Mastodon

Engedjétek meg, hogy aztak*rva

Sok hülyeséget láttunk az internet évtizedeiben a Honvéd kommunikációjában, azonban most sikerült szintet lépni.

Talán nem meglepetés, hogy bloggerként valamivel érzékenyebbek vagyunk a klub által sugárzott képre, ami elsődlegesen a sajtó, másodsorban a marketingosztály látható termékeit jelenti. A pályán elért győzelmek ideig-óráig elfedhetik a strukturális problémákat, elfedhetik, hogy egy klub nem gondol semmit magáról, vagy pont gondol valamit, ami viszont nem feltétlen egyezik a szurkolók által elképzelt klubethosszal.

Ezért is tartjuk döbbenetesnek, hogy a lehetőségeihez képest egyébként profi szinten kommunikáló Honvédnál egyik napról a másikra lefejezték a sajtóosztályt. Magyar szinten messze prémium minőségű kép- és videós anyagok készültek, a honlap tartalma pedig megfelelően informatív volt. Azon lehet vitatkozni, hogy az emberek miért nem fogyasztották, és hogy milyen tartalmakat vártak volna el, azonban pár dologgal érdemes ilyenkor tisztában lenni:

  • az emberek már évek óta nem fogyasztanak tömegesen internetet, pláne nem szöveges tartalmat. Facebook, főcímek, esetleg rövid videók. Az egyéni igényeket pedig lehetetlen kielégíteni.
  • egy minimálisra visszavett sajtóosztálynak kellett kiszolgálnia a teljes klubot, értve ezalatt a különböző korosztályok összes mérkőzésének nyomon követését, a központi honlap egyes funkcióinak adminisztrálását (nem gondolnátok, de kurva sok idő el tud menni olyan apróságokkal, mint például az eredmények utánkövetése, és hasonlók), a kapcsolattartást kifelé, a kötelező sajtóesemények szervezését és lebonyolítását, a tartalomgyártást, az egyéb kommunikációs felületek (pl. Facebook) kezelését, és a többi, és a többi. És még mi is a nyakukra jártunk, hogy lesznek jegyek?, mikor lesznek jegyek?, a buszt kirakjátok? és a többi, és a többi.
  • ja, és mindezt időre. Egy bajnoki meccs beharangozója, valamint a szurkolói információk nem kerülhetnek ki a meccs lejátszása után.
  • ja, és mindezt megrendelésre, vagyis azt és úgy kell kommunikálnod, amire a vezetéstől megbízást kaptál. Nem lehet saját szakállra kilógni a központi stratégiából.

_most valami más kezdődik

azonban az első totyogós lépések elborzasztanak. Kedd óta gyakorlatilag nincs tartalom a Honvéd hivatalos felületein, és ami van, azzal is komoly problémák merülnek fel.

Kezdjük ott, hogy egy klub felületein valahogy így néznek ki a legfontosabb anyagok:

  1. mikor, hol és ki ellen játszanak a klub csapatai, és főleg a kirakat, a legmagasabb osztályú csapat, illetve az egyéb felnőtt csapatok*.
  2. milyen eredményt értek el a klub csapatai, főleg a felnőtt csapatok.
  3. szurkolói információk.

Ennyi.

Plusz a *-os megjegyzés, ugyanis a Honvéd női csapatát egyelőre nem tudjuk értelmezni. Komoly kérdés, hogy mennyire a Honvéd csapata, és mennyire egy harmadik fél üzleti vállalkozása, ami a Honvéd brandjét használja? Amíg ezeket a dolgokat nem tisztázzuk/tisztázzák, addig a Honvéd női csapatát nem fogjuk a Honvéd részének tekinteni.

_bukóval indulni

A három főszabályból azonnal sikerült elégtelenre vizsgázni.

  1. a Honvéd második csapata az NB III. Dél-Keleti csoport 13. fordulójának előrehozott mérkőzésén 1-0-ás vereséget szenvedett Martfűn. Szerdán. Azonban ezt az apróságot mi csak az MLSZ adatbankjából tudhatjuk, ugyanis a Honvéd semmilyen szinten nem számolt be a mérkőzésről.
  2. vasárnap a Honvéd első csapata bajnoki mérkőzést játszik Csákváron. A két klub megegyezése alapján személyes jegyelővételt biztosítanak a mérkőzésre, aminek a Kispesten kialakult hagyományos formája az, hogy csütörtökön a Futball házban, pénteken pedig a stadionnál lehet sorban állni. Ma péntek reggel van, és a Honvéd annak ellenére is képtelen volt bármelyik felületén közölni ezt az apróságot, hogy tegnap valóban volt jegyárusítás a Futball házban.
  3. helyette kikerült egy anyag Jegyértékesítés címmel csütörtök kora délután (azóta elérhetetlen a címlapról, és csak az archívum felületén található meg), viszont ebben az anyagban egyetlen szóval sem említik a csákvári jegyeket, helyette a szombati Honvéd-Fradi női, illetve a jövő heti hazai, BVSC elleni meccsekről van szó. (Az olyan csekélységeket engedjük el, hogy címlapképnek a klub sportszergyártó partnerének logóját sikerült betenni.)
  4. további szurkolói információként nagy nehezen kikerült, hogy a KLTE buszt indít a csákvári meccsre, azonban ezt is sikerült elrontani. Idézem: „Szurkolói buszt indítunk a szeptember 22-i bajnokira.” Indítunk, vagyis a Honvéd saját hatáskörben, saját felelősségre, és nem a KLTE. Vicc.

Így még akkor sem szabad kommunikálnia egy klubnak, ha hidegváltás esete forog fenn.

Az egyértelmű, hogy aki az elmúlt napokban az anyagokat gyártotta (azt a kettőt), az az ember teljesen járatlan (konkrétan: fogalmatlan) a szerkesztőségi rendszerek alapvető használatában, és feltételezem egy fapados címlapozót sem látott még életében. Ráadásul igénytelen is, hiszen arra sem vette a fáradságot, hogy megnézze a munkája eredményét, mert akkor látta volna, hogy az egyik anyaga helyére került fel a másik, és az egyik eltűnt.

Ahogy az is egyértelmű, egyáltalán nincs képben olyan tényleg mellékes apróságokkal, mint hogy mit és mikor kellene kommunikálnia egy klubnak. Ha nem szólnak arról, hogy vannak jegyek, akkor minek vannak a jegyek, és minek van a sajtós? Ha nem írják meg, hogy a klub egyik felnőtt csapata meccset játszott, akkor kinek játszanak, és minek van a sajtós? Egyáltalán emberünk mennyire van képben egy klub heti menetrendjével?

Az rendben, hogy egyik pillanatról a másikra kellett váltani, azonban ha ezt nagy pofával csináljuk, akkor tessenek az első pillanattól képben lenni.

És akkor az általános iskolás szintű fogalmazásról és helyesírásról nem is beszéltünk. Nem elütésekről van szó, hanem képességbeli hiányosságokról. Kínomban nevettem fel, amikor megláttam az új anyagokat.


_utókornak

A csecsemő első lépéseit lementettük az utókornak az iparági szabványnak számító ArhciveWeb.page alkalmazással, és az archivált csomagokat elérhetővé tettük:


Ne haragudjatok, de az ilyesmire még akkor sincsenek szavak, ha hirtelen jött egy váltás.

Komolyan, egy útszéli szurkolói blogról kell(ett) megtudni, hogy egyáltalán fent vannak Pesten a csákvári jegyek, és erről nem szóltak a szurkolóknak? Majd a talán kéne szólni nekik felszólításra sikerül órákkal később(!) egy olyan anyagot kitenni, amiben konkrétan nincsenek benne a csákvári jegyek? Mi ez, ha nem a látványos alkalmatlanság fényes megnyilvánulása?

És mindezt tetézik azzal, hogy az elmúlt években az elsődleges kommunikációs felületté váló Facebookra még ezek a hibás és információhiányos anyagok se kerültek ki. Most őszintén:

  • eleve hányan nézik a Honvéd honlapját?
  • és vajon ebből hányan kattintanak a kizárólag az egyik almenüből nyíló archívumon keresztül elérhető jegyinformációs cikkre?

Mi volt a terv, egyáltalán kikhez terveztek ebben a formában eljutni?

frissítés [péntek, 10:00] // Sikerült megugrani, és fel/visszakerült a címlapra a semmiféle érdemi információt nem tartalmazó Jegyértékesítés című poszt.

frissítés [péntek, 13:46] // Valamikor dél körül végre belekerült a posztba, hogy ma lehet jegyet venni a Bozsiknál Csákvárra.


Bocs, de egykori sajtómunkásként, máig harcoló bloggerként valamivel érzékenyebb vagyok a kommunkációval kapcsolatos témákra.

Amikor az indexet einstandolta a NER, akkor sem volt olyan hosszú kimaradás a működésben, mint a jóval kisebb forgalmú honvedfc.hu-nál.

Esetünkben vagy a klubot vezették meg, vagy a klub választott alkalmatlan embereket a feladatra, vagy maga a klub gondolja úgy, hogy ez a megfelelő kommunikációs stratégia. Esetleg az előbbiek tetszőleges kombinációja. Kérdés: melyik a jobb?

Elképesztően kíváncsiak vagyunk a következő napokra. Azt hiszem, remekül fogunk szórakozni, de persze nem akarunk semmiféle nyomást helyezni az új kollégákra.


címlapkép: a honvedfc.hu nyitóképernyője péntek reggel. Vezetőben a szurkolói buszról szóló információ, alatta viszont a hétfő estig kitett anyagok láthatók, ugyanis a jegyinformációt képtelen volt a címlapra helyezni a jó képességű főszerkesztő.

🗣️ a hozzászólás // előmoderált.
✉️ kapcsolat // itt írhatsz egyenesen nekünk.
💳 támogatni // pedig így tudod a munkánkat.

Szerző: vh

Egy lőrinci kispesti Kőbányáról. Megtalálsz a Twitteren, emailt itt tudsz írni nekem, ha pedig üzennél, akkor a Telegramon keress. ||