Az elmúlt években rendre megvizsgáltuk, hogy mennyibe kerül egy szezon, ha
- felnőtt vagy,
- minden meccsre elmész,
- bérletet váltasz,
- és az utazásokat a KLTE buszával intézed.
Kismillió szórakozási forma elérhető manapság Magyarországon, pláne Budapesten, kezdve az állatkerttől a mozin át a csúszdaparkokig, de akár maradhatsz otthon tévézni, videójátékozni, eljárhatsz kocsmába, lóversenyre, koncertekre, szóval tényleg bőséges a választék. Mindennek van ára, így a meccsrejárásnak is.
A posztnak nem célja más szórakozási lehetőségekkel összevetni a meccsrejárás költségvonzatait, azonban azt mindenképp szeretnénk bemutatni, hogy még egy kimaxolt szezon is relatíve az olcsóbb szórakozási formák közé tartozik. Akár a kispesti árképzéssel is.
Összesen 2021-22
kanyar | korzó | |
---|---|---|
bérlet | 24.400 | 37.600 |
jegy idegenbe | 30.990 | 30.990 |
busz | 46.000 | 46.000 |
összesen | 101.390 | 114.590 |
Összesen 2022-23
kanyar | korzó | |
---|---|---|
bérlet | 26.000 | 39.000 |
jegy idegenbe | 33.000 | 33.000 |
busz | 64.000 | 64.000 |
összesen (tervezett) | 123.000 | 136.000 |
összesen (végleges)* | 121.646 | 134.646 |
Összesen 2022-23
kanyar | korzó | |
---|---|---|
bérlet | 23.500 | 37.000 |
jegy idegenbe* | 21.600 | 21.600 |
busz** | 76.000 | 76.000 |
összesen (tervezett) | 121.100 | 134.600 |
** A távolságokat stadiontól stadionig mértük, és a korábbi évek KLTE buszainak árait vettük alapul, valamint rátettünk 15%-ot, mert ennyi emelés biztos lesz.
A számok csak tájékoztató jellegűek, ugyanis semmi sem garantálja, hogy a vasárnap és hétfő esti időpontokra összejön annyi ember, hogy érdemes legyen elindítani a KLTE-buszt.
Az idei év a tervek szerint, nagyjából ugyanannyiba fog kerülni, mint a tavalyi volt.
Kanyarral számolva nagyjából havi 10.000, korzóval pedig havi 11.000 forintba.
Grafikonon szemlélteve
Pár apróság:
- 2021/22 és 2022/23 között a a bérletek árai 4-6 százalékkal, az utazás költségei pedig 39 százalékkal nőttek.
- 2022/23 és 2023/24 között a bérletek árai 6-10 százalékkal csökkentek, míg az utazás költségeit előzetesen 19 százalék növekedéssel számoltuk.
Még valami
és ezzel lezárjuk a jegy- és bérletárakról szóló szokásos éves sorozatunkat.
Egy táblázatba összefoglaltuk nektek a lehető legtöbb tavalyi és idei árat, külön a bérleteket és jegyeket, a normál/kiemelt meccseket, külön az elővételi formákat és a helyszíni vásárlást, valamint külön a felnőtt és a diák/nyugdíjas kedvezményeket. Csak a korzóval és a kanyarral foglalkoztunk, valamint az egyszerűség kedvéért a mozgáskorlátozott zsugákat és az elővételes bérletvásárlási formákat nem vizsgáltuk, mert így is 64 (hatvannégy!) különböző árat kellett szemlézni.
A táblázat első lapján a következőket találjátok: szektor, típus, kiemelt [igen/nem] és elővételi forma szerint a tavalyi és idei árakat, valamint a változást százalékban.
A táblázat második lapján az éves költséget találjátok, vagyis a vásárolt formától függően mennyibe kerül egy év összesen, illetve egy mérkőzésre lebontva.
A harmadik lappal ne foglalkozzatok, az egy technikai oldal.
A táblázatot itt találjátok.
Más téma, de nem állom meg, hogy idehozzam: maestro Sannino szerint ha nincs a Covid, még mindig ő lenne az edző, mert sikeres volt.
https://nb1.hu/sztori/meg-mindig-a-honved-edzoje-lennek-ha-nincs-a-koronavirus-interju-giuseppe-sanninoval/
Félek, hogy komolyan is gondolja, amit mond.
Valóság nagybátyánk meg zokog.
A vén kanyhaló…😃😃
Nálam egyike a felejtsd el edzőknek.
Valószínűleg ő a 11. helyünket hasonlította össze, a távozásakor meglévő 6. hellyel. :)
Teljesen jogos a hőzöngés a bérletárak miatt. Én arra számítottam, hogy a tavalyi bérletesek minimum 30% csökkentést kapnak kompenzációul a kiesés miatt és hogy igazodjunk az alacsonyabb osztályhoz.
A legszánalmasabb az egészben, hogy a jegyárbevétel a klub költségvetésének továbbra is töredéke. A tulajoknak örülniük kellene, hogy megúszták komolyabb balhé nélkül a kiesést (nem tudok felgyújtott házakról, kocsikról, ami 20 éve nem lett volna meglepő). Komolyan éves szinten 20-30 millió forinton múlnak jelenleg a dolgok Kispesten? Gondolom az alapcél az, hogy a stadion üzemeltetését és a rendezés költségeit termelje vissza a jegyárbevétel. Itt a klub vezetésének kellett volna jobban alkudni a stadionbérlet kapcsán + be lehetne vonni ebbe az – egyébként kivéreztetett – önkormányzatot is.
Szerintem a kanyarba 18K, korzóra 25K-s bérlettel lett volna 2000 bérletese a klubnak, ezzel szemben most jó ha lesz 4-500. Továbbra is fenntartom, hogy még az nb2-ben is milliárdos költségvetésünk lesz, ezek a pénzek, amiről most beszélünk a tizedesvessző jobb oldala.. Egy elmúltháromév után lehetett volna egy szép gesztust tenni a szurkolók felé, jelezni, hogy gyertek, szurkoljuk ki együtt az azonnali visszajutást! Ezzel szemben megint meg se próbálunk a szituációból kihozni valami pluszt.
Én 2003-ban elsők között vettem meg a bérletemet, mert akkor azt éreztem, hogy a bérletesek jelentette forintok teremthetik meg az alapot esetleg 1-2 plusz minőségi játékos leigazolásához és az azonnali visszajutáshoz. Ma látni kell, hogy ha lesz akár 1-2 ezer bérletesünk, akkor sem tudja a klub ugyanezt ebből fedezni. Teljesen elszállt a magyar foci finanszírozása a valóságtól és hiába vagyunk a válságban nem akar/tud visszatérni egy reális szintre. Azért reménykedem, hogy az nb1-ből sikerül még néhány minőségi lepattanót szereznünk a csikócsapatunk vázának.
Én mindenesetre megveszem a bérletemet, ne ezen múljon, de bekaphatja az összes döntéshozó!
Szerintem a jegyek árát nem gesztus miatt kellett volna csökkenteni (jelentősen), hanem azért, mert Nb2-és meccsekre értékesítik azokat.
Mondjuk a klub beszallhatna a buszkoltsegbe. Nem egy kurva nagy összeg…
A busz éves szinten közel 4 millió forint. Ha ennyi engedményt adtak volna a jegy- és bérletárakból, akkor a csökkentés elérhette volna az 5-10 helyett a 10-20 százalékot is (vagy jól szétosztva akár 30-40 százalékot is), és az nem ötven embert érintene.
Egy röpke számítással a 4 millió az 2000 x 2000, vagyis ha lenne 500 bérletesünk, akkor fejenként 8000 forinttal lehetett volna csökkenteni az árat, terelve az embereket a bérlet felé, mert így talán akkor is kijönnek, ha hideg lesz, hétfő és Csákvár.
Csöves ez mindenképpen, akárhogy számoljuk. Mármint a hozzáállás.
A busz éves szinten közel 4 millió forint. Ha ennyi engedményt adtak volna a jegy- és bérletárakból, akkor a csökkentés elérhette volna az 5-10 helyett a 10-20 százalékot is (vagy jól szétosztva akár 30-40 százalékot is), és az nem ötven embert érintene.
Egy röpke számítással a 4 millió az 2000 x 2000, vagyis ha lenne 500 bérletesünk, akkor fejenként 8000 forinttal lehetett volna csökkenteni az árat, terelve az embereket a bérlet felé, mert így talán akkor is kijönnek, ha hideg lesz, hétfő és Csákvár.