játókeretes néni is körbefutja? Lepd meg őt azzal, hogy így sem tudod követni szemmel! Az élet legtöbb területéhez nem árt részegnek lenni, de a rosszcsapat-szurkolás alapvető része, hogy a meccseket valamiféle tisztítókúraként fogod fel, ami akkor lesz teljes, amikor már habosabbat pisálsz, mint amilyen a söröd volt.

7. Egy percig se gondolj a valóságra!

Könnyen elmehet a kedved ettől az egész meccs dologtól, ha a szikár valóságot látod: rossz foci, hideg is van, ha épp ki lehet menni, a minőségéhez képest túlárazott sör, ráadásul egy csomó olyan figura körülötted, akikkel a meccsen kívül valószínűleg semmilyen formában nem vállalnál közösséget. Na, ezeket a dolgokat nem szabad átgondolni! Helyette sörözés a haverokkal, okoskodás, és a győzelem mostmárténylegkiszurkolása van, amire igazán nagy szüksége van az embernek heti egy-két alkalommal!

8. Amúgy nincs nagy változás

Ha a szezon legvégéig táncoltok kötélen a kiesőzóna környékén, az legalább olyan izgalmas, mintha valami komoly eredményért mennétek. Tehát megvan az adrenalin, egy esetleges győzelem pedig még többet ér. De van kifejezetten jó oldala is: szabad a nyarad, alapíthatsz családot, és nem kell senkinek sem elmagyarázni otthon, miért Koszovóba szervezted az idei vakációdat Olaszország helyett. 

Jó szórakozást az idei szezonhoz!

címlapkép: Myriams-Fotos/Pixabay

81 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
trackback

[…] (Miskolcról) hivatkoztuk eleget, vendégposztja is jelent meg […]

trackback

[…] szakirodalomnak ajánljuk diósgyőri barátunk, Ádipapa alig kétéves, azonban még mindig aktuális írását innen, a […]

Csaba Horváth

Szerintem nem olyan tragikus a helyzet…9 pontot csak a covid miatt vesztettünk. Én úgy gondolom, ha jön olyan edző (vagy éppen Pisont ugorja meg ezt), aki fejbe rendet tud tenni a srácokban, akkor ezzel az állománnyal nem jelenthet gondolt a bennmaradás. Egyszerűen képtelen vagyok elképzelni, hogy kiessünk.

RW
RW
4 éve

Back to 1997

Csaba Horváth
Reply to  RW

Az durva volt….a tavaszi 7 meccses bukó Supkával, a kupadöntős alázással a Loki részéről…brrr de szar volt :(

Csaba Horváth
Reply to  Csaba Horváth

Ja tényleg! :D De az se volt nagy élmény :(

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Csaba Horváth

Az meg 2008 volt! ;)

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  RW

Krémer-Komora éra???!!!??? Ne is mondd…pffff…!!! :(

Andreas Mikitovics
Andreas Mikitovics
4 éve

Gazdag honlapon megjelent nyilatkozatát olvasva: „Nagyon fontos mérkőzés következik, ezzel mindenki tisztában van – kezdte középpályásunk. – Ugyanúgy készültünk, mint a többi meccsre…”
nem kicsit kezdek aggódni a mai meccs miatt.
Bakker minden mérkőzés fontos sőt élet – halál!!!
Ha ugyanúgy készültek mint eddig, akkor felesleges is nagy változást várni a csapat játékákától.
Jobb ha mindenki előkészíti a „gyógyszeres” üvegeit és úgy ül le a TV elé kb 17:45-kor…?
Közben még rendelhet a webshopbból szaloncukrot is…❤️??

Blaser Ferenc
4 éve

„Pisont: Bennem még él a klubhűség, a Honvéd a csapatom
(…) A korábbi kispesti kedvenc legalább hét pontot remél a csapatától az év végi hajrában”
https://magyarnemzet.hu/sport/pisont-bennem-meg-el-a-klubhuseg-a-honved-a-csapatom-9108776/

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Blaser Ferenc

Ámen!!!

Kertész Péter
Kertész Péter
4 éve

Ádika, te minden reményvesztett szurkolók Schobert Norbija, jó olvasmányélménnyel bólintottál be közénk, köszönjük :)
Bajban ismerszik meg a jó barát, aki készséggel ápdételi a csüggedt lelkeket.
Ha ellenfél lelkéről van szó, akkor is. Ez az igazi nagyság! :)

Laszka
4 éve

No, felmodott/kirugtak mar Urbanyi(t)?

Laszka
4 éve
Reply to  Laszka

es olvassa a blogot? :)

Kertész Péter
Kertész Péter
4 éve
Reply to  Laszka

Azurák szemlézi neki :)

Szabolcs Szilágyi
Szabolcs Szilágyi
4 éve

Úgy tűnik a Dióknál is beköszön a NER. Csiripelik a madarak, hogy Leisztinger eladja a klubbot és a Hell beszáll főszponzornak, míg a tulaj Mészárós lesz egy borászaton keresztül.
http://www.amigeleken.hu/hirek/talajdonosvaltas-a-dvtk-nal-2020-12-15?fbclid=IwAR0V7Fqxu3ocDR_YvKKRcCUAMyjABOUBaXG7cf3OOiBsoYPpJkM1X_KHO-M

Gergő Tarczi
4 éve

Akkor lesz ott Della rendesen. Ha a Hell komolyan is veszi, akkor épülhet a magyar Salzburg. Nem is értem, a Hell eddig miért is nem szállt be, elvégre a gyár ott van valahol Borsodban. Bár pár éve olvastam egy interjút a tulajjal, hogy ő extrém sportok rajongója ezért azokat támogatja. Igaz a magyar foci elég extrém! XD

Gergő Tarczi
4 éve
Reply to  Gergő Tarczi

Kedves külügyminiszterünk hozzánk is rendelhetne egy tőkeerős szponzort.

veghhanta
4 éve
Reply to  Gergő Tarczi

Nálam már így is a határait feszegeti a klub, és a könnyed beolvadása a magyar foci meghatározottságaiba. Azonban, ha kiderülne, hogy az egyik miniszter szponzort irányít a klubhoz, mint a legfényesebb Rákosi-érában, akkor részemről egy utolsó cikk megírása után felfüggesztésre kerülne ez az egész Kispest és Honvéd. Egyszerűen onnantól semmi értelme sincs. Már eddig is bőven átléptünk több olyan határt, amire minden normális helyzetben azt kellene mondanom, hogy elég volt, azonban a nyílt hatalmi utasítás már tényleg az utolsó csepp lenne.

Kurvára nem szeretném, hogy újra kézivezérléssel államosítanák a klubomat, na. (Még ennél is jobban. Egyelőre úgy tűnik tényleg kb. a legnevetségesebb NER-bandát sikerült leküldeni hozzánk, és ha nem lennénk ennyire szánalmasan szarok, akkor vígan röhögnék az egészen.)

RW
RW
4 éve
Reply to  veghhanta

Már most fel kellett volna függesztened, de nem tetted. Én sem függesztettem fel, csak egyre kevésbé érdekel – de semmi sem tart örökké, lesz még jó időszakunk. A válogatottnál is jött a sok sötét év után a semmiből Dárdai, most meg a szangvinikus kopasz, pedig 2010-ben, Koeman kirúgásakor kb fel akartam függeszteni minden válogatottasdit.
Anno pont te oltottál szét a Gurigában, hogy nem lehet kiszállni, mert azzal hagyod, hogy ők győzzenek és elvegyék a kedvenc hobbid. Ez ellen akkor ágáltam, most már elfogadom. Addig meg vegetálunk ezzel a mű-Kispesttel.

bendeguz_1909
bendeguz_1909
4 éve
Reply to  RW

Ismét felhivom a figyelmeteket, amit mintha szándékosan és sorozatosan figyelmen kivül hagynátok, hogy a „mü-Kispest” és a „mü-bajnokság” sok tekintetben az európai labdarúgás mesterséges átszervezése és a topcsapatok ugyancsak mesterséges (mondhatni: mü) kiemelése miatt is történik. Konkrétabban: Kényszer.

Tekintettel arra, hogy jövőre már EL-be sem mehetünk majd, ami még kevesebb pénzt fog jelenteni a keleti-európai foci és még több pénzt a topcsapatok számára, ezért a magyar focira is egyre nagyobb nyomás helyeződik, hogy 1-2 csapatot emeljen ki.
(A többit financiálisan és piaci alapon viszont nem lehet fenntartani – ezt csak a balgatag Hemingway nem értette meg 2006 környékén.)

Úgyhogy erre nem reagálnotok, ezt figyelmen kivül hagynotok: Álszentség és nemcsak politikailag, hanem valójában ideológiailag (!!) is elfogult állásfoglalás.

RW
RW
4 éve
Reply to  bendeguz_1909

Engeded, hogy ez ne tetsszen? Amúgy miért „kell” kitermelni a magyar focinak erre két élcsapatot? Nekem ne termeljenek, nekem jó volt az előtte lévő f*s is, akkor legalább volt valami természetes verseny a sok f*s között. Nyilván a legjobb az lenne, ha a magyar foci magától termelne ki sok-sok élcsapatot, de ez a felülről mérnökösködés teljesen elveszi az egésznek az izgalmát. Nyilván sokan még lekussoltatnak engem vagy Fantát meg azt a pár olvasót aki ezt hangoztatni meri, mert ezzel elrontjuk azt a boldog tudatot másokban, hogy minden kurva jó, és hogy a szar, nihil Hemy után ez igazából ugyanaz, csak díszcsomagban, stadionnal, hazahozott kedvencekkel. Szar az egész rendszer. És az a legszebb, hogyha a magyar focit a másik törzs vezetné, és azt szidnám, nem a NER czukrokat, akkor most a vállán cipelne a szurkolótábor háromnegyede, hogy milyen fasza szabadságharcos gyerek vagyok, pedig ugyanaz lennék, mint ami most vagyok. Rendszerprobléma van? Rá mered irányítani a figyelmet? Akkor nekünk is olyan ecetmanussá kéne válni mint te vagy, áh, ez faszság, inkább mondjuk azt, hogy RW politizál, elfogult, és akkor már nincs is problem :) Király, megoldottuk. Hasitasitól jöhet a csók a homlokra.

bendeguz_1909
bendeguz_1909
4 éve
Reply to  RW

Már ne haragudj, de hány – meg – hány alkalommal kritizáltam itt a blogon a hazai focirendszert és a korrupciót? Szerintem többször, mint ti ketten együttvéve.
Tudod, az én világképemet nem a „köcsög diktátor Orbán – mocskos gyurcsányista liberálisok” Bermuda-kétszög képezi.

Nálatok a probléma az, hogy totál egyoldalúan csináljátok, Hasitasi ellentétpárjaként (mégha intellektuálisabb formában is nála).

Az pedig nem tudom, hogy miért volt jó, a 2010 előtti foci gyakorlatilag megszünt Magyarországon. Olvass vissza 2010 előtti nyilatkozatokat, hogy patkány futkorászott a Bozsikban, hogy a Honvéd, az Újpest, a Videoton, a Diósgyőr, a Győr lényegében megszünt és a Fradi is gyanús körülmények között maradt fent.

Olvassatok már vissza újságokat az 1940-es évek végéről, hogy akkor is már az államositás valójában nem(csak) politika, hanem sok tekintetben azért történt, mert nem tartották fent a vállalatok a focicsapatokat.

Azért az nem az orbánék hibája, hogy a magyarok inkább nézik a szinvonalas nyugati mintáju reality-showkat a tévében és a meccsekkel járó közösségi élmény helyett a plázákban bandáznak és veszik a huszonnyolcadik kamu minőségü felesleges cuccokat.

Na, a hétre kilőttem a két kommentemet, úgyhogy szevasztok

Pelso
4 éve
Reply to  RW

szerintem durván mellémentél… és kibaszottul nem cipelne most senki a vállán bárkit szidnál vagy fényeznél, mert nem olyan a helyzet.
én csak annyit jegyeztem meg fentebb és részben bendeguz is, hogy ha kicsit távolabb nézel és nem 1 elefántcsonttoronyból, eltartott kis újjal fikázod, ami itt van, akkor azt látod, hogy a qrva a politika és qrva pénz mozgatja a sportot és az egész világot. :/
ettől még neked is igazad van, ha behánysz tőle, de bendeguznak is, aki nagyjából azt írja amit Te is, csak nagyobb perspektívából…ennyi, nem minden fekete vagy fehér.

trágártábornok
trágártábornok
4 éve
Reply to  Pelso

hamis realizmus, a képzelőerő fájdalmas hiánya, ha szerinted nem lehet máshogy sikeresen klubot üzemeltetni, csak így, ahogy ebben az országban történik. de ezt amúgy már annyiszor lerágtuk itt a blogon, hogy nincs értelme megint más – nem nyugati – országokkal példálózni. csak így lehet, ahogy itt van, ez a realitás, a legjobb lenne, ha megvenné az egész országot egy sejk vagy az amazon!

papparam
papparam
4 éve
Reply to  RW

!!!

veghhanta
4 éve
Reply to  RW

Nyugi. Én a blogra gondoltam legfeljebb. Ha átlépnek egy határt (fogalmam sincs egyelőre hogyan és mikor), akkor ezt a felületet részemről felfüggesztem, és egy másikon, más stílusban folytatom az átmeneti időben. Tudod, szamizdat, alábukni és kibekkelni, satöbbi.

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  veghhanta

Korzó Szamizdat! ;) XD

Pelso
4 éve
Reply to  veghhanta

Ismét nem értelek…Van 1 kézivezérlés-mérőd vagy hogy csinálod? :)
A stadion még elmegy?
Akkor 1 szopnzor nem vagy méretfüggő ?
és hogy akarnád felvenni a versenyt a ratyival ?
Van 1 rossz hírem…a kibaxott pénz határoz mindent ebben a világban a gazdaságban és a sportban.
Lehet ábrándozni a tiszta közegről, de nagyon más a realitás itthon és nyugaton is.
Persze számon lehet kérni a magyar társadalmon (a politikán kell is!!) a fejlődési torzulásokat, de 40 év szovjet uralom után azt várni, hogy majd minden úgy megy, mint ha csak csipkerózsika szusszant volna egyet és nem történt közben semmi, az kicsivel több, mint naivitás.

Carpethy
4 éve
Reply to  Pelso

Érdekes érzés lehet fociszurkernek lenni megrögzött liberálisként/baloskén, ebben a kormány által támogatott év(tized)ekben.
Kapunk stadiont, de inkább fanyalgunk? Nincs is szponzorunk, de ha lenne akkor előre fújolunk? Áááá…

Támogatják a fradit vagy a dvtk-t, esetleg a ceglédi vizimentők FC-t? Leszarom.
Jut ide is, és ennek örülök.

Nem neked írom személy szerint, csak ide.

Szakáll
4 éve
Reply to  Carpethy

„Kapunk stadiont” ???

National Hiphop
National Hiphop
4 éve
Reply to  Carpethy

Mondok én neked valamit ebből az irányból: szerintem az a hazafi, aki lehetősége szerint szót emel az önkény és a szabad rablás, Mészáros országa ellen.Ennyi, nincs több finomkodás, egyrészt-másrészt, „jajj hát nem is olyan rosszak ezek, mer adnak nekünk is”.

„Kapunk stadiont”, ja… Magyar Ugar 4EVA.

veghhanta
4 éve
Reply to  Pelso

Jó, de akkor minek váltottunk rendszert? Hogy más színben csináljuk ugyanazt, hogy újra minisztériumi csapatok fosszák ki egymást, és versenyezzenek az NB I-ben? Ennek így semmi értelme.
Nekem aztán kurva mindegy, hogy a Hős Vietnám mellett vonulunk fel, vagy Oroszország mellett (utóbbi a jelenidő, csak hogy ne legyen félreértés, hiszen még a szovjetek is visszajöttek közben); hogy kinek kell felállva tapsikolni, különben a bögyébe kerülsz, és valamit ellehetetlenít a környezetedben. Nekem aztán tényleg az is mindegy, hogy ki államosít és micsodát, csak annyit kérek, hogy legalább ne játsszuk el színjátékként, hogy a fekete az fehér, a fent az lent, és így tovább.
Majd jegyzek megint Békekölcsönt a háborúra.
Nincs ebben semmi bal, jobb, egyéb, egyszerűen csak a szánalmas sajnálkozás, hogy egy miniszter színe elé járulva kellene koldulni, hogy legyen valami. Tényleg ezt tartanánk normális világnak?

Pelso
4 éve
Reply to  veghhanta

Jó, de akkor minek váltottunk rendszert?
le kell lombozzalak… a válasz ua. a pénz miatt. :/
azért váltottunk rendszert, hogy az elit elvtársaknak még jobb legyen 1 másik rendszerben is. tudtad,
hogy nemzetközi szervezet kalkulációja alapján 1980(!) tól számolva 242 milliárd dollár ment ki tőlünk offshore cégekbe ?
hogy 1972től már voltak offshore cégek magyar résztulajdonnal ?
hogy pl. Usa csinált 1 Irán embargót a 70es években, miközben rajtunk keresztül vett iráni olajat? :)
hogy a magyar elvtársak vmiért olcsóbban adták nekik, mint amennyiért vették!?
stb…stb…
https://youtu.be/d3U4tAa3olk?t=850

nagyondühös
4 éve
Reply to  Pelso

Most azt akarjátok eljátszani, hogy a kis halnak kellene megfélemlítenie a cápákat? Tetszettek volna az elődeinknek jobban, okosabban, ügyesebben, politikusabban, …stb. tevékenykedni, országot irányítani, nem belemenni, elveszteni az első vh.-t és akkor nem kis halként úszkálhatnánk, hanem úgy kis-közepesként.

veghhanta
4 éve
Reply to  Pelso

Nem, de ez a sztori speciel érdekelne. Van valami értelmes forrás róla? Pl. egy történelemtudományi folyóiratban megjelent cikk, egy diploma/doktori munka, vagy netán egy könyv? A magyar társasági jog fejlődése egy amúgy elég érdekes téma (l. pl.: http://acta.bibl.u-szeged.hu/7065/1/juridpol_058_409-434.pdf), ezért is lennék kíváncsi erre az offshore dologra, valamint arra a megoldásra, ahogy az olaj átfolyt az országon (legalább papíron), ha valóban történt ilyen.
Devizát nyilván próbált szerezni a rezsim, mert a forint kint kevesebbet ért, mint a papír, amire nyomtatták, és ehhez minden eszközt megragadott. Erről az olajosról viszont tényleg nem hallottam. Ahogy a 242 milliárd dollár dollár kivitele 40 év alatt csak offshore megoldásokkal is soknak tűnik nekem. 1990-ben, a rendszerváltás idején bruttó 20 milliárd dollár körül állt a magyar államadósság, majd 1995 környékére jutottunk el odáig, hogy napokra voltunk az államcsődtől. Ha Magyarországon csak az offshore cégek tőkekivitele ekkora mértékű lett volna, akkor hogyan keletkezett ekkora adósság, hogyan lett majdnem államcsőd, és mi a fene termeli meg ezt a hatalmas tőkét, ha nem látszik egyetlen statisztikában sem?

Pelso
4 éve
Reply to  veghhanta

ahogy a történész csaj beszél róla, most dolgozzák fel a megmaradt adatokat, én egyelőre nem találkoztam máshol ezzel.
ami a dokumentumokat illeti, sajnos volt idejük égetni a rendszerváltás előtt…
(és ez volt az „ügynök” listával is, ott is sok minden égett el majd érdekes módon mindenki a 3/3as szintről beszélt, nem a vezetőkről, megrendelőkről.)
de pl. az amcsi tempó most is ua., ha megfigyeled, vagy még pofátlanabb: miközben orosz bojkottot követeltek európától, ők tovább tolják a bizniszt a szovjettel. :)
ami a számokat illet: óriási szégyen és tragédia, hogy nem készült 1 vagyonleltár a rendszerváltásnál.
persze, ha készült volna, akkor nem lehetett volna a zavarosban halászni, majd 1mást zsarolva tovább lopni.

veghhanta
4 éve
Reply to  Pelso

Értem. Tehát nincs rá semmiféle bizonyíték. Akkor mit is fogadunk el tényként, ha még csak most dolgozzák fel? Amúgy semmilyen projektet nem találok (pedig tegnap óta keresem, és ez nyilvános adat, hiszen 99%-ban pályázati pénzekből dolgoznak a történészek) a témában, szóval jó lenne tudni, hogy ki és milyen intézetben, pontosan mit is dolgoz fel, ha már annak a nem tudni minek az ennyire korai szakaszában ilyen bátran mer nyilatkozni.
Eddig ez egy vicc, esetleg egy újabb konteó, és nem több (semmiképp sem tény), már ne haragudj, hiszen nulla, azaz 0 tudományos érvényesség van mögötte.

Pelso
4 éve
Reply to  veghhanta

Tehát amíg nem készül el a könyv a konkrét cég adatokkal, addig konteo?
Vagy amíg az akadémia vagy brit tudósok meg nem erősítik? :)
Szerencsére azért egyre többen látják feldolgozott és publikált kutatások nélkül is, hogy a politika és a tőke egy szegmense/hálózata lerabolja a világot és ezt az országot is.
Ezt tette már a kádár korszak második felében is és a rendszerváltással ez csak felerősödött.
Némelyik rezsim visszatol vmennyit a sportba, egészségügybe, kultúrába stb. némelyik kevesebbet.
Orbánék azt csinálják „kicsiben”, amit a nemzetközi tőke nagyban.
Nagyjából ezt írja Schiffer is a cikkben, amit trágártábornok megosztott fentebb :
„Orbán Viktor számára 2002-es veresége legfontosabb konklúziója úgy fogalmazódott meg: mélyállamot kell építeni a külföldi hálózatokkal összefonódott posztkommunista mélyállam ellenében. Ez zajlik.
Orbán tehát nem magát a mélyállam-jelenséget akarta felszámolni: egyedül az erőben, vagyis a saját kezében összpontosuló erőben bízik. A nómenklatúra hajdani tőke-konvertálására a NER-lovagok vagyonfelhalmozása, a posztkommunista mélyállamra az ellen-mélyállam az orbáni válasz.”

Vszínű szerinted ez is konteo és 0 tudományos érvényesség van mögötte.
Persze a valóság akkor is képes állcsúcson vágni, ha sokáig konteónak hiszed.

trágártábornok
trágártábornok
4 éve
Reply to  Pelso

na, akkor olvass egy kis schifut: https://24.hu/belfold/2020/12/15/schiffer-andras-alaptorveny-ner-melyallam/?fbclid=IwAR3bPLXSIow2oetMjm-4FYqZWZWFQEi4EHYK3tKfPbul8Xk4Quh4P0S6ru4

ha jól emlékszem a múltkor fejtegetted, hogy szereted a szerzőt, érdemes volna ezt a műsort párhuzamba állítanod az esszéjével. avagy hogyan termelte ki strukturálisan ugyanazt a mélyállami rendszert 2010 után a fideszke, amelyik a ’80-as években a műsorban elemzett és hasonló ügyletekben váltotta vagyonra a politikai befolyását, és amelyik a rendszerváltást ellopta. a foci szempontjából is érdekes, hisz ezek a deep state szereplők a tulajdonosai a magyar kluboknak.

Pelso
4 éve

köszi, megnézem!

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  veghhanta

Komoly a vita! :)

nagyondühös
4 éve
Reply to  Pelso

Kicsit elfelejted, hogy a negyven év orosz uralom előtt volt sok száz nem orosz uralom, és azóta meg már eltelt harminc év!!! Harminc év az kb. másfél generáció ám!!!!! Nem kellene úgy csinálnod (senki másnak sem), mintha nem lenne részed, felelősséged ebben a harminc évben.

nagyondühös
4 éve
Reply to  veghhanta

Lehet annál jobban államosítani (NER-esíteni) egy klubot, mint hogy új tulajdonost vezényelnek oda?

Döme Sanya
4 éve
Reply to  veghhanta

Tegyük össze a kezünket, hogy nem a eresztény Józsi a tulajdonosunk. Ma már politikáról, politikusról beszélni értelmezhetetlen. Ezeket egész másképp neveznék egy jobb világban.

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Döme Sanya

Talált, Süllyedt!!!

papparam
papparam
4 éve
Reply to  veghhanta

Szerintem naív vagy.

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Gergő Tarczi

„…Jó Nekünk a Szegénység…” :) XD

bataati
4 éve
Reply to  Gergő Tarczi

De hamar rájöttek, hogy egy Metalcommal nem kelhetnek versenyre…
Egyébként biztos vagyok benne, hogy Barabásék csak olyan módon fognak focicsapatot szponzorálni, ha a Hell márkanév benne lesz a csapat nevében, a Hell logó pedig a címerben. Ezt itt nem hinném hogy sikerült volna letolni a szurkolók torkán, Miskolcon esélyesebb.

KareszB
KareszB
4 éve
Reply to  Gergő Tarczi

Rövid Hell történelem: Szikszón van a gyár, Miskolctól kb 10-15 kilométerre. De valamiért nagyon nem csípik egymást a DVTK-val. Lehet, hogy a szálloda bizniszben akasztották össze a bajuszt Leisztingerrel (Avalon Park, stb.), vagy nem tudom mi az oka, de látványosan kerülik a támogatást. Anno, a Hell elég szép lóvéval tolta a miskolci hokicsapatot egészen addig, míg nem einstandolta a klubot a Diósgyőr a központosítás nevében. Aztán úgy volt, hogy a stadion névadója lesz a cég, állítólag a székek színe is azért lett olyan, amilyen. Végül nem lett belőle semmi. Most meg szeretnének beszállni főszponzornak, de csak tulajdonosváltás után… :)

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  KareszB

Azt is csiripelték Nálunk, hoogy Hozzánk jöttek volna…hmmm! :/

prison miki
4 éve
Reply to  Gergő Tarczi

nem hiszem, hogy reális a magyar futballközegben, főleg ha Mészáros is benne van, Salzburgról beszélni. A Felcsút is magyar Salzburg lehetne már a lehetőségeik alapján. Ugyanazt várom, mint bármelyik NER csapatnál, a Hell csak belerak valamennyi pénzt, hogy ne járjanak úgy, mint mondjuk Bige.

Béla Bá
4 éve
Reply to  prison miki

Szerintem csak az eneriga ital miatt írta ezt nem a miatt hogy normális csapat lesz a Diókból.

Czibulyás Dániel Pál

Egészségükre!!!

Czibulyás Dániel Pál

Nekem nem tetszik ez a „puncsolás”, úgyhogy Én meg ezt tanácsolom (küldöm) Nektek, „Dióknak” KIS-PESTI emlékeztetőül:
CS.A.K. Kispestieknek érdekességek :),
dióknak tanulság (lehetne), de hát ők mán’ a vidék fradilya… :(.

AD. 1.: A KISPESTI FUTBALL HÁZBAN megtekinthető az a 3. Félidő, aminek címlapján jól láthatóan és kivehetően szerepelek, egész pontosan ESKÁ’ pont egy behúzott RED GLADIATORS sálat éget, szerény személyem mögötte jobbra 17 évesen tolja az ipart vörös-fekete FERRARIS satyiban, UMBRO pulcsiban! ;( XD…köszönhetően Kardos Zoliéknak, meg Gyenes Róbertéknek a kiváló teleobjektíves kamerákért, és a megjelenésért!!!
AD. 2.: A videón 2:07 környékén vehető ki a nagy RED BOYS drapitól balra két kis méretű zászló, nos min2 az Én „Termékem//Kincsem”…A RED ZONE drapi (itt már 2 éves volt) Felül Fekete Sávban Fehér betűkkel 19KISPEST09, Középen Vörös RED ZONE felirat középen egy KELTA kereszttel, alul vörös betűkkel fehér alapon 19ULTRAS91, és itt debütált a zsírúj ‘REDS’ drapim (Drága Dédim sárga zsákvászon-lepedőjén (alapon) – Ala GUARDIA után szabadon – festett fekete kereszt osztja a teret 4 egységre, benne bal felsőtől-jobb alsóig vörös ‘RED BOYS’ stílusú R.E.D.S. betűk
AD. 3.: A Derby előtt, után egyébként ott voltam, Minden „helyszínen”: Előtte 42-es zlónya-Határ út, YARD söröző-Berzsenyi sarok, Sorompó-Üllői-Hengersor utcza, Utána: Pöttyös, Wekerle, Kóska, Oldschool Köki-Metro M3, …
hát tényleg sturm und drang volt részetekről, viharos szaladás//erős csúszás…Mindenhol!!! ” Nem kicsit, nagyon”

Laszka
4 éve

:D tipikus Baranyos…öncelu majerkodas utan, egy pontatlan passz :D

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Laszka

Nagyon BARI!!! Imádtam!!!
;) XD

Czibulyás Dániel Pál

9. pont,
Sziasztok, Hy, Üdv, Aloha, CsüSSz, AhOI!!! Mindjá’ KARÁCSONY, szóval „erőltetném” tovább ezt a vonalat:

” Sziasztok!!! Szép napot, Áldott Ádventet kívánok Nektek! Annyi mindent írhatnék, annyi mindenről, de az időm nagyon „drága” Nekem, főleg mostanság, ebben az „Őrületben”! ”

Best Of XMAS TOP10, CS.A.K. (is) Szerintem Kilencedik:

Chris Rea – Driving Home For Christmas

Blaser Ferenc
4 éve

Visszaszámláló:
Még 60 pont szerezhető, azaz 71 ponttal zárhatjuk a bajnokságot, ha minden meccset megnyerjük.

Szakáll
4 éve

Érdekes próbálkozás. ?

Tusi
Tusi
4 éve
Reply to  Szakáll

Szokták mondani dióföldön, hogy mindenkit utálnak. Mi is!
Ádikával semmi baj, de a lilapólós zseniália teknős ultrákkal.. ???

Lajos Gál
4 éve
Reply to  Tusi

Azért a Hali szurkolókat nem utáljuk.

Tusi
Tusi
4 éve
Reply to  Lajos Gál

Őket nem, de a csapat.. Mindig komoly
sérülés/sérülések van /vannak a csapatunknak róluk.

Sanzi
4 éve

Köszönjük ezt a Trainspotting -os konteót, de inkább nem…
közhelydurrogtatás, átplagizálva.

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Sanzi

Ez jobb…UNDERWORLD, EVERYTHING-EVERYTHING, Live 1999 (2000 09.04.)
Darren Emerson-Karl Hyde-Rick Smith, a PROGRESSIVE TRIUMVIRATUS!!!

radnar
4 éve

Jaj szegény diósgyőri feleink .. Nem irigylem őket, a nagy magyar valóság :) (kivéve ha mákod van, vagy fagyi esetleg mol szurkoló vagy)..
Na de holnap találkozik két olyan csapat, aki
1) Kispest – otthon még nem nyert ebben a bajnokságban
2) Diósgyőr – idegenben még nem nyert ebben a bajnokságban, sőt, még csak pontot sem szerzett

Micsoda derby … Szánalmas
Ugye mondanom sem kell, mennyire vér ciki lenne, ha a Diósgyőr bármelyik sorozata is ellenünk törne meg? (már elnézést diósgyőri felünk)

Ami szinte biztos, átlag 13 szabálytalanság várható csapatonként, így egy szétdarabolt meccs lesz, szuper.
Viszont, szinte biztosan lesz gól, sőt várhatóan mindkét csapatra igaz lesz ez, hiszen még egyik csapatnak sem sikerült otthon (Kispest) / idegenben (Diósgyőr) lehozni a meccset kapott gól nélkül.

És végül jöjjön a legrosszabb. Ha a számaim nem csalnak a gólok tekintetében, 2-1-re kikapunk (1-0 ide, majd 1-1 és végül a 70. perc után kapjuk a másodikat .. vagy lehet olyan, hogy 1-0 után 1-2 és végül 1-1?), fck
Természetesen ilyen nem fordulhat elő, így 3-0-ra nyerünk végül, a statisztikákat jól szemen köpve :D!

t-bone
t-bone
4 éve

Nagyszerű volt, köszi érte! :)

soskifli
soskifli
4 éve

Tamás, Batik, Baráth, Kamber, Mezga – Zsótér, Nagy, Szendrei – Balogh – Gazdag

Tamás, Batik, Baráth, Mezga – Eke, Hidi, Szendrei, Gazdag, Zsótér – Eppel

?

Snowflake
Snowflake
4 éve
Reply to  soskifli

Eppel sérült.

FerikeKispest
FerikeKispest
4 éve
Reply to  soskifli

Bocs, tényleg nem kötözködésből, de miért balról jobbra? A világon mindenhol jobbról balra írják az összeállítást!
Egyébként bár ez lenne a legnagyobb bajunk…

soskifli
soskifli
4 éve
Reply to  FerikeKispest

Bal kezes vagyok és fáradt is voltam.
A „de” szócska meg töröl minden előtte lévőt :D

Pelso
4 éve
Reply to  soskifli

nade….Gujdár- Paróczai… Andrusch – Sallai.. :)

soskifli
soskifli
4 éve
Reply to  Pelso

Vissza a jövőbe 4

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  soskifli

KISPEST A JÖVŐBEN???…vagy kiesik, vagy Kupát nyer, nincs köztes átmenet!!!

Pelso
4 éve
Reply to  soskifli

Mezga (Eke/Gale?),Batik, Baráth, Kamber, Tamás- Szendrei(Bocskay), Nagy, Zsótér (Ugrai)- Gazdag – Balogh.
ui.
ha Mezga továbbra is olyan indiszponált, akkor akár a kis Gélt is kipróbálnám jobb védőben

Tusi
Tusi
4 éve

Tiszteletből végigolvastam, de nem tudok azonosulni a fentebbi blog irománnyal.
Nagyon más a mentalitása, mint ami a Kispestiségről szól. Persze közöttünk is vannak hasonlóan alkohol mámoros egyedek, de ez azért..
Elégedjenek meg azok a vonal alattival, akik oda tarzoznak.
Mi nem oda tartozunk!
Bajnokságot és Kupát nyertünk, fél európát tönkre vertük!

Czibulyás Dániel Pál
Reply to  Tusi

Ismét fején tanátad a Szeget!!! :)
Tusim, új számom: 06-70-738-38-29…
” Az üzenet 24 óra múlva megsemmisíti Önmagát! ” :) XD

Tusi
Tusi
4 éve

Oké jó ?

National Hiphop
National Hiphop
4 éve
Reply to  Tusi

Poén volt, könyörgöm…

Futo Lada
Futo Lada
4 éve

Zseniális. :) Én ezt függeszteném ki minden stadionba a pálya-rendszabályok mellé…vagy helyett..

Atla
Atla
4 éve

Van benne valami.