Mastodon Mastodon

Mennyibe fáj nagyjából egy maxos szezon? (2023/24)

black calculator near ballpoint pen on white printed paper

Az elmúlt években rendre megvizsgáltuk, hogy mennyibe kerül egy szezon, ha

  • felnőtt vagy,
  • minden meccsre elmész,
  • bérletet váltasz,
  • és az utazásokat a KLTE buszával intézed.

Kismillió szórakozási forma elérhető manapság Magyarországon, pláne Budapesten, kezdve az állatkerttől a mozin át a csúszdaparkokig, de akár maradhatsz otthon tévézni, videójátékozni, eljárhatsz kocsmába, lóversenyre, koncertekre, szóval tényleg bőséges a választék. Mindennek van ára, így a meccsrejárásnak is.

A posztnak nem célja más szórakozási lehetőségekkel összevetni a meccsrejárás költségvonzatait, azonban azt mindenképp szeretnénk bemutatni, hogy még egy kimaxolt szezon is relatíve az olcsóbb szórakozási formák közé tartozik. Akár a kispesti árképzéssel is.

Összesen 2021-22

kanyarkorzó
bérlet24.40037.600
jegy idegenbe30.99030.990
busz46.00046.000
összesen101.390114.590

Összesen 2022-23

kanyarkorzó
bérlet26.00039.000
jegy idegenbe33.00033.000
busz64.00064.000
összesen (tervezett)123.000136.000
összesen (végleges)*121.646134.646
* A KLTE nem indított buszt egyszer Kisvárára, azt vonattal tettük meg, valamint Mezőkövesdre, amit autóval. 1354 forint híján jól terveztünk tehát az évre.

Összesen 2022-23

kanyarkorzó
bérlet23.50037.000
jegy idegenbe*21.60021.600
busz**76.00076.000
összesen (tervezett)121.100134.600
* A klubok honlapján jelenleg elérhető jegyárak alapján.
** A távolságokat stadiontól stadionig mértük, és a korábbi évek KLTE buszainak árait vettük alapul, valamint rátettünk 15%-ot, mert ennyi emelés biztos lesz.

A számok csak tájékoztató jellegűek, ugyanis semmi sem garantálja, hogy a vasárnap és hétfő esti időpontokra összejön annyi ember, hogy érdemes legyen elindítani a KLTE-buszt.

Az idei év a tervek szerint, nagyjából ugyanannyiba fog kerülni, mint a tavalyi volt.

Kanyarral számolva nagyjából havi 10.000, korzóval pedig havi 11.000 forintba.

Grafikonon szemlélteve

Pár apróság:

  • 2021/22 és 2022/23 között a a bérletek árai 4-6 százalékkal, az utazás költségei pedig 39 százalékkal nőttek.
  • 2022/23 és 2023/24 között a bérletek árai 6-10 százalékkal csökkentek, míg az utazás költségeit előzetesen 19 százalék növekedéssel számoltuk.

Még valami

és ezzel lezárjuk a jegy- és bérletárakról szóló szokásos éves sorozatunkat.

Egy táblázatba összefoglaltuk nektek a lehető legtöbb tavalyi és idei árat, külön a bérleteket és jegyeket, a normál/kiemelt meccseket, külön az elővételi formákat és a helyszíni vásárlást, valamint külön a felnőtt és a diák/nyugdíjas kedvezményeket. Csak a korzóval és a kanyarral foglalkoztunk, valamint az egyszerűség kedvéért a mozgáskorlátozott zsugákat és az elővételes bérletvásárlási formákat nem vizsgáltuk, mert így is 64 (hatvannégy!) különböző árat kellett szemlézni.

A táblázat első lapján a következőket találjátok: szektor, típus, kiemelt [igen/nem] és elővételi forma szerint a tavalyi és idei árakat, valamint a változást százalékban.

A táblázat második lapján az éves költséget találjátok, vagyis a vásárolt formától függően mennyibe kerül egy év összesen, illetve egy mérkőzésre lebontva.

A harmadik lappal ne foglalkozzatok, az egy technikai oldal.

A táblázatot itt találjátok.


Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz a Twitteren, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor a Telegramon keress. ||

“Mennyibe fáj nagyjából egy maxos szezon? (2023/24)” bejegyzéshez 9 hozzászólás

    1. A vén kanyhaló…😃😃
      Nálam egyike a felejtsd el edzőknek.

      1. Valószínűleg ő a 11. helyünket hasonlította össze, a távozásakor meglévő 6. hellyel. :)

  1. Teljesen jogos a hőzöngés a bérletárak miatt. Én arra számítottam, hogy a tavalyi bérletesek minimum 30% csökkentést kapnak kompenzációul a kiesés miatt és hogy igazodjunk az alacsonyabb osztályhoz.
    A legszánalmasabb az egészben, hogy a jegyárbevétel a klub költségvetésének továbbra is töredéke. A tulajoknak örülniük kellene, hogy megúszták komolyabb balhé nélkül a kiesést (nem tudok felgyújtott házakról, kocsikról, ami 20 éve nem lett volna meglepő). Komolyan éves szinten 20-30 millió forinton múlnak jelenleg a dolgok Kispesten? Gondolom az alapcél az, hogy a stadion üzemeltetését és a rendezés költségeit termelje vissza a jegyárbevétel. Itt a klub vezetésének kellett volna jobban alkudni a stadionbérlet kapcsán + be lehetne vonni ebbe az – egyébként kivéreztetett – önkormányzatot is.
    Szerintem a kanyarba 18K, korzóra 25K-s bérlettel lett volna 2000 bérletese a klubnak, ezzel szemben most jó ha lesz 4-500. Továbbra is fenntartom, hogy még az nb2-ben is milliárdos költségvetésünk lesz, ezek a pénzek, amiről most beszélünk a tizedesvessző jobb oldala.. Egy elmúltháromév után lehetett volna egy szép gesztust tenni a szurkolók felé, jelezni, hogy gyertek, szurkoljuk ki együtt az azonnali visszajutást! Ezzel szemben megint meg se próbálunk a szituációból kihozni valami pluszt.

    Én 2003-ban elsők között vettem meg a bérletemet, mert akkor azt éreztem, hogy a bérletesek jelentette forintok teremthetik meg az alapot esetleg 1-2 plusz minőségi játékos leigazolásához és az azonnali visszajutáshoz. Ma látni kell, hogy ha lesz akár 1-2 ezer bérletesünk, akkor sem tudja a klub ugyanezt ebből fedezni. Teljesen elszállt a magyar foci finanszírozása a valóságtól és hiába vagyunk a válságban nem akar/tud visszatérni egy reális szintre. Azért reménykedem, hogy az nb1-ből sikerül még néhány minőségi lepattanót szereznünk a csikócsapatunk vázának.

    Én mindenesetre megveszem a bérletemet, ne ezen múljon, de bekaphatja az összes döntéshozó!

    1. Szerintem a jegyek árát nem gesztus miatt kellett volna csökkenteni (jelentősen), hanem azért, mert Nb2-és meccsekre értékesítik azokat.

  2. Mondjuk a klub beszallhatna a buszkoltsegbe. Nem egy kurva nagy összeg…

    1. A busz éves szinten közel 4 millió forint. Ha ennyi engedményt adtak volna a jegy- és bérletárakból, akkor a csökkentés elérhette volna az 5-10 helyett a 10-20 százalékot is (vagy jól szétosztva akár 30-40 százalékot is), és az nem ötven embert érintene.

      Egy röpke számítással a 4 millió az 2000 x 2000, vagyis ha lenne 500 bérletesünk, akkor fejenként 8000 forinttal lehetett volna csökkenteni az árat, terelve az embereket a bérlet felé, mert így talán akkor is kijönnek, ha hideg lesz, hétfő és Csákvár.

      1. Csöves ez mindenképpen, akárhogy számoljuk. Mármint a hozzáállás.

    2. A busz éves szinten közel 4 millió forint. Ha ennyi engedményt adtak volna a jegy- és bérletárakból, akkor a csökkentés elérhette volna az 5-10 helyett a 10-20 százalékot is (vagy jól szétosztva akár 30-40 százalékot is), és az nem ötven embert érintene.

      Egy röpke számítással a 4 millió az 2000 x 2000, vagyis ha lenne 500 bérletesünk, akkor fejenként 8000 forinttal lehetett volna csökkenteni az árat, terelve az embereket a bérlet felé, mert így talán akkor is kijönnek, ha hideg lesz, hétfő és Csákvár.

A hozzászólások jelenleg nem engedélyezettek ezen a részen.