Mastodon

Hét vereség tizenkét forduló alatt – nem korai ez egy kicsit?

Mielőtt azt gondolnánk, hogy semmi extra, történt már hasonló máskor is, finoman jeleznénk, hogy de, baromira extra, és baromira nem szokványos. 2004/05, vagyis a visszajutást követő időszak tizennyolc bajnoksága közül az idei második legrosszabb idényrajt, és a legrosszabb, amit egyetlen edzővel teljesítettünk.

A 2014/15-ös idényben szintén a 12. fordulóban jött össze a hetedik vereség, azonban akkor ehhez alig 91 nap kellett, míg az idén 98, vagyis Horváth csak pontozással szorult a második helyre.

2014-ben a dicstelen 91 napba belefért kettő(!) edzőváltás: a 10. forduló után Vierchowod helyére érkezett átmenetileg Jasper de Muijnck, majd a 12. forduló után Csábi, hogy a tavaszt már a visszatérő Rossival kezdjük.

Érdekesség, hogy az összes olyan idényrajt során edzőt cseréltünk a 12. fordulóig, ahol a hetedik vereség összejött

  • az első tizenöt fordulóban, és ahol ehhez a kiemelkedő teljesítményhez
  • kevesebb, mint négy hónap kellett.

Vagyis tételesen:

  • 2004/05-ben 15. forduló, 113 nap // Gálhidi (1-2), Bognár (3-)
  • 2006/07-ben 14. forduló, 112 nap // Dolcetti (1-9), Supka (10-)
  • 2009/10-ben 15. forduló, 118 nap // Sisa (1-11), Morales (12-)
  • 2014/15-ben 12. forduló, 91 nap // Vierchowod (1-10), de Muijnck (11-12), Csábi (13-)
  • 2020/21-ben 15. forduló, 121 nap // Bódog (1-13*), Pisont (13-)
  • 2021/22-ben 12. forduló, 98 nap // Horváth (1-)

*_ a 10. fordulóból későbbre halasztották a Budafok-Honvéd meccset.

Külön érdekesség, hogy

  • 2014/15-ben három edzőváltást követően, végül az utolsó fordulóban maradt bent a csapat. Az első 7/12-es mutatót a bajnokság hátralévő részében egy valamivel jobb 7/18 követte.
  • A 2006/07-es idény egy tulajdonosváltás idejére esett. A 14. fordulóra begyűjtött hetedik vereséghez mindössze további négyet tettünk hozzá a későbbiekben.
  • 2009/10-ben Sisa a 11. forduló után, kieső helyen, hat vereséggel adta át a csapatot Moralesnek, aki a maradék tizenkilenc fordulóban csak négyszer kapott ki.

Vagyis a hasonló rajtok Kispesten eddig kivétel nélkül edzőváltást hoztak, és bármennyire is jól sült el néha a váltás (l. Morales, Supka), idény végére a 8-9. helynél nem sikerült egyszer sem előrébb végeznünk, függetlenül attól, hogy hány csapatból állt a bajnokság.

Nem kell ahhoz nagy jóstehetség, miközben bármit is mondjanak, bármit is ígérjenek: ennek az idénynek érdemben már vége. Az egyetlen célunk tényleg csak annyi lehet, hogy bízunk a tizenkétcsapatos bajnokság alsóházának véletlenszerűségében, és megpróbálunk jól kijönni belőle, hátha meglesz az áhított felsőház.


A nyers adatokat itt böngészhetitek.


Ennyi idő telt el a debreceni 5-3 óta, és ennyi idő alatt a lehetséges tizenötből hét pontot gyűjtöttünk be. Csak az idióták (tehát mi) nem veszik észre, mekkorát bizonyított a stáb és a csapat! Köszönjük!

[easy_countdowner name="feri_out" theme="default" animation="smooth" end_date="2021-11-06" end_time="18:48:00" day_label="nap" hour_label="óra" minute_label="perc" second_label="másodperc" day_color="#60686F" hour_color="#60686F" minute_color="#60686F" second_color="#60686F" circle_bg_color="#E2E2E2"]


? a hozzászólás // előmoderált
? az offtopicot // az offtopicba.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz Blueskyon, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor Signalon vagy Telegramon keress. ||

21 hozzászólás
Inline Feedbacks
View all comments
Döme Sanya
Döme Sanya
3 éve

Nem esünk ki. Valószínűleg emelik a létszámot.

dixneuf
3 éve

Én most teljesen elvesztettem az amúgy -altalaban- optimista alapallasom. Erre még ez a ‘felhivas’ is. Fasza.
Most én érzem úgy, hogy baszki, ki ki fogunk esni.
Szamolgassuk, hogy hány ponttal tudunk bennmaradni ezzel a brigáddal.
Nincs kedvem mtk-ra menni. Ki fogok, de nincs. Sírni. Na, arra inkább lenne kedvem…

RW
RW
3 éve

Edzőileg az utolsó pillanatban vagyunk, és ugyanúgy, mint tavaly ilyenkor, igaz, hogy higgadtan és okosan kéne nagyon jól dönteni. Erre nem sok esélyt látok, Ferenc még amíg lehet, elbohóckodik itt, aztán hogy honnan akasztunk le Rossi/Supka/Morales kaliber magabiztos megmentőt, arról lövésem sincs.
Kunék ismeretei? Látjuk hogy 0.
Nagy Laci a megfáradt Corella-farvizi sanninós igazolásötleteivel? Még jobban félek.
Nem tudom mi lesz itt, tényleg félő a DVTK pályaív.

Tavaly óriási csoda volt, hogy 3 edzővel bennmaradtunk. Amikor ilyen sokat vált egy klub, ráadásul ész nélkül, annak általában baj lesz a vége (mi 2003, DVSC kiesése, DVTK kiesése…)

Ray
Ray
3 éve
Reply to  RW

Moralest akár most is letudnánk akasztani. Ha jól tudom jelenleg klub nélküli edző.

Eastbay
Eastbay
3 éve
Reply to  Ray

Hagyjuk már Moralest…
Kb ki voltunk az utolsó komoly munkája, azóta scout-kodik, meg valami amerikai negyedik ligás csapatnál volt.

Ray
Ray
3 éve
Reply to  Eastbay

Attól még lehet olyan jó edző, hogy ezt a csapatot kicsit gatyába rázza. De mindegy is. Ugyse mi szurkolók fogjuk eldönteni ki legyen az edző.

obviusz kapitány
obviusz kapitány
3 éve
Reply to  Ray

Róla még Hemi is azt mondta, hogy egy beteg f*sz, de gondolom a környezete is tudna mesélni, pl. Csábi. Szóval sztem ne erőltessük.

Eastbay
Eastbay
3 éve
Reply to  Ray

Tényleg lehet, hogy qrva jó edző, csak a világ ezt nem érti meg.
Igen, pont ilyen meg nem értett zsenikből szenvedünk hiányt…

marklar
marklar
3 éve
Reply to  RW

Azért ha a tabellára ránézel, nüanszokon múlik majd a történet. Gyirmót gondolom kipukkad, vagy kipukkasztják. Ki pukkad ki melléje az mezőkövesdtől lefelé bárki lehet. Ha ezt a 13 pontot üzembiztosan hozzuk a következő 11 mérkőzés alatt, akkor elég nyugodtan készülhetünk az ucsó harmadra.
Szépnek nem szép de ez az idény az alapjáratról szól majd.
Nem gondolom, hogy utolsó pillanatban lennénk. A frusztrációt és elkeseredést értem. De szimpatikus underdogból nem leszünk irigyelt kegycsapat, hanem csak szimplán kegycsapat, ennyi.

obviusz kapitány
obviusz kapitány
3 éve
Reply to  marklar

A tabella becsapós. A múlt/statisztika alapján a bentmaradáshoz a mienknél jobb pontátlag kell. Csak azért nem vagyunk kieső helyen, mert van pár csapat, aki még nálunk is rosszabb volt eddig. Szóval a 13 pont nem elég, csak ha még szerencsénk is lesz. Kicsit sem lehetünk nyugodtak! Valójában alatta vagyunk a vonalnak, csak most több mint két csapat van ott.

marklar
marklar
3 éve

elvileg 42 ponttal simán bentmaradók vagyunk, vagyis üzembiztos 13 pontozással / 22 forduló + egy győzelem vagy + 3 döntetlen kéne, 12 fordulóról nézve nem egy lehetetken küldetés… még a jelenlegi voodoo szakos edzőgárdával és a kerettel sem. Persze lehetne ebben a törtnetben sokkal több is, de hát az egy másik galaxisban, vagy másik dimenzióban játszódik. Nekünk most ez jutott.
Én nem értek egyet az itt zajló edzőfelsorolással, kicsit olyan, mint amikor tavaly mindeki védekező kp-t kapst meg mittoménmit akart azonnal, jöttek megint azt látható mire megyünk vele…
Másrészt ez egy átmeneti év, azért az is simán benne van, hogy jövőre jelentősen átalakul a sporttámogatási rendszer, és a tulajaink és a jótékony feledés homályába vesznek.
Az idei évet, ha tetszik, ha nem ezzel a bagázzsal kell végig szenvednünk, aztán jövőre majd kiderül mi lesz.

obviusz kapitány
obviusz kapitány
3 éve
Reply to  marklar

313 = 39. Annyival a Debrecen kiesett két éve. Persze, ha szerzünk még 3 pontot, akkor vsz. bent maradunk simán. De miből gondolod, hogy azt a másik 213-at megszerezzük? Mi van, ha nem 213+3 jön össze, hanem 213-3? Akkor 36 pontunk lesz, amivel az MTK és a Balmaz kiesett nemrég. 22 meccs alatt még 3 pontot elhullajtani nem olyan nehéz. Én aggódok.

marklar
marklar
3 éve

en mar tavaly kiaggodtam magam…sajnos a matekot is elrontottam szoval igazad van

veghhanta
3 éve
Reply to  marklar

Amúgy ez mitől átmeneti év? Nekem senki sem szólt. Vagy abból indulunk ki, hogy a magyar fociban minden év átmeneti lassan egy évtizede?
(A számításodba amúgy egy apró hiba csúszott: http://csak.taccs.hu/2021/11/15/het-vereseg-tizenket-fordulo-alatt-nem-korai-ez-egy-kicsit/#comment-5609318993 )

marklar
marklar
3 éve
Reply to  veghhanta

(Mert lesz egy valasztas) a szamolosdi jogos…

veghhanta
3 éve
Reply to  marklar

Annyit számolsz el, hogy a 13 pontot 12 mérkőzés alatt hoztuk, ami meccsenként 1,083.
Ha pedig ezt felszorozzuk egy teljes idényre, akkor 33*1,083=35,739-et kapunk, vagyis kerekítve 36 pontot.
A legjobb kieső pontszámai az elmúlt években, vagyis amióta tizenkétcsapatos a bajnokság:
– 2020/21 Diósgyőr 33 (9 győzelem)
– 2019/20 DVSC 39 (11 győzelem)
– 2018/19 MTK 34 (10 győzelem)
– 2017/18 Balmazújváros 36 (8 győzelem)
– 2016/17 MTK 37 (8 győzelem)
– 2015/16 Felcsút 31 (7 győzelem)
A 36 pont akár elég is lehet, mert összesen két olyan idény volt eddig, ahol kevés lett volna, és egy, ahol a győzelmek számát is nézni kellene.
Viszont azt fontos észrevenni, hogy minél nagyobb a körbeverés a bajnokságban, annál magasabb a bennmaradáshoz szükséges pont. Tehát, ha egy picit sem magasodsz ki a sok gyenge közül, akkor necces a helyzetet. 2019/20-ban például a DVSC úgy esett ki 39 ponttal, hogy az ötödik Honvédnak is csak 44 pontja volt. Vagy 2016/18-ban a Balmazújváros 36 ponttal, miközben a 8. Haladás 38 ponton állt meg. Itt egy-két meccsnyi különbségekről beszélünk mindössze.

obviusz kapitány
obviusz kapitány
3 éve
Reply to  veghhanta

Milyen kerekítési szabállyal lesz 35,739-ből 38? :)

veghhanta
3 éve

azota mar boven javitottam :)

Döme Sanya
Döme Sanya
3 éve

Nagyvonalú!

Andreas Mikitovics
Andreas Mikitovics
3 éve
Reply to  RW

Már elszállt az utolsó pillanat. Ebben a szezonban sem lesz másként mint a kieső helyek környékén billegés. Hozzáértő kiváló szakembert úgy sem igazolnánk, mert velünk valójában nem az a terv hogy elől legyünk a tabellán.

trackback

[…] Mielőtt azt gondolnánk, hogy semmi extra, történt már hasonló máskor is, finoman jeleznénk, hogy de, baromira extra, és baromira nem szokványos. 2004/05, vagyis a visszajutást követő időszak tizennyolc bajnoksága közül az idei második legrosszabb idényrajt, és a legrosszabb, amit egyetlen edzővel teljesítettünk. A 2014/15-ös idényben szintén a 12. fordulóban jött…Hét vereség tizenkét forduló alatt – nem korai ez egy kicsit? […]